| [MK3] Alternator, akumulator a może coś jeszcze innego? | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Sie 2008,  09:16 | 
 |  
               | 
 |  
               | Może być taki regulator napięcia na tę wartość,,, 	  | bidżej86 napisał/a: |  	  |  	  | diodalodz napisał/a: |  	  | Z tym że jeśli to bosch to 13,8V to dobry wynik | 
 piszesz tak bo masz na myśli, że te alternatory są do dupy i powinienem się cieszyć że w ogóle działa, czy że takie ma parametry?
 | 
 
 [ Dodano: Pią Sie 08, 2008 10:18 ]
 Jak masz faktycznie boscha to w sklepie motoryzacyjnym kupisz nowy regulator od poloneza na 14,4 za jakes 15-25 zeta,,, zamontuj i zobacz co będzie.
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Sie 2008,  09:24 | 
 |  
               | 
 |  
               | jeszcze 2 tygodnie temu jak mierzyłem to trzymał równo 13,9V bez obciążenia. 
 boscha mam na 100%, a w razie czego ten regulator z poldka podpasuje do fiestowego alternatora?
 |  
				| _________________ www.twojrobot.blogspot.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Sie 2008,  09:47 | 
 |  
               | 
 |  
               | nie musi być z poldka 80 % aut z lat 90 miało podobny regulator . 0,1V to jest nic |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Sie 2008,  11:06 | 
 |  
               | 
 |  
               | Poldkowy chyba najtańszy  a 80% aut nie miało podobnego tylko właśnie boschowski lub na podzespołach boscha lub zwyczajnie zerżnięty z boscha. |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Sie 2008,  14:12 | 
 |  
               | 
 |  
               | może i to 0,1V to nic, ale wyczytałem w instrukcji akumulatora że napięcie ładowania nie powinno być niższe niż 13,9V. a jak zeszło poniżej, to oczko w aku z zielonego zrobiło się czarne i teraz się boję jeździć żeby mi gdzieś w polu nie podziękował za współpracę   |  
				| _________________ www.twojrobot.blogspot.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Sie 2008,  15:03 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | zoom1500 napisał/a: |  	  | Chodzi mi o akumulator bezobsługowy w którym nie da sie mierzyć gęstości elektrolitu jedynie to napięcie i oczko powie jak naładowany:D Jak napięcie spadnie do 12,40V oczko już jest czarne:|ciekawe dlaczego jak jest to stan jeszcze normalnego naładowania.
 | 
 
 
  |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Sie 2008,  17:16 | 
 |  
               | 
 |  
               | no więc tak: 
 ściągnąłem cały alternator (co się będę rozdrabniał, skilla trzeba zdobywać
  ). regulator jest na 14,1V, napisane jest na nim jeszcze BR090H 32mm Germany - wygląda na wymieniany, szczotek ma jeszcze dużo. za to styki w złączu 3-pinowym są w opłakanym stanie, całe w jakiejś zupie. Czyścić i zakładać spowrotem żeby sprawdzić czy te brakujące 0,3V wzięło się tylko z zasyfionych styków, czy to płonne nadzieje i szukać regulatora? 
 aha, jako mądra głowa przy ściąganiu altka nie odłączyłem aku i po odkręceniu przewodu + z rozrusznika na ułamek sekundy zetknął się z - i strzeliło trochę. zepsułem coś?
   |  
				| _________________ www.twojrobot.blogspot.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szynszyl   EKSTERMINATOR
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 51
 Dołączył: 17 Lip 2004
 Posty: 3784
 Skąd: jasło
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Sie 2008,  21:33 | 
 |  
               | 
 |  
               | nie tak predko 	  | bidżej86 napisał/a: |  	  | strzeliło trochę. zepsułem coś | 
 
 styki to podstawa. droga dla prądu. czyść 	  | bidżej86 napisał/a: |  	  | Czyścić i zakładać spowrotem żeby sprawdzić czy te brakujące 0,3V wzięło się tylko z zasyfionych styków | 
 |  
				| _________________ 1% dla mojego syna
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Sie 2008,  00:51 | 
 |  
               | 
 |  
               | w najgorszym przypadku przy zwarciu może polecieć mostek ale to bardzo rzadkie . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Sie 2008,  20:55 | 
 |  
               | 
 |  
               | założyłem alternator i nowy pasek i po odpaleniu banan od ucha do ucha: bez obciążenia na luzie 14,00V. przejechałem się (samoadaptacja sterownika) i sprawdziłem po powrocie: zeszło do ok, 13,8V bez obciążenia - czyli znowu trochę mało   
 pasek się ułożył na kołach i teraz naciąg do poprawki czy wina rozgrzanego silnika?
 |  
				| _________________ www.twojrobot.blogspot.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Sie 2008,  20:58 | 
 |  
               | 
 |  
               | jestes psycholem . 13.8 to dobre ładowanie nie wiem czego ty chcesz . idealnie to jest jak włożysz 200 zł w altka i wymienisz koła pasowe i połowe instlacji . Jak za mocno naciagniesz pasek to zaraz ci usiądze łożysko w pompie wody i zacznie ciec . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Sie 2008,  21:02 | 
 |  
               | 
 |  
               | wolę "perfekcjonistą" 	  | diodalodz napisał/a: |  	  | jestes psycholem | 
   
 generalnie chodzi o to że przeczytałem w instrukcji od akumulatora że napięcie ładowania nie powinno być niższe niż 13,9V i dlatego tak s*am ogniem...
 
 a ładowanie pod obciążeniem 12,8V to ok?
 |  
				| _________________ www.twojrobot.blogspot.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Sie 2008,  21:26 | 
 |  
               | 
 |  
               | Czytałeś tabelkę co Ci dałem,,, napięcie 100% naładowanego akumulatora to 12,6... czyli niższym napięciem nie naładujesz akumulatora do pełna i niżej jest niedobrze, 12,8 pod pełnym obciążeniem jest bardzo dobrze,,, to co pisze na regulatorze to raczej nie osiągniesz nigdy, bo tam chyba jest podawane napięcie idealne, a w samochodzie tak się nie da, zawsze coś żre prąd i zaniża lekko. Jak pod obciążeniem zacznie ci schodzić poniżej 12,5 to będziesz mógł odnowić temat 	  | bidżej86 napisał/a: |  	  | generalnie chodzi o to że przeczytałem w instrukcji od akumulatora że napięcie ładowania nie powinno być niższe niż 13,9V i dlatego tak s*am ogniem... | 
   |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Sie 2008,  21:29 | 
 |  
               | 
 |  
               | dobra, skoro mówicie że jest ok to póki co nie będę was dalej nękał - dzięki za rady   |  
				| _________________ www.twojrobot.blogspot.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Sie 2008,  23:30 | 
 |  
               | 
 |  
               | jak weźmiesz miernik i podłączysz się pod D+ i mase altka to bedziesz miał to co pisze na regulatorze napiecia .  Osiągnięcie ideału kosztuje naprawde dużo czasu i kasy a wpływu nie ma praktycznie żadnego . Ważne żeby akku był wapniowy i posłuży lata , jeśli nie bedzie car audio mocnego ani długich miesięcznych przestojów . Jak bardzo chcesz to podmień regulator na 14,4 V i bedziesz miał wiecej . To jedyna droga ale kosztuje szybsze zużycie szczotek . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |