Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK4] Problem przy przyśpieszaniu
Autor Wiadomość
k_myk 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Kamil
Wiek: 36
Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 95
Skąd: Warszafka
Wysłany: 14 Lis 2008, 00:08   

olo napisał/a:
Tak sobie siedze i dumam i wydaumalem jeszcze jedna rzecz.
Mozliwe ze pada pompa paliwa?
Pytanie kolejne czy zbiornik paliwa ma odpowietrznik bo jak otwieram korek bo dosc intensywnej jezdzie zasysa go i syczy tak jak by sie podcisnienie tworzylo.
Może miec to jakis wpływ ??


Co do odpowietrznika, to cośtam chyba jest :) Raczej bym nie upatrywał w tym przyczyny. Miałem taki objaw, ale poza efektami dźwiękowymi na stacji benzynacji nie działo sie nic złego :)

Pozdrawiam,
k_myk
_________________
Chory na Fiestę...
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5674
Skąd: Łódź
Wysłany: 14 Lis 2008, 01:53   

a ja tak . Pojeździj 1 dzień z lekko odkręconym korkiem to się dowiesz . miałem mazde 323 która szarpała czasami 5 zakładów ją wywaliło. wynienili furę części a ja trafiłem :)
 
 
 
uciu 


Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Wiek: 41
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 88
Skąd: Poznań
Wysłany: 14 Lis 2008, 08:19   

olo napisał/a:
Tak sobie siedze i dumam i wydaumalem jeszcze jedna rzecz.
Mozliwe ze pada pompa paliwa?
Pytanie kolejne czy zbiornik paliwa ma odpowietrznik bo jak otwieram korek bo dosc intensywnej jezdzie zasysa go i syczy tak jak by sie podcisnienie tworzylo.
Może miec to jakis wpływ ??


Musi mieć odpowietrzenie, bez niego pompa by się zajechała
 
 
 
olo 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Fun
Silnik: 1.4 16V/90KM
Imię: Olek
Wiek: 41
Dołączył: 16 Cze 2007
Posty: 136
Skąd: Słupsk
Wysłany: 14 Lis 2008, 11:28   

Mam Pytanko jeszcze jakie odczyty powinny byc z czujnika położenia przepustnicy i na których pinach to mierzyć?

Kolejne pytanko czy przy tego typu ewentualnych wymianach i blędach odlanczac akumulator dla zresetowania ustawień??
 
 
 
uciu 


Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Wiek: 41
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 88
Skąd: Poznań
Wysłany: 14 Lis 2008, 12:16   

olo napisał/a:
Mam Pytanko jeszcze jakie odczyty powinny byc z czujnika położenia przepustnicy i na których pinach to mierzyć?

Kolejne pytanko czy przy tego typu ewentualnych wymianach i blędach odlanczac akumulator dla zresetowania ustawień??


Sprawdzasz omomierzem jak zwykły potencjometr, między dwoma zewnętrznymi kabelkami nie może być 0 na omomierzu a między środkowym a dowolnym z zewnątrz musi się płynnie zmieniać opór podczas regulacji, jeśli czujnik jest walnięty to po wymianie reset wskazany
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3110
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 14 Lis 2008, 18:25   

uciu napisał/a:
jeśli czujnik jest walnięty to po wymianie reset wskazany

samo się dostosuje, żadnych resetów nie trzeba robić.
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Freeman 
Moderator


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 43
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 3513
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 14 Lis 2008, 20:57   

olo napisał/a:
Mozliwe ze pada pompa paliwa?
Pytanie kolejne czy zbiornik paliwa ma odpowietrznik bo jak otwieram korek bo dosc intensywnej jezdzie zasysa go i syczy tak jak by sie podcisnienie tworzylo.
Może miec to jakis wpływ ??
Możliwe
_________________
Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem
 
 
 
olo 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Fun
Silnik: 1.4 16V/90KM
Imię: Olek
Wiek: 41
Dołączył: 16 Cze 2007
Posty: 136
Skąd: Słupsk
Wysłany: 15 Lis 2008, 10:39   

To zainwestuje jeszcze w lambde :) i sprawdze czujnik polozenia przepustnicy :)
Ps w którym miejscu jest odpowietrznik zbiornika??
I jak sie dostać do pompy paliwa ??
_________________
Odśnieżarki
Kosiarki
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3110
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 15 Lis 2008, 10:48   

olo napisał/a:
To zainwestuje jeszcze w lambde :) i sprawdze czujnik polozenia przepustnicy :)

a sprawdziłeś je? byłeś chociaż raz na diagnostyce komputerowej jak sam nie potrafisz znaleźć przyczyny? wymienisz pół samochodu i będzie dalej to samo... rób jak chcesz
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
matrix88 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: CLX
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 27 Lis 2008
Posty: 6
Skąd: Lędziny
Wysłany: 29 Lis 2008, 09:03   

ja mam tez sam problem z samochodem do tego cos stuka mi w zaworach lub w wale
 
 
olo 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Fun
Silnik: 1.4 16V/90KM
Imię: Olek
Wiek: 41
Dołączył: 16 Cze 2007
Posty: 136
Skąd: Słupsk
Wysłany: 17 Gru 2008, 18:12   

Powrót do tematu> wymieniłem przepływkę w i problem się zmniejszył wyczyściłem filtr powietrza zgodnie z zaleceniami K&N ale teraz samochód po nagrzaniu robi się muł i pali straszne ilości 15-20 litrów na 100 KM rozumiem ze robię krótkie dystanse i ze jest zimno ale bez przesady :) i znowu delikatnie go zamula obroty jałowe w okolicach 1000. Co dalej może być przyczyna ?? samochodu nie oddam na komputer bo zdzierają u nas okrutnie!1 jakies sugestie ?? Lambda ?? czy może jeszcze coś innego ?? jakie są objawy agonii pompy paliwa ??
_________________
Odśnieżarki
Kosiarki
 
 
 
awilk 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 40
Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 245
Skąd: Gać
Wysłany: 17 Gru 2008, 19:28   

A moze elektrozawor/zawor egr?? Na spalanie tez by to wplywalo aczkolwiek watpie zeby az tak bardzo. Przy takich wydatkach jakie juz miales a mozesz miec jeszcze wieksze wolalbym jednak wydac nawet to 100zl na diagnostyke.

[ Dodano: Sro Gru 17, 2008 19:29 ]
Jak spalanie wzroslo po wymianie przeplywki to bym sie nad nia powaznie zastanowil czy jest dobra.
 
 
 
Miły 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 39
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 2084
Skąd: Gostyń/PGS RFxx
Wysłany: 17 Gru 2008, 19:31   

może kompa zresetuj??
_________________
Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"

Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3110
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 17 Gru 2008, 19:44   

spalisz następne hektolitry paliwa i w końcu się opamiętasz, że za tą kase można było zrobić diagnostykę :fox: ale jak nie chcesz to Twoja sprawa, szukaj sam, miernik w łape i lecisz po kolei po czujnikach czy mają takie parametry jak powinny być, sprawdź jako pierwszy czujnik temp. w puszcze od filtra pow.

Miły napisał/a:
może kompa zresetuj??

ja nawet z 10 razy bym zaproponował... :rotfl:
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5674
Skąd: Łódź
Wysłany: 18 Gru 2008, 01:54   

a po odpięciu "nowej " przepływki też jest mułowaty ??? nie zaczyna kopcić na czarno . niestety większość przepływek z chin nie działa .
 
 
 
matrix88 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: CLX
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 27 Lis 2008
Posty: 6
Skąd: Lędziny
Wysłany: 18 Gru 2008, 09:13   

ja mailem porostu silnik zarznięty i tle koleś co mi sprzedał fiestę zrobił mnie na szaro zobacz czy nie masz pokrzywionego walu
 
 
olo 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Fun
Silnik: 1.4 16V/90KM
Imię: Olek
Wiek: 41
Dołączył: 16 Cze 2007
Posty: 136
Skąd: Słupsk
Wysłany: 18 Gru 2008, 20:33   

Tak wiec po przestudiowaniu dość intensywnie tematów na podobny temat wymienie jeszcze sonde lambda tzn mam nowa i jutro wykrece stara zeby nowej nie uzywać podlacze ja do miernika i i bede podgrzewal opalarka slyszalem ze tak można szamanskim sposobem to sprawdzic i zobacze jakie odczyty przy nowej i pozniej zabieg taki sam sprawdze przy starej ( oscyloskopu nie posiadam ) jeżeli moja teoria jest błedna wyprostujcie mnie :P czujnik powietrza sprawdzilem w podobny sposob podlaczylem pod miernik i dmuchalem cieplym powietrzem zmiany byly widoczne na mierniku wiec chyba działa. Jeżeli to nie lambda pojade na diagnostyke. Co do przeplywki fakt jest tzn chyba włoska ale wiadomo pewnie chinska :P a co ztym wałem co to za teoria z pokrzywionym walem jakie sa tego efekty?? czy przypadkiem nie powinnien sie silnik przycierac przy krzywym wale??
_________________
Odśnieżarki
Kosiarki
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3110
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 18 Gru 2008, 20:52   

olo napisał/a:
jutro wykrece stara zeby nowej nie uzywać podlacze ja do miernika i i bede podgrzewal opalarka slyszalem ze tak można szamanskim sposobem to sprawdzic i zobacze jakie odczyty przy nowej i pozniej zabieg taki sam sprawdze przy starej ( oscyloskopu nie posiadam ) jeżeli moja teoria jest błedna wyprostujcie mnie

nie wiem gdzie takie rzeczy wyczytałeś :rotfl:
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5674
Skąd: Łódź
Wysłany: 18 Gru 2008, 21:17   

hm ja nie mowie tak i nie mówie nie choć teoria jest z lekka nie oparta na faktach .
Sonda lambda to dwa metale połączone ostrzami . Jeśli po jednej stronie metalu (w rurze wydechowej) jest tyle samo tlenu co po za rurą ( część z której wychodzi przewód) różnica potencjalu między jedną stroną a drugą jest 0V .
Natomiast gdy w rurze jest dużo mniej powietrza niż poza nią wytwarza się napięcie na styku dwu metali i pojawia się różnica potencjału w naszym przypadku max 1 V .
Wiec moim zdaniem dmuchanie opalarką nie da zbytniego efektu gdyż nie pozbawisz powietrza tlenu tym bardziej nie odizolujesz jednej strony od drugiej .
Pamiętaj że część sond aby poprawnie działać potrzebuje zasilania grzałki (zazwyczaj 2 białe przewody) . gdy odłączysz zasilanie automatycznie tracisz odczyt sondy (choć nie zawsze) .
 
 
 
olo 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Fun
Silnik: 1.4 16V/90KM
Imię: Olek
Wiek: 41
Dołączył: 16 Cze 2007
Posty: 136
Skąd: Słupsk
Wysłany: 18 Gru 2008, 21:45   

Dobra przyznaje się moja teoria jest błędna myślałem ze zadziała to jest ze ogrzewając jedna stronę to od strony wydechu da mi ta różnicę pomiędzy 0 - 1 V ale ok widzę ze to bardziej skomplikowana czynność czy jakoś można to inaczej sprawdzić?? bo chyba o to jeszcze nie pytałem :) ??

ps dziękuję chłopaki za wkład w temat :) a przy tym sporo się uczę
_________________
Odśnieżarki
Kosiarki
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [MK4] Przy przyśpieszaniu ściąga na prawo
wzdunek Mechanika 2 22 Mar 2011, 21:48
przemaas


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.