| 
		Przełożenia skrzyń, pasowania i cała reszta :) | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Puff  		  
		 
         Forumowy Maruda
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.8DI/75KM 
                  Imię: Dawid 
                  Wiek: 38  Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Paź 2010,  17:07   Przełożenia skrzyń, pasowania i cała reszta :)
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Chcę stworzyć mini-zestaw w Excelu, w którym to dałoby się prosto sprawdzić czy dana skrzynia byłaby lepsza/gorsza dla, w domyśle, naszego auta.
 
 
Nieraz pewnie kogoś gnębiło "co by było gdyby". Jaki byłby Vmax (teoretyczny rzecz jasna, uzależniony od opon i felg), jakie obroty auto miałoby na danym biegu na jakiejś skrzyni, itp.
 
 
Szkielet w arkuszu mam już wykonany, jednakże potrzebowałbym wartości przełożeń skrzyń poszczególnych modeli. O ile znalezienie ich do Escortów czy starszych Fiest to nie taki problem, to do nowszych modeli (post-mk3) jest z tym już lekki problem.
 
 
Tyle wstępnie wygrzebałem, jeśli chodzi o przełożenia: (1/2/3/4/5/główne)
 
 	  | Kod: | 	 		  Escort RS turbo S1 ------------------- 3.15 1.91 1.27 0.95 0.76 4.27
 
Escort RS turbo S2* -------------------3.15 1.91 1.28 0.95 0.76 3.82
 
Escort RS1600i mk3 ------------------ 3.15 1.91 1.27 0.95 0.83 3.84
 
Escort XR3 5spd ---------------------- 3.15 1.91 1.28 0.95 0.76 3.84
 
Escort XR3i 5spd --------------------- 3.15 1.91 1.28 0.95 0.76 4.27
 
Fiesta 1.0 5spd mk2----------------- 3.58 2.04 1.35 0.95 0.76 4.29 (4spd 4.06 )
 
Fiesta 1.1 5spd mk2----------------- 3.58 2.04 1.35 0.95 0.76 3.84 (4spd 3.58 )
 
Fiesta 1.3 + 1.4 5spd mk2 --------- 3.58 2.04 1.35 0.95 0.76 3.84
 
Fiesta 1.6 diesel 84-89 -------------- 3.15 1.91 1.28 0.95 0.76 3.33
 
Fiesta XR2 mk2 ----------------------- 3.58 2.04 1.35 0.95 0.76 3.84
 
Fiesta XR2 mk2 (early?)-------------- 3.15 1.91 1.28 0.95 0.76 3.58
 
Fiesta RS Turbo* ---------------------- 3.15 1.91 1.28 0.95 0.76 3.82
 
Fiesta RS1800 mk3-------------------- 2.86 1.91 1.41 1.10 0.87 3.82
 
Fiesta 1.8 diesel 89-95 gearset B--- 3.58 1.93 1.28 0.95 0.76 3.82
 
Fiesta XR2i CVH mk3 ------------------ 3.15 1.91 1.28 0.95 0.76 4.069 | 	  
 
 
Oprócz większej ich ilości potrzebowałbym także w miarę możliwości listę kompatybilności (takie "pasuje/po przeróbkach pasuje/nie pasuje") i jeśli są - to jakieś ciekawostki/specyficzne problemy z danymi skrzyniami.
 
 
Techniczni! Pomóżcie - a Moc będzie z Wami    | 
             
						
				_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 
Wierny osiołek pochłania jedynie   
 
     | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bidżej  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Bartek 
                  Wiek: 39  Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Paź 2010,  17:20   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | po taki zestaw w excelu odezwij się do lukiego86 - miał to fajnie opracowane, łącznie z wykresami. | 
             
						
				_________________ www.twojrobot.blogspot.com | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 devill1991  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Imię: Łukasz 
                  Wiek: 34  Dołączył: 08 Lip 2010 Posty: 55 Skąd: KBC 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Paź 2010,  18:43   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Jak sie ma rozumieć wartości przełożeń bo nie czaje? | 
             
						
				_________________ Była czarna xr2i-> motorkiller+ durszlak= żyletki
 
Już jest biała xr2i-> perełka^^ -> urwana korba= żyletki
 
kolejna biała xr2i-> na śrubki
 
SZACENUK! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Puff  		  
		 
         Forumowy Maruda
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.8DI/75KM 
                  Imię: Dawid 
                  Wiek: 38  Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Paź 2010,  22:47   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | devill1991 napisał/a: | 	 		  | Jak sie ma rozumieć wartości przełożeń bo nie czaje? | 	  
 
Patrz na tabelkę z przykładowymi wartościami. Dokładnie tak. | 
             
						
				_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 
Wierny osiołek pochłania jedynie   
 
     | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 devill1991  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Imię: Łukasz 
                  Wiek: 34  Dołączył: 08 Lip 2010 Posty: 55 Skąd: KBC 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Paź 2010,  10:00   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | ale chodzi mi o to o co chodzi w tych cyferkach. | 
             
						
				_________________ Była czarna xr2i-> motorkiller+ durszlak= żyletki
 
Już jest biała xr2i-> perełka^^ -> urwana korba= żyletki
 
kolejna biała xr2i-> na śrubki
 
SZACENUK! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 luki  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Łukasz 
                  Wiek: 39  Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Paź 2010,  10:06   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               przełożenia na poszczególnych biegach
 
np Escort RS turbo S1
 
 1 bieg 1:3.15
 
 2 bieg 1:1.91 
 
3 bieg 1:1.27 
 
4 bieg 1:0.95
 
5 bieg 1: 0.76 
 
przełożenie główne skrzynie 1:4.27 | 
             
						
				_________________ Jest seFieścina 
 
jest i modneo
 
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 devill1991  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Imię: Łukasz 
                  Wiek: 34  Dołączył: 08 Lip 2010 Posty: 55 Skąd: KBC 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Paź 2010,  10:31   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | luki86 napisał/a: | 	 		  przełożenia na poszczególnych biegach
 
np Escort RS turbo S1
 
 1 bieg 1:3.15
 
 2 bieg 1:1.91 
 
3 bieg 1:1.27 
 
4 bieg 1:0.95
 
5 bieg 1: 0.76 
 
przełożenie główne skrzynie 1:4.27 | 	  
 
 
Ale jak ja mam rozumieć te cyferki? Np. co mi daje że na 1 biegu jest przełożenie 1:3.15 | 
             
						
				_________________ Była czarna xr2i-> motorkiller+ durszlak= żyletki
 
Już jest biała xr2i-> perełka^^ -> urwana korba= żyletki
 
kolejna biała xr2i-> na śrubki
 
SZACENUK! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Paź 2010,  10:36   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | To znaczy że na każdy obrót elementu wyjściowego, przypadają 3,15 obrotu elementu wejściowego, czyli przekładnia zwalnia,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 luki  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Łukasz 
                  Wiek: 39  Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Paź 2010,  10:40   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               a wiesz co to przełożenie?. Inaczej stosunek ilości obrotów na wejściu i wyjściu z z reduktora (skrzynie biegów)
 
np 1 bieg jest 1:3,15 a wiec na 3,15 obrotu wałka wejściowego, wałek wyjściowy zrobi 1 obrót wiec zmienia się prędkość obrotowa | 
             
						
				_________________ Jest seFieścina 
 
jest i modneo
 
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Puff  		  
		 
         Forumowy Maruda
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.8DI/75KM 
                  Imię: Dawid 
                  Wiek: 38  Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Paź 2010,  11:39   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ładnie, przystępnie wyjaśnione:
 
 
http://auto.howstuffworks.com/transmission1.htm | 
             
						
				_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 
Wierny osiołek pochłania jedynie   
 
     | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |