Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK6] padła pompa oleju po 20 tys. km - czy to możliwe??
Autor Wiadomość
kundzia19 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Gold
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączyła: 22 Mar 2010
Posty: 7
Skąd: Ząbki
Wysłany: 22 Mar 2010, 20:08   [MK6] padła pompa oleju po 20 tys. km - czy to możliwe??

Witam,

chciałabym bardzo Was prosić o pomoc i rade. Problem mam następujący. We wrześniu 2007 roku zakupiłam nowego Forde Fiestę z gwarancją na dwa lata (czyli obecnie jej nie mam). Do dziś przejechałam ok 20 tys.km (wydaje mi się że to jest mało jak na 2,5 roku użytkowania). W ten weekend po uruchomieniu auta niezgasła kontrolka oleju, więc samochód odholowałam do autoryzowanego serwisu. W dniu dzisiejszym się nim zajeli i stwierdzili, że to pompa oleju i że muszą rozebrać auto co będzie kosztowało ok 1, 2 tys zł plus nowa pompa oleju 1 tys. zł. Nie znam się na tym, ale myślę że na takie użytkowanie samochodu jak moje to to że padła pompa oleju to jest jakiś ewenement:( albo mam takiego pecha. Czy spotkał się ktoś z Was z takim przypadkiem?? Jak sądzicie czy jest jakaś szansa żebym naprawę zrobili mi jeszcze w ramach gwarancji albo z jakąś ulgą??

Tak naprawdę to stram się wierzyć ludziom, ale mam wrażenie że ktoś chce mnie naciągnąć?? (mam nadzieję że się mylę)

z góry dziękuję za pomoc.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12086
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 22 Mar 2010, 20:29   

No i co z tego? ja kupiłem w sklepie żarówkę za ponad 100PLN i w sklepie świeciła, po przywiezieniu do domu już nie, - oczywiście reklamacji mi nie uznali, Wszystko się się popsuć w dowolnym momencie, pomimo iz powinno wytrzymać ileś tam,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 22 Mar 2010, 20:36   

20 tys to tyle co nic - przed oddaniem auta do naprawy trzeba było sprawdzić stan oleju oraz przypomnieć sobie kiedy był wymieniany bo sądze ze panowie albo doleją olej albo go wymienią czyli koszt usługi ok 200 zł a skasują jelenia na 2200zł
_________________
 
 
 
kundzia19 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Gold
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączyła: 22 Mar 2010
Posty: 7
Skąd: Ząbki
Wysłany: 22 Mar 2010, 20:39   

Poziom oleju został sprawdzony przed oddaniem a ostatnio olej i filtry były wymieniane przez serwis we wrześniu 2009 r.
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 22 Mar 2010, 20:44   

Jakoś nie mam zaufania do serwisów - ostatnio na warsztacie widziałem zafire "serwisowaną" w serwisie, filtry to na bank były niewymieniane od nowości a wpisy w kiążce mówiły co innego. Zeby nie być gołosłownym to spotkałem sie z kilkoma przypadkami róznych marek ze wymiana oleju w serwisie polegała tylko na wymianie karteczki oraz dodokaniu wpisów w ksiązce.
_________________
 
 
 
kundzia19 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Gold
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączyła: 22 Mar 2010
Posty: 7
Skąd: Ząbki
Wysłany: 22 Mar 2010, 20:50   

Właśnie dlatego że też im niewierze to narazie nie pozwoliłam im na taką naprawę, i toczę z nimi rozmowę żeby jeśli już mają to zrobić to w ramach gwarancji. Tylko nie wiem na ile mi się uda to wywalczyć.
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5674
Skąd: Łódź
Wysłany: 22 Mar 2010, 22:09   

hehe wszystko podpowiada że czas uciekać z ASO :) W 99% ASO pracują najgorsi mechanicy którzy są tak leniwi , niezaradni bądź głupi , że nie są w stanie otworzyć własnego warsztatu -przepraszam jeśli kogoś uraziłem ale większość serwisów aso na taka opinię bardzo pracuje - w Łodzi sam uratowałem ok 20 osób przed kosztami rzędu 2-5 tyś zł za wymianę dobrych części w salonach forda. Im po prostu nie zależy (pracownikom) bo i tak wiedzą że będą mieli pracę zawsze bo każdy serwisuje auto na gwarancji a rotacja aut po salonach tych samych marek jest ograniczona do 2-3 dla dużego miasta a co dopiero w mniejszych .

Pytanie co to znaczy że padła pompa . czy nie daje ciśnienia wcale czy za niskie . Nauka zna takie przypadki ale to nie wina pompy :)
Przed wymianą pompy i rozebraniem silnika radził bym jednak odkręcić dwie małe zaślepki na pompie i wyjąć tłoczyska regulatorów i wyczyścić albo sprawdzić czy nie pękły sprężynki . roboty na godzinę max na 95% to właśnie ta usterka . Pozatym do wymiany pompy nie trzeba wyjmować silnika a jedynie miskę i pasek rozrządu . to ja nie wiem za co 2 tyś zł. A na 99 % nie chciało im się nawet przykręcić manometru aby sprawdzić co to za objawy .
Poniżej masz foto podobnej bądź identycznej pompy z 1,4 16V - chodzi o idee . Na czerwono są zaznaczone korki które należy wykręcić i sprawdzić zawory regulacji . Dodam dla pewności, że korki są dostępne bez rozbierania silnika co najwyżej trzeba zdemontować alternator i pasek rozrządu z kołem .


Jak trafiłem usterkę to zapraszasz mnie do wawy na ciasto i herbatę :) .
 
 
 
kundzia19 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Gold
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączyła: 22 Mar 2010
Posty: 7
Skąd: Ząbki
Wysłany: 22 Mar 2010, 22:36   

Te z mam takie wrażenie że im się niechciało sprawdzać ponieważ jak zaczełam gadać o gwarancji i że to trochę nienormalan sprawa żeby przy takim przebiegu padła pompa cisnienia to stwierdzili, że jeszcze wymienią filtr oleju.

Mówią mi, że nie ma ciśnienia, więc wydaje mi się że wcale go nie ma choć ja się na tym zabardzo nieznam.

Dzięki za radę napewno ją wykorzystam w jutrzejszych rozmowach z nimi. Myśleli że jak dziewczyna auto przyprowadza to można jej wszystko wmówić a ona się na to zgodzi:)

P.S. Jak traf okarze się w 10 to ciacho (niekupne) i herbatę masz gwarantowane:)
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12086
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 23 Mar 2010, 07:34   

diodalodz napisał/a:
Przed wymianą pompy i rozebraniem silnika radził bym jednak odkręcić dwie małe zaślepki na pompie (...)
takich rzeczy się nie robi w ASO,,, :sad: Tam się tylko wymienia,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23 Mar 2010, 09:08   

Przed wymianą pompy to ja bym wymienił czujnik ciśnienia oleju. Do ASO dojechałaś na kołach ?
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
kundzia19 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Gold
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączyła: 22 Mar 2010
Posty: 7
Skąd: Ząbki
Wysłany: 23 Mar 2010, 09:28   

mówią że czujnik oleju jest ok.

Nie samochód do serwisu trafił na lawecie
 
 
jurek 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 84
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 190
Skąd: Kraków
Wysłany: 23 Mar 2010, 12:32   

Otwórz zlecenie na próbę ciśnienia oleju i bądź przy tym. Przy takim przebiegu jedna(teoretycznie to żadna) nie dokonana wymiana oleju nie spowoduje zniszczenia pompy.
Więc jeżeli olej zawsze był powyżej minimum, to ten powód odpada. Raczej pasuje trop diodalodza, czyli złamanie sprężynki lub podwieszenie zaworka ciśnieniowego przez jakiś paproch( to już wynik uszkodzenia jakiegoś elementu)o ile to pompa.
Bez sprawdzenia ciśnienia można tylko gdybać :)
_________________
Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
 
 
kundzia19 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Gold
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączyła: 22 Mar 2010
Posty: 7
Skąd: Ząbki
Wysłany: 23 Mar 2010, 15:05   

Dziękuję Wam za pomoc. Stał się cud :) po wymianie filtra i dolaniu oleju podobno wszystko wróciło do normy i zgasła kontrolka. Narazie zatrzymują samochód jeszcze do jutra, żeby sprawdzić czy jutro też bedzie ok (bo jak to stwierdzili nie wiedzą co było przyczyną).

Tak naprawdę to nie wiem już co o tym myśleć, ale jedno co mi się przychodzi na myśl to że chcieli mnie naciągnąć.
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5674
Skąd: Łódź
Wysłany: 23 Mar 2010, 21:36   

bo to nie była wina pompy :) , co wcale nie oznacza że sytuacja się nie powtórzy . Oby szybko luzu dostała to podobny cyrk się nie stanie .
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Jak rozpoznać czy skrzynia ma LSD
stafcio Tuning mechaniczny 7 29 Sty 2016, 22:47
vegetagt
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 10:46
ttomek71
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 12:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wygłuszenie drzwi - fotorelacja
Gość Car Audio i CB 15 22 Sie 2016, 15:24
slawomirro


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.