| [MK4] el. szyby - szyba pasazera | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | zimzia   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.25i/75KM
 Wiek: 36
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 198
 Skąd: Polska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Paź 2009,  17:03 | 
 |  
               | 
 |  
               | zmierzyłem wszystko jeszcze raz i wyszło mi na pinach  3 i 6 - 12,45 4 i 3 - 12,45, 4 i 6 - 12,45 większe wartości niż ostatnio bo akumulator podładowany
 |  
				| _________________ ZimZia
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Paź 2009,  19:47 | 
 |  
               | 
 |  
               | Między 3 a 6 zawsze masz 12,45V, wydaje mi się że powinno być w jedną stronę napięcie dodatnie, w drugą ujemne, między pinem 4 nie ma znaczenia, bo to masa, a silnik są odizolowane od masy, i zasilane 2 przewodami z racji że się muszą w dwie strony kręcić. |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zimzia   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.25i/75KM
 Wiek: 36
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 198
 Skąd: Polska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Paź 2009,  20:44 | 
 |  
               | 
 |  
               | Tak jest jak mówisz -12 i +12 a masa to obudowa silnika, przetworniczka co zmienia prąd pojedynczy na symetryczny wydaje sie być dobra bo szyba pasażera ledwo sie opuszcza i podnosi po naciśnięciu wyłącznie przycisku u kierowcy, chyba ze przycisk pasażera jest walnięty bo napięcie od strony kierowcy przechodzi przez przycisk pasażera |  
				| _________________ ZimZia
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Paź 2009,  05:51 | 
 |  
               | 
 |  
               | Przechodzi przez przełącznik,,, nie ma przetworniczki, silnik nie jest połaczony z masą, jak wciśniesz przycisk do góry to na jednym przewodzie z silnika idzie masa, na drugim +12, jak na dół to się to miejscami zamienia,,, jak silnik stoi na obydwu powinna być masa,,, 
 Połącz 3 i 7 np za pomocą kawałka kabla i bezpiecznika 5A czy 10A, a w 6 i 1 wsadź miernik przełączony na 10A (zazwyczaj poza ustawieniem trzeba w mierniku przepiąć przewody) i wtedy zadziałaj przełacznikie. szyba powinna jeździć, a miernik pokazywać płynący prąd. W jedną stronę wartość będzie ujemna.
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zimzia   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.25i/75KM
 Wiek: 36
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 198
 Skąd: Polska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Paź 2009,  06:49 | 
 |  
               | 
 |  
               | wszystko jest tak jak mówisz. To nie wina włącznika bo bez i tak szło mulo wato w duł: 4,5A, a gorę: 7A |  
				| _________________ ZimZia
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jackrzec   Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`12
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.25Duratec/82KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 51
 Dołączył: 30 Cze 2005
 Posty: 2573
 Skąd: Stargard
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Paź 2009,  18:35 | 
 |  
               | 
 |  
               | a spróbuj posmarować prowadnice szyb - nie tylko przy uszczelkach, ale tą blachę w środku, bo której jeździ to łoże co trzyma szybę. Druga sprawa, w silniczku na końcu jest taki otworek (niby po to żeby w razie czego odpływała z niego woda - jak naleci) weź wd40, rurkę i psiknij w ten otworek - często bywa że ośka się zaciera. |  
				| _________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
 Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Paź 2009,  18:53 | 
 |  
               | 
 |  
               | jackrzec, problem jest że z jednego klawisz chodzi elegancko a z drugiego już nie bardzo,,, więc mechanika by wychodziła ok,,, myślałem że to będzie przełącznik od pasażera,,,, a spróbuj to zmostkowac na krzyż czyli jak będziesz w górę dawał to będzie szła w dół, czy będzie taki sam objaw. |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jackrzec   Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`12
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.25Duratec/82KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 51
 Dołączył: 30 Cze 2005
 Posty: 2573
 Skąd: Stargard
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Paź 2009,  18:24 | 
 |  
               | 
 |  
               | To nic. Dalsza droga - większy opór (niby nie powinno tak być, ale może się zdarzyć - na każdym złączu czy styku trochę traci i na koniec wychodzi lipa). Ale i tak sam w to nie za bardzo wierzę. Ja bym spróbował pominąć chwilowo włącznik od pasażera i podłączyć silnik prosto pod te przewody co dochodzą do włącznika. Czyli pod te co idą ze strony kierowcy na stronę pasażera i wtedy zobaczył, bo mi to wygląda na uwalony włącznik pasażera. 	  | JoeMix napisał/a: |  	  | jednego klawisz chodzi elegancko a z drugiego już nie bardzo | 
 |  
				| _________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
 Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zimzia   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.25i/75KM
 Wiek: 36
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 198
 Skąd: Polska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Paź 2009,  19:36 | 
 |  
               | 
 |  
               | już omijałem przełącznik pasażera za radą JoeMix  	  | Cytat: |  	  | Połącz 3 i 7 np za pomocą kawałka kabla i bezpiecznika 5A czy 10A, a w 6 i 1 wsadź miernik przełączony na 10A (zazwyczaj poza ustawieniem trzeba w mierniku przepiąć przewody) i wtedy zadziałaj przełacznikie. szyba powinna jeździć, a miernik pokazywać płynący prąd. W jedną stronę wartość będzie ujemna. | 
 i dalej to samo :( nic się nie zmieniło szyba dalej mutowało chodzi
 
 jak znajdę czas to nagram filmik gdy naciskam przycisk kierowcy a następnie pasażera
 |  
				| _________________ ZimZia
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez zimzia 7 Paź 2009,  07:08, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Paź 2009,  20:59 | 
 |  
               | 
 |  
               | zimzia, spróbuj piny połączyć na krzyż, wtedy jak będziesz opuszczał szybę to ona się będzie podnosić,,, jeśli problem będzie występował przy opuszczaniu to znaczy że problem gdzieś przy elektryce, jak jednak problem pozostanie przy podnoszeniu to może jednak jak ktoś pisał mechanika. |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zimzia   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.25i/75KM
 Wiek: 36
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 198
 Skąd: Polska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Paź 2009,  13:31 | 
 |  
               | 
 |  
               | Ale ja mam problem nie tylko ze podnoszeniem jak zniżam te tez idzie mułowato wiec przepięcie na odwrót nie ma znaczenia. Wczoraj założyłem moduł domykania szyb który podłączyłem do centralnego zamka, trochę przemieszałem przewodami ale dalej pasażera źle chodzi w gore i w dół. Może rzeczywiście jest taki spadek napięcia?? niech się ktoś wypowiem co ma el. szyby w mk4 jak u niego działają |  
				| _________________ ZimZia
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jackrzec   Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`12
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.25Duratec/82KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 51
 Dołączył: 30 Cze 2005
 Posty: 2573
 Skąd: Stargard
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Paź 2009,  17:21 | 
 |  
               | 
 |  
               | nie ma różnicy w elektrycznych szybach pomiędzy mk4 i mk3 - jest dokładnie tak samo. |  
				| _________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
 Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zimzia   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.25i/75KM
 Wiek: 36
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 198
 Skąd: Polska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Paź 2009,  10:25 | 
 |  
               | 
 |  
               | Nic się nie zmieniło dalej działa jak by nie mogło i zaobserwowałem ze szyba pasażera np 2 dni działa w miarę później bardzo źle nawet się nie dosuwa do końca i później znowu kilka dni w miarę pochodzi i za jakiś czas znowu źle ( może to przez wilgotność czy coś) |  
				| _________________ ZimZia
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Paź 2009,  14:54 | 
 |  
               | 
 |  
               | Może problem faktycznie jest mechaniczny a nie elektryczny,,, |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Wa51oL   
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Tomek
 Dołączył: 26 Maj 2008
 Posty: 33
 Skąd: Bytom
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Paź 2009,  14:56 | 
 |  
               | 
 |  
               | Mam ten sam problem;/ Wtyczk wygląda u mnie OK kabel aż do drzwi tez wyglada ok pozniej nie wiem bo juz nie rozbieralem przodu   |  
				| _________________ http://dwteam.eu -> Projektowanie stron, systemy zarządzania treścią, bezpieczeństwo skryptów
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | buzek5990 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Sty 2010,  22:28 | 
 |  
               | 
 |  
               | Sory za odświeżenei   
 Jeżeli Ci poprawię humor mam ten sam problem, tyle że ja na niego nigdy czasu nie znalazłem ani cierpliwości, otóż od strony kierowcy idzie w dól mułowato ale jako tako natomiast jak mróz czy coś już jest to nie daje on rady od kierowcy strony zamknąć szyby nie raz (mocniej domknąć) trzeba sięgać pstryczek pasażera wtedy leci w miarę ładnie (widac przynajmniej bardzo dużą rożnicę w mocy, między kierowcy pstryczkiem a pasażera podczas naciśnięcia).
 
 Staram się zamykać ją przy jeszcze nie zgaszonym silniku, a przed zakończenie wszystkich czynności po ukończonej jeździe, wtedy jakby z życiem idzie i szybko ale od strony pasażera od razu wciskam, od strony kierowcy nie mam cierpliwości.
 
 
 W lato się zawsze prawie da otworzyc jak i zamknąć szybą pstryczkiem od kierowcy ale dodam, że idzie to mułowato jakby zaraz miała się wręcz zatrzymać, ale u mnie coś jest chyba mechanicznego, ponieważ nie raz jakby się z jakiejś szyny potrafi szyba ruszyć tak jakby powiedzieć w bok że się zaklinuje i musze ręką wyprostować (naprostować), by poszła dobrze, kiedyś na to znajdę nerwosol i czas to może się spróbuje przynajmniej z nią rozprawić.
 
 
 Na razie świeżo po mrozach musze zawalczyć z moim centralnym nie mogę wejść do auta od strony kierowcy kluczem nie idzie otworzyć jak i pilotem otwiera jakby i się zamyka ale to temat na inny dział
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |