| 
		[MK4] Nie pali na dwa cylindry   silnik 1.3 1999r | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Rocker [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Lip 2010,  11:15   [MK4] Nie pali na dwa cylindry   silnik 1.3 1999r
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam.
 
Mam problem z zapłonem.
 
Wszystko stało się podczas jazdy, stracił moc i przygasał i jak się później okazało nie pali na dwa cylindry.
 
Wymieniłem świece i cewke zapłonową. Kable zapłonowe sprawdzone i są dobre.
 
Autko nadal nie ma iskry na 1 i 4 cylindrze.
 
1. Jakieś pomysły?
 
2. Zapłon sterowany jest chyba z cewki więc wpływ na to może mieć czujnik położenia wału no i pytanie czy tam jest jeden czujnik (z przodu silnikia) czy dwa? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Bezimienny  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Imię: Łukasz 
                  Wiek: 34  Dołączył: 21 Mar 2010 Posty: 1185 Skąd: Torzym/ZG 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Lip 2010,  11:33   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Powodów niepalenia na jakiś gar może być wiele, u mnie na ten przykład nie palił na 4gar, a powodem była uszczelka pod kolektorem ssącym, po wymianie śmiga jak ta lala. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bidżej  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Bartek 
                  Wiek: 39  Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Rocker [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Lip 2010,  13:04   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Cewka jest nowa i wymieniona.
 
Myśle że powodem mógłby być czujnik położenia wału.
 
Cewka podaje iskre parami na 2 i 3 oraz 1 i 4 cylinder. 
 
Wnioskując; jeśli sterowanie jest z cewki ( która jest dobra) a na 1 i 4 cylindrze nie ma iskry to jaka może być tego przyczyna? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bidżej  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Bartek 
                  Wiek: 39  Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Lip 2010,  13:31   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | cewka jest sterowana przez moduł zapłonowy, w MK4 zintegrowany ze sterownikiem silnika. czujnik położenia wału jest jeden i skoro iskra jest na cylindrach 2 i 3 to nie jego wina... | 
             
						
				_________________ www.twojrobot.blogspot.com | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Lip 2010,  14:12   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Rocker napisał/a: | 	 		  | Zapłon sterowany jest chyba z cewki więc wpływ na to może mieć czujnik położenia wału no i pytanie czy tam jest jeden czujnik (z przodu silnikia) czy dwa? | 	  Zapłon jest sterowany z komputera, jak  by padł czujnik to by nie było iskry wcale, jak zmieniłeś cewkę, to w zależności od wersji moduł zapłonu jest osobno albo razem z komputerem w jednej puszcze jak się orientuję,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26 Lip 2010,  01:46   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               trzeba odpiąć złącze komputera 
 
zmierzyć przejście między 1 pinem cewki a 26 pinem komputera
 
następnie zmierzyć przejście między 3pinem cewki a 52 pinem komputera . 
 
Jeśli będzie przejście do masy to :
 
włączyć zapłon i przez żarówkę 21W połączyć pin 26 a następnie 52 do masy na krótką chwile (0,5 sekundy) . Przy rozłączaniu powinna pojawić się iskra na 1 i 4 oraz 2 i 3 cylindrze w zależności od pinu (26 i 52) . Jeśli tak się stanie to padł tranzystor mocy w komputerze lub układ hybrydowy ( o ile taki tam jest)  . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       | 
   
  
 
  
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
        
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.