| Przesunięty przez: van 22 Cze 2014,  13:11
 | przeróbka mk2 > mk1 | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | arekturbo [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Gru 2007,  09:39   przeróbka mk2 > mk1 |   
 |  
               | 
 |  
               | rozbiłem swoją mk1 i i tak mnie czeka remont i tak ale wpadł mi do głowy pomysł czy dało by sie do mk2 wstawic nowe błotniki , pas przedni i maske  z mk1:)
 czy ktos z was przykłądał maske z mk1 do mk2? jak to z podszybiem sie zgra?
 nie wiecie czy ktos juz na świecie opatentował to?
   
 jest do kupienia nowe podszybie do mk1?? i jakie są szanse na wstawienie go do mk2:)
 
 wdzięczny bym był jakby kazdy kto zaopserwował jakies zmiany w konstrukcji pomiedzy mk1/2 coś tu napisał
 konkretnie co jest zmienione i czemu uniemożliwia to przeróbke na mk1
 bo pesymistycznie zakładam ze sie tego nie da
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Gru 2007,  13:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | podszybie jest cieżko dostępne Maska nie pasuje bo mk1 ma krótszą to samo błotniki
 Inna belka
 Wiadomo że jest możliwe przerobienie mk2->mk1 ale nie jest to proste
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | DziDzia   vel DziaDzia
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: RS
 Silnik: 2.0/16V
 Imię: Patrycjusz :)
 Wiek: 39
 Dołączyła: 27 Lip 2005
 Posty: 4172
 Skąd: :: DDG ::
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kostek88wjcz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`78
 Wersja: L
 Silnik: RS2000/150KM
 Imię: Mariusz
 Wiek: 37
 Dołączył: 20 Mar 2007
 Posty: 488
 Skąd: Wojnicz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Gru 2007,  18:33 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | DziDzia napisał/a: |  	  |  	  | arekturbo napisał/a: |  	  | bo pesymistycznie zakładam ze sie tego nie da   | 
 wg mnie wszystko da się zrobić...bo niby czemu nie... tylko.. po co
   
 
 pozdro
   | 
 
 po to by miec mlodsza mk1
  ) ale i tak moim zdaniem zbedna operacja . |  
				| _________________ Fiesta Ruless
   
 http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=23925
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Laskosz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`79
 Wersja: RS
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: Piotr
 Wiek: 39
 Dołączył: 04 Kwi 2005
 Posty: 2321
 Skąd: Nowy Sącz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Gru 2007,  19:25 |   
 |  
               | 
 |  
               | pamiętajce że mk2 ma inne wymiary budy   |  
				| _________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Żółwik Tuptuś   Ninja TEAM
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`81
 Wersja: Turbo
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 29 Maj 2004
 Posty: 4354
 Skąd: Z Galapagos
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Gru 2007,  23:45   Re: przeróbka mk2 > mk1 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | arekturbo napisał/a: |  	  | rozbiłem swoją mk1 i i tak mnie czeka remont i tak ale wpadł mi do głowy pomysł czy dało by sie do mk2 wstawic nowe błotniki , pas przedni i maske  z mk1:)
 
 | 
 
 Niedalej jak pól roku temu pytałeś mnie na GG czym się różni mk1 od mk2 i jaki byłby ewentualny kosztorys przefarbowania mk2 na mk1 .
 Podałem ci wtedy dokłądny wykaz części które trzeba przerobić oraz takich które trzeba wymienić . No i ewentualny kosztorys ile by to wyniosło .
 
 Masz sklerozę
   |  
				| _________________ Wanna Rallye Team
 &
 Bad Boys Racing Team
 
 ADHD/Adrenaline
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | arekturbo [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Gru 2007,  00:59 |   
 |  
               | 
 |  
               | i to jaką:D |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | van   Moderator
 
 Model: Ford Fiesta Mk1`80
 Wersja: S
 Silnik: 1.3/69KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 44
 Dołączył: 15 Maj 2007
 Posty: 2232
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31 Gru 2007,  23:10 |   
 |  
               | 
 |  
               | a ja mówię że to nie wykonalne .... to jest Ford .. tu plastik tu inne mocowanie śrubki i od takich małych rzeczy do ogromnych różnic jest bez liku mimo że modele podają się prawie identyczne a różnice przerabiam już na kilku modelach forda
   |  
				| _________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
 Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
 Volva XC70 i inne
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | AdamB [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Sty 2008,  18:59 |   
 |  
               | 
 |  
               | Przeróbka Mk2 na MK1, jak dla mnie gubi sens w 2 sekundzie zastanawiania się nad tym pomysłem, choć jak wiemy samo logiczne uzasadnienie posiadania Fiesty Mk1 lub MK2 z grubsza na starcie już nie ma sensu ;-). Miałem budę MK2 z roku 85, a a teraz mam z roku 88. Generalnie jest to to samo, ale tak ja przedmówca pisze... Inżynierowie Forda postanowili zmienić jakiś szczegół i cała idea porządnej przeróbki zaczyna się sypać, bo zaczyna się druciarstwo. Przykładowo chciałem założyć do swojej nowej budy tapicerkę drzwi ze starej i niestety, bez wiertearki nie da rady. Inna tapicerka i inne drzwi, choć to ten sam model samochodu. Nie jest to wielki kłopot, ale oryginału w ten sposób się nie uzyska... Polecam jedynie wystylizowanie Mk2 na MK1, co w pewien sposób jest możliwe i ma nieco więcej logiki, choć nadal jednak bardzo znikomą ilość ;-).
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | xr2fun   
 
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Xr2
 Silnik: 1.6/96KM
 Dołączył: 18 Sie 2005
 Posty: 625
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Sty 2008,  19:51 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | AdamB napisał/a: |  	  | Przeróbka Mk2 na MK1, jak dla mnie gubi sens w 2 sekundzie zastanawiania się nad tym pomysłem, choć jak wiemy samo logiczne uzasadnienie posiadania Fiesty Mk1 lub MK2 z grubsza na starcie już nie ma sensu . | 
 BARDZO TRAFNA ODPOWIEDŹ
   Nie doszukuj się logicznego podejścia desperatów posiadajacych pierwsze serie Fiest.
 Logicznie i matematycznie rozumując moja już dawno powinna być przetopiona ( dwa lata temu mój sąsiad zapytał gdzie mam auto ; w lakierowaniu odpowiedziałem - on się pyta "a  warto było to auto lakierować" , odpowiedziałem "nie" _ zgłupiał zupełnie ) a nadal ją jeżdżę i nigdy nie zawiodła!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | AdamB [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Sty 2008,  01:00 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | xr2fun napisał/a: |  	  |  	  | AdamB napisał/a: |  	  | Przeróbka Mk2 na MK1, jak dla mnie gubi sens w 2 sekundzie zastanawiania się nad tym pomysłem, choć jak wiemy samo logiczne uzasadnienie posiadania Fiesty Mk1 lub MK2 z grubsza na starcie już nie ma sensu . | 
 BARDZO TRAFNA ODPOWIEDŹ
   Nie doszukuj się logicznego podejścia desperatów posiadajacych pierwsze serie Fiest.
 Logicznie i matematycznie rozumując moja już dawno powinna być przetopiona ( dwa lata temu mój sąsiad zapytał gdzie mam auto ; w lakierowaniu odpowiedziałem - on się pyta "a  warto było to auto lakierować" , odpowiedziałem "nie" _ zgłupiał zupełnie ) a nadal ją jeżdżę i nigdy nie zawiodła!
 | 
 
 Doskonale wiem o czym piszesz ;-). Mam już 3 egzemplarz MK2 (jedna rozbita, druga XR2 na części i oczywiście obecna jeżdżąca) , a o tym ile pochlonela ta zabawa funduszy boje sie zastanawiać... Miałem natomiast dużą radość móc 3 dni temu pojechać swoją MK2 do Wiednia przez Pragę, tym bardziej, że obyło sie bez najmniejszych kłopotów. Troszkę Offtopic ale zapraszam do galerii z tego wyjazdu: http://www.adamb.art.pl/m...ne/fiesta/wien/
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Intel   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: Xr2
 Silnik: 1.6/84KM
 Wiek: 40
 Dołączył: 05 Cze 2004
 Posty: 79
 Skąd: Tarnow
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Sty 2008,  15:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | To fakt ze przeróbka niedosc ze niema sensu to jeszcze była by bardzo trudna w wykonaniu  ! Kolego ADAMB masz racje ale dlatego ze ty masz xrke a co za tym idzie ma bogatszą wersje tapicerki i ona nachodzi na całe dzwi gdzie w zwyjkłej 1.1 lub 1.0 tapicerka nie nachodzi na całe dzwi i stąd ta roznica:) |  
				| _________________ Za duzo mocy ? Kto to powiedział
   ------------------------------------------
 Fiesta mk1 xr2 83r (srebrna 1.6 )
 Escort Rs turbo mk3 85r ( niebieski 1.6 )
 Escort xr3i mk3 84r ( srebrny 1.6 )
 Escort RS2000 96r ( srebrny 2.0 )
 Mondeo ST220 (czarny 3.0 )
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | van   Moderator
 
 Model: Ford Fiesta Mk1`80
 Wersja: S
 Silnik: 1.3/69KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 44
 Dołączył: 15 Maj 2007
 Posty: 2232
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Sty 2008,  13:42 |   
 |  
               | 
 |  
               | ale różnice nie są tylko w tapicerce .... wiecie że blacha w xr jest inna miejscami niż w zwykłej  od poprostu FORD |  
				| _________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
 Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
 Volva XC70 i inne
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | squadak   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 44
 Dołączył: 29 Kwi 2005
 Posty: 383
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Sty 2008,  15:45 |   
 |  
               | 
 |  
               | e tam ford... w pugu 106 zwyklym, a tym z nakladkami (rallye, s16) tez jest lekko inna buda, np ta z nakladkami ma glebiej wyciete tylne nadkola |  
				| _________________ www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
 0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369
 
 była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kacper [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Cze 2008,  22:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | narzekacie na FORDa bo go macie, byłby inny to inny byłby be. elektryke w francuzach byście poogladali, tam w tym samym aucie z tego samego roku jest kilka wersji wiązki elektrycznej hahaha mówie o Pegeocie 206 dokladniej
 pozdrawiam !
 Kacper
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | van   Moderator
 
 Model: Ford Fiesta Mk1`80
 Wersja: S
 Silnik: 1.3/69KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 44
 Dołączył: 15 Maj 2007
 Posty: 2232
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Cze 2008,  10:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | miałem 205 więc o pługach coś tam wiem Ford montował co mu pasowało i jak mu pasowało i jak sobie klijent rzyczył i tak najsłabiej wyposażona niby wersja może indywiduwalnie być doposażona lepiej niż gijowana.
 A różnice między mk2 a mk1 są kolosalne tam wszystko jest lekko podobne ale tylko na pierwszy rzut oka dalej zaczynają się schody i to dużo i stromych
 |  
				| _________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
 Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
 Volva XC70 i inne
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |