[Inny] Escort - Zetec 1.8 16V 115kM |
Autor |
Wiadomość |
aleks12
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 49 Dołączył: 29 Sty 2010 Posty: 76 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 29 Sty 2010, 10:49 [Inny] Escort - Zetec 1.8 16V 115kM
|
|
|
Witam serdecznie wszystkich miłośników forda:)
Chciałbym się dowiedzieć jak zwiększyć moc mojego zeteca 1.8 16V ze 115 konnym silnikiem z sekwencyjną instalacją gazową Lovato która posiada bardzo szybką listwę wtryskową Matrix Xj,autko mam dwa lata i już dawno chciałem go wzmocnić po mimo że jest to auto dynamiczne a jest to escort kombi Mk7 z 96roku, nie chodzi mi o zrobienie z tego auta rakiety ale o dodanie paru kucyków niewielkim kosztem i we własnym zakresie jesli jest to mozliwe, dziękuję wszystkim za wszystkie info dotyczące mojego tematu
serdecznie pozdrawiam |
_________________ http://malex.dbv.pl/news.php
http://tutoriale.dbv.pl/news.php
aleks12
Escort 1.8 16V Zetec 115KM |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 29 Sty 2010, 11:19, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 29 Sty 2010, 11:17
|
|
|
Najpierw podskocz na hamownie z tym RKC zeby wiedziec co jest teraz, pozniej mozna troche poradzic ci... taki silnik otworzylem do 126KM jak w podpisie jest i pochodzi on wlasnie z MK7 ktory nadawal sie juz blacharsko na zlom niestety... |
_________________
|
|
|
|
|
aleks12
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 49 Dołączył: 29 Sty 2010 Posty: 76 Skąd: wrocław
|
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 29 Sty 2010, 11:28
|
|
|
aleks12 napisał/a: | Od 0 do 100km/h 10,5 sek na benzynie | ale ja pisalem o hamowni takie cos:
http://www.youtube.com/watch?v=wRD-uiO69OQ
Chodzi o pomiar mocy, bo otworzyc ten silnik co masz jest dosc latwo.
Podstawowe pytanie ile chcesz wydac na to zeby uzyskac wiecej KM i Nm...
Wykres RKC juz w fiescie pod elektronika fiesty Futura.
[ Dodano: Pią Sty 29, 2010 12:31 ]
BTW. jak masz gaz to po modach orazu polecam jechac do gazownikow zeby to przestroili bo AFR wzrosnie strasznie co za tym idzie szybko wykonczysz zawory i swiece beda padac jak muchy...
Ja u siebie musze przestroic tez sekwencje bo afr mam od 14,7 do 15,6 byli cholernie ubogo... |
_________________
|
|
|
|
|
aleks12
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 49 Dołączył: 29 Sty 2010 Posty: 76 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 29 Sty 2010, 11:33
|
|
|
Nie bardzo wiem gdzie tu u mnie jest chamownia:( ale znajdę tylko pewnie kasują jak za zboże:) ale jakoś się zrobi, a koszty no jak można łatwo i może tanio?
[ Dodano: Pią Sty 29, 2010 11:35 ]
BTW. jak masz gaz to po modach orazu polecam jechac do gazownikow zeby to przestroili bo AFR wzrosnie strasznie co za tym idzie szybko wykonczysz zawory i swiece beda padac jak muchy...
Ja u siebie musze przestroic tez sekwencje bo afr mam od 14,7 do 15,6 byli cholernie ubogo...
możesz jaśniej o AFR? |
_________________ http://malex.dbv.pl/news.php
http://tutoriale.dbv.pl/news.php
aleks12
Escort 1.8 16V Zetec 115KM |
|
|
|
|
Ad@mus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 36 Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 1832 Skąd: Orzesze SMI
|
Wysłany: 29 Sty 2010, 11:38
|
|
|
we wlasnum zakresie, stozek dedkowany kN, ukl wydechowy przelotowy, kolektor wydechowy foka, ssacy mdo 2.0, wieksza przepustnica, wiekszy przeplywomierz(te dwa ostatnie mdo 2.0), zmiana sprezyn co by za bardzo nie bujalo
koniec koncow podskoczy ci max 8ps na tym setupie,
najwiekszy przyrost bedzie po swapie na rs2k albo 2l zetec koszta pomalu te same jak wyzej wymienione tajle |
_________________
Dwu litrowa bestia zwana Ulepem |
|
|
|
|
aleks12
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 49 Dołączył: 29 Sty 2010 Posty: 76 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 29 Sty 2010, 11:42
|
|
|
O mamo jaki jestem zielony chyba sie czas dokształcić
(stozek dedkowany kN mdo swap na rs2k)??? ratunku
[ Dodano: Pią Sty 29, 2010 11:43 ]
Za zielony jestem ale może pomozecie??? tak myślę |
_________________ http://malex.dbv.pl/news.php
http://tutoriale.dbv.pl/news.php
aleks12
Escort 1.8 16V Zetec 115KM |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 29 Sty 2010, 11:44
|
|
|
Pomiar na hamowni nie wiem ile u ciebie ale ja place 40zl za pomiar, za pomiar z AFR koszt kolo 90zl.
Latwo tak tanio nie koniecznie, dla tego pytam ile chcesz wydac na taki zabieg zeby uzyskac wiecej KM i Nm.
AFR jest to Air to Fuel Ratio czyli z polskiego na nasze stosunek ilosci dostarczonego powietrza do paliwa. Im wartosc AFR jest wyzsza tym gorzej dla silnika, wprzypadku silnika turbo doladowanego pieknie moga sie stopic tloki, moga spuchnac tloki, zatrzec silnik sie moze i wiele innych... w ssaku jest to troche bardziej lightowe niz w turbo....
http://www.motonews.pl/sh...95755&c=53&f=25 |
_________________
|
|
|
|
|
aleks12
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 49 Dołączył: 29 Sty 2010 Posty: 76 Skąd: wrocław
|
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 29 Sty 2010, 12:10
|
|
|
Dokladnie... jak chcesz to rozblokowac to zacznij od montazu wydechu, srodkowy XR3i + koncowy foremka RS2000, dalej wywalasz stara przepustnice z RKC i dajesz odpowiednik 2.0 16v (mondeo) wywalsza puszke filtra, przedluzasz dolot od przeplywki i zakanczasz go dobrym firmowym filtrem, ja daje Fujite, kolejna sprawa to wykonanie zimnej strefy dla filtra i doprowadzenie powietrza spod zderzaka... Po samej przepustnicy masz juz spora roznice, co masz pokazane na wykresie.... Ewentualnie mozesz jeszcze wywalic regulator cisnienia paliwa ale to juz twoj wybor. |
_________________
|
|
|
|
|
Ad@mus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 36 Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 1832 Skąd: Orzesze SMI
|
Wysłany: 29 Sty 2010, 12:23
|
|
|
+kolektor z RQB+walek RQB |
_________________
Dwu litrowa bestia zwana Ulepem |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 29 Sty 2010, 12:27
|
|
|
Ad@mus, a po co ma sie chlopak cofac w rozwoju ?? przeciez tam jest plastik fabrycznie i nie bez powodu zmienil ford kolektor alu na plastik... A walki rozrzadu jedynie co to dla twojej informacji tylko mondeo 2.0... |
_________________
|
|
|
|
|
aleks12
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 49 Dołączył: 29 Sty 2010 Posty: 76 Skąd: wrocław
|
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 29 Sty 2010, 12:40
|
|
|
Fordon napisał/a: | tylko mondeo 2.0... |
1,8 130KM i 2,0 ma takie same wałki |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
aleks12
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 49 Dołączył: 29 Sty 2010 Posty: 76 Skąd: wrocław
|
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 29 Sty 2010, 13:04
|
|
|
nie, wałki z mondeo 2,0 lub Escort/Fiesta 1,8 130KM |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
aleks12
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 49 Dołączył: 29 Sty 2010 Posty: 76 Skąd: wrocław
|
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 29 Sty 2010, 13:13
|
|
|
2.0 napisalem dla tego ze latwiej i taniej bedzie dostac takie walki rozrzadu, bo kolega ni chu chu nie rozeznaje sie w silnikach forda...
RQB to 1.8 130KM. oznaczenia dla 1.8 RDA 105KM, RKC 115KM, RQB 130KM.
Filtry fujita sa dotepne u chlopakow z GRT w bdg i ogolnie na necie...
http://garazraceteam.pl/s...hp?cPath=41_800
Takie sa ceny dobrych filtrow a to dopiero poczatek cenowy, bo taki HKS, czy K&N lub Pipercross sa jeszcze drozsze... Fujita jest odpowiednikiem APEXi i wykonanie oraz ich trwalosc jest taka sama tyle ze cena jest nizsza bo za APEXi zaplacisz 650zl a za Fujite gora 300zl....
[ Dodano: Pią Sty 29, 2010 14:15 ]
aleks12 napisał/a: | Akolektor fakt jest plastikowy więc ten? |
Nie kolektor RQB to aluminium, shit co przejmuje szybko temperature z komory silnika i dlugo oddaje ja... Plastik ma o tyle plus ze jest mniej podatny na nagrzewanie sie oraz szybciej studzi sie, dzieki zastosowaniu Itamidu i Tarnamidu ( tworzywa sztuczne ). |
_________________
|
|
|
|
|
Ad@mus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 36 Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 1832 Skąd: Orzesze SMI
|
Wysłany: 29 Sty 2010, 17:03
|
|
|
Fordon, myslalem ze jest tam alu-nie doczytalem jakie mk ma kolega
pozatym roznica w kolektorze jest taka jeszcze ze te aluminiowe musza miec rure nad silnikiem, co dodatkowo grzeje powietrze zasysane, montujac kolektor plastikowy mozna uniknac miejsc nagrzanych, dodatkowo mi sie wydaje ze plastik ma lepszy przeplyw, lepsza przepustowosc, ale to nie jest stwierdzone zadnymi namacalnymi obliczeniami ot co moja chłopska dedukcja
aleks12, sprawe dolotu juz masz omówiona, zakladasz dobry filter, przepustnice z mondeo i przeplywomierz z mondeo i masz juz poprawiony dolocik
powinienes sprawdzic w jakiej kondycji jest silnik, tzn jakie ma cisnienie na cylindrach, czy jest ono nominalne lub prawie nominalne, no i czy jest ono rowne na kazdym cylindrze
nastepnie zmien oleje, kable swiece czyli podstawowe tajle, swiece NGK platinum, kable motocraft-to wystarczy, silnik na jakim oleju jezdzi?? jesli jedzie na mineralu to znaczy ze jego stan moze byc kiepski
odswierz mu olej, filtr oleju, filtr benzyny, filter gazu fazy lotnej i stalej
uklad wydechowy poprawisz montujac kolektor wydechowy z focusa 1.8/2.0 z tym ze tego we wlasnym zakresie nie dasz rady zrobic bo trza DP wyspawac, tzn jak zauwazysz w swoim aucie masz kolektor wydechowy zlozony z 2czesci, pierwsza jest skrecana do glowicy, druga to tzw portki czyli podwojna wygieta w banan rura przykrecona sribami ze sprezynami do tego pierwszego
wiec musisz znalesc kolektor z foki czyli focusa, i dorobic flansze do opisywanej wyzesz czesci nr2. skrecasz razem i masz prosty, ale wydajniejszy wynalazek, dodatkowo kolektor mozesz owinac bandazem izolacyjnym co by nie grzalo sie za bardzo pod maska
idac dalej wydechem w miejscu katalizatora montujesz przelotowy tlumik z allegro za 50zl jakos tak to kosztuje
tlumik srodkowy jak wyzej bylo opisane mozesz zalozyc z wersji xr3i, koncowy przelotowy, wzorow i cen na allegro od zatrzesienia
opisuje oczywiscie budżetowy sposob na jakas poprawe, wiec pozwalam napisac ze zawsze mozna lepiej cos zrobic, ale drozej
wałki z rqb roznia sie trochu od tych z 2l mi sie wydaje ze rqb ma bardziej agresywna harakterystyke, ale tak jak mowie, wydaje mi sie tylko
wałeczki kosztuja jakies 150zl
sprezyny zawieszenia dobrze zmienic, bo im sztywniejsz auto tym lepsze prowadzenie, a ponadto buda przy ostrym starcie sie nie odchyla do tylu co powoduje lepsze przyspieszenie(setne sekund ale zawsze jakis niuansik)
no i tankujac benzyne mozesz nalac cos bogatszego niz 95 ktore masz w baku i ktore nie jest regolarnie zuzywane totez beza w aucie z LPG moze byc zwietrzala
chcac miec lepsze osiagi nalej swierzej wahy
i mam nadzieje ze o czym zapomnialem... |
_________________
Dwu litrowa bestia zwana Ulepem |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 29 Sty 2010, 17:09
|
|
|
No to Adas smiem twierdzic ze nie widziales jak RKC w MK7 ma kolektor wykonany oraz co jest od frontu silnika.... Kolektor ten mozna spokojnie zostawic, dalej tylko oproznia sie katalizator i reszta jak juz wyzej pisalem... takie zabiegi robilem najpierw na MK7, pozniej niestety zmiana nadwozia wymusila wywalenie kolektora oraz kata z MK7 na rzecz futrowego kolektora i rury idacej do katal (jak w przypadku fiesty). Dlubanie przy MK7 z wydechem od Foki mija sie z celem bo wyjdzie to wiecej jak jest to warte... co innego w przypadku fiesty gdzie nie upchniesz takowego kolektora z ogromna puszka katalizatora...
A i ostatnia informacja to to ze nie daje sie przeplywki od mondeo tylko obudowe, ale RKC ma w serii taka obudowe wiec ten koszt odpada... |
_________________
|
|
|
|
|
|