Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: akumulator, bezpieczniki, mk3

[MK3] Podłączyłem klemy na odwrót - jakie konsekwencje ?
Autor Wiadomość
terry6ster 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Radosław
Wiek: 35
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 10
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 3 Gru 2010, 16:12   

jak to zrobiłem? hmm widzisz poprosiłem sąsiada żeby podjechał maska w maskę swoim kadetem i pożyczył mi trochęprądu podłączyłem u siebie do akumulatora wszystko tak jak trzeba ale u niego nie spostrzegłem się że minus też jest czerwony i plusem prosto w minusa walnąłem poszła iskra i jak sięspostrzegłem że jest cosnie tak to było juzza późno.... a klemy miałem z lidla więc są uniwersalne
_________________
be quiet and drive, no metter where just far...
 
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 3 Gru 2010, 16:19   

Co rozumiesz pod słowem klemy uniwersalne.

A sąsiadowi nic się nie stało.
_________________
Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12085
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 3 Gru 2010, 17:16   

Maki napisał/a:
Co rozumiesz pod słowem klemy uniwersalne.
To są take dziwne wynalazki pasują na kołek dodatni i ujemny, tylko na tym grubszym jest spora przerwa na nacięciu, a na tym węższym prawie się to schodzi, druga sprawa jak podłączał kablami rozruchowymi to faktycznie chwila nieuwagi i można zrobić zwarcie,,,

terry6ster, naładuj swój akumulator na prostowniku, podłącz (POPRAWNIE) do auta, i napisz po kolei dokładnie ze szczegółami co się dzieje jak wkładasz kluczyk i kręcisz przez wszystkie 3 pozycje,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5674
Skąd: Łódź
Wysłany: 3 Gru 2010, 21:46   

a jaki masz ten immobiliser ? Też jestem zdania że przekaźniki można wykluczyć . Sprawdzić należy jedynie diody które są wsadzone obok przekaźników i masę wiązki która mogła się nadpalić . wyjąć i odłączyć radio i zegarek . sprawdzić wszystkie bezpieczniki w skrzynce . Ewentualnie jeśli masz wielkiego pecha zmienić zielony przekaźnik ze skrzynki bo jest tam układ czasowy który ma zasilanie bez stacyjki a odpowiada za załączenie obwodu głównego komputera i pompy paliwa . Jeśli rozbierzesz zielony przekaźnik sprawdzić należy poprawność działania diodek prostowniczych (czy któraś nie dostała zwarcia)
 
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 4 Gru 2010, 11:45   

zakładająć że kolega nie jest elektrykiem, to na jego miejscu wytargałbym na szrocie taki przekaźnik, nie powinien kosztować połowy majątku.
diodalodz napisał/a:
i masę wiązki która mogła się nadpalić
też jestem za tym. jako laik niech weźmie i po prostu przeglądnie brązowe przewody masy.

w skrzynce bezpieczników wyjąłbym wszystkie te które są od światełek, ogrzewań,
tylko te od podtrzymywnia życia

i próbowałbym zakręcić, ale po...
JoeMix napisał/a:
naładuj swój akumulator na prostowniku, podłącz (POPRAWNIE) do auta
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 4 Gru 2010, 21:12   

Cytat:
Sprawdzić należy jedynie diody które są wsadzone obok przekaźników

A co te diody miały by tam robić.
Cytat:
Ewentualnie jeśli masz wielkiego pecha zmienić zielony przekaźnik ze skrzynki bo jest tam układ czasowy który ma zasilanie bez stacyjki a odpowiada za załączenie obwodu głównego komputera i pompy paliwa .

Ten przekaźnik to ewentualnie mógł się spalić. Bo zwykłe cewka ze stykiem na pewno nie.
Cytat:
Jeśli rozbierzesz zielony przekaźnik sprawdzić należy poprawność działania diodek prostowniczych (czy któraś nie dostała zwarcia)

Ja proponuje wymienić ten przekaźnik na nowy (np. ze szrotu).
Ps. a po co są tam diody.
Cytat:
sprawdzić wszystkie bezpieczniki w skrzynce

Nadpalenie wiązek nie może nastąpić od złego podłączenia + z -. Jedynie od przeciążenia, a na to nie pozwalają bezpieczniki.

Jak już chcesz szukać na siłę upalonych przewodów to upalają się ona na zaciskach złączach stykach. Nie słyszałem i by kiedykolwiek (nie tylko w samochodzie ale gdzie indziej również) upalił się przewód.
_________________
Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5674
Skąd: Łódź
Wysłany: 4 Gru 2010, 22:00   

diody w skrzynce mostkują odpowiednie obwody między sobą w zależności od wersji pojazdu . Ale masz rację w mk3 ich jeszcze nie było, może w 3.5 (wszędzie tam gdzie jest waflowa skrzynka bezpieczników) . Zielony przekaźnik na 1 ogień . Diody są w nim gdyż odmierza on czas . A więc jest jakiś komparator napięcia z pewną histerezą i układ RC.
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 5 Gru 2010, 14:08   

diodalodz napisał/a:
może w 3.5
Też jest zwykła skrzynka.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
rafantek 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 171
Skąd: Łódź
Wysłany: 5 Gru 2010, 16:09   

fajnie, ale pomyslcie co jest tak naprawde potrzebne do odpalenia auta, i co z tego moglo sie uszkodzic. To raz. Dwa niech kolega zrobi tak jak ktos napisał, naładuje akumulator, podlaczy poprawnie i napisze co sie dokladnie dzieje.

Wiekszosc przekaznikow to zwykle, im + i - obojetne, czasowe uklady sa do urzadzen pobocznych , to mozna pozniej.
Najbardziej zagrozony element to PCM silnika, i ew Immo fabryczne jesli jest.
_________________
Mechanika - Elektryka!!! Warsztat - adres: Niezapominajki 1
Ford - porady, naprawy (mechanika - elektryka) WDS-programowanie, diagnostyka, czesci
Mail: serwis@fordscorpio.pl tel: 791 054 854 Gadu-Gadu: 765214
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.