[MK3] Poważne niedomaganie (jesienna deprecha auta?) |
Autor |
Wiadomość |
elvis25 [Usunięty]
|
Wysłany: 29 Paź 2008, 18:52
|
|
|
A spadanie obrotów do 500 po zdjęciu nogi z pedału gazu nie jest spowodowane wodą w układzie wydechowym?
Zastanawia mnie jeszcze napięcie na lambdzie. Według jednego z postów napięcie powinno wynosić od 0,1V do 0,9V.
Nadal nie mam Edisa na podmianę, jutro chyba sam spróbuję załatwić go ze szrotu. Można go jakoś sprawdzić miernikiem? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12088 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 29 Paź 2008, 19:15
|
|
|
No niby też coś kiedyś słyszał że Fiestowska sonda to 0-1V a skoro masz ponad jeden volt i kod błędu sondy na kompie to by się zgadzało,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
elvis25 [Usunięty]
|
Wysłany: 31 Paź 2008, 18:39
|
|
|
Zamontowałem nową sondę lambda. teraz napięcie wskazuje na wolnych obrotach 0,7V na jak dodam gazu to 0,97V. Teraz to już może oznaczać tylko za bogatą mieszankę.
Edisa nadal nie mam i nawet nie mieli tego na szrocie.
Chcę jeszcze raz sprawdzić wtrysk czy czasem nie założyłem źle uszczelki... ale rozkładałem ostrożnie i składałem tak samo i jeździł dobrze. I najważniejsze czy wtrysk musi dawać mocną mgiełkę czy paliwo mimo mgiełki może lekko lać się po ściankach? U mnie tak to właśnie wygląda.
Jutro święto i autko potrzebne a tu zonk.... rok temu o tej porze padł wydech ale udało się go zrobić. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12088 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 31 Paź 2008, 19:16
|
|
|
Najlepiej by było jak by się paliwo nie skraplało na ściankach... tak może być jedynie na wysokich obrotach kiedy paliwa jest podawane dużo - tyle czystej teorii, jak jest w praktyce niech ktoś zajrzy w pracujący silnik i się wypowie...
O ilości podawanego paliwa decyduje temperatura silnika a konkretnie czujnik który bodajże jest w okolicach kolektora dolotowego - jak kłamie że silnik cały czas zimny to będzie za dużo paliwa dawane. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
elvis25 [Usunięty]
|
Wysłany: 3 Lis 2008, 18:51
|
|
|
W końcu znalazłem czas aby sprawdzić jakie ciśnienie daje pompa. Jakie prawidłowo powinno być ciśnienie? W jednym z postów napisane było, że ciśnienie powinno wynosić od 23 do 32hPa. Niestety narazie mam zegar do 1Bara. Po przekręceniu kilka razy kluczyka zegar się zamyka. Podpiąłem wąż pod powrót paliwa do baku, jego koniec umieściłem w pustym kanistrze. Odpalenie auta na 10-15 sekund powinno chyba spowodować, że nadmiar paliwa spłynie do kanistra ... a w kanistrze sucho.
Proszę więc jakiegoś speca z fizyki o podanie prawidłowego ciśnienia w Barach ... ja fizyki nie miałem już z 13 lat
Chyba udało sie policzyć 100kPa = 1Bar jeśli tak jest to mam za duże ciśnienie. Sprawdzę regulator ciśnienia... |
|
|
|
 |
FreeHack [Usunięty]
|
Wysłany: 3 Lis 2008, 22:21
|
|
|
elvis25 -> 1hPa=0,001Bara
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
elvis25 [Usunięty]
|
Wysłany: 5 Lis 2008, 20:47
|
|
|
No to sprawa załatwiona... fiestka śmiga jak dawniej a nawet lepiej
Całą winę miał regulator ciśnienia paliwa. Miał za duże ciśnienie a paliwo z powrotem do baku spływało bardzo powoli.
Wizyta w hurtowni hydraulicznej pozwoliła skompletował trójnik z redukcjami po węże i manometr do wody czy gazu. Trochę pracy i układ do mierzenia cisnienia był gotowy. Koszt własnego sprzętu do mierzenia ciśnienia to 33zł.
Mimo regulacji ciśnienie była nadal zbyt duże. Wymiana na "nowy" używany ze szrotu. Ciśnienie jeszcze była za wysokie więc drobna regulacja i jest idealnie 1bar (100kPa). Autko wkońcu odzyskało wigor. Przejażdżka dla sprawdzenia i teraz trochę pojeździć aby układ wyczyścił się z nagaru.
Dziękuję wszystkim, którzy cierpliwie czytali moje posty i pomagali usunąć przyczynę.
Do zobaczenia na drodze |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.