| Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014,  20:47
 | [MK4] Dziwne stuki przy zimnym silniku 1.8D, czyzby popychac | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Owad   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.8D/60KM
 Wiek: 39
 Dołączył: 20 Wrz 2006
 Posty: 30
 Skąd: Osieczna
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Sty 2008,  00:23   [MK4] Dziwne stuki przy zimnym silniku 1.8D, czyzby popychac |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam. 
 Co to moze byc, stuka przy zimnym silniku tylko do momentu rozgrzania silnika gdy dogazuje stuki robia sie coraz
 
 glosniejsze, a gdy pracuje na biegu jalowym, to stuki sa mniej slyszalne i takie nieregularne. Stuki wystepuja
 
 tylko po zimnej nocy, gdy jezdze w dzien i silnik ostudzi sie po ok 2-3h stukow nie ma. W lato takowych stukow nie
 
 zauwazylem, tylko w ta zime... Stuki wydaja sie dochodzic z silnika obok rozzadu.
 
 Majster stwierdzil, ze to rolka paska rozzadu, rozzad wymienialem jakies 40tys temu komplet.
 Cos mi sie w ta rolke wierzyc nie chce, moze chce naciagnac mnie na wymiane itp. czytalem ze to moze byc cos z
 
 popychaczami albo z cisnieniem oleju, olej leje oryginalny forda i raczej dbam o to, zeby zawsze na czas wymieniac.
 
 Gosc w innym poscie pisal, ze ma podobny problem ale u niego stuki te trwaja ok 5-10sek a u mnie do rozgrzania
 
 silnika.
 
 Co to moze byc, jak to najlepiej sprawdzic ew. oszacowac koszty itp. ?
 
 Z gory dzieki.
 Pozdrawiam
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez sowa 23 Lut 2010,  01:25, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Piter   Ninja TEAM
 
 
  
 
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Xr2i
 Silnik: RS2000/150KM
 Dołączył: 07 Gru 2005
 Posty: 3843
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Sty 2008,  11:03 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mogą być popychacze ale to nie powinno trwać dłużej niż ok 1 minuty. Sam olej raczej nie jest winny. W zimne dni jest gęstszy i to normalne. Jeśli to popychacze to pomoże tylko wymiana ale diesel jeszcze długo póki co pośmiga. Diesel Forda jest ogólnie głośny przy rozruchu jak zimny i klepie jak " diesel forda zimą "
   ale proponuję posłuchać jak odpala zima Pug 205 1,9GRD. Nie mówiąc już o uruchamianiu silników w MB W122 czy W123 z silnikami 220D czy 240D.
 Z nowszych silników to proponuję posłuchać jak uruchamiają sie zmrożone silniki opla w wersjach 1,7DTI (Corsa), czy nawet większy 2,2 DTI z takiej Vectry C GTS.
 |  
				| _________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
   MK4 1.25 ZETEC Ghia
 MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kolin   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: CLX
 Silnik: Inny
 Imię: Mateusz
 Wiek: 37
 Dołączył: 24 Maj 2006
 Posty: 428
 Skąd: Ostrów Wlkp
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Sty 2008,  11:28 |   
 |  
               | 
 |  
               | chyba 3/4 dieslów ma niską kulturę pracy jak się odpala zimnego...jeszcze nie słyszałem żadnego co by w miarę fajnie i cicho chodził 
 Może popychacze zaklekotają do czasu napełnienia się olejem
   |  
				| _________________ Alfa Romeo 147 Mjet 174,4 / 374,4 Powered by Cinsoft
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Owad   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.8D/60KM
 Wiek: 39
 Dołączył: 20 Wrz 2006
 Posty: 30
 Skąd: Osieczna
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Sty 2008,  14:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | a gdybym wymienil olej i zastosowal ceramizer przeciw stukom popychaczy zaworow ? w tej chwili mam jeszcze 4000km do przejechania przed wymiana oleju i zawsze lalem albo shella albo oryginalny forda przez ok 2,5roku - mineralny 
 W tym silniku mam hydrauliczne popychacze zaworow ? to silnik endura 1.8D 60PS na allegro widzialem takie wyciszacze do hydraulicznych popychaczy zaworow np. ten: http://moto.allegro.pl/it...hacze_hit_.html
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kolin   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: CLX
 Silnik: Inny
 Imię: Mateusz
 Wiek: 37
 Dołączył: 24 Maj 2006
 Posty: 428
 Skąd: Ostrów Wlkp
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Sty 2008,  14:45 |   
 |  
               | 
 |  
               | Cerazmizer to jest chyba najlepszy z tych wszystkich wynalazków chodź nigdy takiego czegoś nie używałem ale opinie są pozytywne 
 Olej zmień na Valvoline Max Life bardzo dobry olej
   |  
				| _________________ Alfa Romeo 147 Mjet 174,4 / 374,4 Powered by Cinsoft
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Fordon   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Inna
 Silnik: ST 170
 Imię: Konrad
 Wiek: 40
 Dołączył: 01 Kwi 2005
 Posty: 3803
 Skąd: WLKP.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Sty 2008,  15:30 |   
 |  
               | 
 |  
               | Te silniki hydraulini kigdy nie widzialy   A mechanik sprawdzal ten napinacz czy na sluch od tak sobie palnol??bo wiedz ze rozrzad w 1.8D lubi sie mscic i czasem warto do niego zagladac...
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Owad   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.8D/60KM
 Wiek: 39
 Dołączył: 20 Wrz 2006
 Posty: 30
 Skąd: Osieczna
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Sty 2008,  19:51 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Fordon napisał/a: |  	  | A mechanik sprawdzal ten napinacz czy na sluch od tak sobie palnol??
 | 
 
 na sluch, pytalem czy moze bez wymiany sprawdzic itp. to stwierdzil, ze musi podniesc silnik i koszt to ok 100zl, wiec jak juz to za jednym zamachem byloby lepiej wymienic...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Fordon   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Inna
 Silnik: ST 170
 Imię: Konrad
 Wiek: 40
 Dołączył: 01 Kwi 2005
 Posty: 3803
 Skąd: WLKP.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Sty 2008,  21:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | A pewnie ze lepiej bylo by wymienic, ale z tego co wiem to wystarczy odkrecic 3 sruby i 2 blaszki odbezpieczyc zeby dostac sie do ukladu rozrzadu... 	  | Owad napisał/a: |  	  |  	  | Fordon napisał/a: |  	  | A mechanik sprawdzal ten napinacz czy na sluch od tak sobie palnol??
 | 
 
 na sluch, pytalem czy moze bez wymiany sprawdzic itp. to stwierdzil, ze musi podniesc silnik i koszt to ok 100zl, wiec jak juz to za jednym zamachem byloby lepiej wymienic...
 | 
 Jest to mozliwe ze chrobocze napinacz, ale to trzeba organoleptycznie lub jak kto woli namacalnie zbadac, bo na sluch to chlop w szpitalu umarl...
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |