| [MK3] Nie przyspiesza, szarpie, stuka | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | neidi   
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.3/58KM
 Wiek: 43
 Dołączył: 06 Maj 2009
 Posty: 24
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Kwi 2010,  00:28   [MK3] Nie przyspiesza, szarpie, stuka | 
 |  
               | 
 |  
               | Witam mam MK3 1.3 (60) 1994r. / 4 drzwi i wspomaganie 
 Ostatnio po nocnym wypadzie nad morze coś się zepsuło.
 Nad morze ze Szczecina dojechaliśmy bez problemu, po spacerze wróciliśmy do samochodu i po przejechaniu 10 kilometrów stało się.
 
 Nagle fiesta podczas dodawania gazu zaczęła szarpać a pod maską słychać było lekkie metaliczne stukanie. To szarpanie to nie jak gaśnięcie silnika tylko bardziej utrata mocy+szarpanie pod maską.
 Metodą prób i błędów udało mi się opanować sytuację i dojechaliśmy tak do Szczecina. Jednak problem zostaje, wygląda to tak, że kiedy chcę mocno przyśpieszyć wtedy zaczyna szarpać pod maską i stukać (tak jakby pojedyncze cykanie). Musiałem baaardzo lekko dodawać gazu i baaaardzo powoli przyśpieszać wtedy nie szarpał. Ale i tak jak na to ile był wciśnięty pedał gazu to przyśpieszał zbyt wolno i tylko czasami nagle zaskakiwał i dawało się odczuć nagłe przyśpieszenie. Zauważyłem jeszcze, że jak już przekroczyłem na jakimś biegu pewną prędkość to moglem depnąć głębiej i spokojnie przyśpieszyć, tak,ze zmieniałem biegi dużo później niż zwykle. W ogóle in większa prędkość dla danego biegu tym mniej to się zdarzało.
 
 Z innych usterek, które raczej nie mają wpływu na to to cieknie mi olej spod pokrywy zaworów i jest nieszczelność pod prawą świecą, cieknie.
 
 Macie jakieś pomysły co się stało?
 
 
  	  | Kod: |  	  | Proszę pamiętać o tagowaniu tematów. - trzeci
 | 
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez bidżej 26 Sie 2010,  14:17, w całości zmieniany 2 razy |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bezimienny   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: C
 Silnik: 1.6i/104KM
 Imię: Łukasz
 Wiek: 34
 Dołączył: 21 Mar 2010
 Posty: 1185
 Skąd: Torzym/ZG
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Kwi 2010,  00:36 | 
 |  
               | 
 |  
               | Mechanikiem nie jestem, ale kolega miał podobny problem i z tego co pamiętam to przyczyną było to że silnik nie palił na jeden gar więc może sprawdzić świece? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | neidi   
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.3/58KM
 Wiek: 43
 Dołączył: 06 Maj 2009
 Posty: 24
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Kwi 2010,  00:38 | 
 |  
               | 
 |  
               | To była właśnie moja pierwsza myśl, ale też się nie znam i zastanawiam się czy to nie jest coś ze sprzęgłem lub skrzynią biegów. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kenczorf   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: Grzegorz
 Wiek: 40
 Dołączył: 12 Kwi 2007
 Posty: 1874
 Skąd: Tarnów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Kwi 2010,  08:25 | 
 |  
               | 
 |  
               | jak silnik chodzi na 3 gary to na luzie spokojnie to uslyszysz...nierowne chodzenie z telepaniem auta |  
				| _________________ Cichociemna
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | matrix-1990   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CL
 Silnik: 1.1/50KM
 Imię: Maciek
 Wiek: 35
 Dołączył: 30 Gru 2009
 Posty: 570
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Kwi 2010,  13:13 | 
 |  
               | 
 |  
               | można to w prosty sposób sprawdzisz - zdejmujesz po kolei kable podczas chodzenia silnika na postoju i patrzysz, czy jak któryś z 4 zdejmujesz czy dźwięk i praca silnika się nie zmienia |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | neidi   
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.3/58KM
 Wiek: 43
 Dołączył: 06 Maj 2009
 Posty: 24
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Kwi 2010,  13:34 | 
 |  
               | 
 |  
               | Dziwne 
 Wsiadłem w moją małą dziś rano żeby pojechać do warsztatu i zero problemów.
 Nawet trochę po szarżowałem żeby sprawdzić i nic.
 
 Kolega więc dokręcił mi tylko tą luźną świecę i umówiłem się na za tydzień, na uszczelnienie pokrywy zaworów.
 
 Co dziwniejsze żeby ruszyć spod domu musiałem pchnąć bo po 2 miechach od ładowania zawsze już nie chce zapalić, a tu po dokręceniu świecy pali bez problemu i to z pełnym obciążeniem urządzeń elektrycznych.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Kwi 2010,  14:19 | 
 |  
               | 
 |  
               | Tego się nie uszczelnia, zakłada się nową uszczelka i lekko przykręca,,, 	  | neidi napisał/a: |  	  | na uszczelnienie pokrywy zaworów | 
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | neidi   
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.3/58KM
 Wiek: 43
 Dołączył: 06 Maj 2009
 Posty: 24
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Kwi 2010,  14:22 | 
 |  
               | 
 |  
               | Miałem założone już 2 nowe uszczelki i obie ciekły na początku troszeczkę a z czasem na całego. Kumpel chce mi w warsztacie wymienić uszczelkę i silikonem uszczelnić dodatkowo. Co prawda kupiłem już "nową" pokrywę zaworów wiec może wystarczyło by ją wymienić ale nie chcę ryzykować kolejnej uszczelki. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pablon   
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CL
 Silnik: 1.1/53KM
 Imię: Paweł
 Wiek: 40
 Dołączył: 02 Lut 2008
 Posty: 497
 Skąd: Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Kwi 2010,  15:09 | 
 |  
               | 
 |  
               | Silikonu tam nie wpychaj, jak cieknie z pod dekla to trzeba wziąć śrubokret i dokrecić. Korek lubi osiadać, pozdrawiam. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | neidi   
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.3/58KM
 Wiek: 43
 Dołączył: 06 Maj 2009
 Posty: 24
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Kwi 2010,  15:17 | 
 |  
               | 
 |  
               | Było już dokręcane i nic. Podejrzewam ze pokrywa jest już wyrobiona. Dlatego kupiłem inną tylko jakoś nie było czasu jej założyć. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Kwi 2010,  16:30 | 
 |  
               | 
 |  
               | Dokładnie, jak cieknie to było za mocno dokręcone i się dekiel wygiął,,, silikonu tam nie kładź, pod deklem powinno być lekkie podciśnienie bo w sumie silnik stamtąd zasysa "powietrze" więc może masz przytkany układ przewietrzania? |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | gueli   
 Model: Ford Fiesta Mk4`99
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Paweł
 Wiek: 35
 Dołączył: 27 Mar 2010
 Posty: 10
 Skąd: Londyn/Lublin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Kwi 2010,  19:52 | 
 |  
               | 
 |  
               | mialem dokladnie taki sam problem ze swoja mk4 i to byla cewka. czasami na zimnym silniku wszystko dzialalo normalnie a po chwili juz jeden gar nie palil. zreszta moja cewka padla w podobnych okolicznosciach co Twoje auto, na trasie   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pablon   
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CL
 Silnik: 1.1/53KM
 Imię: Paweł
 Wiek: 40
 Dołączył: 02 Lut 2008
 Posty: 497
 Skąd: Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Kwi 2010,  23:16 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | gueli napisał/a: |  	  | mialem dokladnie taki sam problem ze swoja mk4 i to byla cewka. czasami na zimnym silniku wszystko dzialalo normalnie a po chwili juz jeden gar nie palil. zreszta moja cewka padla w podobnych okolicznosciach co Twoje auto, na trasie   | 
 
 Jak swieczka nie pali to logiczne że nazbiera sie na niej paliwo i nie odpali już.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | gueli   
 Model: Ford Fiesta Mk4`99
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Paweł
 Wiek: 35
 Dołączył: 27 Mar 2010
 Posty: 10
 Skąd: Londyn/Lublin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Kwi 2010,  23:32 | 
 |  
               | 
 |  
               | no wiadome, chcialem mu przyblizyc to co ja mialem   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | amon31 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Kwi 2010,  19:02 | 
 |  
               | 
 |  
               | to może i u mnie jest taki problem z cewką? 
 ostatnio strasznie mocno okopcało mi świece, dziś wyjąłem czarne wsadziłem czyste, aczkolwiek używane
 po staniu w korkach zaczęło szarpać autem, nie chciał się rozpędzać, ale jak mu przygazowałem na obrotach, stanąłem i ponownie uruchomiłem to się obudził.
 Sprawdziłem potem świece, to 3 są w porząsiu a jedynka (1 z lewej) jest brudna i mokra.
 
 Co wy na to?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | gueli   
 Model: Ford Fiesta Mk4`99
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Paweł
 Wiek: 35
 Dołączył: 27 Mar 2010
 Posty: 10
 Skąd: Londyn/Lublin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Kwi 2010,  22:29 | 
 |  
               | 
 |  
               | u mnie 2 swieca byla czarna a reszta wporzadku. swiece i kable wymienialem niedawno, wiec jedyna opcja u mnie to byla cewka   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kuba87   
 
  
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Ambiente
 Silnik: Inny
 Imię: Jakub
 Wiek: 38
 Dołączył: 06 Lis 2008
 Posty: 3357
 Skąd: Roskilde
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Kwi 2010,  14:12 | 
 |  
               | 
 |  
               | odme wyczysc i dekiel zaworow z majonezu... silnik zciaga ten syf i zarzuca swiece.... |  
				| _________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 było łałdi w automacie, funwagen
 był transit mk5 long na dokładkę
 jest faketaxi w dizlu
 jest dokurwiator D2Callya
 jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | amon31 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Kwi 2010,  23:54 | 
 |  
               | 
 |  
               | majonezu nie ma, świeczki są chyba w kiepskim stanie, mają rok i dziwnie wyglądają, kable są jakieś stare, a tak to może również się coś dziać z cewką, cpp czy innym takim urządzonkiem. 
 No ale poza cewką, to nie wiem nawet gdzie pod maską jest cpp, przepływomierz, silnik krokowy, odma (??), czasami czuję się jak baran, bo wszyscy tu operują takimi skrótami i nazwami które są mi zupełnie obce. Już nie wspominając że nie wiem jak sprawdzić te elementy.
 Poniżej wklejam fotki spod maski, może mi ktoś wyjaśnić czym są wskazane przeze mnie strzałkami elementy elektryczne?
 
 
   
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | neidi   
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.3/58KM
 Wiek: 43
 Dołączył: 06 Maj 2009
 Posty: 24
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Sie 2010,  13:12 | 
 |  
               | 
 |  
               | Witam ponownie. Jak pisałem problem opisany na początku sam zniknął. Czasami się tylko powtarza jak poszaleję i daję mocno gaz np na światłach. Ale to musi być sporo szaleństwa. Zazwyczaj wtedy następnego dnia wyżej opisane problemy powtarzają się.
 
 Podejrzewam że coś się przytyka i później znowu samo odtyka.
 |  
				| _________________ Osoby ze Szczecina zapraszam do korzystania z moich usług w zakresie pielęgnacji wnętrza samochodu, odkurzanie, czyszczenie tapicerki , pranie podsufitki, mycie kokpitu i elementów plastikowych albo kompleksowe sprzątanie auta.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Sie 2010,  13:17 | 
 |  
               | 
 |  
               | jak archeologia, to archeologia   
 amon31, na zdjęciach:
 1. odstojnik/zaworek zwrotny/filterek (różne są opinie) od przewodu podciśnienia MAPsensora - w jednych autach jest, w innych nie ma
 
 2. EDIS i jego wielka wtyczka (moduł sterujący zapłonem)
 
 3. MAPsensor, czyli czujnik podciśnienia w kolektorze dolotowym
 
 4. jakiś rezystorek od wtryskiwacza, nie wiem dokładnie w jakim celu on tam jest
 
 5. wtyczka od krokowca
 
 6. CPP - czujnik położenia przepustnicy
 
 7. jakaś wtyczka
  dwupinowa, więc albo od wtryskiwacza, albo od czujnika temperatury powietrza zasysanego. |  
				| _________________ www.twojrobot.blogspot.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |