Przesunięty przez: van 22 Cze 2014, 14:11 |
przeróbka mk2 > mk1 |
Autor |
Wiadomość |
arekturbo [Usunięty]
|
Wysłany: 27 Gru 2007, 09:39 przeróbka mk2 > mk1
|
|
|
rozbiłem swoją mk1 i i tak mnie czeka remont i tak
ale wpadł mi do głowy pomysł czy dało by sie do mk2 wstawic nowe błotniki , pas przedni i maske z mk1:)
czy ktos z was przykłądał maske z mk1 do mk2? jak to z podszybiem sie zgra?
nie wiecie czy ktos juz na świecie opatentował to?
jest do kupienia nowe podszybie do mk1?? i jakie są szanse na wstawienie go do mk2:)
wdzięczny bym był jakby kazdy kto zaopserwował jakies zmiany w konstrukcji pomiedzy mk1/2 coś tu napisał
konkretnie co jest zmienione i czemu uniemożliwia to przeróbke na mk1
bo pesymistycznie zakładam ze sie tego nie da |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27 Gru 2007, 13:00
|
|
|
podszybie jest cieżko dostępne
Maska nie pasuje bo mk1 ma krótszą to samo błotniki
Inna belka
Wiadomo że jest możliwe przerobienie mk2->mk1 ale nie jest to proste |
|
|
|
|
DziDzia
vel DziaDzia
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
|
|
|
|
kostek88wjcz
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: L
Silnik: RS2000/150KM
Imię: Mariusz
Wiek: 36 Dołączył: 20 Mar 2007 Posty: 488 Skąd: Wojnicz
|
Wysłany: 27 Gru 2007, 18:33
|
|
|
DziDzia napisał/a: | arekturbo napisał/a: | bo pesymistycznie zakładam ze sie tego nie da |
wg mnie wszystko da się zrobić...bo niby czemu nie... tylko.. po co
pozdro |
po to by miec mlodsza mk1 ) ale i tak moim zdaniem zbedna operacja . |
_________________ Fiesta Ruless
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=23925 |
|
|
|
|
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 38 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 27 Gru 2007, 19:25
|
|
|
pamiętajce że mk2 ma inne wymiary budy |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 27 Gru 2007, 23:45 Re: przeróbka mk2 > mk1
|
|
|
arekturbo napisał/a: | rozbiłem swoją mk1 i i tak mnie czeka remont i tak
ale wpadł mi do głowy pomysł czy dało by sie do mk2 wstawic nowe błotniki , pas przedni i maske z mk1:)
|
Niedalej jak pól roku temu pytałeś mnie na GG czym się różni mk1 od mk2 i jaki byłby ewentualny kosztorys przefarbowania mk2 na mk1 .
Podałem ci wtedy dokłądny wykaz części które trzeba przerobić oraz takich które trzeba wymienić . No i ewentualny kosztorys ile by to wyniosło .
Masz sklerozę |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
arekturbo [Usunięty]
|
Wysłany: 28 Gru 2007, 00:59
|
|
|
i to jaką:D |
|
|
|
|
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 31 Gru 2007, 23:10
|
|
|
a ja mówię że to nie wykonalne ....
to jest Ford .. tu plastik tu inne mocowanie śrubki i od takich małych rzeczy do ogromnych różnic jest bez liku mimo że modele podają się prawie identyczne a różnice przerabiam już na kilku modelach forda |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
|
|
|
|
|
AdamB [Usunięty]
|
Wysłany: 1 Sty 2008, 18:59
|
|
|
Przeróbka Mk2 na MK1, jak dla mnie gubi sens w 2 sekundzie zastanawiania się nad tym pomysłem, choć jak wiemy samo logiczne uzasadnienie posiadania Fiesty Mk1 lub MK2 z grubsza na starcie już nie ma sensu ;-). Miałem budę MK2 z roku 85, a a teraz mam z roku 88. Generalnie jest to to samo, ale tak ja przedmówca pisze... Inżynierowie Forda postanowili zmienić jakiś szczegół i cała idea porządnej przeróbki zaczyna się sypać, bo zaczyna się druciarstwo. Przykładowo chciałem założyć do swojej nowej budy tapicerkę drzwi ze starej i niestety, bez wiertearki nie da rady. Inna tapicerka i inne drzwi, choć to ten sam model samochodu. Nie jest to wielki kłopot, ale oryginału w ten sposób się nie uzyska...
Polecam jedynie wystylizowanie Mk2 na MK1, co w pewien sposób jest możliwe i ma nieco więcej logiki, choć nadal jednak bardzo znikomą ilość ;-). |
|
|
|
|
xr2fun
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 18 Sie 2005 Posty: 625
|
Wysłany: 1 Sty 2008, 19:51
|
|
|
AdamB napisał/a: | Przeróbka Mk2 na MK1, jak dla mnie gubi sens w 2 sekundzie zastanawiania się nad tym pomysłem, choć jak wiemy samo logiczne uzasadnienie posiadania Fiesty Mk1 lub MK2 z grubsza na starcie już nie ma sensu . |
BARDZO TRAFNA ODPOWIEDŹ
Nie doszukuj się logicznego podejścia desperatów posiadajacych pierwsze serie Fiest.
Logicznie i matematycznie rozumując moja już dawno powinna być przetopiona ( dwa lata temu mój sąsiad zapytał gdzie mam auto ; w lakierowaniu odpowiedziałem - on się pyta "a warto było to auto lakierować" , odpowiedziałem "nie" _ zgłupiał zupełnie ) a nadal ją jeżdżę i nigdy nie zawiodła! |
|
|
|
|
AdamB [Usunięty]
|
Wysłany: 3 Sty 2008, 01:00
|
|
|
xr2fun napisał/a: | AdamB napisał/a: | Przeróbka Mk2 na MK1, jak dla mnie gubi sens w 2 sekundzie zastanawiania się nad tym pomysłem, choć jak wiemy samo logiczne uzasadnienie posiadania Fiesty Mk1 lub MK2 z grubsza na starcie już nie ma sensu . |
BARDZO TRAFNA ODPOWIEDŹ
Nie doszukuj się logicznego podejścia desperatów posiadajacych pierwsze serie Fiest.
Logicznie i matematycznie rozumując moja już dawno powinna być przetopiona ( dwa lata temu mój sąsiad zapytał gdzie mam auto ; w lakierowaniu odpowiedziałem - on się pyta "a warto było to auto lakierować" , odpowiedziałem "nie" _ zgłupiał zupełnie ) a nadal ją jeżdżę i nigdy nie zawiodła! |
Doskonale wiem o czym piszesz ;-). Mam już 3 egzemplarz MK2 (jedna rozbita, druga XR2 na części i oczywiście obecna jeżdżąca) , a o tym ile pochlonela ta zabawa funduszy boje sie zastanawiać... Miałem natomiast dużą radość móc 3 dni temu pojechać swoją MK2 do Wiednia przez Pragę, tym bardziej, że obyło sie bez najmniejszych kłopotów. Troszkę Offtopic ale zapraszam do galerii z tego wyjazdu: http://www.adamb.art.pl/m...ne/fiesta/wien/ |
|
|
|
|
Intel
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Wiek: 39 Dołączył: 05 Cze 2004 Posty: 79 Skąd: Tarnow
|
Wysłany: 3 Sty 2008, 15:24
|
|
|
To fakt ze przeróbka niedosc ze niema sensu to jeszcze była by bardzo trudna w wykonaniu ! Kolego ADAMB masz racje ale dlatego ze ty masz xrke a co za tym idzie ma bogatszą wersje tapicerki i ona nachodzi na całe dzwi gdzie w zwyjkłej 1.1 lub 1.0 tapicerka nie nachodzi na całe dzwi i stąd ta roznica:) |
_________________ Za duzo mocy ? Kto to powiedział
------------------------------------------
Fiesta mk1 xr2 83r (srebrna 1.6 )
Escort Rs turbo mk3 85r ( niebieski 1.6 )
Escort xr3i mk3 84r ( srebrny 1.6 )
Escort RS2000 96r ( srebrny 2.0 )
Mondeo ST220 (czarny 3.0 ) |
|
|
|
|
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 4 Sty 2008, 13:42
|
|
|
ale różnice nie są tylko w tapicerce .... wiecie że blacha w xr jest inna miejscami niż w zwykłej od poprostu FORD |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
|
|
|
|
|
squadak
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 42 Dołączył: 29 Kwi 2005 Posty: 383 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 4 Sty 2008, 15:45
|
|
|
e tam ford... w pugu 106 zwyklym, a tym z nakladkami (rallye, s16) tez jest lekko inna buda, np ta z nakladkami ma glebiej wyciete tylne nadkola |
_________________ www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369
była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v |
|
|
|
|
Kacper [Usunięty]
|
Wysłany: 7 Cze 2008, 23:16
|
|
|
narzekacie na FORDa bo go macie, byłby inny to inny byłby be.
elektryke w francuzach byście poogladali, tam w tym samym aucie z tego samego roku jest kilka wersji wiązki elektrycznej hahaha mówie o Pegeocie 206 dokladniej
pozdrawiam !
Kacper |
|
|
|
|
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 9 Cze 2008, 11:33
|
|
|
miałem 205 więc o pługach coś tam wiem
Ford montował co mu pasowało i jak mu pasowało i jak sobie klijent rzyczył i tak najsłabiej wyposażona niby wersja może indywiduwalnie być doposażona lepiej niż gijowana.
A różnice między mk2 a mk1 są kolosalne tam wszystko jest lekko podobne ale tylko na pierwszy rzut oka dalej zaczynają się schody i to dużo i stromych |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
|
|
|
|
|
|