| Sterownik bingo-s a cewka zapłonowa | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | viertnik   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i/104KM
 Wiek: 46
 Dołączył: 20 Sty 2005
 Posty: 34
 Skąd: Bochnia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Cze 2008,  10:17   Sterownik bingo-s a cewka zapłonowa |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam Mam pytanie czy ktoś posiada instalacje gazową ze sterownikiem bingo-s, jeśli tak to w jaki sposób są podłączone przewody do cewki zapłonowej w fieście i jaki rodzaj cewki ma ustawiony w programie do sterownika? Ponieważ u mnie gazownicy wpieli się na przewód środkowy wtyczki, oraz tylko jeden ze skrajnych, a w programie mam ustawioną cewkę podwójną. Objaw jest taki że przy pracy na gazie trzepie całym silnikiem na wolnych obrotach i podczas ściągania przewodu z pierwszej i czwartej świecy nie ma żadnych zmian w pracy. Natomiast podczas pracy na benzynie wszystkie wyżej wymienione objawy nie występują.
 |  
				| _________________ ..::Xr2i '91::..
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Cze 2008,  12:46 |   
 |  
               | 
 |  
               | wpięli się dobrze . wywołaj sobie obrotowmierz na laptopie i zobacz jakie masz obroty biegu jałowego widzianego przez sterownik a dowiesz sie czy jest ok . Sygnal powinien być wzięty z którego kolwiek przewodu skrajnego . środkowy to zasilanie cewek i co tam wpięli nie mam pojęcia chyba że po kolorach dojdziemy . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | viertnik   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i/104KM
 Wiek: 46
 Dołączył: 20 Sty 2005
 Posty: 34
 Skąd: Bochnia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Cze 2008,  12:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | Na z środkowego wzieli zasilanie to, któro powinno być wzięte po stacyjce. Obroty z kompa wahają się 900-950 czyli ok. |  
				| _________________ ..::Xr2i '91::..
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Cze 2008,  13:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | musisz mu wymusić nieco bogatszą mieszankę . spróbuj przestawić czułość membrany w  parowniku albo zaworek wolnych obrotów . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Cze 2008,  14:12 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zamień ten przewód na ten 2gi skrajny i zobacz czy coś się stanie, jak objawy pozostaną, ale przerzucą się na 2 i 3 cylinder to znaczy jakby centralka od gazu zwarcie robiła, albo za dużo impulsu zabierała i brakuje na iskrę,,, |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Cze 2008,  18:05 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | JoeMix napisał/a: |  	  | Zamień ten przewód na ten 2gi skrajny i zobacz czy coś się stanie, jak objawy pozostaną, ale przerzucą się na 2 i 3 cylinder to znaczy jakby centralka od gazu zwarcie robiła, albo za dużo impulsu zabierała i brakuje na iskrę,,, | 
 i sądzisz że po przełączeniu na benzyne magicznym sposobem centralka przestanie zrobić zwarcie ?? Przecież to mikro komputer i dane możesz podglądać nie zależnie na jakim paliwie chodzi .
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Cze 2008,  19:01 |   
 |  
               | 
 |  
               | Benzynka jest trochę mniej wymagającym paliwem,,, w sumie co mu szkodzi to sprawdzić   |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | viertnik   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i/104KM
 Wiek: 46
 Dołączył: 20 Sty 2005
 Posty: 34
 Skąd: Bochnia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Cze 2008,  10:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | Po przepięciu nie ma różnicy. W wolnym czasie spróbuje przenieść ten przewód na czujnik położenia wału. Nie orientujecie się, czy gdzieś przewody które wychodzą z czujnika można spotkać gdzieś wyżej np na grodzi. Jednocześnie zastanawia mnie dlaczego gaziarze wpieli się zasilaniem sterownika na cewkę ( podejrzewam że tak było najwygodniej ). Tak sobie myślę, skoro sterownik w tym miejscu ma założone zabezpieczenie 7A to pewnie zabiera to trochę szmocy z cewki. |  
				| _________________ ..::Xr2i '91::..
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Cze 2008,  11:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | przestańcie kombinować. Mowie że jest za uboga mieszanka ustawiona co jest winą albo lambdy albo ustawień sterownika. Zapłon jest ok . Taki efekt można zrobić też w zwykłym prawoniku i silniku z gaźnikiem i nie jest to wina zapłonu . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | viertnik   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i/104KM
 Wiek: 46
 Dołączył: 20 Sty 2005
 Posty: 34
 Skąd: Bochnia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Cze 2008,  11:55 |   
 |  
               | 
 |  
               | Regulacja na parowniku nie przynosi żadnych efektów |  
				| _________________ ..::Xr2i '91::..
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Cze 2008,  20:05 |   
 |  
               | 
 |  
               | to niech ci przestawią wychylenie krokowca na biegu jałowym . możesz sobie kupić za 10 zł register(sterownie gazu na śrubkę) i założyć zamiast krokowca i zobaczyć czy da sie wyregulować . a aktuator (silnik krokowy od gazu położyć sobie gdzies żeby nadal był podłączony)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |