[MK3] Wyje na obrotach od powyżej 3500 |
Autor |
Wiadomość |
moristo

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Maurycy
Dołączył: 21 Lis 2008 Posty: 43 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 16 Mar 2009, 22:35 [MK3] Wyje na obrotach od powyżej 3500
|
|
|
Witam!
Posiadam od roku fieste MK3 z silnikem 1.3, 93r. Zauważyłem, ze przy obrotach 3500 -4000 i powyżej silnik bardzo głośno wyje i nie ma juz mocy. Nie miałem okazji jeździć innną fiestą i nie mam porównania. Chciałem sie zapytać czy to jest normalne?. Ewentualnie czy był juz na forum poruszony jakiś wątek na ten temat. Skorzystałem z wyszukiwarki ale nic nie moge znalezc na ten temat. Z góry dziekują za pomoc. pozdrawiam |
|
|
|
 |
drjanusz

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 16 Mar 2009, 23:27
|
|
|
Wszystko zależy co pod tym pojęciem rozumiesz,ale ciche w tym zakresie obrotów to fiestki z tym serduszkiem nie są |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
 |
arecki
Człowiek Whisky

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 41 Dołączył: 04 Sty 2009 Posty: 1673 Skąd: WWL
|
Wysłany: 16 Mar 2009, 23:29
|
|
|
moristo, a jaki masz przebieg |
_________________
Była Fiesta jest Focus  |
|
|
|
 |
moristo

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Maurycy
Dołączył: 21 Lis 2008 Posty: 43 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 16 Mar 2009, 23:40
|
|
|
drjanusz napisał/a: | Wszystko zależy co pod tym pojęciem rozumiesz,ale ciche w tym zakresie obrotów to fiestki z tym serduszkiem nie są |
Np, jazda na 2 biegu jest fatalna, bo gdy auto osiąga wtedy ok 4000 obrotów bardzo głosno wyje w porównaniu z innym autami jakimi jeździłem. Ale widocznie ten typ tak ma:)
Cytat: | moristo, a jaki masz przebieg |
jest 50 pare tys na zegarze, czyli może być 150 tys, ale ja chyba obstawiam 350tys. Moja fiesta miała już 5 właścicieli:) |
|
|
|
 |
drjanusz

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 16 Mar 2009, 23:44
|
|
|
moristo to masz duuużo kasy jak je tak wysoko kręcisz Jesteś z samego Poznania? |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
 |
moristo

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Maurycy
Dołączył: 21 Lis 2008 Posty: 43 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 16 Mar 2009, 23:53
|
|
|
Cytat: | moristo to masz duuużo kasy jak je tak wysoko kręcisz |
Benazyna w końcu troche potaniała:)
drjanusz napisał/a: | Jesteś z samego Poznania? |
tak, z samego Poznania |
|
|
|
 |
Tomto
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 34 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17 Mar 2009, 22:08
|
|
|
Z tego opisu wynika, że coś jest jednak nie tak (mam 1.1 i u mnie nic nie wyje a silnik ładnie ciągnie na wysokich obrotach) - objawy są podobne do np. zatkanego wydechu. Oczywiście to może być coś innego, ale sprawdzić nie zaszkodzi. U mnie były takie objawy jak środkowy tłumik się zatkał. Może też być coś ze sprzęgłem. |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 18 Mar 2009, 08:51
|
|
|
moristo, kiedy ostatni raz regulowane zawory?
jak są rozregulowane to nie dość że część pary idzie w gwizdek (silnik wyje ale nie jedzie) to jeszcze możesz sobie popalić zawory i przylgnie - pięknie spadnie kompresja... |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
moristo

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Maurycy
Dołączył: 21 Lis 2008 Posty: 43 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 18 Mar 2009, 18:51
|
|
|
bidżej napisał/a: | moristo, kiedy ostatni raz regulowane zawory?
jak są rozregulowane to nie dość że część pary idzie w gwizdek (silnik wyje ale nie jedzie) to jeszcze możesz sobie popalić zawory i przylgnie - pięknie spadnie kompresja... |
Regulowałem jakieś pół roku temu. Tyle, że jeden zawór jest niewyregulowany, ponieważ jest ukręcona śruba od regulacji. Zamówiłem już klawiatuę używaną. Wymienie, wyreguluję izobaczymy:) |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 19 Mar 2009, 02:06
|
|
|
to jak przyjdzie kalawiatura to zobacz czy dźwigienki nie są uklepane . |
|
|
|
 |
moristo

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Maurycy
Dołączył: 21 Lis 2008 Posty: 43 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19 Mar 2009, 17:54
|
|
|
diodalodz napisał/a: | to jak przyjdzie kalawiatura to zobacz czy dźwigienki nie są uklepane . |
Aha, a jeżeli są tzn ze trzeba ja przeszlifować? czy papierem ściernym wystarczy? |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 19 Mar 2009, 20:39
|
|
|
moristo napisał/a: | papierem ściernym |
jak masz tyle czasu to wystarczy . lepiej użyć szlifiereczki i same detale dopolerować papierkiem . To pozwala poprawnie ustawić luzy zaworowe . Inaczej zazwyczaj wychodzi +0,1mm |
|
|
|
 |
mamuten
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Bartłomiej
Dołączył: 11 Sty 2008 Posty: 314 Skąd: Kolbuszowa
|
Wysłany: 19 Mar 2009, 20:40
|
|
|
tylko poco tak ostro kręcić furę jak powyżej 4.5 tysiaków kiepsko ciągnie silnik |
_________________ rekord pobity pełna butla 33.5 litra zrobiłem 380 kilosów z popitalaniem
Szatan i Kupidyn są kolegami, którzy idą razem w poszukiwaniu ludzi nie mających nic do roboty |
|
|
|
 |
moristo

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Maurycy
Dołączył: 21 Lis 2008 Posty: 43 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 20 Mar 2009, 18:55
|
|
|
Cytat: | jak masz tyle czasu to wystarczy . lepiej użyć szlifiereczki i same detale dopolerować papierkiem . To pozwala poprawnie ustawić luzy zaworowe . Inaczej zazwyczaj wychodzi +0,1mm |
Dziesiaj odebrałem klawiature. Na dzwigienkach, od spodu są takie okrągłe wgłebienia. (Pozniej postaram sie wrzucić fotkę). Rozmumiem, ze powierzchnia konika powinna byc od spodu idealnie płaska? |
|
|
|
 |
madek

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 20 Mar 2009, 19:08
|
|
|
Powinny wygladac tak

A sam fakt ze auto wyje przy ponad 4000 to norma. To nie jest silnik wysokobrotowy i jezdzi sie nim raczej jak dieslem.
Chociaz ja swoja kosiarke piłuje bo nie chce mi sie wachlować biegami |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
 |
moristo

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Maurycy
Dołączył: 21 Lis 2008 Posty: 43 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 20 Mar 2009, 21:37
|
|
|
madek napisał/a: | Powinny wygladac tak |
uuu ,to widze że mam troche roboty. Nie mam szlifierki wiec ręcznie bedę piłował:( |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21 Mar 2009, 02:25
|
|
|
tylko pamiętaj aby zostawić taki sam kształt łuku . dźwigienka nie jest płaska , ma być równa . Rozbierz klawiaturę na części i podjedź do mechanika co ma szlifierczkę stołową albo gdzie obrabiają głowice a zrobią to za 20 zł w 5 minut . Aby rozebrać klawiaturę musisz najpierw przerysować sobie na kartkę jak jest poskładana i gdzie są kolejne części , potem wyciągasz zawleczkę na końcu klawesynu : ) i rozbierasz konik sprężynka konik i tak w koło . Oszlifujesz umyjesz poskładasz . Ponumeruj białym pisakiem kolejne koniki i poskładaj w tej samej kolejności . Warsztaty znają procedurę szlifu bo to powszedni chleb w FSO w sumie już świętej pamięci . |
|
|
|
 |
|