| [MK6] Regulacja wysokości świateł | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | asmar [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Lis 2006,  21:35   [MK6] Regulacja wysokości świateł | 
 |  
               | 
 |  
               | Witam, czy póbował ktoś naprawiać, rozbierać ten mechanizm? Jest schowany cały w kloszu lampy. Przy załączeniu świateł przeskakują i czaskają jakieś tryby po próbie regulacji wys. się uspokaja ale póżniej znowu to samo a świtło nie zmienia odległości, jednym słowem coś się blokuje. Może ktoś z Was był odważniejszy i już tam swoje łapy włożył? albo tylko ja mam pecha z tym modelem. Czekam na porady dzięki. |  
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 25 Lip 2012,  19:20, w całości zmieniany 2 razy |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szynszyl   EKSTERMINATOR
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 51
 Dołączył: 17 Lip 2004
 Posty: 3784
 Skąd: jasło
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Lis 2006,  21:38 | 
 |  
               | 
 |  
               | przeczytałem wiele na tym forum ale o tym nie było .. raczej nie licz na odpowiedź.. uprzedzam..   |  
				| _________________ 1% dla mojego syna
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcin   
 Model: Inne auto
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 40
 Dołączył: 10 Kwi 2006
 Posty: 3110
 Skąd: Krosno Odrz.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Lis 2006,  21:44 | 
 |  
               | 
 |  
               | W lampie masz wbudowana regulacje czy wczepiony silniczek? jak silniczek to go wyjmij, rozbierz i zobacz czy coś trybów nie blokuje, bądź też coś się nie połamało lub zeszlifowało. 
 pozdrawiam
 |  
				| _________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | asmar [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Lis 2006,  14:29 | 
 |  
               | 
 |  
               | Silniczek i cały mechanizm jest w obudowie lampy która jest orginalnie sklejona, nie ma żadnego dostępu. :-/ |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcin   
 Model: Inne auto
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 40
 Dołączył: 10 Kwi 2006
 Posty: 3110
 Skąd: Krosno Odrz.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Lis 2006,  23:03 | 
 |  
               | 
 |  
               | Jakoś nie chce mi się wierzyć żeby wszystko było wbudowane w lampe... piszesz że jest sklejona, ale przecież jakoś trzeba dostać się do żarówek które czasami się przepalają... a prawdopodobnie obok nich znajduje się owy silniczek do regulacji wysokości świecenia lamp. Sprawdz jeszcze raz. Na allegro sa silniczki do mondeo 01-05r. (takie same sa w mk4/5) więc nie podejrzewam żeby fordowi odwidziało się i w fieście zrobili cos na inne kopyto...
 
 pozdro!
 |  
				| _________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | asmar [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Lis 2006,  16:16 | 
 |  
               | 
 |  
               | Witam, rozeznałem sytuacje i naprawde silniczka nie można wymontować, nie uszkadzając lampy, widać inżynierowie forda się bardzo starali.   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jaco11   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Jacek
 Wiek: 51
 Dołączył: 07 Wrz 2005
 Posty: 1256
 Skąd: Świnoujście
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Lis 2006,  18:16 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | asmar napisał/a: |  	  | Witam, rozeznałem sytuacje i naprawde silniczka nie można wymontować, nie uszkadzając lampy, widać inżynierowie forda się bardzo starali.   | 
 
 
 popróbuj powoli może cos sie uda ...
 |  
				| _________________ Córcia JOA11
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Paweł F   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Paweł
 Wiek: 49
 Dołączył: 27 Paź 2005
 Posty: 71
 Skąd: Międzychód
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Lis 2006,  18:50 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | asmar napisał/a: |  	  | Witam, rozeznałem sytuacje i naprawde silniczka nie można wymontować, nie uszkadzając lampy, widać inżynierowie forda się bardzo starali.   | 
 silniczek musi dać się wyjąć jak Focus to ma to Fiesta Mk6 tez musi to mieć
 tu masz przykład http://moto.allegro.pl/it...d_ss_280zl.html
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcin   
 Model: Inne auto
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 40
 Dołączył: 10 Kwi 2006
 Posty: 3110
 Skąd: Krosno Odrz.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Lis 2006,  20:26 | 
 |  
               | 
 |  
               | Nie ma mozliwości żeby żeby ten silniczek był na stałe połączony z lampą, Ci co to projektowali musieli miec troche oleju w głowie...  ;-) 
 Tutaj masz zdjęcie z jednej z aukcji na allego:
 
   
 fusion wyszedł równolegle jeśli dobrze pamiętam z fiestą mk6, wiec masz pewnie taki sam owy silniczek (jak mk4/5 i mondeo)
 
 Jeśli boisz się go wyjmować na chama to popsikaj tamto miejsce jakimś wd40 bądź czymkolwiek innym i wtedy może będzie łatwiej, z doświadczenia wiem że trzeba do tego siły żeby go wymontować. Zanim bedzie go szarpał to jeszcze przekręć go w którąms ze stron (ok 90 - 180st)
 
 pozdro!
 |  
				| _________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | khaki   
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`03
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Dołączył: 20 Kwi 2008
 Posty: 53
 Skąd: Sherwood
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Gru 2008,  19:49 | 
 |  
               | 
 |  
               | Minęły ponad 2 lata, a problem nadal nie rozwiązany. Konstruktorom prawdopodobnie zdawało się, że stworzyli niezawodny mechanizm i na amen zamknęli go wewnątrz lampy. Ponieważ zmagam się z niedziałającym silniczkiem w jednej lampie, postanowiłem temat odświeżyć. Może ktoś z kolegów podzieli się swoimi doświadczeniami w tej materii? Czy demontaż i montaż lampy jest do zrobienia? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Miły   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0/16V
 Wiek: 39
 Dołączył: 25 Lis 2007
 Posty: 2084
 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Gru 2008,  19:52 | 
 |  
               | 
 |  
               | wyciągnij lampe i popstrykaj foty jak to wygląda... |  
				| _________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
 
 Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | khaki   
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`03
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Dołączył: 20 Kwi 2008
 Posty: 53
 Skąd: Sherwood
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Gru 2008,  21:10 | 
 |  
               | 
 |  
               | Linki do fotek są poniżej - strzałką zaznaczone miejsce, w którym jest silniczek. Widzę dwie drogi - albo rozdzielić obudowę i później ją skleić, albo wyciąć otwór rewizyjny i później go zakleić. Chyba, że ktoś podrzuci "trzecią drogę"...
 
 foto1
 foto2
 foto3
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Gru 2008,  21:20 | 
 |  
               | 
 |  
               | ROTFL i tego klosza nie da się rozkręcić? Nowa lampa?   |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | khaki   
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`03
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Dołączył: 20 Kwi 2008
 Posty: 53
 Skąd: Sherwood
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Gru 2008,  21:27 | 
 |  
               | 
 |  
               | Nie da się rozkręcić niestety... Klosz z obudową sklejone czarnym silikonem. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Sty 2009,  14:38 | 
 |  
               | 
 |  
               | khaki, a przypadkiem nie ma śrub pod zaślepkami?  na trzeciej fotce po lewo na dole widać zagłębienie ewidentnie w kształcie wpustu na śrubę, a w nim siedzi plastikowy korek - spróbuj go wyciągnąć, powinna tam być śrubka. Podobny korek widać na pierwszej fotce po prawo u góry... Nie chce mi się wierzyć że nie da się tego rozmontować |  
				| _________________ www.twojrobot.blogspot.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | khaki   
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`03
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Dołączył: 20 Kwi 2008
 Posty: 53
 Skąd: Sherwood
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Sty 2009,  15:58 | 
 |  
               | 
 |  
               | Dzięki za zainteresowanie. Nie widzę niestety żadnych możliwości demontażu lampy - sklejona. Pod zaślepkami są tylko otwory - widać to na fotce. Reflektor oryginalny Forda. Życzę pomyślności w Nowym Roku.
 Foto4
 
 PS. Jednak konstruktorzy Forda nie popisali się. Oto co podaje TIS:
 "Działa nieprawidłowo po lewej lub prawej stronie: SPRAWDŹ zespół regulacji w reflektorze, w razie potrzeby WYMIEŃ reflektor. SPRAWDŹ działanie układu."
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MARIUSZ.B   
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Wiek: 46
 Dołączył: 02 Lut 2005
 Posty: 1961
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Sty 2009,  11:23 | 
 |  
               | 
 |  
               | Też mam ten sam problem. I w mk5 bardzo podobna konstrukcja, brak możliwości wyjęcia silniczka. Pozostaje jedynie rozkleić klosz. Na razie problem aż tak bardzo mi nie przeszkadza bo jak się puknie w lampę to zaczyna działać przez jakiś czas ale potem znów się zacina. Muszę go chyba przesmarować. |  
				| _________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pietax   
 Model: Ford Fiesta Mk6`04
 Wersja: Classic
 Silnik: 1.4i16V/80KM
 Dołączył: 25 Lip 2012
 Posty: 3
 Skąd: LBN
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Lip 2012,  10:19 | 
 |  
               | 
 |  
               | Witam, potrzebuję odświeżyć ten temat. Mam podobny problem z silniczkiem w światłach (Fiesta 2004r) mojej narzeczonej, a mianowicie ciągle w lewej lampie działa. Na początku było to ciche i jak się uderzyło w lampę to się uspokajał. Lecz pewnego dnia wsiadam zapalam, światła włączam a dźwięk chrobotania silniczka jest słyszalny w kabinie. Przeczytałem forum i wiem, że naprawić się nie da poza wymianą lampy. Moje pytanie brzmi: czy jest możliwość odłączenia silniczka lampy od prądu po przez bezpiecznik? Jeśli tak to który to jest? Albo w jakiś inny sposób?
 Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Lip 2012,  10:44 | 
 |  
               | 
 |  
               | Wyłączyć się nie da bo zasilanie jest brane ze świateł jak pamiętam,,, |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |