Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 20:46
[MK5] Czy to możliwe,że żadna świeca nie grzeje?
Autor Wiadomość
grzeste 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Inna
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Grzegorz
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 91
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 27 Mar 2010, 18:53   [MK5] Czy to możliwe,że żadna świeca nie grzeje?

Nie wiem kiedy były wymieniane, poprzedni właściciel też za bardzo nie wie. Jeśli silnik jest ciepły ( nawet w zimie ) pali od razu. Przy - 20 C miałem problem, za trzecim razem zaczął coś łapać a odpalił dopiero za czwartym ( zimowe paliwo + dodatek do ropy ). Przy obecnych temperaturach pali bez problemu. Dziś wykręciłem wszystkie świece ( Beru ). Każda okopcona ale sucha. Amperomierz nawet nie drgnął, czyżby przerwa na świecy? Dodatkowo wszystkie sprawdzane na akumulatorze. Część grzejna "popluta" ( w celu uniknięcia sparzenia się ), kable podpięte do akumulatora i do świecy i ...... nic !!
Coś nie tak robię czy faktycznie wszystkie padły?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 27 Mar 2010, 19:03   

grzeste napisał/a:
Amperomierz nawet nie drgną
Napisz jak podłączyłeś ten amperomierz
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
grzeste 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Inna
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Grzegorz
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 91
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 27 Mar 2010, 19:55   

'+' do '+' na świecy a '-' do obudowy świecy.

A może zrobić jeszcze mały teścik? Włączyć światła mijania i rozpocząć grzanie świec. Czy w tym momencie światła powinny trochę przygasnąć?

edit:
Niestety, ale światła mijania zapalają się w momencie przekręcenia kluczyka do pozycji II, czyli w tym samym czasie rozpoczyna się grzanie świec.
Tak czy owak na jesieni wymiana świec.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 27 Mar 2010, 21:09   

grzeste napisał/a:
'+' do '+' na świecy a '-' do obudowy świecy.
To pewnie się amperomierz spalił,,, trzeba odłączyć przewód (szynę) od zasilania i w to miejsce połączyć + amperomierza, a - podłączyć do szyny, tylko że potrzebny amperomierz przynajmniej 50A

Sposób jaki podłączałeś podłącza się Voltomierz,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 27 Mar 2010, 22:31   

Wątpie by auto przy -20 odpaliło z czterema niesprawnymi świecami. Coś robisz nie tak. Zimne auto, na prawdę zimne. Zagrzej świece kilka razy. Powinna być wyczuwalnie wyższa temperatura na obudowie świecy w porównaniu do silnika. Ale to w mrozie.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 28 Mar 2010, 12:11   

grzeste, sprawność świecy lepiej sprawdzić ohmomierzem, bo jak Joe już wspomniał, amperomierz mógł się spalić...na amen.
Ponadto wystarczy świece bezpośrednio jednym kabelkiem dotknąć plusa a jego drugim końcem dotknąć świecy - tam gdzie plus, a obudowę świecy przytknąć do klemy ujemnej w akumulatorze, tylko rób to ostrożnie bo świeca się grzeje do czerwoności. Jak się zagrzeje to sprawna, jak nie, to nie. I tak można sprawdzić wszystkie 4.
Jeśli nie chcesz jej wyjmować to odepnij z niej przewód zasilający i miernikiem sprawdź czy jest opór na każdej a wartości sobie zapisz i porównaj. Jak któraś będzie bardzo się różnić od pozostałych może to być znak jej końca.
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
grzeste 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Inna
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Grzegorz
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 91
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 28 Mar 2010, 12:45   

Dzięki, już wszystko jasne.
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 28 Mar 2010, 13:48   

No to pochwal się przyjacielu!
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 10:46
ttomek71
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK5] Fiesta MK5
Fordy Fiesta V generacji (1999-2002)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:32
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Jak rozpoznać czy skrzynia ma LSD
stafcio Tuning mechaniczny 7 29 Sty 2016, 22:47
vegetagt
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.