[MK3] Licznik z obrotkiem - po wymianie zle wskazania temp. |
Autor |
Wiadomość |
kamil wolski

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 18 Lut 2010, 11:24
|
|
|
Joe, nie przyzwyczaiłeś się jeszcze?
Madam, ile masz na jałowych po rozgrzaniu auta (wskazówka w połowie skali temp lub chociaż 20-30km jazdy) ? |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12087 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 18 Lut 2010, 11:27
|
|
|
bidżej napisał/a: | a standardowo zmieniam biegi przy 2500, ewentualnie koło 3000-4000 jak chcę trochę pogonić | Patrze akurat na wykres gaźnikowej wersji 1,1 i te 2,5tyś to trochę nisko, ba jak kojarzę to po zmianie biegu u mnie obroty lecą mniej więcej o 1000 w dół, czyli od 2,5tyś wyjdą z optimum momentu który jak widzę ciągnie się od 2tyś do 4tyś,,, ja swoją kręcę właśnie tak do 3-3,5tyś |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 18 Lut 2010, 11:28
|
|
|
u mnie przy zmianie zdążą opaść z 2500 na 2000-2100
tak więc wszystko jest ok, nie martw się - charakterystykę tego silnika mam obcykaną empirycznie |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12087 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 18 Lut 2010, 11:32
|
|
|
Jedziesz równo prędkością X na biegu Y z obrotami 2,5tyś, zmieniasz z Y na Y+1 i dalej utrzymujesz prędkość X i masz 2,1tyś? To co Ty masz za skrzynkę? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 18 Lut 2010, 11:34
|
|
|
nie wiem, ale tak to wygląda - być może dlatego, że ze stałą prędkością jeżdżę rzadko |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 18 Lut 2010, 11:42
|
|
|
zmienia biegi na sportowo, zeby nie wyprzedzali (trzyma gaz i pali sprzeglo) |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
 |
Madam
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 31 Paź 2007 Posty: 118 Skąd: Ostrołeka
|
Wysłany: 18 Lut 2010, 11:44
|
|
|
Co to jest te HCS OHV.
Jaka ja mam wreszcie wersje fiesty bo juz sie totalnie pogubiłem.
1.1i gfj monowtrysk - to wiem napewno, a co z reszta?? |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 18 Lut 2010, 11:47
|
|
|
masz HCS - to nazwa konkretnego typu silnika Forda - High Compression Swirl.
OHV to układ rozrządu - Over-Head Valve - gdzie wałek rozrządu jest w bloku, a w głowicy zawory z odpowiednim układem "napędowym" - klawiaturą.
żeby było ciekawiej, w terminologii Forda Twój silnik to 1.1 HCS CFI (CFI to Central Fuel Injection - monowtrysk)
jasne? |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 18 Lut 2010, 11:47
|
|
|
OHV to rodzaj rozrzadu,
HCS to przeplyw mieszanki z zawirowaniem pod dużym ciśneniem
CFI centralny wtrysk paliwa w kolektorze ssącym masz 1 wtryskiwacz sterowany elektronicznie, wada takiego rozwiazania jest skraplanie sie paliwa
dokladnie masz motor G6A na OHV z CFI HCS |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
Ostatnio zmieniony przez Pawełos666 18 Lut 2010, 11:55, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 18 Lut 2010, 11:52
|
|
|
a co do zmiany biegów to czepta się prądu - jak mówię, ze stałą prędkością jeżdżę na piątce, jak mi się biegi kończą. przy odpowiednim bujnięciu auta gazem przed zmianą, osiągnięcie efektu spadku z 2500 na 2100 nie jest problemem |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12087 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 18 Lut 2010, 12:00
|
|
|
bidżej napisał/a: | czepta się prądu | nie |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 18 Lut 2010, 12:02
|
|
|
Madam napisał/a: | Co to jest te HCS OHV.
Jaka ja mam wreszcie wersje fiesty bo juz sie totalnie pogubiłem.
1.1i gfj monowtrysk - to wiem napewno, a co z reszta?? |
niektorzy na forum pisza o silnikach CVH to takie z półkulistą komorą spalania z zaworami w układzie V, dlatego np silnik 1.4 CVH z glowica oryginalna ktory mam ja albo Joe jest bezkolizyjny (zawory sie nie caluja z tlokami przy zerwaniu paska rozrzadu; nie we wszystkich CVH) |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
 |
Madam
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 31 Paź 2007 Posty: 118 Skąd: Ostrołeka
|
Wysłany: 19 Lut 2010, 16:16
|
|
|
Na 4 biegu przy 60km/h mam 2000 obr
na 5 biegu przy 60km/h mam 1500 obr
Auto mi coraz bardziej słabnie. Nie mogę z niego wydusić 100km/h. Czy filtr paliwa i zatkany katalizator mogą powodować osłabniecie auta i większe spalanie??
Filtra paliwa nie wymieniałem jeszcze tym bardziej katalizatora. Po czym poznać ze filtr paliwa ma skończona żywotność i ze nadaje sie do wymiany?? |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
 |
kamil wolski

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 19 Lut 2010, 16:21
|
|
|
Madam napisał/a: | Filtra paliwa nie wymieniałem jeszcze tym bardziej katalizatora. Po czym poznać ze filtr paliwa ma skończona żywotność i ze nadaje sie do wymiany?? |
Po przebiegu. Jeśli nie wiesz jaki ma to wymień i zapisz sobie. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
 |
Madam
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 31 Paź 2007 Posty: 118 Skąd: Ostrołeka
|
Wysłany: 19 Lut 2010, 16:58
|
|
|
Co ile wymienia sie filtr paliwa?? Ja zrobilem swoim autem juz ponad 60 tys i nie ruszalem filtra.
Podejrzewam ze katalizator jest zapchany ale nie jestem do konca pewien |
|
|
|
 |
kamil wolski

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 19 Lut 2010, 19:01
|
|
|
Ja swój wymieniam co 10.000.... |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
 |
Madam
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 31 Paź 2007 Posty: 118 Skąd: Ostrołeka
|
Wysłany: 20 Lut 2010, 05:15
|
|
|
No to czeka mnie wymiana filtra paliwa.
Na termostacie mam wybite 82 stopnie. Czy to nie za malo?
W serwisowce AUTODATY jest podane ze w moim modelu auta musi byc termostat na 89 stopni.
Mam go tez wymienic? Co o tym sadzicie. |
|
|
|
 |
kamil wolski

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 20 Lut 2010, 12:01
|
|
|
A jak by ył 92 to by było jeszcze lepiej z tego co JOE pisał. Ale jeśli działa to pewnie bym nie tykał. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
 |
BerciQ

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 39 Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 510 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 17 Paź 2010, 00:01
|
|
|
troche odgrzeje. Z jakiego silnika jest licznik 2E? Też mam taki i głupieje mi czujnik temp. Po przejechaniu 3 km prawie wchodzi na czerwone, przełożyłem na drugi licznik bez obrotka - taki jaki był z autem i tylko trochę się podniosło, natomiast po wył. silnika i zapłonu na liczniku z obrotkiem wskazówka z temp. nie opadła poniżej białego pola, tak jak to było w liczniku pierwotnym.
I chyba coś kantuje z prędkością, muszę z GPSem sprawdzić ale tak na oko to ok 15-20 km/h zawyża, co przekracza wart.tych max10% o jaką liczniki i tak oszukują. |
|
|
|
 |
|