Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014,  20:41		 | 
	
			[MK4] Nie odpala | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 wojti  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`96 
                  Wersja: Flair 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Wiek: 47  Dołączył: 29 Gru 2010 Posty: 4 Skąd: Konopiska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29 Gru 2010,  11:15   [MK4] Nie odpala
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam 
 
 
Jestem tutaj nowy 
 
 
fiesta z 96'  mk4 1.8D 
 
kupiłem swoją fiestę po tym jak moja żona skasowała moje auto - miało to być na 3-4 miechy a tutaj już mam ją od marca - byłem nawet zadowolony do ostatnich przygód.
 
Podczas kupowania - facet powiedział ze jak postoi parę dni to ciężko pali - ale była wiosna i się tym nie przejmowałem 
 
W sierpniu musiałem wymienić alternator bo stary się rozwalił (dosłownie mechanik wyjął go w 3 częściach ) i założyłem kupiony na szrocie - ale prawie nowy jak sam stwierdził + wymiana paska i rolki prowadzącej 
 
Na początku listopada przestał odpalać - kręcił jak salony ale nie palił - sprawdziłem świece - 2 spalone - wymiana wszystkich na nowe orginalne. Po 2 tygodniach ponownie nie odpalił - ale wyglądało jak by padł akumulator - podłączyłem drugi to samo - okazało się ze rozrusznik padł - został zregenerowany
 
odpalał bez problemu aż do dziś 
 
Auto stało od świąt i wczoraj odpalił bez problemu i dziś rano podobnie - żona pojechała do pracy i dzwoni potem ze 2 godziny po tym jak dojechała i go postawiła na parkingu - musiała jechać do drugiego oddziału firmy a tutaj niespodziana - rozrusznik nie był wstanie obrócić silnika 
 
 
zaczyna mi brakować pomysłów już do tego co jest nie tak 
 
filtr ok, paliwo podobnie, świece niedawno wymienione, alternator i rozrusznik dobre. Akumulator ?  jeszcze dostałem sugestię od elektromechanika - sprawdzić czy wszystkie masy są ok - może któraś nie dolegać dobrze i będzie kicha bo nie będzie dobrego ładowania 
 
kazał sprawdzić masę która idzie od rozrusznika na karoserię - gdzie to się znajduje bo nie chce gmerać na ślepo | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez bidżej 9 Lut 2011,  09:28, w całości zmieniany 2 razy   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 pawełb.  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Wiek: 44  Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 18 Skąd: Fajsławice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29 Gru 2010,  11:54   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               hej, ja też nowy   , trochę tu jest rzeczy co nie rozumiem, dokładnie pod koniec
 
" rozrusznik nie był wstanie obrócić silnika " czy w ogóle kontrolki się paliły przy przekręceniu kluczyka, jeśli tak to rzeczywiście trzeba sprawdzić masy i klemy przy akumulatorze ( przeczyścić i mocno dokręcić ) ja tez tak miałem i pomogło | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 wojti  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`96 
                  Wersja: Flair 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Wiek: 47  Dołączył: 29 Gru 2010 Posty: 4 Skąd: Konopiska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29 Gru 2010,  12:07   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               wiesz jak jest przez telefon - ale z tego co mi powiedziała kobieta 
 
 
wsiadła - przekręciła kluczyk - zaświeciły się kontrolki (olej, ładowanie, ręczny i świece) potem lekko przygasły i jak skończyły się grzać świece odczekała 3 sekundy wcisneła sprzęgło i nawet rozrusznik nie ruszył przy zapłonie
 
Te kontrolki tak mi zawsze lekko ciemnieją przy tym jak grzeje świece 
 
 
a klemy przy akumulatorze mam czyste i mocno skręcone podobnie jak ta mase która idzie na karoserię od klemy 
 
zostaje go wziąść na kanał i szukać po kablach czy wszystkie masy dobrze stykają ? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 pawełb.  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Wiek: 44  Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 18 Skąd: Fajsławice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29 Gru 2010,  12:30   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               hmmm jak przygasają kontrolki przy grzaniu świec chyba świadczy o kiepskim akumulatorze, piszesz, ze podłączyłeś drugi czyli nowy ? 
 
ja u siebie mam 71 Ah i czegoś takiego jak przygasanie kontrolek nie zauważyłem od ponad roku jak go załozyłem, a Ty jaką masz pojemność akumulatora ? a i jeszcze jedno: gdzie trzymasz samochód w nocy, pod chmurką czy w garażu ? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 wojti  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`96 
                  Wersja: Flair 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Wiek: 47  Dołączył: 29 Gru 2010 Posty: 4 Skąd: Konopiska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29 Gru 2010,  12:47   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               garaż 
 
kontrolki nie przygasają bardzo widoczny sposób - tylko leciutko - podobnie miałem w C15 citroenie 
 
 
aku mam 60Ah i 540 A rozruchowego i do tej pory mu wystarczało 
 
 
a drugi aku to morderca - z ciężarowego mercedesa na tym nie odpalił jak padł rozrusznik 
 
na orginalnym Volvo aku też przygasały - a ten to już 77Ah i 740A - wyjęty z auta które odpalało bez problemów 
 
 
z początku myslałem ze to aku ale teraz nie jestem pewny 
 
 
dla mnie dziwne jest to ze rano odpalił po nocy stania a po 2 godzinach już nie mimo przejechania 30 km wcześniej | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 ramses123  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`99 
                  Wersja: Trend 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Imię: Łukasz 
                  Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 334 Skąd: LUBLIN 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29 Gru 2010,  16:34   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | z tego co mówisz to auto ma problemy jak jest zimno ... problemy z kompresją może, gdzieś na którymś garze się zaczęły. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 pawełb.  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Wiek: 44  Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 18 Skąd: Fajsławice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29 Gru 2010,  18:23   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Przychodzi mi do głowy jeszcze jedno: zwarcie w instalacji, które powoduje rozładowywanie się akumulatora. Może też być uszkodzenie przekaźnika do świec żarowych, które cały czas się grzeją mimo, że samochód stoi. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 wojti  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`96 
                  Wersja: Flair 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Wiek: 47  Dołączył: 29 Gru 2010 Posty: 4 Skąd: Konopiska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29 Gru 2010,  19:25   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               zobaczymy jutro - odpalił z drugiego akumulatora bez problemów 
 
 
kompresja - może ale jak już kręci to odpali bez problemu nawet bez zbytniego długiego krecenia 
 
narazie to tylko jest problem z elektryką 
 
elektryk kazał mi jeszcze zmienić klemy (mogły się już wyrobić) - bo przeczyściliśmy wszystko co się dało i odpala bez problemu jak dzis stał 3 godziny a my gmeraliśmy w nim 
 
 
[ Dodano: Czw Gru 30, 2010 22:22 ]
 
odpalił bez problemu 
 
 
sprawdziłem u mechanika aku - ma dobry wydatek prądowy na rozruchu, ładowanie ok 
 
 
będę szukał dalej usterki | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Jaszczur  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`98 
                  Wersja: CL 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Imię: Marcin 
                  Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1126 Skąd: SD (Dąbrowa G) 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Lut 2011,  11:00   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Nie wiem czy znalazłeś, czy nie, ale taki objaw (brak reakcji rozrusznika po przekręceniu kluczyka) to na 95% wina zawieszającego się elektromagnesu w rozruszniku.
 
Przerabiałem ten problem już wielokrotnie, mam taki sam silnik. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 odyniec  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Ghia 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: B. 
                  Wiek: 39  Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Lut 2011,  19:04   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               choinka trochę, szukania będzie,
 
 
kiedyś miałem diesla to problem z paleniem też tak czasem miałem, czasem kręcił jak szalony czasem ledwo co... i też tak wymieniałem, regenerowałem, naprawiałem...aż gdzieś przypadkiem całkiem okazało się że kabel od masy był zniszczony...
 
głupia sprawa a tyle kasy wyłożyłem w to...no nic.
 
 
U Ciebie też tak może być, daj lepiej auto sprawdzić komuś sprytnemu, kto pomyśli co mu może być a nie będzie wymieniał na potęgę części. | 
             
						
				_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
 
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kamil wolski  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Lut 2011,  11:00   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | ramses123 napisał/a: | 	 		  | z tego co mówisz to auto ma problemy jak jest zimno ... problemy z kompresją może, gdzieś na którymś garze się zaczęły. | 	  
 
 
Z braku kompresji rozrusznik nie staje   
 
 
Oddaj auto do elektryka. Niech przetrzepie instalację pod kątem zaśniedziałych, luźnych połączeń, sprawdzi ładowanie. Skasuje za to pewnie 50zł a będziesz wiedział czy z kablami jest wszystko ok. Wtedy zacznij się zastanawiać. Można sprawdzić akumulator, bo skoro alternator rozpadał się w rękach, to założe się że ten akumulator również nie jest zbyt nowy. Akumultor można też sprawdzić u elektryka. | 
             
						
				_________________ było: 104KM 220Nm
 
jest: 133KM 186Nm | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 odyniec  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Ghia 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: B. 
                  Wiek: 39  Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Lut 2011,  22:27   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | kamil wolski napisał/a: | 	 		   	  | ramses123 napisał/a: | 	 		  | z tego co mówisz to auto ma problemy jak jest zimno ... problemy z kompresją może, gdzieś na którymś garze się zaczęły. | 	  
 
 
Z braku kompresji rozrusznik nie staje   
 
 
Oddaj auto do elektryka. Niech przetrzepie instalację pod kątem zaśniedziałych, luźnych połączeń, sprawdzi ładowanie. Skasuje za to pewnie 50zł a będziesz wiedział czy z kablami jest wszystko ok. Wtedy zacznij się zastanawiać. Można sprawdzić akumulator, bo skoro alternator rozpadał się w rękach, to założe się że ten akumulator również nie jest zbyt nowy. Akumultor można też sprawdzić u elektryka. | 	  to to sobie sam może nawet zrobić - ile to odkręcić kable masowe i plus od rozrusznika papierem ściernym przelecieć i przykręcić znowu. No i stacyjkę można przejrzeć - bo tamtędy co by nie było też idzie niemały prąd. | 
             
						
				_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
 
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kamil wolski  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Lut 2011,  23:39   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | odyniec napisał/a: | 	 		   	  | kamil wolski napisał/a: | 	 		   	  | ramses123 napisał/a: | 	 		  | z tego co mówisz to auto ma problemy jak jest zimno ... problemy z kompresją może, gdzieś na którymś garze się zaczęły. | 	  
 
 
Z braku kompresji rozrusznik nie staje   
 
 
Oddaj auto do elektryka. Niech przetrzepie instalację pod kątem zaśniedziałych, luźnych połączeń, sprawdzi ładowanie. Skasuje za to pewnie 50zł a będziesz wiedział czy z kablami jest wszystko ok. Wtedy zacznij się zastanawiać. Można sprawdzić akumulator, bo skoro alternator rozpadał się w rękach, to założe się że ten akumulator również nie jest zbyt nowy. Akumultor można też sprawdzić u elektryka. | 	  to to sobie sam może nawet zrobić - ile to odkręcić kable masowe i plus od rozrusznika papierem ściernym przelecieć i przykręcić znowu. No i stacyjkę można przejrzeć - bo tamtędy co by nie było też idzie niemały prąd. | 	  
 
 
Niby można, ale jeśli nie czuje się na siłach, to lepiej oddać. Przeoczy jeden kabel i będzie buba. Ja oddałem do elektryka i mi nie oczyszczał, a powymieniał 70% konektorów. | 
             
						
				_________________ było: 104KM 220Nm
 
jest: 133KM 186Nm | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 odyniec  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Ghia 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: B. 
                  Wiek: 39  Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Lut 2011,  18:01   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Każdy ma swój sposób ;-) | 
             
						
				_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
 
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 sygi1  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`97 
                  Wersja: S 
                  Silnik: 1.3/58KM 
                  Dołączył: 05 Lut 2011 Posty: 7 Skąd: Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Lut 2011,  13:23   Podobny problem
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Czy udało się komuś rozwiązać problem ?
 
Mam podobnie po przekreceniu kluczyka kontrolki sie zapalaja i nie przygasaja jak probuje odpalic, ale nic sie nie dzieje nie slychac cykniecia ani krecenia rozrusznika... w ogole nic...
 
Problem wystepuje losowo, nie jest uzalezniony od temp ani od okresu bez jazdy.
 
 
pzdr
 
 
Paweł | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |