Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Wyładowany akumulator - przyczyna
Autor Wiadomość
PINISLAV 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 44
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 93
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 1 Cze 2010, 00:22   [MK3] Wyładowany akumulator - przyczyna

Witam

Po dość długiej nieobecności na forum znowu jestem zmuszony prosić o pomoc starych wyjadaczy.

Problem pojawił się nagle gdy chciałem wyjechać rano do pracy ,okazało się że nie mogę uruchomić silnika ,rozrusznik nawet nie zakręcił a kontrolki ledwo świeciły.

Zauważyłem także dziwne mruganie podświetlania zegara gdy kluczyk był włożony w stacyjkę
światła wyłączone.
Pierwszy raz mi sie coś takiego zdarzyło ,do tej pory nie miałem żadnych problemow z elektryką.
Samochod od soboty wieczor stał pod chmurką ,gdy chciałem rano w poniedzialek wyjechać nie odpałił ,probowałem go uruchomić z popychu ale nic to nie dało.
Gdy wieczorem po powrocie z pracy przekręciłem stacyjkę już nie swieciły żadne kontrolki.
Napięcie na zaciskach akumulatora nie przekraczało 2 V.
Po wyjęciu aku napięcie skoczyło do 6 V.
Pytanie co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?
Co trzeba sprawdzić ?
Z akumulatorem wcześniej nie było problemów.

Dodam że w sobotę zawadziłem o krawężnik przy lewym przednim kole.

W niedzielę też były burze może coś tam walneło w samochod , nic nie mogę wykluczyć.

Aku na razie sie ładuje w domciu pod prostownikiem.
Może ktoś będzie w stanie podać jakieś typowe usterki tego typu.

Liczę na waszą pomoc.
Ostatnio zmieniony przez trzeci 1 Cze 2010, 07:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5674
Skąd: Łódź
Wysłany: 1 Cze 2010, 00:52   

hehe usterek może być milion . Coś zjada trwale prąd . Może to być równie dobrze altek . Warto podłączyć amperomierz i popatrzeć ile jest poboru .
 
 
 
PINISLAV 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 44
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 93
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 1 Cze 2010, 01:18   

Nie wiem czy moj miernik wytrzyma ma tylko do 10 A.

ale jak sie wpiac??
pomiedzy plus aku a kable plusowe samochodu??

I jak sprawdzic alternator bez podłączania aku??

[ Dodano: Wto Cze 01, 2010 00:23 ]
O i jeszce jedno pytanko do ciebie Dioda

Gdzi można kupić tulejki do rozrusznika(lozysko waleczkowe i chyba tulejka) , bo wirnik juz chodzi jak zyd po pustym sklepie.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12086
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 1 Cze 2010, 07:16   

PINISLAV napisał/a:
Nie wiem czy moj miernik wytrzyma ma tylko do 10 A.
Jak przy podłączaniu klem na postoju się mega nie iskrzy to wystarczy, podłączasz miedzy ujemny kołek akumulatora a masowa klemę,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5674
Skąd: Łódź
Wysłany: 1 Cze 2010, 21:03   

tulejki szczotki i wszelakie dobroci dostaniesz na starorudzkiej 12 w firmie hartstal
http://hartstal.pl/
a co do pomiarów to włączasz między ujemną klemę akku a ujemny przewód akku tak by miernik stał się droga z karoserii do ujemnej klemy . Nic nie robisz tylko obserwujesz pobór prądu na jałowo przy zamkniętych drzwiach i zgaszonych światłach . Amperomierz ustawiasz na 10A i przestawiasz plusowy przewód miernika do innego gniazda czarny przewód miernika pozostaje w gnieździe COM .
 
 
 
PINISLAV 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 44
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 93
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 3 Cze 2010, 10:53   

Zrobiłem tak jak mowiliscie i zaczolem po kolei wyjmować bezpieczniki .Po wyjeciu bezpiecznika 15A odpowiedzialnego za podswietlanie wnetrza samochodu i za poddtrzymywanie zegara pobor pradu zmniejszył sie.Po prostu caly czas palilo sie swiatło.

Dzieki wielkie za pomoc :)
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12086
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 3 Cze 2010, 11:04   

PINISLAV napisał/a:
Po prostu caly czas palilo sie swiatło
:9: No take coś to chyba widać bez miernika :-P
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
awerxx 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 41
Dołączył: 23 Gru 2009
Posty: 3
Skąd: Malbork
Wysłany: 10 Cze 2010, 21:12   

Możesz napisać z jakich do jakich wartości prąd się zmniejszył?
Właśnie stanąłem przed idetyczną sytuacją a dwa dni temu nie było żadnych oznak. Pobór prądu na jałowo mam w granicach 80-150mA i wydaje mi się ze mieści sie w granicach dopuszczalnego, jak masz podobnie wartości to wykluczam zwarcie i że coś podżerało prąd .

Pozostaje mi sprawdzenie ładowania no i samego aku też nie jestem pewien
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12086
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 11 Cze 2010, 00:23   

Nie da się określić poboru prądu, jak wyłączysz w aucie co się da to nie powinno być więcej jak 0,02 do 0,05mA jak pamiętam, do tego trzeba doliczyć zegarek, podtrzymanie radia, alarm i co tam jeszcze masz w aucie,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.