[MK3] Wyładowany akumulator - przyczyna |
Autor |
Wiadomość |
PINISLAV

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 44 Dołączył: 31 Maj 2006 Posty: 93 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 1 Cze 2010, 00:22 [MK3] Wyładowany akumulator - przyczyna
|
|
|
Witam
Po dość długiej nieobecności na forum znowu jestem zmuszony prosić o pomoc starych wyjadaczy.
Problem pojawił się nagle gdy chciałem wyjechać rano do pracy ,okazało się że nie mogę uruchomić silnika ,rozrusznik nawet nie zakręcił a kontrolki ledwo świeciły.
Zauważyłem także dziwne mruganie podświetlania zegara gdy kluczyk był włożony w stacyjkę
światła wyłączone.
Pierwszy raz mi sie coś takiego zdarzyło ,do tej pory nie miałem żadnych problemow z elektryką.
Samochod od soboty wieczor stał pod chmurką ,gdy chciałem rano w poniedzialek wyjechać nie odpałił ,probowałem go uruchomić z popychu ale nic to nie dało.
Gdy wieczorem po powrocie z pracy przekręciłem stacyjkę już nie swieciły żadne kontrolki.
Napięcie na zaciskach akumulatora nie przekraczało 2 V.
Po wyjęciu aku napięcie skoczyło do 6 V.
Pytanie co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?
Co trzeba sprawdzić ?
Z akumulatorem wcześniej nie było problemów.
Dodam że w sobotę zawadziłem o krawężnik przy lewym przednim kole.
W niedzielę też były burze może coś tam walneło w samochod , nic nie mogę wykluczyć.
Aku na razie sie ładuje w domciu pod prostownikiem.
Może ktoś będzie w stanie podać jakieś typowe usterki tego typu.
Liczę na waszą pomoc. |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 1 Cze 2010, 07:53, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5674 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 1 Cze 2010, 00:52
|
|
|
hehe usterek może być milion . Coś zjada trwale prąd . Może to być równie dobrze altek . Warto podłączyć amperomierz i popatrzeć ile jest poboru . |
|
|
|
 |
PINISLAV

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 44 Dołączył: 31 Maj 2006 Posty: 93 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 1 Cze 2010, 01:18
|
|
|
Nie wiem czy moj miernik wytrzyma ma tylko do 10 A.
ale jak sie wpiac??
pomiedzy plus aku a kable plusowe samochodu??
I jak sprawdzic alternator bez podłączania aku??
[ Dodano: Wto Cze 01, 2010 00:23 ]
O i jeszce jedno pytanko do ciebie Dioda
Gdzi można kupić tulejki do rozrusznika(lozysko waleczkowe i chyba tulejka) , bo wirnik juz chodzi jak zyd po pustym sklepie. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12086 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 1 Cze 2010, 07:16
|
|
|
PINISLAV napisał/a: | Nie wiem czy moj miernik wytrzyma ma tylko do 10 A. | Jak przy podłączaniu klem na postoju się mega nie iskrzy to wystarczy, podłączasz miedzy ujemny kołek akumulatora a masowa klemę,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5674 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 1 Cze 2010, 21:03
|
|
|
tulejki szczotki i wszelakie dobroci dostaniesz na starorudzkiej 12 w firmie hartstal
http://hartstal.pl/
a co do pomiarów to włączasz między ujemną klemę akku a ujemny przewód akku tak by miernik stał się droga z karoserii do ujemnej klemy . Nic nie robisz tylko obserwujesz pobór prądu na jałowo przy zamkniętych drzwiach i zgaszonych światłach . Amperomierz ustawiasz na 10A i przestawiasz plusowy przewód miernika do innego gniazda czarny przewód miernika pozostaje w gnieździe COM . |
|
|
|
 |
PINISLAV

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 44 Dołączył: 31 Maj 2006 Posty: 93 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 3 Cze 2010, 10:53
|
|
|
Zrobiłem tak jak mowiliscie i zaczolem po kolei wyjmować bezpieczniki .Po wyjeciu bezpiecznika 15A odpowiedzialnego za podswietlanie wnetrza samochodu i za poddtrzymywanie zegara pobor pradu zmniejszył sie.Po prostu caly czas palilo sie swiatło.
Dzieki wielkie za pomoc |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12086 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 3 Cze 2010, 11:04
|
|
|
PINISLAV napisał/a: | Po prostu caly czas palilo sie swiatło | No take coś to chyba widać bez miernika |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
awerxx
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 41 Dołączył: 23 Gru 2009 Posty: 3 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 10 Cze 2010, 21:12
|
|
|
Możesz napisać z jakich do jakich wartości prąd się zmniejszył?
Właśnie stanąłem przed idetyczną sytuacją a dwa dni temu nie było żadnych oznak. Pobór prądu na jałowo mam w granicach 80-150mA i wydaje mi się ze mieści sie w granicach dopuszczalnego, jak masz podobnie wartości to wykluczam zwarcie i że coś podżerało prąd .
Pozostaje mi sprawdzenie ładowania no i samego aku też nie jestem pewien |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12086 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 11 Cze 2010, 00:23
|
|
|
Nie da się określić poboru prądu, jak wyłączysz w aucie co się da to nie powinno być więcej jak 0,02 do 0,05mA jak pamiętam, do tego trzeba doliczyć zegarek, podtrzymanie radia, alarm i co tam jeszcze masz w aucie,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
|