[MK3] Czy moja Fiestka zbyt duzo nie pali? |
Autor |
Wiadomość |
Kuleczka

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Fordyna Fiescina
Wiek: 40 Dołączyła: 21 Lip 2008 Posty: 146 Skąd: masz tą Fieste?
|
Wysłany: 11 Gru 2009, 07:42
|
|
|
swieczki sa brazowe a w miejscu gwintu zaolejone |
_________________ Jak nie Ty, to kto?! |
|
|
|
 |
cypis290

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 206 Skąd: Radom
|
Wysłany: 11 Gru 2009, 08:31
|
|
|
Może tak zdjęcie tych świeczek by koleżanka wstawiła. Będzie łatwiej ocenić czy coś jest nie tak, o gustach i kolorach podobno się nie dyskutuje. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Kuleczka

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Fordyna Fiescina
Wiek: 40 Dołączyła: 21 Lip 2008 Posty: 146 Skąd: masz tą Fieste?
|
Wysłany: 11 Gru 2009, 08:39
|
|
|
A powiedzcie jeszcze jak wymontować ten czujnik ten czujnik temp w dolocię? |
_________________ Jak nie Ty, to kto?! |
|
|
|
 |
Tomto
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 34 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 11 Gru 2009, 09:36
|
|
|
Trzeba spuścić płyn chłodniczy i można go wykręcić, ale nie trzeba tego robić od razu - można sprawdzić wstepnie przez odpięcie wtyczki i zmierzenie oporu jak silnik zimny, potem nagrzać silnik do temp. pracy wyłączyć i zmierzyć ponownie, potem porównać z tym co napisał cypis290 - wstepnie zobaczysz czy coś jest nie tak. Najlepiej byłoby sprawdzić wogóle kody błędów na niepracującym i pracującym silniku. Co do świeczek to wygląda na to że łyka trochę oleju - pewnie przez uszczelniacze - ile musisz dolewać na 1000 km? |
|
|
|
 |
Kuleczka

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Fordyna Fiescina
Wiek: 40 Dołączyła: 21 Lip 2008 Posty: 146 Skąd: masz tą Fieste?
|
Wysłany: 11 Gru 2009, 11:23
|
|
|
Na tysiąc coś między 0,5 a litrem. Ale mi chodzi o ten czujnik który jest umieszczony nad przepustnicą. Wogóle to gdzie pod maską są czujniki temperatury które odpowiadają za spalanie? I jeszcze jedno pytanie czy to że spala mi olej ma jakiś wpływ na skład spalin ? Czy pomimo tego że spala olej spaliny mogą być w normie? |
_________________ Jak nie Ty, to kto?! |
|
|
|
 |
marian

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: mariusz
Wiek: 44 Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 183 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 13 Gru 2009, 22:00
|
|
|
przepraszam że się wtrące ale też chciałbym to wiedzieć Kuleczka napisał/a: | Wogóle to gdzie pod maską są czujniki temperatury które odpowiadają za spalanie? | bo ten,który jest przy termostacie to raczej na deske tylko sygnał daje |
_________________ nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem |
|
|
|
 |
cypis290

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 206 Skąd: Radom
|
Wysłany: 14 Gru 2009, 14:21
|
|
|
Czujnik który daje sygnał na komputer, wkręcony jest od dołu kolektora. marian, wychyl się z lewego boku auta w stronę obudowy filtra i zajrzyj z tylu za patelnie, tam jest ta czujka. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Kuleczka

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Fordyna Fiescina
Wiek: 40 Dołączyła: 21 Lip 2008 Posty: 146 Skąd: masz tą Fieste?
|
Wysłany: 15 Gru 2009, 20:56
|
|
|
i jeszcze z tym wskaźnikiem jest taka dziwna sprawa ze silnik w jakies pięć minut jazdy albo stania w miejscu potrafi sie nagrzac ze wskazówka opuszcza białe pole i jest w polu "norm" a juz po 5 minutach leci dosc cieple powietrze z nawiewów.
wszystko jest ok, zauwazylam tez ze szybciej sie nagrzewa kiedy ogrzewanie jest wylaczone wiec nie korzystam wogole z ogrzewania, podczas jazdy na miescie wskazowka dochodzi do litery "M" a kiedy dosc dlugo stoje w korkach to dochodzi nawet wyzej wiec jest ok, ale gdy wyjade z tych korkow na trase gdzie jade ok 80kmh na 5 biegu to po jakis 10 minutach jazdy bez zatrzymywania sie i z ta sama predkoscia wskazowka opada na poziom gdzie konczy sie białe pole a zaczyna pole "norm" jak na foto http://img188.imageshack....zdjcie013bh.jpg
czy to normalne ze nie korzystajac z ogrzewania spada temp na ten poziom ktory uzyskuje po 5 minutowej pracy silnika kiedy uruchamian go zimnego? |
_________________ Jak nie Ty, to kto?! |
|
|
|
 |
kllimek
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 20 Cze 2008 Posty: 64 Skąd: LB
|
Wysłany: 15 Gru 2009, 21:04
|
|
|
Kolego termostat do wymiany |
_________________  |
|
|
|
 |
cypis290

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 206 Skąd: Radom
|
Wysłany: 15 Gru 2009, 21:57
|
|
|
Kuleczka działasz coś z tym autem opierając się o wskazówki pomagających Ci forumowiczów? Wydaje mi się, że sprawa zamiast iść coś do przodu to cofa się. Już wcześniej ktoś Ci pisał, że masz termostat do wymiany. To nie jest duży koszt około 28 zł i czujnik temperatury dający sygnał na deskę (zielony) cena około 20 zł. Jak to zrobić też już ktoś opisał. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Kuleczka

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Fordyna Fiescina
Wiek: 40 Dołączyła: 21 Lip 2008 Posty: 146 Skąd: masz tą Fieste?
|
Wysłany: 16 Gru 2009, 07:36
|
|
|
cypis290 napisał/a: | Kuleczka działasz coś z tym autem opierając się o wskazówki pomagających Ci forumowiczów? Wydaje mi się, że sprawa zamiast iść coś do przodu to cofa się. Już wcześniej ktoś Ci pisał, że masz termostat do wymiany. To nie jest duży koszt około 28 zł i czujnik temperatury dający sygnał na deskę (zielony) cena około 20 zł. Jak to zrobić też już ktoś opisał. |
ok wymienie to
a czy zeby wymienic ten termostat to musze spuszczac plyn chlodniczy?
czy sa rozno rodzaje termostatow ktory otwieraja przeplyw przez chlodnice przy wiekszej temp?
[ Dodano: Sro Gru 16, 2009 08:34 ]
Tylko teraz powiedzcie jeszcze od czego są te czujniki pod kolektorem dolotowym oraz pod patelnia który jest nad przepustnicą wkręcony pod kątem? I czy warto je skontrolować i w jaki sposób? Bo dojście jest fatalne tam zwłaszcza do tego pierwszego. |
_________________ Jak nie Ty, to kto?! |
|
|
|
 |
cypis290

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 206 Skąd: Radom
|
Wysłany: 16 Gru 2009, 10:10
|
|
|
Ten pod kolektorem jest ważny bo daje sygnał na komputer. To też już było napisane. Żeby się do niego dostać właziłem do kanału pod auto.
Są różne termostaty, weź sobie taki o temperaturze otwarcia 92 stopnie. Oto link gdzie masz opisane jak wymienić termostat http://www.piciu.republik...chlodzenia.htm. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Kuleczka

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Fordyna Fiescina
Wiek: 40 Dołączyła: 21 Lip 2008 Posty: 146 Skąd: masz tą Fieste?
|
Wysłany: 16 Gru 2009, 20:10
|
|
|
niestety strona nie dziala
czy na tym forum jest osoba kompetenta ktora odpowie na moje pytania? albo czy jest tu gdzies serwisówka od fiesty? |
_________________ Jak nie Ty, to kto?! |
|
|
|
 |
Freeman
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 43 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów
|
Wysłany: 16 Gru 2009, 20:18
|
|
|
Kuleczka, kup termostat 88 stopni lub 92, żeby wymienić termostat nie musisz spuszczać płynu, ale wiadomo że troszkę go ucieknie, ważne żeby nie odkręcać korka w zbiorniku wyrównawczym./ Wymiana jest bardzo prosta, odkręcasz 2 śruby wyjmujesz term. i wkładasz nowy, dajesz uszczelke i zakręcasz. |
_________________ Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem |
|
|
|
 |
Kuleczka

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Fordyna Fiescina
Wiek: 40 Dołączyła: 21 Lip 2008 Posty: 146 Skąd: masz tą Fieste?
|
Wysłany: 16 Gru 2009, 20:25
|
|
|
spoko zrobie to ja byndzie czas wolny
[ Dodano: Pią Gru 18, 2009 19:27 ]
edit. wymieniłam se wlasnorecznie ten termostat tylko termostat i wyglada to tak ze widac poprawe poniewaz leci cieplejsze powietrze niz przed tem i wskazowka jest na wyzszym poziomie jak na foto
http://img262.imageshack....zdjcie013xe.jpg |
_________________ Jak nie Ty, to kto?! |
|
|
|
 |
cypis290

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 206 Skąd: Radom
|
Wysłany: 18 Gru 2009, 23:45
|
|
|
elegancko Czujnik temperatury ten pod kolektorem jeszcze sprawdź. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Kuleczka

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Fordyna Fiescina
Wiek: 40 Dołączyła: 21 Lip 2008 Posty: 146 Skąd: masz tą Fieste?
|
Wysłany: 19 Gru 2009, 10:36
|
|
|
a jak go sprawdzic bo dojscie jest tam fatalne
moge naciąć kabelki od niego i podpiąć multimetr? jakie powinny byc wskazania?
[ Dodano: Sob Gru 19, 2009 11:19 ]
Sprawdziłam jeszcze ten nowy i stary termostat i powiem że stary był na 88stopni a nowy na 92 ale kiedy sprawdziłam ich sprawność w gotującej się wodzie to ten stary otwierał się zbyt wcześnie kiedy woda była dość mocno ciepła. Ok 70stopni. A ten nowy otwiera się tuż przed wrzeniem. Gdy woda zaczyna bulgotać. Stary był sprawny ale otwierał się zbyt wcześnie ale zamykał się całkowicie więc gdy silnik był zimny to był zamknięty . A czy ktoś wie na jakieś zasadzie działają te termostaty? |
_________________ Jak nie Ty, to kto?! |
|
|
|
 |
tuszynski [Usunięty]
|
Wysłany: 19 Gru 2009, 16:46
|
|
|
Witam, ja mam 2 problemy z moim nowym nabytkiem MK3 z 96r.
jeden opisałem tutaj: http://www.fiestaklubpols...p=444462#444462
i dotyczy temperatury silnika i nadmuchu - od czasu mrozów mam zimny nadmuch a woda w zbiorniku wyrównawczym w zasadzie się gotuje - wskazania temp. prawie na czerwonym po 5 km jazdy.
Drugi problem to wysokie spalanie - zalałem 25l i nie sądzę żeby udało mi się zrobić więcej niż 200-250 km. co daje ponad 10l/100km - patrząc po tym jak szybko spada wskazówka poziomu paliwa.
Zauważyłem też jeszcze jeden dziwny objaw - może to normalne. Po mocnym dodaniu gazu na postoju pod rurą wydechową pojawiła się sporych rozmiarów mokra plama z sadzą - czarna maź ale wydaje się że bardziej mokra niż tłusta. Rura też jest cała okopcona. Samochód kupiłem z nowym wydechem i już jest czarny. Kolega mówił że może to być osad z katalizatora ale jakoś ciężko mi w to uwierzyć. |
|
|
|
 |
fiestek
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 24 Skąd: net
|
|
|
|
 |
cypis290

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 206 Skąd: Radom
|
Wysłany: 19 Gru 2009, 23:20
|
|
|
fiestek, nie o ten czujnik chodzi!!! |
_________________
 |
|
|
|
 |
|