| 
		[Mk3] Zimny i po wjechaniu w kałuże szarpie i przerywa. | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 massur  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Dołączył: 24 Wrz 2007 Posty: 70 Skąd: Rzeszów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Mar 2009,  19:30   [Mk3] Zimny i po wjechaniu w kałuże szarpie i przerywa.
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam!
 
Mam strasznie wkurzający objaw, który nie zawsze występuje, ostatnio coraz częściej, niemal zawsze.
 
Jak jest zimny silnik (ale musi postać kilkanaście godzin, po kilku przerwy bez jazdy objawu nie ma) to po uruchomieniu strasznie nierówno chodzi i gaśnie, musze kilkakrotnie odpalić, po którymś razie chodzi ale strasznie nierówno i jak dodam gazu to zgaśnie. Muszę więc chwilę poczekać i można dodawać gazu ale bardzo powoli naciskać bo jak szybko to zaczyna przerywać, jakby nie pracowały wszystkie cylindry i słychać jakby zapłon następował gdzieś w wydechu. Dopiero po kilku minutach można jechać choć też jeszcze przez chwilę jakoś topornie wchodzi na wyższe obroty.
 
Podobny objaw mam jak wjadę w dużą kałuże, zaczyna szarpać, przerywać, "dusić" się, po minucie, dwóch zaczyna normalnie pracować...
 
Silnik 1.1 monowtrysk, zagazowany (objawy na gazie i benzynie) z roku 92...
 
Ma ktoś pomysł co z tym zrobić? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Poczwarka [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Mar 2009,  19:45   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ja bym zaczęła od standardowych elementów eksploatacyjnych, tj. swiece i przewody oraz filtry.  
 
Bo jak sie zaniedba takie sprawy to z czasem jest tylko co raz gorzej    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Mar 2009,  19:48   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Wilgoć przyjacielu wilgoć więc do sprawdzenia elektryka samochodu zwłaszcza ta która jest narażona na wilgoć z kałuży czyli w komorze silnika. | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 massur  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Dołączył: 24 Wrz 2007 Posty: 70 Skąd: Rzeszów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Mar 2009,  19:59   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Jak to sprawdzić, gdzie najpierw szukać, co może być przyczyną? przewody WN mają z 1,5 roku, reszta nie mam pojęcia. I czemu jak postoi trochę takie dziwne "jazdy" odstawia? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Freeman  		  
		 
         Moderator
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`89 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Imię: Sławek 
                  Wiek: 43  Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Mar 2009,  21:05   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | massur napisał/a: | 	 		  | Podobny objaw mam jak wjadę w dużą kałuże, zaczyna szarpać, przerywać, "dusić" się, po minucie, dwóch zaczyna normalnie pracować...  | 	   przebicia na cewce? Jak masz suchy silnik to psiknij jakimś spryskiwaczem w ciemności  i patrz  czy będzie widać przeskakujące iskry. | 
             
						
				_________________ Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę. 
 
Fiesta Klub Polska na YouTube 
 
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"  
 
Pochwal się swoim autem | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 massur  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Dołączył: 24 Wrz 2007 Posty: 70 Skąd: Rzeszów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Mar 2009,  22:46   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               OK, jutro jak pojeżdżę i nie będzie lało to popsikam i zobaczę, jeśli to przebicia to czy konieczna będzie wymiana cewki?
 
Jeśli tak to nowa (np. z allegro) czy używana ma sens? 
 
i czy taka potencjalna wymiana powinna pomóc czy to tylko jeden z wielu wariantów? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 stafcio  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: RST 
                  Silnik: 1.6i8V/130KM 
                  Imię: Paweł 
                  Wiek: 44  Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Mar 2009,  21:14   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | ja obstawiam swiece, kiedys mialem takie objawy mimo ze swiece mialy niecaly rok. wykrec je i zobacz jak wygladaja. | 
             
						
				_________________ stafciogarage@gmail.com | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Przemek FIESTA [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Mar 2009,  22:14   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Wymień     kable wysokiego napięcia i wszystko wróci do normy.    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Colin3d [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11 Mar 2009,  11:41   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | dla pewnisc sprawdz katalizator,moze byc zapchany ,swiece sprawdz na ktorej nie lapie i jak wyczytales przweony czy nie ma przebicia.Powinno byc oki | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 massur  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Dołączył: 24 Wrz 2007 Posty: 70 Skąd: Rzeszów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12 Mar 2009,  00:39   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Wygląda to tak.
 
Wcześniej po uruchomieniu jakoś dziwnie chodził, nie równo, gasł jak dodawałem gazu, w  sobotę i niedzielę to już szlag mnie trafiał, kilka minut po odpaleniu chciał jakkolwiek jechać.
 
Po wjechaniu w kałuże tak ze 2 minuty szarpania -masakra.
 
W poniedziałek chciałem potestować z wodą.
 
Zanim odjechałem z pracy odpaliłem silnik i pryskałem spryskiwaczem -nic, chodził idealnie. Jak wracałem wjeżdżałem w kałuże -myślę sobie, jak zacznie szarpać to się zatrzymam i może zobaczę gdzie iskrzy.
 
Wróciłem, wziąłem butelkę 2 litrową wody i lałem po kablach WN i cewce -nic, ale pomyślałem że był silnik gorący i za szybko odparowywało.
 
Poczekałem ze 3 godziny aż wystygnie i wziąłem wiadro wody (uważając na alternator) -nadal zero objawów...
 
Dziwne narzekać, że objaw zniknął ale boje się, że za kilka dni znowu będzie wredna pogoda, mi będzie sie gdzieś spieszyć a auto znowu zacznie odstawiać dziwne jazdy, bo już wcześniej podobne sytuacje miałem.
 
Wolałbym wiedzieć co nawala, wymienić i mieć spokojną głowę... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 @Marcin [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12 Mar 2009,  10:50   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               HA! mam to samo od kiedy śnieg zaczął topnieć i zrobiła sie ciapa i kałuże. Jednak ja bym tu cewke, kable WN i świece wyeliminował - wszystko wymieniłem w tamtym miesiącu na NOWE a mam takie same objawy jak kolega massur. Chętnie posłucham opinii ekspertów    moze coś doradzą    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 LOY  		  
		 
         Członek Honorowy FKP
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Wiek: 47  Dołączył: 16 Mar 2005 Posty: 1367 Skąd: Zamość/Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12 Mar 2009,  10:51   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | massur napisał/a: | 	 		  
 
Wróciłem, wziąłem butelkę 2 litrową wody i lałem po kablach WN i cewce -nic, ale pomyślałem że był silnik gorący i za szybko odparowywało.
 
Poczekałem ze 3 godziny aż wystygnie i wziąłem wiadro wody.. | 	  
 
jesssuuuu :rotfl:to  co teraz bedziesz pewnie szlaufem lał  :yyy: ..tak ci szkoda wymienic kilka podstawowoych elementów eksploatacyjnych ..chociazby dla swietego spokoju | 
             
						
				_________________ dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie    | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 robczo  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Dołączył: 23 Sie 2005 Posty: 8 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12 Mar 2009,  13:37   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Mam bardzo podobne objawy. W moim przypadku najprawdopodobniej jest to wina cewki, gdyż ma pękniętą obudowę, więc jak jest wilgotno to pracuje na 3 a nieraz i na 2 cylindrach. Po kilku  minutach jak wilgoć odparuje wszystko wraca do normy.
 
Proponuje obejrzeć cewkę może też ma pęknięcie. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 massur  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Dołączył: 24 Wrz 2007 Posty: 70 Skąd: Rzeszów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14 Mar 2009,  14:06   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | LOY napisał/a: | 	 		  | tak ci szkoda wymienic kilka podstawowoych elementów eksploatacyjnych ..chociazby dla swietego spokoju | 	   
 
taaa, kilka:
 
 	  | @Marcin napisał/a: | 	 		  | cewke, kable WN i świece wyeliminował - wszystko wymieniłem w tamtym miesiącu na NOWE a mam takie same objawy | 	  
 
 
Mam profilaktycznie pół auta wymienić? 
 
 
A muszę się tego objawu pozbyć bo jak przy wyprzedzaniu wjadę w kałużę i zacznie świrować to może być nie wesoło :( | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14 Mar 2009,  16:51   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | massur napisał/a: | 	 		  | A muszę się tego objawu pozbyć bo jak przy wyprzedzaniu wjadę w kałużę i zacznie świrować to może być nie wesoło :( | 	  No właśnie, wyprzedza się jak z przeciwka NIC nie jedzie a nie jak się wydaje że mamy dość mocy by się zmieścić,,, stąd tyle głupich wypadków     
 
 
[ Dodano: Sob Mar 14, 2009 16:54 ]
 
Tego typu rzeczy nie sprawdza się wiadrem z wodą tylko spryskiwaczem do kwiatów czy czymś innym robiącym mgłę wodną, no i w nocy, po ciemku żeby wypatrzeć skakające iskierki które się wtedy zazwyczaj pojawiają. | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 massur  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Dołączył: 24 Wrz 2007 Posty: 70 Skąd: Rzeszów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15 Mar 2009,  14:13   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | JoeMix napisał/a: | 	 		   	  | massur napisał/a: | 	 		  | A muszę się tego objawu pozbyć bo jak przy wyprzedzaniu wjadę w kałużę i zacznie świrować to może być nie wesoło :( | 	  No właśnie, wyprzedza się jak z przeciwka NIC nie jedzie a nie jak się wydaje że mamy dość mocy by się zmieścić,,, stąd tyle głupich wypadków       | 	    nie napisałem, że wyprzedzam jak idiota, tylko że taka usterka może stwarzać niebezpieczeństwo...
 
 
 	  | JoeMix napisał/a: | 	 		  | Tego typu rzeczy nie sprawdza się wiadrem z wodą tylko spryskiwaczem do kwiatów czy czymś innym robiącym mgłę wodną, no i w nocy, po ciemku żeby wypatrzeć skakające iskierki które się wtedy zazwyczaj pojawiają. | 	   dokładnie tak też robiłem -iskier nie było, kałuża to jednak nie spryskiwacz a chciałem zasymulować wjazd w nią, tez przyczyny nie znalazłem... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bidżej  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Bartek 
                  Wiek: 39  Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15 Mar 2009,  16:25   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               massur, a ściągałeś w ogóle kable i wykręcałeś świece żeby je pooglądać?
 
 
i tak btw, popraw sobie opis. skoro masz monowtrysk, to silnik ma oznaczenie 1.1i    | 
             
						
				_________________ www.twojrobot.blogspot.com | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 massur  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Dołączył: 24 Wrz 2007 Posty: 70 Skąd: Rzeszów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Mar 2009,  00:05   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Odkąd napisałem posta problem się nie pojawił, profilaktycznie kupiłem (na giełdzie forum    ) cewkę, świece i kable wyglądają na dobre, jak to nie będzie cewka to już nie wiem co... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 biały44 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Mar 2009,  00:07   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               [b]witam czy znajdzie się ktoś kto wyjaśni mi jak zmniejszyć dawke paliwa w mk3 1.3 na jednopunkcie bo po remoncie silnika bestia żłopie mi 10 na 100      świece są okopcone jak dam gaz do końca to się dławi po jakimś czasie się wkręci na obroty ale kopci na czarno jak stary paździeżowaty disel pomocy[[center] | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 drjanusz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`96 
                  Wersja: Flair 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Wiek: 62  Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Mar 2009,  00:09   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | A co wyremontowałeś???Kable ,świece,filtry nowe??? | 
             
						
				_________________ Było XR3i 
 
Była Fiesta 1,1i 
 
Fiestynka 1,3...skasowana :((
 
      Zagościł mkV    Essi        1.6 Już ni ma.
 
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
 
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
 
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |