| Przeróbka 1.6 104PS na 110PS | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | ciastek1985 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Lip 2008,  23:00   Przeróbka 1.6 104PS na 110PS | 
 |  
               | 
 |  
               | Witam...Mam fiestę 104PS i rozbitą fiestę 110PS, czy ktoś wie jaka jest między nimi różnica ??? Co musiałbym przełożyć do mojej fiesty aby uzyskać 110PS ?? Potrzebuję dokładnych informacji. Z góry dzięki za pomoc |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mss   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i8V/110KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 36
 Dołączył: 24 Kwi 2008
 Posty: 31
 Skąd: Łomża
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Lip 2008,  00:19 | 
 |  
               | 
 |  
               | kolektor dolotowy, brak sondy w 110 i regulator dawki paliwa na scianie grodziowej. raz w zyciu widzialem 104, mam 110, tyle potrafie powiedziec. reszta na pewno cos dolozy od siebie   |  
				| _________________ 0-60 mph - 7.76 s
 0-400m - 16.12 s
 powered by Gtech
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | LOY   Członek Honorowy FKP
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Wiek: 47
 Dołączył: 16 Mar 2005
 Posty: 1367
 Skąd: Zamość/Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Lip 2008,  01:27 | 
 |  
               | 
 |  
               | kolektor .komp  dalej nie wiem ..aha jestesmy w polsce tu mamy konie mechaniczne a nie pferde starke   |  
				| _________________ dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | wujek   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i8V/110KM
 Imię: Grzegorz
 Dołączył: 05 Wrz 2007
 Posty: 53
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Lip 2008,  06:14 | 
 |  
               | 
 |  
               | Przełóż wiązkę elektryczną  razem z potencjometrem składu mieszanki (taka czarna kostka na ścianie grodziowej ze śrubką na środku), komputer. Jeśli masz kompletny wydech z wersji 110KM to też go przerzuć, łącznie z kolektorem lub tylko dwururką... w zależności jak będzie łatwiej.  Po tych zabiegach powinieneś stać się posiadaczem Fiesty w wersji teoretycznie 110konnej. Aha, prawdopodobnie w nowej instalacji elektrycznej nie znajdziesz kostki na elektrozawór do przewietrzania zbiornika. Wtedy wywal cały ten patent i zaślep otwory które po tym zostaną.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ciastek1985 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Sie 2008,  22:32 | 
 |  
               | 
 |  
               | A czy kolektor dolotowy muszę wymieniać ??? Czy ktoś z posiadaczy 110 konnej fiesty jest w stanie wrzucić zdjecie silnika na forum ??? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | trzeci   Moderator
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i8V/110KM
 Imię: Artur
 Wiek: 55
 Dołączył: 24 Maj 2004
 Posty: 7108
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Sie 2008,  07:36 | 
 |  
               | 
 |  
               | Zdjęcie silnika praktycznie nic Ci nie da. Masz oba silniki do wglądu więc możesz łatwo wychwycić różnicę.
 Bo to co je różni w komorze silnika to tylko potencjometr CO2/składu mieszanki, który wersja 110-konna ma ściance grodziowej, na lewo od EDISa.
 Musisz go przerzucić do swojego silnika.
 Reszty nie widać, czyli:
 - dłuższych portek (czyli dwururki bez sondy lambda, którą zastępuje potencjometr CO2/składu mieszanki) w wersji 110 KM - do przełożenia
 - innego kompa (masz go pod schowkiem, po stronie pasażera) - do przełożenia
 To są te trzy rzeczy które musisz przełożyć.
 Kolektora dolotowego nie musisz przekładać.
 
 Druga sprawa, to jeśli znasz stan tego 110-konnego silnika i jest lepszy niż Twój 104-konny to pomyśl o przekładce całości.
 A już napewno weż trochę gratów na zapas, albo nawet cały silnik zabezpiecz i przechowaj sobie.
 Pozdro ....
 |  
				| _________________ Verba volant, scripta manent
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ciastek1985 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Wrz 2008,  22:06 | 
 |  
               | 
 |  
               | Dzisiaj wziąłem się za przeróbkę na wersję z potencjometrem. Przełożyłem kompa, wiązkę elektryczną i potencjometr składu mieszanki, pojechałem na analizator spalin i ustawiłem CO2, wszystko ładnie chodzi. Teraz mam pytanie odnośnie odpowietrzania baku, z tego co mi wiadomo to przewód z baku do takiej puszki z wkładem węglowym która zanjduje się pod prawym reflektorem i wężyk jest także podłaczony do zaworku elektromagnetycznego, z tego co wiem ten zaworek już jest niepotrzebny, ale jak rozwiązać odpowietrzanie baku ??? chciałbym wywalić tą puszkę, ale co z tymi wężykami ??? Czy ktoś może mi dokładnie opisać jak jest to rozwiązane w wersji 110 koni ?? Jeszcze mi się przypomniało, jak najlepiej ustawić CO2 ?? Chodzi mi o zawartość tlenku, czy sugerować sie danymi które są podane w książce ?? (1% do 1,25% CO2) |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | michalck   
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i/104KM
 Wiek: 36
 Dołączył: 04 Wrz 2008
 Posty: 24
 Skąd: kielce
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Wrz 2008,  18:10 | 
 |  
               | 
 |  
               | panowie a jak w ogole rozrowznic ten silnik mam fiescine od niedawna i w zasadzie wiem tylko tyle ze jest to wesia xr2 silnik 1.6 i nic pozatym o silniku nie moge powiedziec bo nie interesowalem sie nigdy zabardzo tym samochodem |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Tommur   
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i/104KM
 Imię: Tomek
 Wiek: 52
 Dołączył: 07 Lip 2006
 Posty: 910
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Wrz 2008,  18:18 | 
 |  
               | 
 |  
               | Zrób zdjecia komory silnika to ci pwiemy jaką masz wersję  . Sorki za OT
 |  
				| _________________ Prędkość była dobra
  , tylko zakręt był za ciasny   Czarnula Tommura
   Sędzia KJS, PPAiK i inne
   FKP RACE&RALLY TEAM
 Automobilklub Zachodniopomorski
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ciastek1985 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Wrz 2008,  22:45 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | michalck napisał/a: |  	  | panowie a jak w ogole rozrowznic ten silnik mam fiescine od niedawna i w zasadzie wiem tylko tyle ze jest to wesia xr2 silnik 1.6 i nic pozatym o silniku nie moge powiedziec bo nie interesowalem sie nigdy zabardzo tym samochodem | 
 
 Schyl się z przodu pod samochód i zobacz czy wystaje coś z kablem z układu wydechowego, jest to sonda lambda, występuje w wersji 104 konnej, a najlepiej zrób fotke silnika tak jak kolega napisał
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | michalck   
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i/104KM
 Wiek: 36
 Dołączył: 04 Wrz 2008
 Posty: 24
 Skąd: kielce
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Wrz 2008,  14:59 | 
 |  
               | 
 |  
               | rzeczywiscie jest sonda w kolektorze ale i tak zobaczcie 
 
   
 troche slaba jakosc ale takie mi sie udalo zrobic
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |