Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przeróbka 1.6 104PS na 110PS
Autor Wiadomość
ciastek1985
[Usunięty]

Wysłany: 25 Lip 2008, 00:00   Przeróbka 1.6 104PS na 110PS

Witam...Mam fiestę 104PS i rozbitą fiestę 110PS, czy ktoś wie jaka jest między nimi różnica ??? Co musiałbym przełożyć do mojej fiesty aby uzyskać 110PS ?? Potrzebuję dokładnych informacji. Z góry dzięki za pomoc
 
 
mss 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Marcin
Wiek: 35
Dołączył: 24 Kwi 2008
Posty: 31
Skąd: Łomża
Wysłany: 25 Lip 2008, 01:19   

kolektor dolotowy, brak sondy w 110 i regulator dawki paliwa na scianie grodziowej. raz w zyciu widzialem 104, mam 110, tyle potrafie powiedziec. reszta na pewno cos dolozy od siebie :)
_________________
0-60 mph - 7.76 s
0-400m - 16.12 s
powered by Gtech :D
 
 
 
LOY 
Członek Honorowy FKP


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 46
Dołączył: 16 Mar 2005
Posty: 1367
Skąd: Zamość/Łódź
Wysłany: 25 Lip 2008, 02:27   

kolektor .komp dalej nie wiem ..aha jestesmy w polsce tu mamy konie mechaniczne a nie pferde starke :fox:
_________________
dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie :)
 
 
 
wujek 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Grzegorz
Dołączył: 05 Wrz 2007
Posty: 53
Skąd: Kraków
Wysłany: 25 Lip 2008, 07:14   

Przełóż wiązkę elektryczną razem z potencjometrem składu mieszanki (taka czarna kostka na ścianie grodziowej ze śrubką na środku), komputer. Jeśli masz kompletny wydech z wersji 110KM to też go przerzuć, łącznie z kolektorem lub tylko dwururką... w zależności jak będzie łatwiej. ;) Po tych zabiegach powinieneś stać się posiadaczem Fiesty w wersji teoretycznie 110konnej.
Aha, prawdopodobnie w nowej instalacji elektrycznej nie znajdziesz kostki na elektrozawór do przewietrzania zbiornika. Wtedy wywal cały ten patent i zaślep otwory które po tym zostaną.
 
 
ciastek1985
[Usunięty]

Wysłany: 27 Sie 2008, 23:32   

A czy kolektor dolotowy muszę wymieniać ??? Czy ktoś z posiadaczy 110 konnej fiesty jest w stanie wrzucić zdjecie silnika na forum ???
 
 
trzeci 
Prezes





Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54
Dołączył: 24 Maj 2004
Posty: 7108
Skąd: Szczecin
Wysłany: 28 Sie 2008, 08:36   

Zdjęcie silnika praktycznie nic Ci nie da.
Masz oba silniki do wglądu więc możesz łatwo wychwycić różnicę.
Bo to co je różni w komorze silnika to tylko potencjometr CO2/składu mieszanki, który wersja 110-konna ma ściance grodziowej, na lewo od EDISa.
Musisz go przerzucić do swojego silnika.
Reszty nie widać, czyli:
- dłuższych portek (czyli dwururki bez sondy lambda, którą zastępuje potencjometr CO2/składu mieszanki) w wersji 110 KM - do przełożenia
- innego kompa (masz go pod schowkiem, po stronie pasażera) - do przełożenia
To są te trzy rzeczy które musisz przełożyć.
Kolektora dolotowego nie musisz przekładać.

Druga sprawa, to jeśli znasz stan tego 110-konnego silnika i jest lepszy niż Twój 104-konny to pomyśl o przekładce całości.
A już napewno weż trochę gratów na zapas, albo nawet cały silnik zabezpiecz i przechowaj sobie.
Pozdro ....
_________________
Verba volant, scripta manent
Profil Facebook
 
 
 
ciastek1985
[Usunięty]

Wysłany: 2 Wrz 2008, 23:06   

Dzisiaj wziąłem się za przeróbkę na wersję z potencjometrem. Przełożyłem kompa, wiązkę elektryczną i potencjometr składu mieszanki, pojechałem na analizator spalin i ustawiłem CO2, wszystko ładnie chodzi. Teraz mam pytanie odnośnie odpowietrzania baku, z tego co mi wiadomo to przewód z baku do takiej puszki z wkładem węglowym która zanjduje się pod prawym reflektorem i wężyk jest także podłaczony do zaworku elektromagnetycznego, z tego co wiem ten zaworek już jest niepotrzebny, ale jak rozwiązać odpowietrzanie baku ??? chciałbym wywalić tą puszkę, ale co z tymi wężykami ??? Czy ktoś może mi dokładnie opisać jak jest to rozwiązane w wersji 110 koni ?? Jeszcze mi się przypomniało, jak najlepiej ustawić CO2 ?? Chodzi mi o zawartość tlenku, czy sugerować sie danymi które są podane w książce ?? (1% do 1,25% CO2)
 
 
michalck 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 35
Dołączył: 04 Wrz 2008
Posty: 24
Skąd: kielce
Wysłany: 4 Wrz 2008, 19:10   

panowie a jak w ogole rozrowznic ten silnik mam fiescine od niedawna i w zasadzie wiem tylko tyle ze jest to wesia xr2 silnik 1.6 i nic pozatym o silniku nie moge powiedziec bo nie interesowalem sie nigdy zabardzo tym samochodem
 
 
Tommur 





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 910
Skąd: Szczecin
Wysłany: 4 Wrz 2008, 19:18   

Zrób zdjecia komory silnika to ci pwiemy jaką masz wersję :bigok: .
Sorki za OT
_________________
Prędkość była dobra :-) , tylko zakręt był za ciasny :sad:
Czarnula Tommura :)
Sędzia KJS, PPAiK i inne :)
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski
 
 
 
ciastek1985
[Usunięty]

Wysłany: 4 Wrz 2008, 23:45   

michalck napisał/a:
panowie a jak w ogole rozrowznic ten silnik mam fiescine od niedawna i w zasadzie wiem tylko tyle ze jest to wesia xr2 silnik 1.6 i nic pozatym o silniku nie moge powiedziec bo nie interesowalem sie nigdy zabardzo tym samochodem


Schyl się z przodu pod samochód i zobacz czy wystaje coś z kablem z układu wydechowego, jest to sonda lambda, występuje w wersji 104 konnej, a najlepiej zrób fotke silnika tak jak kolega napisał
 
 
michalck 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 35
Dołączył: 04 Wrz 2008
Posty: 24
Skąd: kielce
Wysłany: 5 Wrz 2008, 15:59   

rzeczywiscie jest sonda w kolektorze ale i tak zobaczcie



troche slaba jakosc ale takie mi sie udalo zrobic
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Alternator - przeróbka
Żółwik Tuptuś Elektryka 2 12 Sie 2007, 04:21
diodalodz
Brak nowych postów [MK3] Przeróbka z 2 gen na 1
majdanos LPG 9 16 Maj 2011, 16:52
kamil wolski
Brak nowych postów przeróbka mk2 > mk1
Gość Mechanika ogólna 15 9 Cze 2008, 11:33
van
Brak nowych postów Przeróbka przycisków od el. szyb
Gość Elektryka 3 23 Mar 2005, 14:40
JoeMix
Brak nowych postów Przeróbka kokpitu na lift
MarokYT Mechanika ogólna 2 28 Lip 2021, 00:32
slawomirro


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.