Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Poważne niedomaganie (jesienna deprecha auta?)
Autor Wiadomość
elvis25
[Usunięty]

Wysłany: 29 Paź 2008, 18:52   

A spadanie obrotów do 500 po zdjęciu nogi z pedału gazu nie jest spowodowane wodą w układzie wydechowym?

Zastanawia mnie jeszcze napięcie na lambdzie. Według jednego z postów napięcie powinno wynosić od 0,1V do 0,9V.

Nadal nie mam Edisa na podmianę, jutro chyba sam spróbuję załatwić go ze szrotu. Można go jakoś sprawdzić miernikiem?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12088
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 29 Paź 2008, 19:15   

No niby też coś kiedyś słyszał że Fiestowska sonda to 0-1V a skoro masz ponad jeden volt i kod błędu sondy na kompie to by się zgadzało,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
elvis25
[Usunięty]

Wysłany: 31 Paź 2008, 18:39   

Zamontowałem nową sondę lambda. teraz napięcie wskazuje na wolnych obrotach 0,7V na jak dodam gazu to 0,97V. Teraz to już może oznaczać tylko za bogatą mieszankę.

Edisa nadal nie mam i nawet nie mieli tego na szrocie.

Chcę jeszcze raz sprawdzić wtrysk czy czasem nie założyłem źle uszczelki... ale rozkładałem ostrożnie i składałem tak samo i jeździł dobrze. I najważniejsze czy wtrysk musi dawać mocną mgiełkę czy paliwo mimo mgiełki może lekko lać się po ściankach? U mnie tak to właśnie wygląda.

Jutro święto i autko potrzebne a tu zonk.... rok temu o tej porze padł wydech ale udało się go zrobić.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12088
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 31 Paź 2008, 19:16   

Najlepiej by było jak by się paliwo nie skraplało na ściankach... tak może być jedynie na wysokich obrotach kiedy paliwa jest podawane dużo - tyle czystej teorii, jak jest w praktyce niech ktoś zajrzy w pracujący silnik i się wypowie...

O ilości podawanego paliwa decyduje temperatura silnika a konkretnie czujnik który bodajże jest w okolicach kolektora dolotowego - jak kłamie że silnik cały czas zimny to będzie za dużo paliwa dawane.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
elvis25
[Usunięty]

Wysłany: 3 Lis 2008, 18:51   

W końcu znalazłem czas aby sprawdzić jakie ciśnienie daje pompa. Jakie prawidłowo powinno być ciśnienie? W jednym z postów napisane było, że ciśnienie powinno wynosić od 23 do 32hPa. Niestety narazie mam zegar do 1Bara. Po przekręceniu kilka razy kluczyka zegar się zamyka. Podpiąłem wąż pod powrót paliwa do baku, jego koniec umieściłem w pustym kanistrze. Odpalenie auta na 10-15 sekund powinno chyba spowodować, że nadmiar paliwa spłynie do kanistra ... a w kanistrze sucho.

Proszę więc jakiegoś speca z fizyki o podanie prawidłowego ciśnienia w Barach ... ja fizyki nie miałem już z 13 lat :fox:


Chyba udało sie policzyć :-) 100kPa = 1Bar jeśli tak jest to mam za duże ciśnienie. Sprawdzę regulator ciśnienia...
 
 
FreeHack
[Usunięty]

Wysłany: 3 Lis 2008, 22:21   

elvis25 -> 1hPa=0,001Bara


Pozdrawiam
 
 
elvis25
[Usunięty]

Wysłany: 5 Lis 2008, 20:47   

No to sprawa załatwiona... fiestka śmiga jak dawniej a nawet lepiej :-)

Całą winę miał regulator ciśnienia paliwa. Miał za duże ciśnienie a paliwo z powrotem do baku spływało bardzo powoli.

Wizyta w hurtowni hydraulicznej pozwoliła skompletował trójnik z redukcjami po węże i manometr do wody czy gazu. Trochę pracy i układ do mierzenia cisnienia był gotowy. Koszt własnego sprzętu do mierzenia ciśnienia to 33zł. :fox:

Mimo regulacji ciśnienie była nadal zbyt duże. Wymiana na "nowy" używany ze szrotu. Ciśnienie jeszcze była za wysokie więc drobna regulacja i jest idealnie 1bar (100kPa). Autko wkońcu odzyskało wigor. Przejażdżka dla sprawdzenia i teraz trochę pojeździć aby układ wyczyścił się z nagaru.

Dziękuję wszystkim, którzy cierpliwie czytali moje posty i pomagali usunąć przyczynę.
Do zobaczenia na drodze ;))
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Inny] Inne auta
Pojazdy inne niż Fiesta
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:25
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Ile płacimy za ubezpieczenie auta
Miejsce na podawanie swoich składek za ubezpieczenia auta
trzeci Ubezpieczenia i rejestracja aut 330 4 Mar 2023, 13:12
vegetagt
Brak nowych postów Przyklejony: Nasze Auta na klubowym kanale YouTube
Freeman Nasze auta 0 23 Lis 2010, 18:33
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Kompleksowy opis wygłuszenia całego auta
poradnik i fotoralacja z wygłuszenia Fiesty mk6
slawomirro Car Audio i CB 0 3 Wrz 2017, 22:23
slawomirro
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.