[MK4] Problem przy przyśpieszaniu |
Autor |
Wiadomość |
k_myk

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Kamil
Wiek: 36 Dołączył: 13 Maj 2008 Posty: 95 Skąd: Warszafka
|
Wysłany: 14 Lis 2008, 00:08
|
|
|
olo napisał/a: | Tak sobie siedze i dumam i wydaumalem jeszcze jedna rzecz.
Mozliwe ze pada pompa paliwa?
Pytanie kolejne czy zbiornik paliwa ma odpowietrznik bo jak otwieram korek bo dosc intensywnej jezdzie zasysa go i syczy tak jak by sie podcisnienie tworzylo.
Może miec to jakis wpływ ?? |
Co do odpowietrznika, to cośtam chyba jest Raczej bym nie upatrywał w tym przyczyny. Miałem taki objaw, ale poza efektami dźwiękowymi na stacji benzynacji nie działo sie nic złego
Pozdrawiam,
k_myk |
_________________ Chory na Fiestę... |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5674 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14 Lis 2008, 01:53
|
|
|
a ja tak . Pojeździj 1 dzień z lekko odkręconym korkiem to się dowiesz . miałem mazde 323 która szarpała czasami 5 zakładów ją wywaliło. wynienili furę części a ja trafiłem |
|
|
|
 |
uciu

Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Wiek: 41 Dołączył: 25 Wrz 2008 Posty: 88 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 14 Lis 2008, 08:19
|
|
|
olo napisał/a: | Tak sobie siedze i dumam i wydaumalem jeszcze jedna rzecz.
Mozliwe ze pada pompa paliwa?
Pytanie kolejne czy zbiornik paliwa ma odpowietrznik bo jak otwieram korek bo dosc intensywnej jezdzie zasysa go i syczy tak jak by sie podcisnienie tworzylo.
Może miec to jakis wpływ ?? |
Musi mieć odpowietrzenie, bez niego pompa by się zajechała |
|
|
|
 |
olo

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Fun
Silnik: 1.4 16V/90KM
Imię: Olek
Wiek: 41 Dołączył: 16 Cze 2007 Posty: 136 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 14 Lis 2008, 11:28
|
|
|
Mam Pytanko jeszcze jakie odczyty powinny byc z czujnika położenia przepustnicy i na których pinach to mierzyć?
Kolejne pytanko czy przy tego typu ewentualnych wymianach i blędach odlanczac akumulator dla zresetowania ustawień?? |
|
|
|
 |
uciu

Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Wiek: 41 Dołączył: 25 Wrz 2008 Posty: 88 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 14 Lis 2008, 12:16
|
|
|
olo napisał/a: | Mam Pytanko jeszcze jakie odczyty powinny byc z czujnika położenia przepustnicy i na których pinach to mierzyć?
Kolejne pytanko czy przy tego typu ewentualnych wymianach i blędach odlanczac akumulator dla zresetowania ustawień?? |
Sprawdzasz omomierzem jak zwykły potencjometr, między dwoma zewnętrznymi kabelkami nie może być 0 na omomierzu a między środkowym a dowolnym z zewnątrz musi się płynnie zmieniać opór podczas regulacji, jeśli czujnik jest walnięty to po wymianie reset wskazany |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3110 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 14 Lis 2008, 18:25
|
|
|
uciu napisał/a: | jeśli czujnik jest walnięty to po wymianie reset wskazany |
samo się dostosuje, żadnych resetów nie trzeba robić. |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
Freeman
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 43 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów
|
Wysłany: 14 Lis 2008, 20:57
|
|
|
olo napisał/a: | Mozliwe ze pada pompa paliwa?
Pytanie kolejne czy zbiornik paliwa ma odpowietrznik bo jak otwieram korek bo dosc intensywnej jezdzie zasysa go i syczy tak jak by sie podcisnienie tworzylo.
Może miec to jakis wpływ ?? | Możliwe |
_________________ Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem |
|
|
|
 |
olo

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Fun
Silnik: 1.4 16V/90KM
Imię: Olek
Wiek: 41 Dołączył: 16 Cze 2007 Posty: 136 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 15 Lis 2008, 10:39
|
|
|
To zainwestuje jeszcze w lambde i sprawdze czujnik polozenia przepustnicy
Ps w którym miejscu jest odpowietrznik zbiornika??
I jak sie dostać do pompy paliwa ?? |
_________________ Odśnieżarki
Kosiarki |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3110 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 15 Lis 2008, 10:48
|
|
|
olo napisał/a: | To zainwestuje jeszcze w lambde i sprawdze czujnik polozenia przepustnicy |
a sprawdziłeś je? byłeś chociaż raz na diagnostyce komputerowej jak sam nie potrafisz znaleźć przyczyny? wymienisz pół samochodu i będzie dalej to samo... rób jak chcesz |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
matrix88
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: CLX
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 27 Lis 2008 Posty: 6 Skąd: Lędziny
|
Wysłany: 29 Lis 2008, 09:03
|
|
|
ja mam tez sam problem z samochodem do tego cos stuka mi w zaworach lub w wale |
|
|
|
 |
olo

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Fun
Silnik: 1.4 16V/90KM
Imię: Olek
Wiek: 41 Dołączył: 16 Cze 2007 Posty: 136 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 17 Gru 2008, 18:12
|
|
|
Powrót do tematu> wymieniłem przepływkę w i problem się zmniejszył wyczyściłem filtr powietrza zgodnie z zaleceniami K&N ale teraz samochód po nagrzaniu robi się muł i pali straszne ilości 15-20 litrów na 100 KM rozumiem ze robię krótkie dystanse i ze jest zimno ale bez przesady i znowu delikatnie go zamula obroty jałowe w okolicach 1000. Co dalej może być przyczyna ?? samochodu nie oddam na komputer bo zdzierają u nas okrutnie!1 jakies sugestie ?? Lambda ?? czy może jeszcze coś innego ?? jakie są objawy agonii pompy paliwa ?? |
_________________ Odśnieżarki
Kosiarki |
|
|
|
 |
awilk
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 40 Dołączył: 10 Wrz 2007 Posty: 245 Skąd: Gać
|
Wysłany: 17 Gru 2008, 19:28
|
|
|
A moze elektrozawor/zawor egr?? Na spalanie tez by to wplywalo aczkolwiek watpie zeby az tak bardzo. Przy takich wydatkach jakie juz miales a mozesz miec jeszcze wieksze wolalbym jednak wydac nawet to 100zl na diagnostyke.
[ Dodano: Sro Gru 17, 2008 19:29 ]
Jak spalanie wzroslo po wymianie przeplywki to bym sie nad nia powaznie zastanowil czy jest dobra. |
|
|
|
 |
Miły

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 39 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
|
Wysłany: 17 Gru 2008, 19:31
|
|
|
może kompa zresetuj?? |
_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3110 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 17 Gru 2008, 19:44
|
|
|
spalisz następne hektolitry paliwa i w końcu się opamiętasz, że za tą kase można było zrobić diagnostykę ale jak nie chcesz to Twoja sprawa, szukaj sam, miernik w łape i lecisz po kolei po czujnikach czy mają takie parametry jak powinny być, sprawdź jako pierwszy czujnik temp. w puszcze od filtra pow.
Miły napisał/a: | może kompa zresetuj?? |
ja nawet z 10 razy bym zaproponował... |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5674 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18 Gru 2008, 01:54
|
|
|
a po odpięciu "nowej " przepływki też jest mułowaty ??? nie zaczyna kopcić na czarno . niestety większość przepływek z chin nie działa . |
|
|
|
 |
matrix88
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: CLX
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 27 Lis 2008 Posty: 6 Skąd: Lędziny
|
Wysłany: 18 Gru 2008, 09:13
|
|
|
ja mailem porostu silnik zarznięty i tle koleś co mi sprzedał fiestę zrobił mnie na szaro zobacz czy nie masz pokrzywionego walu |
|
|
|
 |
olo

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Fun
Silnik: 1.4 16V/90KM
Imię: Olek
Wiek: 41 Dołączył: 16 Cze 2007 Posty: 136 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 18 Gru 2008, 20:33
|
|
|
Tak wiec po przestudiowaniu dość intensywnie tematów na podobny temat wymienie jeszcze sonde lambda tzn mam nowa i jutro wykrece stara zeby nowej nie uzywać podlacze ja do miernika i i bede podgrzewal opalarka slyszalem ze tak można szamanskim sposobem to sprawdzic i zobacze jakie odczyty przy nowej i pozniej zabieg taki sam sprawdze przy starej ( oscyloskopu nie posiadam ) jeżeli moja teoria jest błedna wyprostujcie mnie czujnik powietrza sprawdzilem w podobny sposob podlaczylem pod miernik i dmuchalem cieplym powietrzem zmiany byly widoczne na mierniku wiec chyba działa. Jeżeli to nie lambda pojade na diagnostyke. Co do przeplywki fakt jest tzn chyba włoska ale wiadomo pewnie chinska a co ztym wałem co to za teoria z pokrzywionym walem jakie sa tego efekty?? czy przypadkiem nie powinnien sie silnik przycierac przy krzywym wale?? |
_________________ Odśnieżarki
Kosiarki |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3110 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 18 Gru 2008, 20:52
|
|
|
olo napisał/a: | jutro wykrece stara zeby nowej nie uzywać podlacze ja do miernika i i bede podgrzewal opalarka slyszalem ze tak można szamanskim sposobem to sprawdzic i zobacze jakie odczyty przy nowej i pozniej zabieg taki sam sprawdze przy starej ( oscyloskopu nie posiadam ) jeżeli moja teoria jest błedna wyprostujcie mnie |
nie wiem gdzie takie rzeczy wyczytałeś |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5674 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18 Gru 2008, 21:17
|
|
|
hm ja nie mowie tak i nie mówie nie choć teoria jest z lekka nie oparta na faktach .
Sonda lambda to dwa metale połączone ostrzami . Jeśli po jednej stronie metalu (w rurze wydechowej) jest tyle samo tlenu co po za rurą ( część z której wychodzi przewód) różnica potencjalu między jedną stroną a drugą jest 0V .
Natomiast gdy w rurze jest dużo mniej powietrza niż poza nią wytwarza się napięcie na styku dwu metali i pojawia się różnica potencjału w naszym przypadku max 1 V .
Wiec moim zdaniem dmuchanie opalarką nie da zbytniego efektu gdyż nie pozbawisz powietrza tlenu tym bardziej nie odizolujesz jednej strony od drugiej .
Pamiętaj że część sond aby poprawnie działać potrzebuje zasilania grzałki (zazwyczaj 2 białe przewody) . gdy odłączysz zasilanie automatycznie tracisz odczyt sondy (choć nie zawsze) . |
|
|
|
 |
olo

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Fun
Silnik: 1.4 16V/90KM
Imię: Olek
Wiek: 41 Dołączył: 16 Cze 2007 Posty: 136 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 18 Gru 2008, 21:45
|
|
|
Dobra przyznaje się moja teoria jest błędna myślałem ze zadziała to jest ze ogrzewając jedna stronę to od strony wydechu da mi ta różnicę pomiędzy 0 - 1 V ale ok widzę ze to bardziej skomplikowana czynność czy jakoś można to inaczej sprawdzić?? bo chyba o to jeszcze nie pytałem ??
ps dziękuję chłopaki za wkład w temat a przy tym sporo się uczę |
_________________ Odśnieżarki
Kosiarki |
|
|
|
 |
|