| 
		[MK3] Problem z gaszeniem samochodu | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Remik  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: CL 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Dołączył: 15 Gru 2008 Posty: 19 Skąd: Pruszków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Maj 2009,  12:44   [MK3] Problem z gaszeniem samochodu
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Witam! Mam problem z gaszeniem samochodu. Wyłączam zapłon a samochód dalej pracuje. Podejrzewam, że może padł elektromagnetyczny zawór zatrzymania się silnika, ale nie jestem pewien. Co radzicie???? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Fordon  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: ST 170 
                  Imię: Konrad 
                  Wiek: 40  Dołączył: 01 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Maj 2009,  13:33   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Elektrozawor albo ma caly czas + podawany i cos w elektryce sie skopalo albo sam on juz chce przejsc na emeryture...    | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Remik  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: CL 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Dołączył: 15 Gru 2008 Posty: 19 Skąd: Pruszków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Maj 2009,  14:07   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | A jak sprawdzić czy na pewno jest to elektrozawór. I ile kosztuje nowy???? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Fordon  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: ST 170 
                  Imię: Konrad 
                  Wiek: 40  Dołączył: 01 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Maj 2009,  14:46   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | bierzesz miernik i sprawdzasz czy jest napiecie podawane na elektrozawor podczas pracy i po wylaczeniu stacyjki... ile kosztuje tego nie wiem bo nie wymienialem nigdy tego... | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Remik  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: CL 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Dołączył: 15 Gru 2008 Posty: 19 Skąd: Pruszków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Maj 2009,  19:01   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Sprawdzałem elektrozawór: na krótko pod akumulator działa. Mierzyłem napięcie na włączonym zapłonie ma 12,3 V; na wyłączonym 0 V. Na włączonym silniku ma 12,3 V a na wyłączonym silniku 0,03 V. Czy może to być kostka stacyjki???? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Fordon  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: ST 170 
                  Imię: Konrad 
                  Wiek: 40  Dołączył: 01 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Maj 2009,  19:23   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               A slychac jest takie pyk podczas wlaczania zaplonu ?? jeden powinien przekrecac kluczyc a drugi sprawdzic czy slychac jest otwarcie zamkniecie elektrozaworu. Tylko nie pomyl z pstryknieciem przekaznika grzania swiec ze po okolo 15-30s od wlaczenia zaplonu bedzie cos takiego    
 
Moze byc to stacjka ale w dieslu jeszcze sie z tym nie spotkalem, predzej elektrozawor padal niz stacyjka. | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Remik  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: CL 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Dołączył: 15 Gru 2008 Posty: 19 Skąd: Pruszków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Maj 2009,  20:04   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Jak sprawdzałem na krótko to było słychać otwieranie się elektrozaworu. Zastanawia mnie jedna rzecz, że na wyłączonym silniku pozostaje mały prąd 0,03 V. Czy tak powinno być??? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Fordon  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: ST 170 
                  Imię: Konrad 
                  Wiek: 40  Dołączył: 01 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Maj 2009,  21:39   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Powinno byc 0, odkrec przewod podepnij na krotko kabel z ako do elektrozaworu, odpal go i idzi odlaczyc ten przewod, jak zgasnie to masz gotowa odpowiedz    | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Maj 2009,  22:39   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Remik napisał/a: | 	 		  | mały prąd 0,03 V | 	  
 
nie prąd tylko napięcie i tyle przekłamania to ma miernik . 
 
Zobacz czy jak wyjmiesz kluczyk ze stacyjki  silnik będzie nadal pracował i włączysz wycieraczki albo światło cofania dmuchawę lub cokolwiek innego silnik zgaśnie to przebiła się dioda w wiązce auta . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Remik  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: CL 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Dołączył: 15 Gru 2008 Posty: 19 Skąd: Pruszków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Maj 2009,  12:48   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Tak chodzi o napięcie to błąd skrótowy     
 
Dziś nie mam czasu, ale jak tylko znajdę, to zrobię tak jak mówicie. Dzięki za podpowiedzi odezwę się później | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Remik  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: CL 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Dołączył: 15 Gru 2008 Posty: 19 Skąd: Pruszków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25 Maj 2009,  20:37   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam
 
po włączeniu samochodu i wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki samochód nadal pracuje, nawet jak włączę: dmuchawę, tylną wycieraczkę i światła. Jak zdejmę kabel z elektrozaworu to nadal pracuje i jak założę też pracuje. Czy padł elektrozawór czy może coś innego??? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25 Maj 2009,  22:03   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Wychodzi ze padł elektrozawór, bo jak zdejmiesz wtyczkę to powinno odciąć paliwo i silnik winien zgasnąć. | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26 Maj 2009,  00:14   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | pewno spadła gumka z dzwoneczka . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Vinci  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: CL 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Dołączył: 23 Wrz 2008 Posty: 53 Skąd: DąbrowaGórnicza 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27 Maj 2009,  12:18   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               ja mialem tez tak wyciaglem kluczyk a on dalej pracowal winowajca tego wszystkiego byla zarowka stopu bo zamiast dwu włoknowej wlozylem jedno wloknowa a troche mi zajelo zanim do tego doszedlem dodam ze pracowal nadal jak byly swiatla wlaczone jak wylaczalem swiatla gasl    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Remik  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: CL 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Dołączył: 15 Gru 2008 Posty: 19 Skąd: Pruszków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30 Maj 2009,  21:06   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Drodzy Klubowicze!
 
 Mam pytania: czy na pierwszym zdjęciu jest elektrozawór, gdzie podłączony jest czarny przewód??? Jak jest założony lub zdjęty samochód pracuje.
 
Opis do zdjęcia drugiego: po wyłączeniu stacyjki samochód pracuje, po cofnięciu łuku co jest w pompie wtryskowej (jak na zdj.) samochód gaśnie. Co to jest?? 
 
Czy może to być wina stacyjki całej czy samej kostki???
 
Pozdrawiam i błagam o pomoc
 
zdj1  zdj2  | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Remik  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: CL 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Dołączył: 15 Gru 2008 Posty: 19 Skąd: Pruszków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Cze 2009,  21:48   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam
 
dziękuje za podpowiedzi, a zwłaszcza diodalodz. Rozpadła się gumka ze starości na dzwoneczku. Wymieniłem i działa. Wielkie dzięki!!!!    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Cze 2009,  15:24   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               hehe   
 
spoko . W ASO Volvo wymienili ostatnio panu przestawiacz konta wtrysku bo nie wiedzieli że to wina gumki za kilka zł    Swoją drogą niekompetencja ASO jest przerażająca . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Sikor [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 7 Cze 2009,  19:48   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               proszę napiszcie co to ten dzwoneczek      będę  wdzięczny bo dzieje mi się to samo...
 
 (pompa wtryskowa lucasa) | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 7 Cze 2009,  23:49   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | to część zaworka odcinającego paliwa . masz elektromagnes w środku jej rurka metalowa a w niej bolec i sprężynka bolec ma na końcu kawałek gumki który ma zapewnić szczelność zaworu . jak gumka wypadnie bolec się blokuje i podaje cały czas paliwo . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Sikor [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Cze 2009,  09:31   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               wielkie dzięki diodalodz         | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |