| Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014,  20:38
 | [MK5] 1.8 DI - przerywanie pracy silnika | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Lukas   
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.8DI/75KM
 Dołączył: 11 Maj 2010
 Posty: 9
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Maj 2010,  17:56   [MK5] 1.8 DI - przerywanie pracy silnika |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam! Jestem tu nowy, szukałem takiego forum gdyż mam problem ze swoją fiestą.
 Od jakiegoś czasu pojawił mi się przerywanie silnika przy gazie docisniętym do końca, przeważnie przy wyprzedzaniu tak od 3400 obr/min do 4000. fiesta ma przechejchane 136 tyś km wszystkie filtry oleje są wymienione, problem widzę ze narasta gdzie szukać przyczyny. Dodam tylko ze jak jadę na 3/4 gazu to problem znika, prędkość maxymalna z jaką mogę się teraz poruszać to 140km/h dawniej było dużo wiecej.
 Proszę o pomoc.
 Pozdrawiam
 Lukas
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 11 Maj 2010,  22:50, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ramses123   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`99
 Wersja: Trend
 Silnik: 1.8D/60KM
 Imię: Łukasz
 Dołączył: 17 Sty 2009
 Posty: 334
 Skąd: LUBLIN
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Maj 2010,  18:19 |   
 |  
               | 
 |  
               | wtryski trzeba sprawdzić i kondycje pompy |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Lukas   
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.8DI/75KM
 Dołączył: 11 Maj 2010
 Posty: 9
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Maj 2010,  19:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | pompa wtryskowa była wymieniona pół roku temu w jednym z serwisów specjalizujących się w pompach wtryskowych. 
 [ Dodano: Wto Maj 11, 2010 20:51 ]
 ogólnie to auto słabo się wkręca zaczynam się zastanawiać czy pedał gazu nie ma na to wpływu, kiedyś to auto miało na prawdę kopyto a teraz chodzi jak muł
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ramses123   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`99
 Wersja: Trend
 Silnik: 1.8D/60KM
 Imię: Łukasz
 Dołączył: 17 Sty 2009
 Posty: 334
 Skąd: LUBLIN
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Maj 2010,  09:40 |   
 |  
               | 
 |  
               | Stawiam na zapowietrzający się układ paliwowy, lub przestawiony kąt wtrysku. Sprawdź przewody paliowe w komorze silnika, wężyki powrotne i wszystkie łączenia. Potem obejrzyj czy na pompie nie ma jakiś luzów na przewodach skoro była wymieniana mogło się coś poluzować tam ,,, Na końcu zostaje wyczyszczenie filtra paliwa, bo może jakiś syf złapała mimo tego że jest nowy, da się to zrobić za pomocą tego urządzenia pod puszką filtra. Taki mały zaworek bodajże. Jeśli okaże się że to filtr to już tylko jakiś dobry service diesla pomoże ,,,
 Możesz sobie wlać tak proforma STP do czyszczenia wtryskiwaczy ,,, nie zaszkodzi, a może pomóc.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kamil wolski   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączył: 17 Sty 2008
 Posty: 1416
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Maj 2010,  10:20 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | ramses123 napisał/a: |  	  | Jeśli okaże się że to filtr to już tylko jakiś dobry service diesla pomoże ,, | 
 
 :yyy: wymiana filtra to chyba nie jest jakaś karkołomna operacja, co?
 
 Lukas, przerywanie będzie związane z brakiem lub nadmiarem paliwa w stosunku do powietrza. Ramsesa nie słuchaj, bo nawet jeśli miałbyś jakąś nieszczelność i powietrze w przewodach, to byś miał problem z odpalaniem, a jak już by odpalił to by chodził ok, chyba że miałbyś taką dziurę że całe paliwo by uciekało na asfalt, ale to by gasł
  . 
 Nie pamiętam nigdy czy w MK5 jest pompa wtryskowa taka sama jak w Mondeo 1.8TD czy nie. Jeśli jest to to samo, to trzeba by sprawdzić zespół boostera, ale to musiałbyś zobaczyć czy takie coś u was występuje. Jeśli to nie to, to zacząłbym od zdiagnozowania wtryskiwaczy, Kontrola ich stanu to jakieś 15-25zł od sztuki więc nie trzeba rozbijać banku żeby to zdiagnozować.
 |  
				| _________________ było: 104KM 220Nm
 jest: 133KM 186Nm
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Lukas   
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.8DI/75KM
 Dołączył: 11 Maj 2010
 Posty: 9
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Maj 2010,  11:42 |   
 |  
               | 
 |  
               | hmm sprawdzę możliwe że dzisiaj wszystkie sugerowane przez was propozycje, może w końcu uda się wskrzesić moc tego samochodu, hmm ale myślę też że gdyby było za dużo paliwa to samochód by kopcił, a tu spalanie w normie 5 do 6 litrów pali od kopa, w zimie czasami dłużej trzeba pokręcić. Dziękuje za pomoc, jakby jednak ktoś jeszcze miał jakiś pomysł co to może być to proszę o informację. 
 [ Dodano: Sro Maj 12, 2010 12:43 ]
 aha dodam że przed wymianą filtrów były takie same objawy.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Fordon   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Inna
 Silnik: ST 170
 Imię: Konrad
 Wiek: 40
 Dołączył: 01 Kwi 2005
 Posty: 3803
 Skąd: WLKP.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Maj 2010,  19:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | MK5 ma zupelnie inna pompe wtryskowa niz stare TD. Kolego masz w tej fiescie OBD podpinasz pod kompa sprawdzasz wszystko i tyle, moze sie okazac ze zapiekl sie zawor WG na turbinie i moga byc jajca...
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Lukas   
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.8DI/75KM
 Dołączył: 11 Maj 2010
 Posty: 9
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Maj 2010,  08:08 |   
 |  
               | 
 |  
               | wczoraj podpiąłem fiestę pod kompa i wykazało błędy związane z EGR rozebrałem go był zasyfiony, założyłem, ale co się okazało ktoś majstrował przy wtyczce i nie wiem czy kable nie są zamienione. Dziś po pracy poprzeglądam tą instalację może uda się dzisiaj zamknąć tą sprawę. 
 [ Dodano: Czw Maj 13, 2010 17:35 ]
 błędy jakie mi wyskoczyły to P0409 ; P0404 ; P0167
 
 P0409 -  EGR valve position sensor
 P0404 -  Exhaust gas recyrculation circuit range/ performance
 P0167 -  02 sensor heater circuit malfunction ( bank 2 sensor 3 )
 
 
 Po tych czynnościach rozebrałem EGR i go wyciczyściełem fakt było trochę syfu, po złożeniu efekt podobny jak przed całą czynnością czyli bez zmian:(
 
 Ma ktoś jakiś pomysł, co dalej robić??
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Fordon   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Inna
 Silnik: ST 170
 Imię: Konrad
 Wiek: 40
 Dołączył: 01 Kwi 2005
 Posty: 3803
 Skąd: WLKP.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Maj 2010,  14:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | Odlacz wtyczke, odepnij wezyk podcisnienia zobacz czy jest w pozycji zamknietej, w sensie takim ze nic nie bedzie zaciagal z wydechu, skrec to i sie przejedz... 
  	  | Lukas napisał/a: |  	  | P0167 - 02 sensor heater circuit malfunction ( bank 2 sensor 3 ) 
 | 
 Jedynie dziwi mnie fakt tego ze pokazuje ci awarie czujnika telenu.
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Lukas   
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.8DI/75KM
 Dołączył: 11 Maj 2010
 Posty: 9
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Maj 2010,  15:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | robiłem było bez zmian:( |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |