Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Redukcja z trojki na dwojke
Autor Wiadomość
cradleoffilth 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Fun
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 39
Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 113
Skąd: Kraków
Wysłany: 7 Lut 2009, 22:35   [MK3] Redukcja z trojki na dwojke

Odkad kupilem swoja fieste, denerwujacy byl pewien szczegol... Problem z redukcja z 3 biegu na bieg drugi. Gdy jade na trojce i chce zredukowac, bieg nie chce wskoczyc. Moge go wlozyc na sile ale wtedy slychac "chrobotanie" w skrzyni biegow. Dopiero gdy bardzo zwolnie, jestem w stanie zredukowac powoli do dwójki. Jest to troche irytujace w jezdzie miejskiej. Dobrze ze to przynajmniej diesel, wiec od biedy dalo by sie jechac nawet na samej trojce bez innych biegow ale mimo wszystko jest to irytujace. Czy jest to juz bezpowrotne zuzycie skrzyni biegow i nie pozostaje mi nic innego jak sie do tego przyzwyczaic czy moze jest jednak jakis sposob. Wymiana skrzyni raczej nie wchodzi w gre bo podejrzewam ze to dosyc wysokie koszty.
 
 
Hyuga 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Wiek: 38
Dołączył: 22 Gru 2007
Posty: 148
Skąd: Lubin
Wysłany: 7 Lut 2009, 22:47   

Powiem tyle. Nie wiem jak to jest skonstruowane, ale ja tez tak mam i myślę, że w większości fiest jest taka sama sytuacja. Skrzynie z 1.3 60km to kupa :P
 
 
 
cradleoffilth 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Fun
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 39
Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 113
Skąd: Kraków
Wysłany: 7 Lut 2009, 22:52   

No to mnie chyba pocieszyles :) Co prawda ja mam 1,8D, ale moze rzeczywiscie ten typ tak ma. Czekam jeszcze na opinie innych uzytkownikow :)
 
 
essien
[Usunięty]

Wysłany: 7 Lut 2009, 23:00   

ja tak nie mam... Za to czasami ciężko wrzucić 1 gdy koła się toczą.
Problemem wszystkich skrzyń jest za to wsteczny :P
 
 
LOY 
Członek Honorowy FKP


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 47
Dołączył: 16 Mar 2005
Posty: 1367
Skąd: Zamość/Łódź
Wysłany: 7 Lut 2009, 23:05   

wytarty synchronizator ...pokochaj to bo raczej remontu skrzyni nie bedziesz robił ...pomaga dwukrotne wcisniecie sprzegła ..lub przytrzymanie dłuższa chwile na biegu jałowym ...czyli procedura jak w skrzyniach bez synchronizacji ..powoli i z wyczuciem ...
_________________
dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie :)
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5740
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 7 Lut 2009, 23:06   

Stawiałbym na spepeszony synchronizator w skrzyni.

[ Dodano: Sob Lut 07, 2009 23:07 ]
Loy mnie uprzedził ;P
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
tomaszostry 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Tomasz
Wiek: 41
Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 14
Skąd: Morąg
Wysłany: 7 Lut 2009, 23:24   

a tak nie mam... Za to czasami ciężko wrzucić 1 gdy koła się toczą.
Problemem wszystkich skrzyń jest za to wsteczny :P

U mnie jest podobnie co u essien.
Ale już się nauczyłem z tym żyć.
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 7 Lut 2009, 23:24   

heh, u mnie z 3 na 2 da się przerzucić dopiero jak zwolnię do licznikowych 40km/h - zawsze myślałem że tak ma być :)

essien, mało gdzie (jeśli w ogóle gdziekolwiek) wsteczny jest synchronizowany...
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
PAWELwrx 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 15
Skąd: Mazury
Wysłany: 7 Lut 2009, 23:36   

tomaszostry napisał/a:
a tak nie mam... Za to czasami ciężko wrzucić 1 gdy koła się toczą.
Problemem wszystkich skrzyń jest za to wsteczny :P

U mnie jest podobnie co u essien.
Ale już się nauczyłem z tym żyć.


U mnie tak samo jak wyżej. Zaznacze jak samochód toczy się do tyłu to 1 wchodzi bez problemu
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5740
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 8 Lut 2009, 00:04   

tomaszostry napisał/a:
Za to czasami ciężko wrzucić 1 gdy koła się toczą.

Być może nie wysprzęglasz do końca - głównie z takiego powodu są problemy :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
cradleoffilth 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Fun
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 39
Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 113
Skąd: Kraków
Wysłany: 8 Lut 2009, 00:18   

No to pocieszyliscie mnie :) . Wsteczny u mnie wchodzi gladko. Raz na ruski rok trzeba pokombinowac zeby go wrzucic. Sprobuje jeszcze patentu z dwokrotnym wcisnieciem sprzegla. To tak z czystej ciekawosci bo tez juz sie do tego przyzwyczailem. Dluzsze przytrzymanie na biegu jalowym - nie napisalem tego wczesniej ale rzeczywscie pomaga. A jak nie to tak jak pisze bidżej86 - przy okolo 40km/h dwojeczka juz wchodzi w miare ladnie :)
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5740
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 8 Lut 2009, 00:35   

cradleoffilth - swoją drogą - przy cenie skrzyń do fiestolotowych diesli - naprawa skrzyni wyszłaby Cię drożej niż kupienie nowej (tj. używki) z wymianą. (przy naprawie: wyciągnąć, rozebrać, wymienić synchro, złożyć i włożyć z powrotem; przy wymianie - kupić używkę, wyciągnąć starą, wsadzić używkę) - mechanik naprawdę sporo kasuje za montaż/demontaż, o rozebraniu i złożeniu nie mówiąc :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.