[MK3] Woda przy korku oleju |
Autor |
Wiadomość |
szcze01
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 19 Sie 2008 Posty: 3 Skąd: darlowo
|
Wysłany: 11 Lis 2008, 19:07 [MK3] Woda przy korku oleju
|
|
|
Witam mam maly problem. mam fieste mk3 90r. pod korkiem wlewu oleju i pod pokrywa od zaworow osadza sie woda i taki siwy szlam. wody w zbiorniku nie ubywa tylko jest wlane ponad max. robie ok 15 km dziennie. ZMieniac uszczelke czy moze jakies inne rady macie? pomocy prosze. |
|
|
|
 |
zebro78

Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Robert
Wiek: 47 Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 108 Skąd: Grodziec
|
Wysłany: 11 Lis 2008, 19:38
|
|
|
Normalny objaw w MK3 Szczególnie w porach zimnych typu jesień zima - jest to efekt krótkich dystansów pokonywanych przez Ciebie i nie dogrzanego silnika. Temat wielokrotnie poruszany na tym forum -> wpisz w opcji szukaj słowo majonez
PS. Wyczyść sobie raz na jakiś czas korek i odmę. Pokonanie dłuższego dystansu a co za tym idzie dobre rozgrzanie silnika pomorze ale masełko i tak wróci kiedyś |
_________________ Motto Żebrusia :
Dobry sex to taki , po którym nawet sąsiedzi idą na papierosa |
Ostatnio zmieniony przez zebro78 11 Lis 2008, 19:43, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
szcze01
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 19 Sie 2008 Posty: 3 Skąd: darlowo
|
Wysłany: 11 Lis 2008, 19:40
|
|
|
dzieki wielkie |
|
|
|
 |
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 46 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
 |
Freeman
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 43 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów
|
Wysłany: 11 Lis 2008, 21:13
|
|
|
Często "majonez" spowodowany jest przez złe działanie termostatu. Napisz do jakiej pozycji dochodzi Ci wskazówka temperatury. |
_________________ Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem |
|
|
|
 |
szcze01
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 19 Sie 2008 Posty: 3 Skąd: darlowo
|
Wysłany: 11 Lis 2008, 22:59
|
|
|
wlasnie nie zaduzo dochodzi do konca bialego pola. Robie tylko 5 km i gasze bo dojezdzam do szkoly. moze zatkac chlodnice bedzie sie moze szybciej grzal. jezeli popuszcze korek od plyny jezeli bierze moze wyzuci plyn?? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12080 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 11 Lis 2008, 23:21
|
|
|
szcze01 napisał/a: | jezeli popuszcze korek od plyny jezeli bierze moze wyzuci plyn?? | ?Hę?
Chłodnicy zasłaniać sensu nie ma, bo i tak w niej nie płynie płyn na zimnym silniku. Kup sobie termostat w kształcie do fiesty, ale o wyższej temperaturze otwarcia, np. 102st zamiast 91st (czy ile tam powinno być)... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
k_myk

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Kamil
Wiek: 35 Dołączył: 13 Maj 2008 Posty: 95 Skąd: Warszafka
|
Wysłany: 11 Lis 2008, 23:27
|
|
|
Czy mógłbym się dowiedzieć konkretnie, która część jest nazywana "odmą"? Kilka razy już rzuciło mi się to w oczy, ale nie jestem pewien czy dobrze to kojarzę...
EDIT:// Wybaczcie mi OT
Pozdrawiam,
k_myk |
_________________ Chory na Fiestę... |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12080 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 12 Lis 2008, 00:17
|
|
|
Odma najczęściej łączy dół silnika (to co pod tłokami, miskę olejową itp) z układem dolotowym - tłoki nie gwarantują 100% szczelności pomimo pierścieni u cześć spalin się tam przedostaje, również znajdują się tam pary gorącego oleju (to co mieszane z wilgocią z powietrza tworzy majonez) - przez odmę silnik zasysa to wszystko i przepala.
Pod deklem zaworowym jest podobna sytuacja - nieszczelne zawory, uszczelniacze itp - silnik zasysa to tak samo...
Każdy silnik ma nieco inaczej stare silniki 1,1 w Mk1/2 mają w korku wlewu oleju zawory - idą aż 3 węże i w skrzyni korbowej jest utrzymywane większe ciśnienie niż pod deklem zaworów gdzie wręcz jest podciśnienie w czasie pracy, w mk3 3 węże zredukowano do jednego, nie ma też zaworków tyle... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 29 Sty 2009, 00:24
|
|
|
sorki za archeologię, ale na tym chyba polega używanie szukajki
JoeMix napisał/a: | w mk3 3 węże zredukowano do jednego, nie ma też zaworków tyle... |
i jest to wąż idący od korka w poziomą odnogę trójnika w patelni?
i od czego jest drugi wężyk wchodzący w ten trójnik pionowo? idzie później za kolektor dolotowy, tam jest kolejny trójnik, z którego jeden wężyk idzie gdzieś pod przepustnicę (chyba), a drugi do małej puszki na ścianie grodziowej...
pytam, bo od dłuższego czasu próbuję zwalczyć pocenie się dolotu, pochodzące nie-wiadomo-skąd (już kiedyś o tym pisałem - o TUTAJ...) jak tylko zrobi się ciepło, mam zamiar wszystkie te węże wybebeszyć i spróbować przetkać |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12080 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 19 Lut 2009, 10:16
|
|
|
bidżej86 napisał/a: | i od czego jest drugi wężyk wchodzący w ten trójnik pionowo? idzie później za kolektor dolotowy, tam jest kolejny trójnik, z którego jeden wężyk idzie gdzieś pod przepustnicę (chyba), a drugi do małej puszki na ścianie grodziowej... | Obcykaj foto jak możesz,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 19 Lut 2009, 14:49
|
|
|
fotki z telefonu na szybko:
chodzi o ten wężyk:
drugi wężyk z niebieskiego trójnika idzie do małej puszki na ścianie grodziowej (zawór odprowadzenia par?):
a tak wygląda dolot z zewnątrz:
 |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 46 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
Wysłany: 21 Lut 2009, 10:53
|
|
|
szcze01 napisał/a: | wlasnie nie zaduzo dochodzi do konca bialego pola. Robie tylko 5 km i gasze bo dojezdzam do szkoly. moze zatkac chlodnice bedzie sie moze szybciej grzal. jezeli popuszcze korek od plyny jezeli bierze moze wyzuci plyn?? |
Ja robie 5 km w jedna i w drugą dziennie, najmniej. Mam troche majonezu, ale wskazówka idzie na 3/4 pola i opada do połowy.. |
_________________ Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167 |
|
|
|
 |
cinek2439
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Ghia
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 42 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 30 Skąd: Lubięcin
|
Wysłany: 30 Lis 2009, 22:33
|
|
|
tez mam majonez pod pokrywa zaworow o w wezyku idacym od korka wlewu oleju do obudowy filtra powietrza , a mam pytanie ile 1.1 moze brac oleju bo ja w wakacje zmienialem olej mialem max i jakos poltora miesiaca temu dolewalem a juz mam mniej niz minimum:/ oleju chyba niebierze bo niekopci na jakis niebieski kolor czy cos normalnie odpala i zle niejezdzi wiec nieciagnie chyba przez pierscienie moze gdzies przez zawory??? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12080 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 1 Gru 2009, 07:15
|
|
|
Ile 1,1 może brać oleju? A Tyle ile będziesz mu dolewał, nie ma granicy maxymalnej |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
cinek2439
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Ghia
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 42 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 30 Skąd: Lubięcin
|
Wysłany: 1 Gru 2009, 15:58
|
|
|
ale tak serio to normalne ze oleju ubywa w ciagu 2 miesiecy???czy moze brac olej gdzies przez zawory, uszczelniacze ??? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12080 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 1 Gru 2009, 16:12
|
|
|
Może,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
|