[MK6] padła pompa oleju po 20 tys. km - czy to możliwe?? |
Autor |
Wiadomość |
kundzia19
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Gold
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączyła: 22 Mar 2010 Posty: 7 Skąd: Ząbki
|
Wysłany: 22 Mar 2010, 20:08 [MK6] padła pompa oleju po 20 tys. km - czy to możliwe??
|
|
|
Witam,
chciałabym bardzo Was prosić o pomoc i rade. Problem mam następujący. We wrześniu 2007 roku zakupiłam nowego Forde Fiestę z gwarancją na dwa lata (czyli obecnie jej nie mam). Do dziś przejechałam ok 20 tys.km (wydaje mi się że to jest mało jak na 2,5 roku użytkowania). W ten weekend po uruchomieniu auta niezgasła kontrolka oleju, więc samochód odholowałam do autoryzowanego serwisu. W dniu dzisiejszym się nim zajeli i stwierdzili, że to pompa oleju i że muszą rozebrać auto co będzie kosztowało ok 1, 2 tys zł plus nowa pompa oleju 1 tys. zł. Nie znam się na tym, ale myślę że na takie użytkowanie samochodu jak moje to to że padła pompa oleju to jest jakiś ewenement:( albo mam takiego pecha. Czy spotkał się ktoś z Was z takim przypadkiem?? Jak sądzicie czy jest jakaś szansa żebym naprawę zrobili mi jeszcze w ramach gwarancji albo z jakąś ulgą??
Tak naprawdę to stram się wierzyć ludziom, ale mam wrażenie że ktoś chce mnie naciągnąć?? (mam nadzieję że się mylę)
z góry dziękuję za pomoc. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12086 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 22 Mar 2010, 20:29
|
|
|
No i co z tego? ja kupiłem w sklepie żarówkę za ponad 100PLN i w sklepie świeciła, po przywiezieniu do domu już nie, - oczywiście reklamacji mi nie uznali, Wszystko się się popsuć w dowolnym momencie, pomimo iz powinno wytrzymać ileś tam,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 22 Mar 2010, 20:36
|
|
|
20 tys to tyle co nic - przed oddaniem auta do naprawy trzeba było sprawdzić stan oleju oraz przypomnieć sobie kiedy był wymieniany bo sądze ze panowie albo doleją olej albo go wymienią czyli koszt usługi ok 200 zł a skasują jelenia na 2200zł |
_________________
 |
|
|
|
 |
kundzia19
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Gold
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączyła: 22 Mar 2010 Posty: 7 Skąd: Ząbki
|
Wysłany: 22 Mar 2010, 20:39
|
|
|
Poziom oleju został sprawdzony przed oddaniem a ostatnio olej i filtry były wymieniane przez serwis we wrześniu 2009 r. |
|
|
|
 |
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 22 Mar 2010, 20:44
|
|
|
Jakoś nie mam zaufania do serwisów - ostatnio na warsztacie widziałem zafire "serwisowaną" w serwisie, filtry to na bank były niewymieniane od nowości a wpisy w kiążce mówiły co innego. Zeby nie być gołosłownym to spotkałem sie z kilkoma przypadkami róznych marek ze wymiana oleju w serwisie polegała tylko na wymianie karteczki oraz dodokaniu wpisów w ksiązce. |
_________________
 |
|
|
|
 |
kundzia19
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Gold
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączyła: 22 Mar 2010 Posty: 7 Skąd: Ząbki
|
Wysłany: 22 Mar 2010, 20:50
|
|
|
Właśnie dlatego że też im niewierze to narazie nie pozwoliłam im na taką naprawę, i toczę z nimi rozmowę żeby jeśli już mają to zrobić to w ramach gwarancji. Tylko nie wiem na ile mi się uda to wywalczyć. |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5674 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22 Mar 2010, 22:09
|
|
|
hehe wszystko podpowiada że czas uciekać z ASO W 99% ASO pracują najgorsi mechanicy którzy są tak leniwi , niezaradni bądź głupi , że nie są w stanie otworzyć własnego warsztatu -przepraszam jeśli kogoś uraziłem ale większość serwisów aso na taka opinię bardzo pracuje - w Łodzi sam uratowałem ok 20 osób przed kosztami rzędu 2-5 tyś zł za wymianę dobrych części w salonach forda. Im po prostu nie zależy (pracownikom) bo i tak wiedzą że będą mieli pracę zawsze bo każdy serwisuje auto na gwarancji a rotacja aut po salonach tych samych marek jest ograniczona do 2-3 dla dużego miasta a co dopiero w mniejszych .
Pytanie co to znaczy że padła pompa . czy nie daje ciśnienia wcale czy za niskie . Nauka zna takie przypadki ale to nie wina pompy
Przed wymianą pompy i rozebraniem silnika radził bym jednak odkręcić dwie małe zaślepki na pompie i wyjąć tłoczyska regulatorów i wyczyścić albo sprawdzić czy nie pękły sprężynki . roboty na godzinę max na 95% to właśnie ta usterka . Pozatym do wymiany pompy nie trzeba wyjmować silnika a jedynie miskę i pasek rozrządu . to ja nie wiem za co 2 tyś zł. A na 99 % nie chciało im się nawet przykręcić manometru aby sprawdzić co to za objawy .
Poniżej masz foto podobnej bądź identycznej pompy z 1,4 16V - chodzi o idee . Na czerwono są zaznaczone korki które należy wykręcić i sprawdzić zawory regulacji . Dodam dla pewności, że korki są dostępne bez rozbierania silnika co najwyżej trzeba zdemontować alternator i pasek rozrządu z kołem .
Jak trafiłem usterkę to zapraszasz mnie do wawy na ciasto i herbatę . |
|
|
|
 |
kundzia19
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Gold
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączyła: 22 Mar 2010 Posty: 7 Skąd: Ząbki
|
Wysłany: 22 Mar 2010, 22:36
|
|
|
Te z mam takie wrażenie że im się niechciało sprawdzać ponieważ jak zaczełam gadać o gwarancji i że to trochę nienormalan sprawa żeby przy takim przebiegu padła pompa cisnienia to stwierdzili, że jeszcze wymienią filtr oleju.
Mówią mi, że nie ma ciśnienia, więc wydaje mi się że wcale go nie ma choć ja się na tym zabardzo nieznam.
Dzięki za radę napewno ją wykorzystam w jutrzejszych rozmowach z nimi. Myśleli że jak dziewczyna auto przyprowadza to można jej wszystko wmówić a ona się na to zgodzi:)
P.S. Jak traf okarze się w 10 to ciacho (niekupne) i herbatę masz gwarantowane:) |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12086 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 23 Mar 2010, 07:34
|
|
|
diodalodz napisał/a: | Przed wymianą pompy i rozebraniem silnika radził bym jednak odkręcić dwie małe zaślepki na pompie (...) | takich rzeczy się nie robi w ASO,,, Tam się tylko wymienia,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23 Mar 2010, 09:08
|
|
|
Przed wymianą pompy to ja bym wymienił czujnik ciśnienia oleju. Do ASO dojechałaś na kołach ? |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 |
|
|
|
 |
kundzia19
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Gold
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączyła: 22 Mar 2010 Posty: 7 Skąd: Ząbki
|
Wysłany: 23 Mar 2010, 09:28
|
|
|
mówią że czujnik oleju jest ok.
Nie samochód do serwisu trafił na lawecie |
|
|
|
 |
jurek
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 84 Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 190 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 23 Mar 2010, 12:32
|
|
|
Otwórz zlecenie na próbę ciśnienia oleju i bądź przy tym. Przy takim przebiegu jedna(teoretycznie to żadna) nie dokonana wymiana oleju nie spowoduje zniszczenia pompy.
Więc jeżeli olej zawsze był powyżej minimum, to ten powód odpada. Raczej pasuje trop diodalodza, czyli złamanie sprężynki lub podwieszenie zaworka ciśnieniowego przez jakiś paproch( to już wynik uszkodzenia jakiegoś elementu)o ile to pompa.
Bez sprawdzenia ciśnienia można tylko gdybać |
_________________ Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
 |
|
|
|
 |
kundzia19
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Gold
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączyła: 22 Mar 2010 Posty: 7 Skąd: Ząbki
|
Wysłany: 23 Mar 2010, 15:05
|
|
|
Dziękuję Wam za pomoc. Stał się cud po wymianie filtra i dolaniu oleju podobno wszystko wróciło do normy i zgasła kontrolka. Narazie zatrzymują samochód jeszcze do jutra, żeby sprawdzić czy jutro też bedzie ok (bo jak to stwierdzili nie wiedzą co było przyczyną).
Tak naprawdę to nie wiem już co o tym myśleć, ale jedno co mi się przychodzi na myśl to że chcieli mnie naciągnąć. |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5674 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 23 Mar 2010, 21:36
|
|
|
bo to nie była wina pompy , co wcale nie oznacza że sytuacja się nie powtórzy . Oby szybko luzu dostała to podobny cyrk się nie stanie . |
|
|
|
 |
|