Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Licznik z obrotkiem - po wymianie zle wskazania temp.
Autor Wiadomość
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 18 Lut 2010, 11:24   

Joe, nie przyzwyczaiłeś się jeszcze? :rotfl:

Madam, ile masz na jałowych po rozgrzaniu auta (wskazówka w połowie skali temp lub chociaż 20-30km jazdy) ?
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12087
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 18 Lut 2010, 11:27   

bidżej napisał/a:
a standardowo zmieniam biegi przy 2500, ewentualnie koło 3000-4000 jak chcę trochę pogonić
Patrze akurat na wykres gaźnikowej wersji 1,1 i te 2,5tyś to trochę nisko, ba jak kojarzę to po zmianie biegu u mnie obroty lecą mniej więcej o 1000 w dół, czyli od 2,5tyś wyjdą z optimum momentu który jak widzę ciągnie się od 2tyś do 4tyś,,, ja swoją kręcę właśnie tak do 3-3,5tyś
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 18 Lut 2010, 11:28   

u mnie przy zmianie zdążą opaść z 2500 na 2000-2100 :twisted:

tak więc wszystko jest ok, nie martw się - charakterystykę tego silnika mam obcykaną empirycznie :)
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12087
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 18 Lut 2010, 11:32   

;-| Jedziesz równo prędkością X na biegu Y z obrotami 2,5tyś, zmieniasz z Y na Y+1 i dalej utrzymujesz prędkość X i masz 2,1tyś? To co Ty masz za skrzynkę? :-P
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 18 Lut 2010, 11:34   

nie wiem, ale tak to wygląda - być może dlatego, że ze stałą prędkością jeżdżę rzadko :-P
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 18 Lut 2010, 11:42   

zmienia biegi na sportowo, zeby nie wyprzedzali (trzyma gaz i pali sprzeglo)
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
Madam 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 118
Skąd: Ostrołeka
Wysłany: 18 Lut 2010, 11:44   

Co to jest te HCS OHV.

Jaka ja mam wreszcie wersje fiesty bo juz sie totalnie pogubiłem.

1.1i gfj monowtrysk - to wiem napewno, a co z reszta??
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 18 Lut 2010, 11:47   

masz HCS - to nazwa konkretnego typu silnika Forda - High Compression Swirl.

OHV to układ rozrządu - Over-Head Valve - gdzie wałek rozrządu jest w bloku, a w głowicy zawory z odpowiednim układem "napędowym" - klawiaturą.

żeby było ciekawiej, w terminologii Forda Twój silnik to 1.1 HCS CFI (CFI to Central Fuel Injection - monowtrysk)

jasne? gy
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 18 Lut 2010, 11:47   

OHV to rodzaj rozrzadu,
HCS to przeplyw mieszanki z zawirowaniem pod dużym ciśneniem
CFI centralny wtrysk paliwa w kolektorze ssącym masz 1 wtryskiwacz sterowany elektronicznie, wada takiego rozwiazania jest skraplanie sie paliwa

dokladnie masz motor G6A na OHV z CFI HCS
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
Ostatnio zmieniony przez Pawełos666 18 Lut 2010, 11:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 18 Lut 2010, 11:52   

a co do zmiany biegów to czepta się prądu - jak mówię, ze stałą prędkością jeżdżę na piątce, jak mi się biegi kończą. przy odpowiednim bujnięciu auta gazem przed zmianą, osiągnięcie efektu spadku z 2500 na 2100 nie jest problemem :D
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12087
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 18 Lut 2010, 12:00   

bidżej napisał/a:
czepta się prądu
nie
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 18 Lut 2010, 12:02   

Madam napisał/a:
Co to jest te HCS OHV.

Jaka ja mam wreszcie wersje fiesty bo juz sie totalnie pogubiłem.

1.1i gfj monowtrysk - to wiem napewno, a co z reszta??


niektorzy na forum pisza o silnikach CVH to takie z półkulistą komorą spalania z zaworami w układzie V, dlatego np silnik 1.4 CVH z glowica oryginalna ktory mam ja albo Joe jest bezkolizyjny (zawory sie nie caluja z tlokami przy zerwaniu paska rozrzadu; nie we wszystkich CVH)
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
Madam 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 118
Skąd: Ostrołeka
Wysłany: 19 Lut 2010, 16:16   

Na 4 biegu przy 60km/h mam 2000 obr

na 5 biegu przy 60km/h mam 1500 obr

Auto mi coraz bardziej słabnie. Nie mogę z niego wydusić 100km/h. Czy filtr paliwa i zatkany katalizator mogą powodować osłabniecie auta i większe spalanie??

Filtra paliwa nie wymieniałem jeszcze tym bardziej katalizatora. Po czym poznać ze filtr paliwa ma skończona żywotność i ze nadaje sie do wymiany??
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 19 Lut 2010, 16:17   

a wydech Ci się nie przytkał? :fox:
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 19 Lut 2010, 16:21   

Madam napisał/a:
Filtra paliwa nie wymieniałem jeszcze tym bardziej katalizatora. Po czym poznać ze filtr paliwa ma skończona żywotność i ze nadaje sie do wymiany??


Po przebiegu. Jeśli nie wiesz jaki ma to wymień i zapisz sobie.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
Madam 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 118
Skąd: Ostrołeka
Wysłany: 19 Lut 2010, 16:58   

Co ile wymienia sie filtr paliwa?? Ja zrobilem swoim autem juz ponad 60 tys i nie ruszalem filtra.

Podejrzewam ze katalizator jest zapchany ale nie jestem do konca pewien
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 19 Lut 2010, 19:01   

Ja swój wymieniam co 10.000.... :cojest:
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
Madam 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 118
Skąd: Ostrołeka
Wysłany: 20 Lut 2010, 05:15   

No to czeka mnie wymiana filtra paliwa.

Na termostacie mam wybite 82 stopnie. Czy to nie za malo?

W serwisowce AUTODATY jest podane ze w moim modelu auta musi byc termostat na 89 stopni.

Mam go tez wymienic? Co o tym sadzicie.
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 20 Lut 2010, 12:01   

A jak by ył 92 to by było jeszcze lepiej z tego co JOE pisał. Ale jeśli działa to pewnie bym nie tykał.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
BerciQ 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 39
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 510
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 17 Paź 2010, 00:01   

troche odgrzeje. Z jakiego silnika jest licznik 2E? Też mam taki i głupieje mi czujnik temp. Po przejechaniu 3 km prawie wchodzi na czerwone, przełożyłem na drugi licznik bez obrotka - taki jaki był z autem i tylko trochę się podniosło, natomiast po wył. silnika i zapłonu na liczniku z obrotkiem wskazówka z temp. nie opadła poniżej białego pola, tak jak to było w liczniku pierwotnym.
I chyba coś kantuje z prędkością, muszę z GPSem sprawdzić ale tak na oko to ok 15-20 km/h zawyża, co przekracza wart.tych max10% o jaką liczniki i tak oszukują.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.