  
                  
                   | 
                            
          
         		       
      
 
 
	
		Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014,  20:46		 | 
	
			[MK5] Problem z wymianą rozrządu w Fiescie MK5 1.8 DI (75kM) | 
    
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
    
            
      
         
		 xliv [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11 Mar 2010,  16:07   [MK5] Problem z wymianą rozrządu w Fiescie MK5 1.8 DI (75kM)
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam. Mam problem z wymianą rozrządu w moim autku. Kupiłem go jakiś czas temu, i w końcu zebrałem się, aby standardowo po zakupie wymienić rozrząd. Zawiozłem go wczoraj do mechanika. Poprosiłem o wymianę rozrządu razem z rolkami, napinaczami, paskiem klinowym i pompą wodną - czyli standardowo, wszystko za jednym razem. 
 
 
Wczoraj, przy zdawaniu samochodu nie było problemu. Jednak dziś dostałem telefon od mechanika, że mimo usilnych prób nie da rady wymienić rozrządu bez demontażu i podniesienia silnika (niby nie było możliwości podejść do rozrządu, za mało miejsca), w związku z czym koszty samej robocizny poszybowały z 300 do 600 zł (co i tak, wg nich jest mało, bo standardowo, za same podniesienie silnika 1000 zł biorą). Dziwi mnie, że taka sytuacja, szczególnie, że jak napisałem, przy zdawaniu nie było o tym mowy (a punkt w którym zostawiłem swoje auto specjalizuje się w Fordach). Wydaje mi się, że tacy fachowcy powinni od razu wiedzieć co i jak w danym modelu należy zrobić. 
 
 
Proszę więc o informację czy rzeczywiście wymiana rozrządu w  Fiescie MK5 1.8 DI (75kM) rocznik 2000, jest aż tak skomplikowana, że bez demontażu silnika się nie obejdzie.
 
 
Z góry dziękuje! | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 MARIUSZ.B  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6i16V/100KM 
                  Wiek: 46  Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11 Mar 2010,  16:16   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | xliv napisał/a: | 	 		  | Wydaje mi się, że tacy fachowcy powinni od razu wiedzieć co i jak w danym modelu należy zrobić. | 	  
 
Masz rację, powinni wiedzieć od razu.
 
Z tego co się orientuję to w tym silniku faktycznie najlepiej unieść silnik. polega to na zdemontowaniu łapy mocującej i podniesieniu silnika na lewarku, 300 zła za taką fatygę faktycznie kosmos    
 
Tak w ogóle to niby jak oni się tam chcieli dostać do rozrządu ?    | 
             
						
				_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 kamil wolski  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12 Mar 2010,  13:30   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Zakładam że MK5 ma podobnej wielkości komorę jak MK3 więc pewno trzeba podnieść silnik... Ba, nawet w Mondeo trzeba podnosić. Ale jak masz ochotę, to może przerzuć auto do innego warsztatu, 300zł za uniesienie silnika dosyć sporo. | 
             
						
				_________________ było: 104KM 220Nm
 
jest: 133KM 186Nm | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Fordon  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: ST 170 
                  Imię: Konrad 
                  Wiek: 40  Dołączył: 01 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12 Mar 2010,  14:38   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ciekaw jestem miny mechaniorow jak zobacza lancuch i pasek      w sumie to tam pasek bez wywalania silnika sie zmienia tylko lekko trzeba go uniesc i pozniej opuscic na zurawiu...    | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 jajcyk  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.8DI/75KM 
                  Imię: Jacek 
                  Dołączył: 06 Gru 2008 Posty: 69 Skąd: Świebodzin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12 Mar 2010,  23:25   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Faktycznie dojście nie jest super , ale silnik wystarczy podnieść na lewarku, lub kombinacje na specjalnej belce(wtedy można opuścić) i po sprawie. U siebie jeszcze nie wymieniałem rozrządu, zostało tylko 3 tys, nie ma co przeciągać.Ale wymienialiśmy w Focusie 1.8 TDCI 115KM
 
czyli rozrząd na tej samej zasadzie, pasek i łańcuszek.  I tak  na wzmiance, niech nie ruszają łańcucha(to jest rzecz bezobsługowa)  ! I najlepiej jakbyś widział, jak oni to robią, bo zasada przy wymianie rozrządu jest prosta, trzeba wszystko po blokować, a nie jak robi to większość fachowców, malować kreski farbą. Ja takie rzeczy robię sam, w garażu, sprzęt jest, także nie ma problemu. Jedyne na co pozwalam mechanikowi to wymiana oleju i filtrów. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Vinci  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: CL 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Dołączył: 23 Wrz 2008 Posty: 53 Skąd: DąbrowaGórnicza 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Mar 2010,  14:57   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | u mnie mechanik typowy dieselowiec bez podnoszenia silnika wymienial rozrzad fakt mowil ze bardzo ciasno ale wykrecil puszke z filtrem powietrza | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Fordon  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: ST 170 
                  Imię: Konrad 
                  Wiek: 40  Dołączył: 01 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Mar 2010,  21:15   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Vinci, w mk3 mozna tam zatanczyc jeszcze....ale w mk5 juz nie. | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      | 
         
       | 
    
 
 
       
   
 
 
 
 
  
 
  
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.         
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.  
   
    |    | 
 
 
 |