| Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014,  20:41
 | [MK4] Nie odpala | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | wojti   
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Flair
 Silnik: 1.8D/60KM
 Wiek: 47
 Dołączył: 29 Gru 2010
 Posty: 4
 Skąd: Konopiska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Gru 2010,  11:15   [MK4] Nie odpala |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam 
 Jestem tutaj nowy
 
 fiesta z 96'  mk4 1.8D
 kupiłem swoją fiestę po tym jak moja żona skasowała moje auto - miało to być na 3-4 miechy a tutaj już mam ją od marca - byłem nawet zadowolony do ostatnich przygód.
 Podczas kupowania - facet powiedział ze jak postoi parę dni to ciężko pali - ale była wiosna i się tym nie przejmowałem
 W sierpniu musiałem wymienić alternator bo stary się rozwalił (dosłownie mechanik wyjął go w 3 częściach ) i założyłem kupiony na szrocie - ale prawie nowy jak sam stwierdził + wymiana paska i rolki prowadzącej
 Na początku listopada przestał odpalać - kręcił jak salony ale nie palił - sprawdziłem świece - 2 spalone - wymiana wszystkich na nowe orginalne. Po 2 tygodniach ponownie nie odpalił - ale wyglądało jak by padł akumulator - podłączyłem drugi to samo - okazało się ze rozrusznik padł - został zregenerowany
 odpalał bez problemu aż do dziś
 Auto stało od świąt i wczoraj odpalił bez problemu i dziś rano podobnie - żona pojechała do pracy i dzwoni potem ze 2 godziny po tym jak dojechała i go postawiła na parkingu - musiała jechać do drugiego oddziału firmy a tutaj niespodziana - rozrusznik nie był wstanie obrócić silnika
 
 zaczyna mi brakować pomysłów już do tego co jest nie tak
 filtr ok, paliwo podobnie, świece niedawno wymienione, alternator i rozrusznik dobre. Akumulator ?  jeszcze dostałem sugestię od elektromechanika - sprawdzić czy wszystkie masy są ok - może któraś nie dolegać dobrze i będzie kicha bo nie będzie dobrego ładowania
 kazał sprawdzić masę która idzie od rozrusznika na karoserię - gdzie to się znajduje bo nie chce gmerać na ślepo
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez bidżej 9 Lut 2011,  09:28, w całości zmieniany 2 razy |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pawełb.   
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.8D/60KM
 Wiek: 44
 Dołączył: 28 Gru 2010
 Posty: 18
 Skąd: Fajsławice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Gru 2010,  11:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | hej, ja też nowy  , trochę tu jest rzeczy co nie rozumiem, dokładnie pod koniec " rozrusznik nie był wstanie obrócić silnika " czy w ogóle kontrolki się paliły przy przekręceniu kluczyka, jeśli tak to rzeczywiście trzeba sprawdzić masy i klemy przy akumulatorze ( przeczyścić i mocno dokręcić ) ja tez tak miałem i pomogło
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | wojti   
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Flair
 Silnik: 1.8D/60KM
 Wiek: 47
 Dołączył: 29 Gru 2010
 Posty: 4
 Skąd: Konopiska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Gru 2010,  12:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | wiesz jak jest przez telefon - ale z tego co mi powiedziała kobieta 
 wsiadła - przekręciła kluczyk - zaświeciły się kontrolki (olej, ładowanie, ręczny i świece) potem lekko przygasły i jak skończyły się grzać świece odczekała 3 sekundy wcisneła sprzęgło i nawet rozrusznik nie ruszył przy zapłonie
 Te kontrolki tak mi zawsze lekko ciemnieją przy tym jak grzeje świece
 
 a klemy przy akumulatorze mam czyste i mocno skręcone podobnie jak ta mase która idzie na karoserię od klemy
 zostaje go wziąść na kanał i szukać po kablach czy wszystkie masy dobrze stykają ?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pawełb.   
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.8D/60KM
 Wiek: 44
 Dołączył: 28 Gru 2010
 Posty: 18
 Skąd: Fajsławice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Gru 2010,  12:30 |   
 |  
               | 
 |  
               | hmmm jak przygasają kontrolki przy grzaniu świec chyba świadczy o kiepskim akumulatorze, piszesz, ze podłączyłeś drugi czyli nowy ? ja u siebie mam 71 Ah i czegoś takiego jak przygasanie kontrolek nie zauważyłem od ponad roku jak go załozyłem, a Ty jaką masz pojemność akumulatora ? a i jeszcze jedno: gdzie trzymasz samochód w nocy, pod chmurką czy w garażu ?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | wojti   
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Flair
 Silnik: 1.8D/60KM
 Wiek: 47
 Dołączył: 29 Gru 2010
 Posty: 4
 Skąd: Konopiska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Gru 2010,  12:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | garaż kontrolki nie przygasają bardzo widoczny sposób - tylko leciutko - podobnie miałem w C15 citroenie
 
 aku mam 60Ah i 540 A rozruchowego i do tej pory mu wystarczało
 
 a drugi aku to morderca - z ciężarowego mercedesa na tym nie odpalił jak padł rozrusznik
 na orginalnym Volvo aku też przygasały - a ten to już 77Ah i 740A - wyjęty z auta które odpalało bez problemów
 
 z początku myslałem ze to aku ale teraz nie jestem pewny
 
 dla mnie dziwne jest to ze rano odpalił po nocy stania a po 2 godzinach już nie mimo przejechania 30 km wcześniej
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ramses123   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`99
 Wersja: Trend
 Silnik: 1.8D/60KM
 Imię: Łukasz
 Dołączył: 17 Sty 2009
 Posty: 334
 Skąd: LUBLIN
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Gru 2010,  16:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | z tego co mówisz to auto ma problemy jak jest zimno ... problemy z kompresją może, gdzieś na którymś garze się zaczęły. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pawełb.   
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.8D/60KM
 Wiek: 44
 Dołączył: 28 Gru 2010
 Posty: 18
 Skąd: Fajsławice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Gru 2010,  18:23 |   
 |  
               | 
 |  
               | Przychodzi mi do głowy jeszcze jedno: zwarcie w instalacji, które powoduje rozładowywanie się akumulatora. Może też być uszkodzenie przekaźnika do świec żarowych, które cały czas się grzeją mimo, że samochód stoi. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | wojti   
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Flair
 Silnik: 1.8D/60KM
 Wiek: 47
 Dołączył: 29 Gru 2010
 Posty: 4
 Skąd: Konopiska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Gru 2010,  19:25 |   
 |  
               | 
 |  
               | zobaczymy jutro - odpalił z drugiego akumulatora bez problemów 
 kompresja - może ale jak już kręci to odpali bez problemu nawet bez zbytniego długiego krecenia
 narazie to tylko jest problem z elektryką
 elektryk kazał mi jeszcze zmienić klemy (mogły się już wyrobić) - bo przeczyściliśmy wszystko co się dało i odpala bez problemu jak dzis stał 3 godziny a my gmeraliśmy w nim
 
 [ Dodano: Czw Gru 30, 2010 22:22 ]
 odpalił bez problemu
 
 sprawdziłem u mechanika aku - ma dobry wydatek prądowy na rozruchu, ładowanie ok
 
 będę szukał dalej usterki
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jaszczur   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`98
 Wersja: CL
 Silnik: 1.8D/60KM
 Imię: Marcin
 Dołączył: 07 Lut 2011
 Posty: 1126
 Skąd: SD (Dąbrowa G)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Lut 2011,  11:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie wiem czy znalazłeś, czy nie, ale taki objaw (brak reakcji rozrusznika po przekręceniu kluczyka) to na 95% wina zawieszającego się elektromagnesu w rozruszniku. Przerabiałem ten problem już wielokrotnie, mam taki sam silnik.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | odyniec   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Ghia
 Silnik: Inny
 Imię: B.
 Wiek: 39
 Dołączył: 07 Sie 2005
 Posty: 1610
 Skąd: Merzdorf
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Lut 2011,  19:04 |   
 |  
               | 
 |  
               | choinka trochę, szukania będzie, 
 kiedyś miałem diesla to problem z paleniem też tak czasem miałem, czasem kręcił jak szalony czasem ledwo co... i też tak wymieniałem, regenerowałem, naprawiałem...aż gdzieś przypadkiem całkiem okazało się że kabel od masy był zniszczony...
 głupia sprawa a tyle kasy wyłożyłem w to...no nic.
 
 U Ciebie też tak może być, daj lepiej auto sprawdzić komuś sprytnemu, kto pomyśli co mu może być a nie będzie wymieniał na potęgę części.
 |  
				| _________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
 Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kamil wolski   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączył: 17 Sty 2008
 Posty: 1416
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Lut 2011,  11:00 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | ramses123 napisał/a: |  	  | z tego co mówisz to auto ma problemy jak jest zimno ... problemy z kompresją może, gdzieś na którymś garze się zaczęły. | 
 
 Z braku kompresji rozrusznik nie staje
   
 Oddaj auto do elektryka. Niech przetrzepie instalację pod kątem zaśniedziałych, luźnych połączeń, sprawdzi ładowanie. Skasuje za to pewnie 50zł a będziesz wiedział czy z kablami jest wszystko ok. Wtedy zacznij się zastanawiać. Można sprawdzić akumulator, bo skoro alternator rozpadał się w rękach, to założe się że ten akumulator również nie jest zbyt nowy. Akumultor można też sprawdzić u elektryka.
 |  
				| _________________ było: 104KM 220Nm
 jest: 133KM 186Nm
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | odyniec   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Ghia
 Silnik: Inny
 Imię: B.
 Wiek: 39
 Dołączył: 07 Sie 2005
 Posty: 1610
 Skąd: Merzdorf
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Lut 2011,  22:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | to to sobie sam może nawet zrobić - ile to odkręcić kable masowe i plus od rozrusznika papierem ściernym przelecieć i przykręcić znowu. No i stacyjkę można przejrzeć - bo tamtędy co by nie było też idzie niemały prąd. 	  | kamil wolski napisał/a: |  	  |  	  | ramses123 napisał/a: |  	  | z tego co mówisz to auto ma problemy jak jest zimno ... problemy z kompresją może, gdzieś na którymś garze się zaczęły. | 
 
 Z braku kompresji rozrusznik nie staje
   
 Oddaj auto do elektryka. Niech przetrzepie instalację pod kątem zaśniedziałych, luźnych połączeń, sprawdzi ładowanie. Skasuje za to pewnie 50zł a będziesz wiedział czy z kablami jest wszystko ok. Wtedy zacznij się zastanawiać. Można sprawdzić akumulator, bo skoro alternator rozpadał się w rękach, to założe się że ten akumulator również nie jest zbyt nowy. Akumultor można też sprawdzić u elektryka.
 | 
 |  
				| _________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
 Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kamil wolski   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączył: 17 Sty 2008
 Posty: 1416
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Lut 2011,  23:39 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | odyniec napisał/a: |  	  | to to sobie sam może nawet zrobić - ile to odkręcić kable masowe i plus od rozrusznika papierem ściernym przelecieć i przykręcić znowu. No i stacyjkę można przejrzeć - bo tamtędy co by nie było też idzie niemały prąd. 	  | kamil wolski napisał/a: |  	  |  	  | ramses123 napisał/a: |  	  | z tego co mówisz to auto ma problemy jak jest zimno ... problemy z kompresją może, gdzieś na którymś garze się zaczęły. | 
 
 Z braku kompresji rozrusznik nie staje
   
 Oddaj auto do elektryka. Niech przetrzepie instalację pod kątem zaśniedziałych, luźnych połączeń, sprawdzi ładowanie. Skasuje za to pewnie 50zł a będziesz wiedział czy z kablami jest wszystko ok. Wtedy zacznij się zastanawiać. Można sprawdzić akumulator, bo skoro alternator rozpadał się w rękach, to założe się że ten akumulator również nie jest zbyt nowy. Akumultor można też sprawdzić u elektryka.
 | 
 | 
 
 Niby można, ale jeśli nie czuje się na siłach, to lepiej oddać. Przeoczy jeden kabel i będzie buba. Ja oddałem do elektryka i mi nie oczyszczał, a powymieniał 70% konektorów.
 |  
				| _________________ było: 104KM 220Nm
 jest: 133KM 186Nm
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | odyniec   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Ghia
 Silnik: Inny
 Imię: B.
 Wiek: 39
 Dołączył: 07 Sie 2005
 Posty: 1610
 Skąd: Merzdorf
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Lut 2011,  18:01 |   
 |  
               | 
 |  
               | Każdy ma swój sposób ;-) |  
				| _________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
 Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | sygi1   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: S
 Silnik: 1.3/58KM
 Dołączył: 05 Lut 2011
 Posty: 7
 Skąd: Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Lut 2011,  13:23   Podobny problem |   
 |  
               | 
 |  
               | Czy udało się komuś rozwiązać problem ? Mam podobnie po przekreceniu kluczyka kontrolki sie zapalaja i nie przygasaja jak probuje odpalic, ale nic sie nie dzieje nie slychac cykniecia ani krecenia rozrusznika... w ogole nic...
 Problem wystepuje losowo, nie jest uzalezniony od temp ani od okresu bez jazdy.
 
 pzdr
 
 Paweł
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |