| [MK4] Woda pod dywanikiem kierowcy - szybkie pytanie | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Kadzax   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.25i/75KM
 Wiek: 35
 Dołączył: 01 Gru 2008
 Posty: 224
 Skąd: Żnin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Lis 2009,  20:55 | 
 |  
               | 
 |  
               | Wyciągasz dwie zaślepki i jedną taką ''śrubę'' (koło tego wyłącznika bezwładnościowego) Potem ja szarpałem na chama i wyszło-może to ciężko schodzić, ze względu na unikalny sposób mocowań
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Czepus   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`98
 Wersja: Flair
 Silnik: 1.8D/60KM
 Dołączył: 30 Lip 2009
 Posty: 24
 Skąd: Świebodzin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Lis 2009,  22:17 | 
 |  
               | 
 |  
               | 2cm szpara i tylko sączenie  Ja przy małej szparce 1mm miałem sadzawkę w aucie...   
 wojtek_kato, może jednak warto zaglądnąć co się dzieje pod wykładziną... mata wygłuszająca od razu na śmietnik nie wiem czy uda Ci się to wysuszyć by nie śmierdziało.
 |  
				| _________________ 
   
   "Gdyby Bóg chciał, żeby człowiek latał, dałby mu skrzydła,jednak gdyby nie chciał - nie dałby mu wyobraźni."
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | wojtek_kato   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.3i/60KM
 Wiek: 36
 Dołączył: 10 Cze 2009
 Posty: 63
 Skąd: Katowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Lis 2009,  11:14 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Kadzax napisał/a: |  	  | Potem ja szarpałem na chama i wyszło-może to ciężko schodzić, ze względu na unikalny sposób mocowań | 
 no właśnie o to mi chodziło, czy trzeba szarpać, czy może jakieś śrubki są w tych dziurkach, bo to co napisałeś wcześniej, to już zrobiłem
   
 [ Dodano: Pią Lis 20, 2009 18:56 ]
 no wkońcu sie do tego dobrałem:
 
   
   a tędy ciekło:
 
   
   i przy okazji naprawa ogrzewania szyby(jutro znowu bo 2 jeszcze nie działają):
 
   
 a na finisz 2 kible wody i aż miło było patrzeć, gdy nawet kropelka nie dostała się do kabiny
   |  
				| _________________ Bo każdy dzień ..... to wyścig
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kadzax   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.25i/75KM
 Wiek: 35
 Dołączył: 01 Gru 2008
 Posty: 224
 Skąd: Żnin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Lis 2009,  20:42 | 
 |  
               | 
 |  
               | Więc ciekło Ci jednak tymi kablami(przelotką)? Jak wygląda sprawa wyciągania wykładziny?
 Jest ona razem z matą wygłuszającą, czy tylko leży na tej macie?
 No i najważniejsze to czy wykładzina jest jakoś przyklejona czy tylko leży grzecznie na podłodze?
 
 Sądze, że wystarczy wyprać zamiast wyrzucać.
 
 [ Dodano: Pią Lis 20, 2009 20:43 ]
 Ps.
 czy trzeba ściągać fotele?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | wojtek_kato   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.3i/60KM
 Wiek: 36
 Dołączył: 10 Cze 2009
 Posty: 63
 Skąd: Katowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Lis 2009,  21:10 | 
 |  
               | 
 |  
               | najprawdopodobniej tą przeplotką, ale mogła być także dziura tam gdzie zrobiłem silikonem. Na początku trzeba wyciągnąć ten próg (listwę wewnętrzną) - ja urwałem 2 "zaciski" bo trzeba było ciągnąć do góry, a nie w bok
  . Potem ta osłonka na biegi to po bokach jest po śrubie - okok nóg kierowcy i pasażera, potem podważasz tą ramkę naobkoło drążka skrzyni biegów  i widzisz chyba 2 śruby, odkręcasz gałkę zmiany biegów i wyciągasz ta konsole czy jak to się nazywa. Fotel lepiej wykręcić, bo jest o wiele lepszy dostęp, a to tylko 5 śrub. Tapicerkę uprałem vanishem. Mate wygłuszającą ciąłem tak, jak była mokra no i zostawiłem sobie 2 śrubki, co by ją przykręcić, a ten filc leży na tej macie, tylko go ciąłem obok biegów, bo on idzie aż do pasażera. Filc i matę wygłuszającą jeszcze zostawiłem, bo według niej będę  jutro ciął. |  
				| _________________ Bo każdy dzień ..... to wyścig
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kadzax   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.25i/75KM
 Wiek: 35
 Dołączył: 01 Gru 2008
 Posty: 224
 Skąd: Żnin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Lis 2009,  09:37 | 
 |  
               | 
 |  
               | No a jak doszedłeś do tych przelotek, żeby je silikonem zalać? Wyciągałeś tą skrzynkę bezpieczników-przekaźników?
 Ja bym chyba musiał rozebrać jakoś tą przegrodę z bezpiecznikami, bo nawet nie mogę wyczyścić tego miejsca zęby zasilikonować(a jest tam taki paskudny szlam...jakby liście przerobiły się na kompost).
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | wojtek_kato   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.3i/60KM
 Wiek: 36
 Dołączył: 10 Cze 2009
 Posty: 63
 Skąd: Katowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Lis 2009,  14:37 | 
 |  
               | 
 |  
               | opis jak wyjąć skrzynke masz tutaj: http://www.fiestaklubpols...p=437613#437613
 a ja po prostu nawaliłem silikonu na kartkę i potem go rozsmarowywałem śrubokretem i pędzlem
   |  
				| _________________ Bo każdy dzień ..... to wyścig
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | arecki   Człowiek Whisky
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Wiek: 41
 Dołączył: 04 Sty 2009
 Posty: 1673
 Skąd: WWL
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Lis 2009,  15:24 | 
 |  
               | 
 |  
               | Problem dostawiania się wody do kabiny przez osłony babli w MK4   Zaczynamy:
 zdejmujemy górna osłonę skrzynki która jest na zatrzaski oraz odpinamy kable :
 
   odkręcamy trzy śrubki które ja mocują:
 
     
 i teraz najwięcej kombinacji, trzeba wyciągnąć jakoś skrzynkę. Z prawej strony trzyma ja w bolec który wchodzi w budę :
 
   
 trzeba się troszkę naszarpać, najpierw w lewo żeby wyszedł bolec a nastepnie lewą stronę skrzynki do góry...a tak wygląda po wyjęciu:
 
   
 jak już sie dostaniemy to kabli to radził bym wyjąć obie gumowe osłony, osuszyć je i wyczyścić a nie od razu pchać na nie silikon
  wyjęcie nie jest proste ale dramatu z tym też nie ma : 
     
   
 po osuszenie nie ładujemy silikonu na gume bo to i tak nic nie da...zakładamy osłony z powrotem:
 
   
 i dopiero na samym końcu uszczelniamy na wszelki wypadek silikonem (ale nie za dużo)
 
   
 
 Cały zabieg trwa ok 45 min. Powodzenia
   |  
				| _________________ 
   
 
   
 Była Fiesta jest Focus
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kadzax   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.25i/75KM
 Wiek: 35
 Dołączył: 01 Gru 2008
 Posty: 224
 Skąd: Żnin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Lis 2009,  16:56 | 
 |  
               | 
 |  
               | No u mnie obyło się jednak bez ściągania skrzynki:) Leciało tą przelotką bo kiedyś pociągłem  tamtędy kabel (nie chciało mi sie rozwijać izolacji i puszczać go środkiem to przeciąłem ta przelotkę).
 Teraz po teście jest ok:)
 
 [ Dodano: Sob Lis 21, 2009 17:06 ]
 Ps. Pamiętajcie, żeby używać wyłącznie silikonów BEZ-OCTOWYCH (w kontakcie z blachą samochodową).
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | lordkaramba   
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.3/58KM
 Dołączył: 02 Cze 2010
 Posty: 18
 Skąd: Katowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Sie 2011,  21:01 | 
 |  
               | 
 |  
               | Również mam problem z powodzią w aucie... Dziś się za to zabrałem i znalazłem jedną z przyczyn. A było to pęknięta osłona filtra kabinowego pobliżu śrub, którą sklepiłem klejem loctite, (na zdjęciu biały naciek) z obu stron było pęknięcie.
 
 http://imageshack.us/phot.../dsc003114.jpg/
 
 
 
   
 Kolejną przyczyną były nieszczelne uszczelki przewodów pod skrzynką bezpieczników, które uszczelniłem silikonem oraz zatkane dziury odwodniające jedna od strony zbiornika wody spryskiwaczy a druga pod skrzynką bezpieczników  (tu było garść ziemi, liści i innego badziewia) poki co mam sucho zobaczymy jak jak będzie po wiekszej burzy
   |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |