[MK3] Redukcja z trojki na dwojke |
Autor |
Wiadomość |
cradleoffilth
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Fun
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 39 Dołączył: 26 Maj 2008 Posty: 113 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 7 Lut 2009, 22:35 [MK3] Redukcja z trojki na dwojke
|
|
|
Odkad kupilem swoja fieste, denerwujacy byl pewien szczegol... Problem z redukcja z 3 biegu na bieg drugi. Gdy jade na trojce i chce zredukowac, bieg nie chce wskoczyc. Moge go wlozyc na sile ale wtedy slychac "chrobotanie" w skrzyni biegow. Dopiero gdy bardzo zwolnie, jestem w stanie zredukowac powoli do dwójki. Jest to troche irytujace w jezdzie miejskiej. Dobrze ze to przynajmniej diesel, wiec od biedy dalo by sie jechac nawet na samej trojce bez innych biegow ale mimo wszystko jest to irytujace. Czy jest to juz bezpowrotne zuzycie skrzyni biegow i nie pozostaje mi nic innego jak sie do tego przyzwyczaic czy moze jest jednak jakis sposob. Wymiana skrzyni raczej nie wchodzi w gre bo podejrzewam ze to dosyc wysokie koszty. |
|
|
|
 |
Hyuga
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Wiek: 38 Dołączył: 22 Gru 2007 Posty: 148 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 7 Lut 2009, 22:47
|
|
|
Powiem tyle. Nie wiem jak to jest skonstruowane, ale ja tez tak mam i myślę, że w większości fiest jest taka sama sytuacja. Skrzynie z 1.3 60km to kupa |
|
|
|
 |
cradleoffilth
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Fun
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 39 Dołączył: 26 Maj 2008 Posty: 113 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 7 Lut 2009, 22:52
|
|
|
No to mnie chyba pocieszyles Co prawda ja mam 1,8D, ale moze rzeczywiscie ten typ tak ma. Czekam jeszcze na opinie innych uzytkownikow |
|
|
|
 |
essien [Usunięty]
|
Wysłany: 7 Lut 2009, 23:00
|
|
|
ja tak nie mam... Za to czasami ciężko wrzucić 1 gdy koła się toczą.
Problemem wszystkich skrzyń jest za to wsteczny |
|
|
|
 |
LOY
Członek Honorowy FKP

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 47 Dołączył: 16 Mar 2005 Posty: 1367 Skąd: Zamość/Łódź
|
Wysłany: 7 Lut 2009, 23:05
|
|
|
wytarty synchronizator ...pokochaj to bo raczej remontu skrzyni nie bedziesz robił ...pomaga dwukrotne wcisniecie sprzegła ..lub przytrzymanie dłuższa chwile na biegu jałowym ...czyli procedura jak w skrzyniach bez synchronizacji ..powoli i z wyczuciem ... |
_________________ dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 7 Lut 2009, 23:06
|
|
|
Stawiałbym na spepeszony synchronizator w skrzyni.
[ Dodano: Sob Lut 07, 2009 23:07 ]
Loy mnie uprzedził ;P |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
tomaszostry
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Tomasz
Wiek: 41 Dołączył: 12 Sty 2009 Posty: 14 Skąd: Morąg
|
Wysłany: 7 Lut 2009, 23:24
|
|
|
a tak nie mam... Za to czasami ciężko wrzucić 1 gdy koła się toczą.
Problemem wszystkich skrzyń jest za to wsteczny
U mnie jest podobnie co u essien.
Ale już się nauczyłem z tym żyć. |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 7 Lut 2009, 23:24
|
|
|
heh, u mnie z 3 na 2 da się przerzucić dopiero jak zwolnię do licznikowych 40km/h - zawsze myślałem że tak ma być
essien, mało gdzie (jeśli w ogóle gdziekolwiek) wsteczny jest synchronizowany... |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
PAWELwrx
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 26 Sty 2009 Posty: 15 Skąd: Mazury
|
Wysłany: 7 Lut 2009, 23:36
|
|
|
tomaszostry napisał/a: | a tak nie mam... Za to czasami ciężko wrzucić 1 gdy koła się toczą.
Problemem wszystkich skrzyń jest za to wsteczny
U mnie jest podobnie co u essien.
Ale już się nauczyłem z tym żyć. |
U mnie tak samo jak wyżej. Zaznacze jak samochód toczy się do tyłu to 1 wchodzi bez problemu |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 8 Lut 2009, 00:04
|
|
|
tomaszostry napisał/a: | Za to czasami ciężko wrzucić 1 gdy koła się toczą. |
Być może nie wysprzęglasz do końca - głównie z takiego powodu są problemy |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
cradleoffilth
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Fun
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 39 Dołączył: 26 Maj 2008 Posty: 113 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 8 Lut 2009, 00:18
|
|
|
No to pocieszyliscie mnie . Wsteczny u mnie wchodzi gladko. Raz na ruski rok trzeba pokombinowac zeby go wrzucic. Sprobuje jeszcze patentu z dwokrotnym wcisnieciem sprzegla. To tak z czystej ciekawosci bo tez juz sie do tego przyzwyczailem. Dluzsze przytrzymanie na biegu jalowym - nie napisalem tego wczesniej ale rzeczywscie pomaga. A jak nie to tak jak pisze bidżej86 - przy okolo 40km/h dwojeczka juz wchodzi w miare ladnie |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 8 Lut 2009, 00:35
|
|
|
cradleoffilth - swoją drogą - przy cenie skrzyń do fiestolotowych diesli - naprawa skrzyni wyszłaby Cię drożej niż kupienie nowej (tj. używki) z wymianą. (przy naprawie: wyciągnąć, rozebrać, wymienić synchro, złożyć i włożyć z powrotem; przy wymianie - kupić używkę, wyciągnąć starą, wsadzić używkę) - mechanik naprawdę sporo kasuje za montaż/demontaż, o rozebraniu i złożeniu nie mówiąc :) |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
|