[MK3] Podłączyłem klemy na odwrót - jakie konsekwencje ? |
Autor |
Wiadomość |
terry6ster
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Radosław
Wiek: 35 Dołączył: 08 Sie 2010 Posty: 10 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 3 Gru 2010, 16:12
|
|
|
jak to zrobiłem? hmm widzisz poprosiłem sąsiada żeby podjechał maska w maskę swoim kadetem i pożyczył mi trochęprądu podłączyłem u siebie do akumulatora wszystko tak jak trzeba ale u niego nie spostrzegłem się że minus też jest czerwony i plusem prosto w minusa walnąłem poszła iskra i jak sięspostrzegłem że jest cosnie tak to było juzza późno.... a klemy miałem z lidla więc są uniwersalne |
_________________ be quiet and drive, no metter where just far... |
|
|
|
 |
Maki

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 3 Gru 2010, 16:19
|
|
|
Co rozumiesz pod słowem klemy uniwersalne.
A sąsiadowi nic się nie stało. |
_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12085 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 3 Gru 2010, 17:16
|
|
|
Maki napisał/a: | Co rozumiesz pod słowem klemy uniwersalne. | To są take dziwne wynalazki pasują na kołek dodatni i ujemny, tylko na tym grubszym jest spora przerwa na nacięciu, a na tym węższym prawie się to schodzi, druga sprawa jak podłączał kablami rozruchowymi to faktycznie chwila nieuwagi i można zrobić zwarcie,,,
terry6ster, naładuj swój akumulator na prostowniku, podłącz (POPRAWNIE) do auta, i napisz po kolei dokładnie ze szczegółami co się dzieje jak wkładasz kluczyk i kręcisz przez wszystkie 3 pozycje, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5674 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 3 Gru 2010, 21:46
|
|
|
a jaki masz ten immobiliser ? Też jestem zdania że przekaźniki można wykluczyć . Sprawdzić należy jedynie diody które są wsadzone obok przekaźników i masę wiązki która mogła się nadpalić . wyjąć i odłączyć radio i zegarek . sprawdzić wszystkie bezpieczniki w skrzynce . Ewentualnie jeśli masz wielkiego pecha zmienić zielony przekaźnik ze skrzynki bo jest tam układ czasowy który ma zasilanie bez stacyjki a odpowiada za załączenie obwodu głównego komputera i pompy paliwa . Jeśli rozbierzesz zielony przekaźnik sprawdzić należy poprawność działania diodek prostowniczych (czy któraś nie dostała zwarcia) |
|
|
|
 |
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 4 Gru 2010, 11:45
|
|
|
zakładająć że kolega nie jest elektrykiem, to na jego miejscu wytargałbym na szrocie taki przekaźnik, nie powinien kosztować połowy majątku.
diodalodz napisał/a: | i masę wiązki która mogła się nadpalić | też jestem za tym. jako laik niech weźmie i po prostu przeglądnie brązowe przewody masy.
w skrzynce bezpieczników wyjąłbym wszystkie te które są od światełek, ogrzewań,
tylko te od podtrzymywnia życia
i próbowałbym zakręcić, ale po... JoeMix napisał/a: | naładuj swój akumulator na prostowniku, podłącz (POPRAWNIE) do auta |
|
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
 |
Maki

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 4 Gru 2010, 21:12
|
|
|
Cytat: | Sprawdzić należy jedynie diody które są wsadzone obok przekaźników |
A co te diody miały by tam robić.
Cytat: | Ewentualnie jeśli masz wielkiego pecha zmienić zielony przekaźnik ze skrzynki bo jest tam układ czasowy który ma zasilanie bez stacyjki a odpowiada za załączenie obwodu głównego komputera i pompy paliwa . |
Ten przekaźnik to ewentualnie mógł się spalić. Bo zwykłe cewka ze stykiem na pewno nie.
Cytat: | Jeśli rozbierzesz zielony przekaźnik sprawdzić należy poprawność działania diodek prostowniczych (czy któraś nie dostała zwarcia) |
Ja proponuje wymienić ten przekaźnik na nowy (np. ze szrotu).
Ps. a po co są tam diody.
Cytat: | sprawdzić wszystkie bezpieczniki w skrzynce |
Nadpalenie wiązek nie może nastąpić od złego podłączenia + z -. Jedynie od przeciążenia, a na to nie pozwalają bezpieczniki.
Jak już chcesz szukać na siłę upalonych przewodów to upalają się ona na zaciskach złączach stykach. Nie słyszałem i by kiedykolwiek (nie tylko w samochodzie ale gdzie indziej również) upalił się przewód. |
_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5674 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 4 Gru 2010, 22:00
|
|
|
diody w skrzynce mostkują odpowiednie obwody między sobą w zależności od wersji pojazdu . Ale masz rację w mk3 ich jeszcze nie było, może w 3.5 (wszędzie tam gdzie jest waflowa skrzynka bezpieczników) . Zielony przekaźnik na 1 ogień . Diody są w nim gdyż odmierza on czas . A więc jest jakiś komparator napięcia z pewną histerezą i układ RC. |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 5 Gru 2010, 14:08
|
|
|
diodalodz napisał/a: | może w 3.5 | Też jest zwykła skrzynka. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
rafantek
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 19 Cze 2010 Posty: 171 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 5 Gru 2010, 16:09
|
|
|
fajnie, ale pomyslcie co jest tak naprawde potrzebne do odpalenia auta, i co z tego moglo sie uszkodzic. To raz. Dwa niech kolega zrobi tak jak ktos napisał, naładuje akumulator, podlaczy poprawnie i napisze co sie dokladnie dzieje.
Wiekszosc przekaznikow to zwykle, im + i - obojetne, czasowe uklady sa do urzadzen pobocznych , to mozna pozniej.
Najbardziej zagrozony element to PCM silnika, i ew Immo fabryczne jesli jest. |
_________________ Mechanika - Elektryka!!! Warsztat - adres: Niezapominajki 1
Ford - porady, naprawy (mechanika - elektryka) WDS-programowanie, diagnostyka, czesci
Mail: serwis@fordscorpio.pl tel: 791 054 854 Gadu-Gadu: 765214 |
|
|
|
 |
|