| [MK4] Układ chłodzenia | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | michal.sc02   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Flair
 Silnik: 1.3i/60KM
 Wiek: 32
 Dołączył: 20 Sie 2009
 Posty: 3
 Skąd: S-C
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Sie 2009,  09:25   [MK4] Układ chłodzenia | 
 |  
               | 
 |  
               | Witam! 
 Posiadam Forda Fieste '97 r. z silnikiem 1.3 Endura. Pare dni temu zauważyłem problem z układem chłodzenia. Po przejechaniu krótkiego odcinka (35 km) płyn chłodniczy zaczyna się "gotować" i cały wylewa na zewnątrz.
 
 Wymieniłem już termostat, pompa wodna jest OK. Mimo tego ciągle jest tak samo nawet przy 20 minutowej pracy silnika bez jazdy.
 
 Co może być przyczyną problemu?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Freeman   Moderator
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`89
 Wersja: C
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Sławek
 Wiek: 43
 Dołączył: 06 Kwi 2007
 Posty: 3513
 Skąd: Ostrzeszów
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mechcom   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Łukasz
 Wiek: 34
 Dołączył: 24 Sie 2008
 Posty: 397
 Skąd: Wolsztyn (PWL)
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | michal.sc02   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Flair
 Silnik: 1.3i/60KM
 Wiek: 32
 Dołączył: 20 Sie 2009
 Posty: 3
 Skąd: S-C
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Sie 2009,  10:27 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | mechcom napisał/a: |  	  | a odpowieczyłes układ   | 
 
 Sprobuje, wszystko jest narazie na etapie prób i błędów, ale wydaje mi się że to jednak chyba chlodnica
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Sie 2009,  11:05 | 
 |  
               | 
 |  
               | A sam się powinien odpowietrzyć,,, 	  | mechcom napisał/a: |  	  | a odpowieczyłes układ   | 
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mechcom   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Łukasz
 Wiek: 34
 Dołączył: 24 Sie 2008
 Posty: 397
 Skąd: Wolsztyn (PWL)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Sie 2009,  11:15 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | JoeMix napisał/a: |  	  | A sam się powinien odpowietrzyć,,, 	  | mechcom napisał/a: |  	  | a odpowieczyłes układ   | 
 | 
 ja we fiestach zawsze robie tak :
 
 -wlewam płynu na maxxa
 -odpalam silnik
 -trzymie silnik na wysokich obrotach
 -po chwili patrze stan płynu jak trzeba to dolewam
 -znowu trzymie go na obrotach, oczywiscie patrzac na temp silnika
 - i robie to tak długo az sie wentylator nie właczy (wtedy weze musza byc gorące)
 
 i teraz mam pewnosc ze bedzie dobrze i sie nie zagotuje
   no i to było na tyle
  bo odpowieczników to Fiesta [mk3] nie ma |  
				| _________________ Kupiłem Forda i śmieje mi sie morda
   Moja Fiestka Zapraszam
  http://www.fiestaklubpols...p=416613#416613   
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | SebeG   
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CL
 Silnik: 1.8D/60KM
 Dołączył: 23 Lis 2008
 Posty: 102
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Sie 2009,  13:17 | 
 |  
               | 
 |  
               | Jezeli mk3 nie ma odpowietrznikow, to co jest na grubej gumowej rurze od chlodnicy? U mnie po odkreceniu tego czegos leci plyn chlodniczy (albo powietrze, jak jest)? 
 [ Dodano: Czw Sie 20, 2009 14:37 ]
 Sorry, kolega Mechcom mnie zmylil, bo napisal o mk3 a chodzi o mk4. To po 1. A po drugie, to u mnie takie cos jest, bo mam diesla, a w benzynowym chyba tego nie ma. Moglem najpierw sprawdzic na fotkach, a potem sie odzywac, a nie na odwrot
  Gupi SebeG   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pawełos666   
 Model: Ford Fiesta Mk4`99
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Ford BMW
 Wiek: 38
 Dołączył: 15 Cze 2008
 Posty: 1139
 Skąd: BOSCH CS
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Sie 2009,  14:52 | 
 |  
               | 
 |  
               | co do wlewania plynu to sie go wlewa na chodzacym silniku +zalewajac zbiorniczek przed odpaleniem, wtedy sie nic nie zapowietrza, ssie sobie od poczatku odpalenia sama wodde w obieg (trzeba na bierzaco lac, zeby nie zassalo powietrza). ile pokazuje wskaznik? odpowiedni masz poziom plynu? jest cyrkulacja? widac po zbiorniczku wyrownawczym, ze plyn krazy? wentylator sie wtedy zdarza zalaczyc? wogole zalacza sie? sprawdzales to? wiesz jak sie sprawdza wentylator i termowylacznik? termowylacznik u Ciebie jest na 97oC-102oC ewentualnie jesli masz drugi rodzaj wlacznika (bo 2 byly stosowane to przy 81oC sie zalacza, ale obstawiam ten pierwszy czyli 97oC). czy nie zaobserwowales wyciekow na chlodnicy? uklad moze nie byc szczelny i wtedy woda gotuje sie w 100oC, a nie w 110 czy 120oC (w ukladzie chlodzenia wytwarza sie cisnienie, co powoduje wzrost temp wrzenia cieczy chlodniczej) i ja wywala bo nie ma cisnienia-tak moze byc, zbiorniczek wyrownawczy nie"bąbelkuje" czasem? w wodzie babelkow powietrza nie ma? nie powinno byc takiego zjawiska tylko sie nie poparz odkrecajac  korek od zbiorniczka na goracym silniku! nie rob tak! tam jest caly czas cisnienie, gdy goracy |  
				| _________________ CVH 1.4 FU..'89
 
   Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Sie 2009,  16:00 | 
 |  
               | 
 |  
               | Diesle zawsze miały odpowietrzniki, już mk2 miało, mk3 też,,,, benzyniaki się same odpowietrzają (tak teoretycznie, jak układ jest sprawny to praktycznie też) 	  | SebeG napisał/a: |  	  | Jezeli mk3 nie ma odpowietrznikow, to co jest na grubej gumowej rurze od chlodnicy? | 
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | arecki   Człowiek Whisky
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Wiek: 41
 Dołączył: 04 Sty 2009
 Posty: 1673
 Skąd: WWL
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Sie 2009,  06:25 | 
 |  
               | 
 |  
               | mk4 1.3 endura - układ sie sam odpowietrza |  
				| _________________ 
   
 
   
 Była Fiesta jest Focus
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | michal.sc02   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Flair
 Silnik: 1.3i/60KM
 Wiek: 32
 Dołączył: 20 Sie 2009
 Posty: 3
 Skąd: S-C
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Sie 2009,  17:47 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Pawełos666 napisał/a: |  	  | co do wlewania plynu to sie go wlewa na chodzacym silniku +zalewajac zbiorniczek przed odpaleniem, wtedy sie nic nie zapowietrza, ssie sobie od poczatku odpalenia sama wodde w obieg (trzeba na bierzaco lac, zeby nie zassalo powietrza). ile pokazuje wskaznik? odpowiedni masz poziom plynu? jest cyrkulacja? widac po zbiorniczku wyrownawczym, ze plyn krazy? wentylator sie wtedy zdarza zalaczyc? wogole zalacza sie? sprawdzales to? wiesz jak sie sprawdza wentylator i termowylacznik? termowylacznik u Ciebie jest na 97oC-102oC ewentualnie jesli masz drugi rodzaj wlacznika (bo 2 byly stosowane to przy 81oC sie zalacza, ale obstawiam ten pierwszy czyli 97oC). czy nie zaobserwowales wyciekow na chlodnicy? uklad moze nie byc szczelny i wtedy woda gotuje sie w 100oC, a nie w 110 czy 120oC (w ukladzie chlodzenia wytwarza sie cisnienie, co powoduje wzrost temp wrzenia cieczy chlodniczej) i ja wywala bo nie ma cisnienia-tak moze byc, zbiorniczek wyrownawczy nie"bąbelkuje" czasem? w wodzie babelkow powietrza nie ma? nie powinno byc takiego zjawiska tylko sie nie poparz odkrecajac  korek od zbiorniczka na goracym silniku! nie rob tak! tam jest caly czas cisnienie, gdy goracy | 
 
 Postanowiłem zdemontować chłodnice (reszta jest sprawna), sprawdze przepustowość, później skontroluje przewody układu chlodzenia.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |