| [MK6] Obniżenie samochodu - zalety, wady, sposoby | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | AccessX   
 Model: Ford Fiesta Mk2`84
 Wersja: Classic
 Silnik: 1.3/66KM
 Imię: Radek
 Dołączył: 18 Mar 2010
 Posty: 669
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Kwi 2010,  20:05   [MK6] Obniżenie samochodu - zalety, wady, sposoby |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam, takie pytanie mam. Jakie są plusy/minusy obniżenia zawieszenia samochodu. I jak to uczynić, najszybciej. 
 
 Pytanie zadaję, gdyż widzę dużo Tematów na temat obniżania itp. I jestem ciekaw, jakie są plusy itp.
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 17 Kwi 2010,  20:38, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Kwi 2010,  20:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | W necie i tu na forum jest dużo info w tym temacie, wystarczy że poczytasz... a tutaj jeszcze ktoś Ci będzie musiał napisać, więc po co kogoś fatygować jak można samemu,,,, no chyba że się nie chce,,, |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Parzych   Prince of Biłgoraj 2012
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`06
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.6Duratec 100KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 52
 Dołączył: 26 Kwi 2007
 Posty: 8085
 Skąd: WawaTeam/Praga
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Kwi 2010,  22:12 |   
 |  
               | 
 |  
               | Plusy obniżenia: 1. Niżej środek ciężkości,
 2. Lepsze trzymanie w zakrętach,
 3. Większa prędkość w zakrętach,
 4. Lepszy wygląd autka...
 
 Minusy:
 1. Mniejsza liczba miejsc, w których można zaparkować,
 2. Zwiększona uwaga przy pokonywaniu "leżących policjantów",
 3. Utrudnione pokonywanie kolein na drogach gruntowych...
 
 Na pewno jest jeszcze kilka plusów i minusów, ale jakoś teraz nie przychodzą mi do głowy...
 
 Najszybciej można obniżyć, zakładając sprężyny obniżające o ok 30mm, np. Eibach...
 |  
				| _________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
 F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | AccessX   
 Model: Ford Fiesta Mk2`84
 Wersja: Classic
 Silnik: 1.3/66KM
 Imię: Radek
 Dołączył: 18 Mar 2010
 Posty: 669
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Kwi 2010,  08:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | A takie pytanie, te 30mm(3cm) to jest b.duzo obnizone już czy minimum takie? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Peedro   Klubowicz
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Paweł
 Wiek: 36
 Dołączył: 14 Wrz 2007
 Posty: 3058
 Skąd: Mystków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Kwi 2010,  09:25 |   
 |  
               | 
 |  
               | nie dużo, ale że tak powiem najoptymalniej - prowadzenie ulega poprawie, wygląd już mniej, ale jest przynajmniej jeszcze na tyle wysoko że da się jeździć. Niżej to już bardziej hardkor i nie do codziennej jazdy   |  
				| _________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
 
 Żaba - RIP
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | AccessX   
 Model: Ford Fiesta Mk2`84
 Wersja: Classic
 Silnik: 1.3/66KM
 Imię: Radek
 Dołączył: 18 Mar 2010
 Posty: 669
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Kwi 2010,  09:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzięki za odpowiedź Panowie  . Piwko na niedziele  . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Piter   Ninja TEAM
 
 
  
 
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Xr2i
 Silnik: RS2000/150KM
 Dołączył: 07 Gru 2005
 Posty: 3843
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Kwi 2010,  21:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | Niskie zawieszenie w cywilnym aucie do jazdy na co dzień jest bardzo meczące. Do tego co pisze Parzych, aby poprawić prowadzenie w zakrętach wypadało by jeszcze usztywnić budę i założyć do niższych sprężyn, twardsze amortyaztory o krótszym skoku aby szybciej wybierały drogę. Ale to już na co dzień jest strasznie niewygodne. |  
				| _________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
   MK4 1.25 ZETEC Ghia
 MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Skfarek   
 Model: Ford Fiesta Mk6`07
 Wersja: ST
 Silnik: ST 150
 Imię: Michał
 Wiek: 46
 Dołączył: 05 Lut 2008
 Posty: 836
 Skąd: Gród Kraka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Kwi 2010,  10:13 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Peedro napisał/a: |  	  | Niżej to już bardziej hardkor i nie do codziennej jazdy | 
 
 No to ty Parzych z dodatkowymi 5 mm już się na hardkor łapiesz
   A tak serio, bez przesady i na -35 mm da się spokojnie (ale świadomie) jeździć.
 |  
				| _________________ Była MK6 Ghia 1.6 16v "Zetec-S" (z awatara)
   Był leichtwagen do upalania:
 http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=34463
 Był czeski dziadkowóz TDI na co dzień
   Jest ST 150 i sushi czyli Civic FK2
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Parzych   Prince of Biłgoraj 2012
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`06
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.6Duratec 100KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 52
 Dołączył: 26 Kwi 2007
 Posty: 8085
 Skąd: WawaTeam/Praga
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Kwi 2010,  14:12 |   
 |  
               | 
 |  
               | Skfarek, to ja mam -35mm   |  
				| _________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
 F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Skfarek   
 Model: Ford Fiesta Mk6`07
 Wersja: ST
 Silnik: ST 150
 Imię: Michał
 Wiek: 46
 Dołączył: 05 Lut 2008
 Posty: 836
 Skąd: Gród Kraka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Kwi 2010,  14:35 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tak, a myślałeś że -30 ? |  
				| _________________ Była MK6 Ghia 1.6 16v "Zetec-S" (z awatara)
   Był leichtwagen do upalania:
 http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=34463
 Był czeski dziadkowóz TDI na co dzień
   Jest ST 150 i sushi czyli Civic FK2
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Parzych   Prince of Biłgoraj 2012
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`06
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.6Duratec 100KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 52
 Dołączył: 26 Kwi 2007
 Posty: 8085
 Skąd: WawaTeam/Praga
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Kwi 2010,  14:50 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nooo 	  | Skfarek napisał/a: |  	  | myślałeś że -30 ? | 
  Ale Ty miałeś te -35 przy silniku 1,6, więc u mnie trochę mniej poszło do dołu, w szczególności z przodu... |  
				| _________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
 F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Skfarek   
 Model: Ford Fiesta Mk6`07
 Wersja: ST
 Silnik: ST 150
 Imię: Michał
 Wiek: 46
 Dołączył: 05 Lut 2008
 Posty: 836
 Skąd: Gród Kraka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Kwi 2010,  14:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | 
 
   
 
  	  | Parzych napisał/a: |  	  | więc u mnie trochę mniej poszło do dołu, w szczególności z przodu.. | 
 
 prawda, moja poszła bardziej bo to cięęężki klocek był z 1.6, 5d i całym wyposażeniem
   |  
				| _________________ Była MK6 Ghia 1.6 16v "Zetec-S" (z awatara)
   Był leichtwagen do upalania:
 http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=34463
 Był czeski dziadkowóz TDI na co dzień
   Jest ST 150 i sushi czyli Civic FK2
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |