Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014,  21:27		 | 
	
			jak znajsc GMP pierwszego tłoka w 1.8 D | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 kubasa976  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 37 Skąd: lu 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Sty 2008,  13:13   jak znajsc GMP pierwszego tłoka w 1.8 D
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               witam
 
otusz mam problem z okresleniem połozenia pierwszego tłoka moze ktos z was mi pomoze
 
głowica jest na aucie , posiadam trzpien ustawczy ktury potrzeba do tego | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Sty 2008,  22:01   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               wykręć wtryskiwacz i włóż kawałek drucika do cylindra i kręć tak wałem aby tłok poszedł max do góry wtedy wrkęcasz kołek blokujący w blok silnika i finisz . Prościej jak masz nie zdjęty pasek bo ustawiasz "Góre" na znaki i wkrecasz blokade . 
 
 
[ Dodano: Pią Sty 04, 2008 22:02 ]
 
wykręć wtryskiwacz i włóż kawałek drucika do cylindra i kręć tak wałem aby tłok poszedł max do góry wtedy wrkęcasz kołek blokujący w blok silnika i finisz . Prościej jak masz nie zdjęty pasek bo ustawiasz "Góre" na znaki i wkrecasz blokade . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kubasa976  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 37 Skąd: lu 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Sty 2008,  22:15   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | a gmp przy tym silniku jest gdy tłok jest w najwyszym miejscu bo jakos zadnej blokady nie mogłem wyczuc | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 KrystianA [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Sty 2008,  22:30   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | kubasa976 napisał/a: | 	 		  | a gmp przy tym silniku jest gdy tłok jest w najwyszym miejscu bo jakos zadnej blokady nie mogłem wyczuc | 	  
 
 
a paski masz zdjęte czy założone ?? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Sty 2008,  01:27   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | jak wkręcisz blokade nie bedziesz mogł obracać wałem . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kubasa976  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 37 Skąd: lu 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Sty 2008,  09:28   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               dzis spróbuje 
 
paski mam zdjete bo gdym mial załozone to zaden problem | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Sty 2008,  16:07   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | tylko nie kręć na siłę zeby nie pogiąć zaworów . wszystko z czuciem i obracanie rozrządem i wałem . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kubasa976  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 37 Skąd: lu 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Sty 2008,  17:49   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               jusz znalazłem to miejsce dzieki tobie i drugiemu silnikowi ktury lezy w garazu 
 
zrobiłem pare obrotów wałem dla pewnosci czy nic sie nie tłucze
 
i jest dobrze jak narazie 
 
 
[ Dodano: Sob Sty 05, 2008 18:45 ]
 
pozatym i tak ze strachem kręciłem wałem korbowym bo głowica poregenracjia za kturą dałem prawie 500zł | 
             
						
				_________________ ford fiesta 1.8d mk3 3d elek szyby regulowane elek swiatła, szyberdach normalnie prawie ghia | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 KrystianA [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 7 Sty 2008,  00:16   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | kubasa976 napisał/a: | 	 		  jusz znalazłem to miejsce dzieki tobie i drugiemu silnikowi ktury lezy w garazu 
 
zrobiłem pare obrotów wałem dla pewnosci czy nic sie nie tłucze
 
i jest dobrze jak narazie 
 
 
[ Dodano: Sob Sty 05, 2008 18:45 ]
 
pozatym i tak ze strachem kręciłem wałem korbowym bo głowica poregenracjia za kturą dałem prawie 500zł | 	  
 
 
 a pozostałe blokady ci ładnie weszły ??  w sensie na pompie i w trzecim miejscu blokującym  wałek rozrządu ? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kubasa976  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 37 Skąd: lu 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 7 Sty 2008,  15:01   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               wałek blokowałem na dwuch miejscach na trzpien i na koncu wałka 
 
pozatym po zrobieniu 6 obrotów wszytko ładnie sie zgrąło 
 
 za 30 min ide odpowietrzać układ wtryskowy i pierwsze odpalenie 
 
 
[ Dodano: Pon Sty 07, 2008 20:14 ]
 
pierwsze odpalenie troche mnie zawiedło 
 
strasznie kopci, nie ma mocy, cieszko pali
 
sprawdziłem jeszcze raz jak jest ustawiony rąrząd ale wyszło mi na to ze dobrze 
 
powiem jeszcze ze jest po regeneracji pompa wtryskowa nowe wtryski i po regeneracji głowica , i nowe swiece | 
             
						
				_________________ ford fiesta 1.8d mk3 3d elek szyby regulowane elek swiatła, szyberdach normalnie prawie ghia | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 KrystianA [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Sty 2008,  02:28   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | kubasa976 napisał/a: | 	 		  wałek blokowałem na dwuch miejscach na trzpien i na koncu wałka 
 
pozatym po zrobieniu 6 obrotów wszytko ładnie sie zgrąło 
 
 za 30 min ide odpowietrzać układ wtryskowy i pierwsze odpalenie 
 
 
[ Dodano: Pon Sty 07, 2008 20:14 ]
 
pierwsze odpalenie troche mnie zawiedło 
 
strasznie kopci, nie ma mocy, cieszko pali
 
sprawdziłem jeszcze raz jak jest ustawiony rąrząd ale wyszło mi na to ze dobrze 
 
powiem jeszcze ze jest po regeneracji pompa wtryskowa nowe wtryski i po regeneracji głowica , i nowe swiece | 	  
 
 
1> a ja kto składałeś do kupy - Np głowice ?  
 
2 > czy uzyłeś do niej nowych śrub ? JAk z uszczelką pod głowicę ?
 
3 > Mierzyles kompresję ?
 
4 > skąd masz nowe wtryski ?    i ile kosztowały... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Sty 2008,  12:19   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | bedzie kopcić jeśli nie ustawisz dobrego kąta na pompie . Ustawia się to na czujnik zegarowy . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kubasa976  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 37 Skąd: lu 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Sty 2008,  15:12   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               głowica była oddana do zaprzyjaznionego warszczatu gdzie mi odrazu ustawili luzy zaworowe 
 
wymienione końcówki wtrysków na nowe boscha w serwisie cena od szt 120 zł  
 
 
 
kopresji nie mierzyłem i zastanawiam sie nad tym czy nie zmierzyc 
 
 
uszczelka z 4 ząbkami 
 
 
z tego wynika ze musze poszukac jakiegoś serwisu zeby mi ustawili kąt 
 
 
[ Dodano: Wto Sty 08, 2008 19:38 ]
 
mierzyc bede pod koniec tygodnia jak otrzymam cisnieniomierz 
 
 
ile moze kostowac ustawienie kąta wtrysku i czy kady mechanik potrafi czy szukac wyspecjalizowanego warsztatu | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Sty 2008,  20:36   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | raczej dizlarze tylko a koszt ok 100 zł . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 KrystianA [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Sty 2008,  23:17   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | kubasa976 napisał/a: | 	 		  głowica była oddana do zaprzyjaznionego warszczatu gdzie mi odrazu ustawili luzy zaworowe 
 
wymienione końcówki wtrysków na nowe boscha w serwisie cena od szt 120 zł  
 
 
 
kopresji nie mierzyłem i zastanawiam sie nad tym czy nie zmierzyc 
 
 
uszczelka z 4 ząbkami 
 
 
z tego wynika ze musze poszukac jakiegoś serwisu zeby mi ustawili kąt 
 
 
[ Dodano: Wto Sty 08, 2008 19:38 ]
 
mierzyc bede pod koniec tygodnia jak otrzymam cisnieniomierz 
 
 
ile moze kostowac ustawienie kąta wtrysku i czy kady mechanik potrafi czy szukac wyspecjalizowanego warsztatu | 	  
 
 
a widzisz , napisałeś że masz nowe wtryski , a jednak końcówki wtrysków......
 
nowych chyba brak.. w intercars tylko regenerowane BOSH...
 
 
zależy czy ty ingerowałeś w pompę, bo niby po jakimś remoncie pisałeś że jest.
 
W sensie czy sam ją zdejmowałeś i zakładałeś (wtedy pewnie sie rozjechało) , bo ta kto dzięki blokadzie na pompie wsuniesz ją tylko w jednym, prawidłowym momencie....
 
 
czyli ew po ustawieniu kąta wtrysku na logike już nie ruszając pompy i koła na pompie nie ma prawa się rozjechać. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kubasa976  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 37 Skąd: lu 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Sty 2008,  23:31   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               ja aby wykrenciłem pompe i zawiozłem do wyspecjalizowanego serwisu 
 
i ponownie załozyłem 
 
ale musiałem zdjiąc kolo na pompie zeby wyjąc ją i w tym momecie utraciłem wczesniej ustawiony kąt wtrysku
 
czyli teraz pozostaje mi pojechac na ustawienie kąta wtrysku | 
             
						
				_________________ ford fiesta 1.8d mk3 3d elek szyby regulowane elek swiatła, szyberdach normalnie prawie ghia | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 PYJO  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: CL 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Dołączył: 20 Gru 2007 Posty: 10 Skąd: łaziska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Sty 2008,  00:01   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | a ustawiles ja na kolach na stare odgnioty czy tak na pale jak ci pasowało?? bo o ile dobrze kojarze to regulacja jest na kole z pompy a nie samom pompom teoretycznie jak jest pompa dobrze zrobiona to powina byc ustawiona na srodku tych fasolek i powinno byc oki  ale najlepiej pojechac ustawic na zegar do  speców od  ropniazy | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Sty 2008,  02:02   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | mylicie się koledzy . Sama pompa ma koło na stożku ale prócz koła ma jeszcze klin który nie pozwoli zmienić pozycji pompa koło . Jedynym miejscem regulacyjnym rozrządu jest wałek rozrządu bo tam jest tylko stożek . Kąt na pompie reguluje się 4 śrubami 3 na korpusie koło rozrządu i 4 na stoliku za pompą . Odkręcacie 4 śruby i możecie sobie regulować pompe prawo lewo . procedura jest taka że ustawiacie sobie silnik na znaki montujecie czujnik zegarowy i przestawiacie pompe na punk początku tłoczenia i odpowiednio korygujecie ruch tłoczka w pompie . jest jeszcze metoda dynamiczna czyli zakładacie przystawkę do lampy stroboskopowej na rurkę i patrzycie na kąt tak jak w benzyniaku . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kubasa976  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 37 Skąd: lu 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Sty 2008,  09:46   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               koło na pompie ustawiłem na srodku i tak przykrenciłem 
 
 
 
czyli widze ze nie uda sie mechanika 
 
zna ktos dobrego pompiarza  z okolic lublina | 
             
						
				_________________ ford fiesta 1.8d mk3 3d elek szyby regulowane elek swiatła, szyberdach normalnie prawie ghia | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |