| 
| 
   
      | 
 
            
               |  
 |  
 
 
 
	
		| Przesunięty przez: Freeman 25 Wrz 2013,  15:55
 | moja Xrka :) |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | squadak   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 44
 Dołączył: 29 Kwi 2005
 Posty: 383
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Wrz 2007,  11:57   moja Xrka :) | 
 |  
               | 
 |  
               | No to jak wszyscy to moze i ja opisze moja 'rajdowa' fiestke jako ze od jakiegos juz czasu sluzy mi wylacznie do tego celu   
 W obecnej chwili samochod prezentuje sie tak:
 
    
    
 Jest to orginalna Xr2i wyprodukowana w Hiszpani, a swoj drogowy zywot rozpoczela w Niemczech skad zostala sprowadzona w 2004 roku.
 
 Silnik to seryjna jednostka 1.6 CVH EFi, jedyna modyfikacja byl kapitalny remont i przy jego okazji spasowanie kanalow dolotowych i wylotowych w glowicy z kolektorami.
 
 Skrzynia biegow takze seryjna z Xr2i.
 
 Seryjne rowniez pozostaly hamulce - obecnie zalozone sa tarcze brembo z klockami ferodo premium, w niedalekiej przyszlosci planuje wymienic na cos w rodzaju ate power disc i ebc green stuff
 
 Zawieszenie - tutaj nastapilo kilka modyfikacji:
 Zalozone mam amortyzatory Bilsteina B8 o skroconym skoku. Sa to amortyzatory dedykowane do Fiesty RS1800 z lat '94 - '96 wiec aby je zalozyc u siebie musialem wymienic z przodu zwrotnice, przeguby zewnetrzne i wahacze, obecnie wszystkie te elementy pochodza z Fiesty mk3 '94 - '96, przy okazji wymiany zwrotnic zalozylem dluzsze
 szpilki do kol przednich.
 W komplecie z amortyzatorami pracuja sprezyny H&R -40mm.
 Dodatkowo sztywnosci nadwozia pilnuja rozporki przednich i tylnych kielichow.
 
    
 Wnetrze - jak to w rajdowce - wyjete wygluszenia podlogi, tylna kanapa, boczki, tylna polka, fotel kierowcy zastapiany kubelkiem 'Speed 2', standardowe pasy bezpieczenstwa -  3 punktowymi pasami schroth, kierownica - zamszowa odsadzona kierownica Lico Rally, na desce zamontowalem dodatkowe wskazniki temperatury i cisnienia oleju
 oraz woltomierz, ponadto z tylu mam siatke na kaski wlasnej produkcji.
 
    
    
    
 Zewnetrze - tutaj jest to prawie standardowa xrka, prawie poniewaz zamontowalem do niej 'rajdowe' szerokie chlapacze oraz maske z RST z wylotami.
 
   
 Z dodatkowych modyfikacji nie widocznych inaczej jak z kanalu - pod silnikiem mam stalowa plyte grubosci 2mm, wzmacniana dodadtkowym paskiem blachy pod miska olejowa.
 
    
 Na zdjeciach jest widoczna na 14 calowych felgach z oponami 185/55
 
 Z planowanych modyfikacji zostalo mi jeszcze zalozenie wspomagania kierownicy oraz szpery do skrzyni biegow.
 Do zestawu wspomagania brakuje mi jeszcze kilku czesci wiec zaloze dopiero jak je zdobede, szpera natomiast czeka grzecznie wyjeta juz ze skrzyni z Escorta RST '89 - zeby ja zalozyc musze kolejny raz wyjac i rozlozyc skrzynie a chwilowo brak czasu
   
   
 Na koniec pare fotek Fiesty w akcji
   
    
    
   |  
				| _________________ www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
 0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369
 
 była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez squadak 28 Maj 2008,  10:11, w całości zmieniany 12 razy |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | PumaRST   Princessa of Ułęż
 
 
  
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 09 Cze 2004
 Posty: 3192
 Skąd: OBR Niestachów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Wrz 2007,  12:14 | 
 |  
               | 
 |  
               | no pięknie   
 wreszcie opisałes auto, gratuluje projektu
 kolejna xr2i rally w FKP
   
 BTW: fajne fotki z oesów
 |  
				| _________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | KUI3A   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Sport
 Silnik: 2.0/16V
 Imię: Kuba
 Wiek: 42
 Dołączył: 31 Maj 2004
 Posty: 290
 Skąd: WaWa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Wrz 2007,  13:01 | 
 |  
               | 
 |  
               | no wiedzę, że się gęsto robi 
 niedługo chyba będziemy musieli własny dział na forum otworzyć :-p
 
 powoli
 
 fajnie zmodyfikowane auto
 
 jaki fotel kierowcy sobie zamontowałeś czy to może mirco/speed z allegro, ja też sobie jestem ciekaw jak się  spisują, bo takie same sobie sprawiłem i czekam aż przybędą
 
 zajefajna kierownica
 
 no i zawias też ekstra,
 
 na B8 nie jest za nisko i za twardo??
 ja do siebie B6 chce kupić, ale nie wiem jak to się będzie spisywało z jakimiś sprężynami - 30mm mam nadzieję, że jeszcze w granicach tolerancji to będzie
 
 czekam na relację jak auto będzie ze szperą jeździło, bo do siebie też palnuję takie urządzenie dodać
 |  
				| _________________ 
   RAJDOWE AUTO...które nie jest już moje
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | squadak   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 44
 Dołączył: 29 Kwi 2005
 Posty: 383
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Wrz 2007,  13:30 | 
 |  
               | 
 |  
               | dzieki za mile slowa   
 
  	  | KUI3A napisał/a: |  	  | jaki fotel kierowcy sobie zamontowałeś czy to może mirco/speed z allegro, ja też sobie jestem ciekaw jak się  spisują, bo takie same sobie sprawiłem i czekam aż przybędą
 
 | 
 dokladnie to jest model mirco/speed 2, czyli ten w srednim rozmiarze
 fotel jest zrobiony na wzor bimarco expert , ma dobre trzymanie boczne i siedzi sie w nim calkiem fajnie, bez porownania np z bimarco cobra, ktore sa dosc popularne
 chociaz sparco corsa lepsze by byly ;P
 
 
  	  | KUI3A napisał/a: |  	  | na B8 nie jest za nisko i za twardo??
 ja do siebie B6 chce kupić, ale nie wiem jak to się będzie spisywało z jakimiś sprężynami - 30mm mam nadzieję, że jeszcze w granicach tolerancji to będzie
 
 | 
 te amorki maja skrocony skok czyli mniej sie kolo wychyla w dol, wysokosc auta jest taka sama jak na zwyklych amorkach. swoja droga ja mam sprezyny -40mm
 na takim komplecie jest nisko i twardo ale mi to odpowiada, na seryjnych sprezynach znacznie czesciej na OSach auto dobijalo plyta pod silnik do ziemi
 
 
  	  | KUI3A napisał/a: |  	  | czekam na relację jak auto będzie ze szperą jeździło, bo do siebie też palnuję takie urządzenie dodać
 | 
 sam jestem ciekaw czy ona cos da
   |  
				| _________________ www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
 0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369
 
 była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | PumaRST   Princessa of Ułęż
 
 
  
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 09 Cze 2004
 Posty: 3192
 Skąd: OBR Niestachów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Wrz 2007,  16:26 | 
 |  
               | 
 |  
               | co do szpery zamierzasz cały dyfer przekładać czy samą szpere?? 
 wspome od czego chcesz brać??
 |  
				| _________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | pvzon   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Wiek: 44
 Dołączył: 06 Sie 2004
 Posty: 311
 Skąd: szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Wrz 2007,  16:37 | 
 |  
               | 
 |  
               | fajnie się prezentuje. zawias pierwsza klasa |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Fordon   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Inna
 Silnik: ST 170
 Imię: Konrad
 Wiek: 40
 Dołączył: 01 Kwi 2005
 Posty: 3803
 Skąd: WLKP.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Wrz 2007,  17:52 | 
 |  
               | 
 |  
               | To sie nam posypaly XR-ki w wersjach Rally  ciakwe rozwiazanie tej plyty pod silnik... tylko czy aby nie ma biedak tam za goraco ? |  
				| _________________ 
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | trzeci   Moderator
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i8V/110KM
 Imię: Artur
 Wiek: 55
 Dołączył: 24 Maj 2004
 Posty: 7108
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Wrz 2007,  18:01 | 
 |  
               | 
 |  
               | Fajna rajdóweczka, fajnie zrobiona, miło popatrzeć   Posiedziałoby się w takiej na prawym ;-)
 Tylko na Boga, nauczcie się w końcu miniaturki wrzucać bo ułatwi to otwieranie się topicu i nie będzie on taki kobylasty
   Pozdro ...
 |  
				| _________________ Verba volant, scripta manent
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | squadak   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 44
 Dołączył: 29 Kwi 2005
 Posty: 383
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Wrz 2007,  07:52 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | PumaRST napisał/a: |  	  | co do szpery zamierzasz cały dyfer przekładać czy samą szpere??
 
 | 
 de-facto szpera to jest juz caly dyfer
  nie da sie przelozyc tylko wnetrza bo dyfer ze szpera ma zupelnie inna budowe, odkrece tylko z niej jeszcze kolo zebate
 i przykrece to z mojej skrzyni i wsadze calosc zamiast zwyklego dyfra
 
 
  	  | PumaRST napisał/a: |  	  | wspome od czego chcesz brać?
 
 | 
 od Fiesty mk3 po '94
   mam juz prawie wszystko z takiej Fiesty z silnikiem 1.4, powinno pasowac bo to jest silnik o identycznej
 budowie jak ten z xrki i nawet puszka filtra jest w tym samym miejscu.
 
 
  	  | Fordon napisał/a: |  	  | To sie nam posypaly XR-ki w wersjach Rally
  ciakwe rozwiazanie tej plyty pod silnik... tylko czy aby nie ma biedak tam za goraco ? 
 | 
 Grzeje sie znacznie bardziej to fakt... dlatego zamontowalem maske z RST z wylotami,
 ale generalnie przy seryjnym silniku daje rade i nawet w te najwieksze upaly utrzymywal temperature w normie,
 Olejek troche cieplejszy sie wtedy zrobil niz bez plyty, ale ponizej 100 stopni caly czas.
 
 
  	  | trzeci napisał/a: |  	  | Tylko na Boga, nauczcie się w końcu miniaturki wrzucać bo ułatwi to otwieranie się topicu i nie będzie on taki kobylasty
   Pozdro ...
 | 
 
 wsadzilem miniaturki - max 400x300 pixeli
   |  
				| _________________ www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
 0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369
 
 była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | PumaRST   Princessa of Ułęż
 
 
  
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 09 Cze 2004
 Posty: 3192
 Skąd: OBR Niestachów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Wrz 2007,  07:59 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | squadak napisał/a: |  	  |  	  | PumaRST napisał/a: |  	  | co do szpery zamierzasz cały dyfer przekładać czy samą szpere??
 
 | 
 de-facto szpera to jest juz caly dyfer
  nie da sie przelozyc tylko wnetrza bo dyfer ze szpera ma zupelnie inna budowe, odkrece tylko z niej jeszcze kolo zebate
 i przykrece to z mojej skrzyni i wsadze calosc zamiast zwyklego dyfra
 | 
 
 wzasadzie o to mi chodziło
   
 to mam proźbe jak już rozbierzesz swoja skrzynie to spróbyj wsadzić ały ten dyfer z przełozeniem głównym zeby sprawdzić czy to bedzie chodzić. Ta informacja odpowie czy mozna w skrzyniach IB5 zmienaic przłożenie główne.
 |  
				| _________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Fordon   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Inna
 Silnik: ST 170
 Imię: Konrad
 Wiek: 40
 Dołączył: 01 Kwi 2005
 Posty: 3803
 Skąd: WLKP.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Wrz 2007,  11:53 | 
 |  
               | 
 |  
               | No to tylko cie cieszyc ze silnik nie lapie wiekszej temperatury zarowno plyn jak i olej  a przy okazji jest zabezpieczona miska olejowa... ja tez chce taka maske   |  
				| _________________ 
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | squadak   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 44
 Dołączył: 29 Kwi 2005
 Posty: 383
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Wrz 2007,  12:58 | 
 |  
               | 
 |  
               | apropo maski - ford nie do konca dobrze to przemyslal, bo z jednej strony wyloty sa tuz nad aku i jak pada to sie na niego leje woda |  
				| _________________ www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
 0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369
 
 była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Fordon   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Inna
 Silnik: ST 170
 Imię: Konrad
 Wiek: 40
 Dołączył: 01 Kwi 2005
 Posty: 3803
 Skąd: WLKP.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Wrz 2007,  13:30 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | squadak napisał/a: |  	  | apropo maski - ford nie do konca dobrze to przemyslal, bo z jednej strony wyloty sa tuz nad aku i jak pada to sie na niego leje woda | 
 Dla tego ja mam oslone na akumulator
  ori Ford z drugiej strony tez mi akurat nic nie przeszkadzalo bo idzie orurowanie... ale pomysli sie nad tym   |  
				| _________________ 
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | squadak   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 44
 Dołączył: 29 Kwi 2005
 Posty: 383
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Paź 2007,  13:31 | 
 |  
               | 
 |  
               | No to maly update tematu   Wczoraj odebralem zestaw nowych hamownikow - ATE PowerDisc + klocki EBC GreenStuff i na tyl nowe szczeki takze firmy EBC. Teraz tylko znalezc czas zeby to zamontowac
   
   
 Oprocz tego pare dni temu bylem Fiesta na badaniu technicznym - przeszla bez najmniejszych problemow
  przy okazji zbadalem amortyzatory i dowiedzialem sie ile auto wazy. Wyszlo 890kg i uwazam ze to dobry wynik.
 Na zmniejszenie wagi poszlo: wyjeta kanapa, dywany i wytlumienia podlogi, tylna polka i boczki oraz kubelek kierowcy zamiast normalnego fotela.
 Na zwiekszenie wplynela plyta pod silnik (12kg) i rozporki (tez po pare kg)
 W rezultacie wyszlo jakies -30kg w porownaniu do danych katalogowych.
 |  
				| _________________ www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
 0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369
 
 była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | KUI3A   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Sport
 Silnik: 2.0/16V
 Imię: Kuba
 Wiek: 42
 Dołączył: 31 Maj 2004
 Posty: 290
 Skąd: WaWa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Paź 2007,  14:48 | 
 |  
               | 
 |  
               | no ja u siebie taki zestawik już testowałem i muszę powiedzieć, że chyba.... .... niestety....
 ....klocki EBC lepiej współpracują z gładkimi tarczami (ja miałem u siebie EBC) niż ATE POWERDISC, przetestowałem oba rozwiązania, sprawa polega na tym, że te powerdisc nie są chyba przystosowane do współpracy z klockami, które dobrze działją w wyższych temperaturach, jednym słowem powihrowły się powerdisc`i ale być może to jednostkowy przypadek... chociaż inni, którzy sotsowali tego typu rozwiązania też nie byli z tego jakoś super zadowoleni...
 
 niemniej jednak życzę powodzenia i mam nadzieję, że u Ciebie to zagra be żadnych kłopotów
 
 pozdro
 |  
				| _________________ 
   RAJDOWE AUTO...które nie jest już moje
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | stafcio   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: RST
 Silnik: 1.6i8V/130KM
 Imię: Paweł
 Wiek: 44
 Dołączył: 04 Lut 2007
 Posty: 1068
 Skąd: uRSynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Paź 2007,  15:03 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | squadak napisał/a: |  	  | No to maly update tematu   Wczoraj odebralem zestaw nowych hamownikow - ATE PowerDisc + klocki EBC GreenStuff i na tyl nowe szczeki takze firmy EBC. Teraz tylko znalezc czas zeby to zamontowac
   [url=http://republika.pl/...ets.jpg]Obrazek[/URL]
 
 Oprocz tego pare dni temu bylem Fiesta na badaniu technicznym - przeszla bez najmniejszych problemow
  przy okazji zbadalem amortyzatory i dowiedzialem sie ile auto wazy. Wyszlo 890kg i uwazam ze to dobry wynik.
 Na zmniejszenie wagi poszlo: wyjeta kanapa, dywany i wytlumienia podlogi, tylna polka i boczki oraz kubelek kierowcy zamiast normalnego fotela.
 Na zwiekszenie wplynela plyta pod silnik (12kg) i rozporki (tez po pare kg)
 W rezultacie wyszlo jakies -30kg w porownaniu do danych katalogowych.
 | 
 
 
 zdaj relację jak przetestujesz te hample, bo mam je na oku, tylko tarcze tez ebc gladkie. btw ile dales za to?
 
 pzdr.
 |  
				| _________________ stafciogarage@gmail.com
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | squadak   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 44
 Dołączył: 29 Kwi 2005
 Posty: 383
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Paź 2007,  09:43   update 26.11.2007 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | KUI3A napisał/a: |  	  | no ja u siebie taki zestawik już testowałem i muszę powiedzieć, że chyba.... .... niestety....
 ....klocki EBC lepiej współpracują z gładkimi tarczami (ja miałem u siebie EBC) niż ATE POWERDISC, przetestowałem oba rozwiązania, sprawa polega na tym, że te powerdisc nie są chyba przystosowane do współpracy z klockami, które dobrze działją w wyższych temperaturach, jednym słowem powihrowły się powerdisc`i ale być może to jednostkowy przypadek... chociaż inni, którzy sotsowali tego typu rozwiązania też nie byli z tego jakoś super zadowoleni...
 
 | 
 
 tez slyszalem rozne opinie o powerdisc'ach - zarowno dobre jak i zle, ale mimo wszystko postanowilem zaryzykowac i sam wyprobowac, jak sie nie sprawdza to zrobie tak jak mowisz i zaloze gladkie tarcze
   
 
  	  | stafcio napisał/a: |  	  | btw ile dales za to? | 
 tarcze - 127zl / szt
 klocki - 180zl
 szczeki - 104zl
 
 [ Dodano: Sro Paź 31, 2007 11:10 ]
 coz.... stalo sie... zaliczylem dzis w drodze do pracy dzwona... klepnalem w tylek meganke sedan hamujaca gwaltownie na skrzyzowaniu - nagle sie okazalo ze za skrzyzowaniem nie ma miejsca... a pogoda deszczowa i asfalcik pieknie sliski :/
 zniszczenia u niego prawie zadne - porysowany zderzak
 u mnie dosc spore - meganka ma strasznie wysoko tylek, a ja z obnizonym zawieszeniem wsunalem mu sie pod zderzak wiec uderzenie poszlo centalnie w maske i lewy reflektor,
 na masce mam odbite jego nr rejestracyjne
  predkosc to jakies 10kmh w momencie uderzenia mam do wymiany zderzak, maske, lewy reflektor i kierunek i do naciagniecia pas przedni :/
 ponizej fotki:
 
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
 [ Dodano: Pon Lis 26, 2007 10:29 ]
 coby troszke odswiezyc temat... fiesta juz naprawiona jakis czas temu, obylo sie bez spawania, zostal naciagniety na swoje miejsce pas przedni, wymieniona maska, zderzak i lewa lampa z kierunkiem
 oprocz tego na zime zmienilem zawieszenie zeby podniesc auto do gory
 na przod poszly nowe amorki gt cupline z seryjnymi sprezynami a na tyl gazowki ze zwyklej fiesty z eibachami (w sumie wyszlo na 0 bo amorki ze zwyklej fiesty maja wyzej osadzaona miske sprezyny)
 co do amorkow gt cupline to mam pare uwag dla zastanawiajacych sie czy je kupic...
 po pierwsze amorki przyszly do mnie dosc wyobijane z lakieru bo srednio zapakowane w kartony po jajkach ;p po drugie wygladaja jakby byly regenerowanymi amorkami... na jednym w gornej czesci rury widac cos jakby naciecia od flexa zrobione podczas odcinania gornej czesci amorka
 oprocz tego z ciekawostek - maja jeszcze o 25mm mniejszy skok niz juz skrocone bilsteiny b8, a nie jak pisze producent o 25 w stosunku do serii, co do twardosci to sa porownywalne z bilsteinami
 jezdzi sie na nich calkiem spoko, tylko ciekawe ile wytrzymaja
   aha - mowa o amorkach pasujacych do fiesty mk3 '94 - '96
 
 [ Dodano: Wto Sty 15, 2008 12:06 ]
 ciag dalszy...
 
 Zabralem sie wraszcie za montaz wspomagania i zlozenie nowej skrzyni biegow ze szpera i krotszymi przelozeniami, wiec w miare postepu prac bede przedstawial mala fotorelacje.
 
 Na poczatek zespol napedowy poszedl out
   
    
 No i zaczynamy zabawe...
 Przekladnia - pierwsza, najwazniejsza rzecza jest powiekszenie otworu w przegrodzie czolowej aby zmiescic nowy krzyzak i znacznie wieksza oslone gumowa.
 Ponizej fotki roznic w kolumnach kierowniczych z krzyzakami i w oslonach gumowych.
 
   
 Zrobilem szablon papierowy otworu ktory musialem wyciac i rzezbilem pilnikiem do skutku.
 Potem mozna juz przejsc do przymiarek przekladni. Na tym etapie wyszly kolejne problemy:
 - przekladnia opierala sie o przegrode czolowa i nie przylegala dobrze do miejsca mocowania
 - przewody przekladni opieraly sie o przewody paliwowe
 - stabilizator byl za bardzo wygiety do gory i przekladnia opierala sie o niego
 
 Stabilizator zdemontowalem i szukam wersji mniej wygietej (takiej po 94 roku, ale koniecznie 16mm)
 W profilu do ktorego przykreca sie przekladnie zrobilem lekkie wgiecie aby przekladnia dobrze przylegala, a przewody paliwowe owinalem kawalkiem gumy aby zabezpieczyc je przed otarciem.
 Ponizej na zdjeciu zaznaczone na czerwowo miejsce gdzie nalezy zrobic wgiecie w profilu, na zielono miejsce kontaktu z przewodami paliwowymi, i dodatkowo na niebiesko miejsce gdzie trzeba wygiac przewod odpowietrzania zbiornika paliwa idacy do filtra z weglem aktywnym - o tym za chwile.
 (tak wiem ze mam brudno strasznie pod maska, ale okres zimowy jest i nie mam narazie warunkow zeby to wyczyscic
  ) 
   
 Po przypasowaniu samej przekladni zabralem sie za dopasowanie blach wzmacniajacych.
 Jedna z nich spasowala calkiem dobrze do przegrody (ta od strony pasazera), z druga byl wiekszy klopot bo musiala ominac przewody paliwowe oraz wspomniany wczesniej przewod odpowietrzania zbiornika paliwa - ten przewod jest akurat dosc cienki i latwo go wygiac - wiec wygialem go odpowiednio zeby zmiescic blache. Niestety mimo wszystko blacha wypadla akurat na krawedzi przetloczenia w przegrodzie czolowej, ale innego miejsca nie ma wiec w tym miejscu ja przykrecilem.
 Zdjecia zalozonej przekladni ze wzmocnieniami, oraz zdjecie srub od wnetrza auta:
 
    
 Na koniec przykrecilem blache usztywniajaca pomiedzy przekladnie a serwo hamulcow, ktora rowniez jest inna do przekladni ze wspomaganiem oraz przewody cisnieniowe(u mnie narazie na sztuke bo nie wiem dokladnie ktoredy maja isc)
 Zdjecia zalozonej przekladni z przewodami, roznic w blachach usztywniajacych:
 
    
 ciag dalszy nastapi...
 
 [ Dodano: Pon Sty 28, 2008 14:37 ]
 skrzynia biegow...
 
 Celem modyfikacji jest osiagniecie lepszych przyspieszen i zmniejszenie poslizgu kol na nawierzchni o roznej przyczepnosci, czyli ktorsze przelozenia i szpera
   
 W pierwotnym zamysle chcialem kupic skrzynie biegow z fiesty 1.1 i wlozyc do niej szpere a potem tylko zamontowac do auta. Pomysl okazal sie nie trafiony kiedy rozlozylem kupiona skrzynie - okazalo sie ze ma kolo zebate na dyfrze przykrecone 6 srubami a nie 8 jak kolo zebate do szpery w skrzyni z Escorta, skolei kolo zebate z Escorta nie moglo zostac bo ma zla ilosc zebow (Escort ma przelozenie glowne 3,82, Fiesta 4,06)
 
 Na szczescie skrzynia z Xrki ma rowniez dyfer z kolem zebatym skrecony 8 srubami oraz to samo przelozenie gowne co 1.1 (4,06), wiec pozostala opcja rozlozenia mojej skrzyni i zlozenia z trzech jednej: walki z 1.1, szpera z ERST a reszta z Xrki.
 
 Teraz po krotce opisze proces rozkladania skrzyni:
 - odkrecamy dekiel na koncu skrzyni, widzimy elementy 5 biegu (kola, synchronizator, wybierak)
 
 
   
 - odkrecamy srube zaciskowa torx (nr 1 na zdjeciu)
 - zdejmujemy pierscien zabezpieczajacy z synchronizatora (nr 2)
 - odkrecamy blokade wybieraka wkrecona z boku (nr 3)
 - wyciagamy kolo zebate razem z synchronizatorem i wybierakiem z walka glownego - ciagnac za kolo od spodu, zeby synchronizator nie rozpadl nam sie na kawalki
 
 
   
 - zdejmujemy pierscien zabezpieczajacy z kola 5 biegu na walku sprzeglowym (nr 4 na pierwszym foto)
 - zdejmujemy kolo piatego biegu z walka sprzeglowego za pomoca sciagacza
 
 
   
 - odkrecamy 9 srub torx trzymajacych obudowe kol 5 biegu i zdejmujemy obudowe
 
 
   
 - zdejmujemy pierscienie zabezpieczajace z lozysk na obu wałkach
 
 
   
 - odkrecamy blokade wybieraka pierwszych 4 biegow oraz sruby skrecajace obudowe glownej czesci skrzyni i zdejmujemy ja, moze ciezko schodzic bo zazwyczaj przykleja sie na uszczelce, a dodatkowo trzeba ja zdjac z walkow, preta prowadzacego wybieraki i preta prowadzacego kolo zebate wstecznego
 Po zdjeciu obudowy widzimy juz cale wnetrze
   
 
   
 - zdejmujemy zawleczki zabezpieczajace tuleje prowadzaca wybierakow pierwszych 4 biegow,
 slabo je widac na zdjeciu ale sa od gory i dolu wybieraka pierwszych 2 biegow
 
 - wyciagamy w gore tuleje, ponizej zdjecie zdemontowanej tuleji i zawleczek
 
 
   
 - nastepnie odpowiednio manipulujac wybierakami zdejmujemy blokade wybierakow (zaznaczony na zielono na zdjeciu nr 6),
 a tak wyglada po zdjeciu:
 
 
    
 - po zdjeciu blokady wybieraka mozemy juz wyciagnac oba walki z obudowy, trzeba to zrobic razem, nie da sie wyciagnac jednego osobno
 
 
    
 - na koniec wyciagamy dyfer i mamy gola obudowe jedynie z fragmentem mechanizmu wybierania biegow
 
 
   
 Kilka slow komentarza:
 Nie opisuje procesu demontazu i montazu samych walkow na czesci, gdzyz po pierwsze tego nie robilem, a po drugie
 sprowadza sie to jedynie do sciagania lozysk a potem kolejnych kol zebatych z walka za pomoca sciagacza, a potem zalozeniem ich w odpowiedniej kolejnosci.
 
 Korzystajac z okazji majac rozlozona skrzynie warto wymienic uszczelniacz walka sprzeglowego, z zewnatrz nie da sie tego zrobic, a po wyjeciu walkow mamy go jak na dloni, latwiej tez sie wymienia uszczelniacze polosi.
 
 Wymiana lozysk dyfra:
 - rozwalamy jakos wedle uznania szalki z waleczkami starych lozysk i nacinamy szlifierka kontowa wewnetrzne bieznie zeby bylo o co zachaczyc sciagacz do lozysk, uwazamy przy tym zeby nie wciac sie za gleboko i nie naciac samego dyfra, potem zakladamy sciagacz do lozysk i zdejmujemy
 
 
   
 - wciskamy na prasie nowe bieznie wewnetrzne
 
 
   
 - wybijamy z obudowy stare bieznie zewnetrzne - w czesci od strony sprzegla sa dwa otwory pod lozyskiem gdzie mozna przylozyc wybijak, od strony przeciwnej jest plywajace lozysko i mozna je odsunac o kilka mm zeby przylozyc wybijak
 
 
    
 - od strony sprzegla wciskamy na prasie nowa bieznie - nie radze wbijac bo mozna zniszczyc gniazdo lozyska krzywo wbijajac (obudowa jest z aluminium wiec miekka)
 
 
   
 - od strony przeciwnej wciskamy ewentualnie lekko pobijajac, powinno wejsc lekko bo miejsca zagniecenia zostaly wyprostowane podczas wybijania starej biezni
 - zagniatamy ponownie aby lozysko nie wypadlo podczas montazu skrzyni
 
 
   
 Proces skladania skrzyni odbywa sie w odwrotnej kolejnosci jak rozkladanie, jest tylko jedna mala uwaga - teoretycznie kolo zebate 5 biegu powinno sie zakladac na goraco na walek sprzeglowy - ja tak probowalem, ale nic z tego nie wyszlo i i tak zakleszczyl sie za wczesnie na walku, wiec mozna go po prostu od poczatku wbic na walek, podkladajac cos z drugiej strony pod walek zeby sila uderzenia nie rozchodzila sie po lozyskach.
 |  
				| _________________ www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
 0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369
 
 była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | madek   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: Kuba
 Dołączył: 23 Kwi 2006
 Posty: 1755
 Skąd: Jelenia Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Lut 2008,  17:08 | 
 |  
               | 
 |  
               | Lekkie odswiezenie tematu bo chyba malo kto widzial zmiany   
 Czytam, czytam i jestem pełen podziwu, naprawde kawał dobrej roboty
    W dodatku swietne opisy i fotorelacja - pewnie nie jednemu sie jeszcze przyda   
 Mam nadzieje ze zobacze kiedys Xrke w akcji
  Powodzenia w dalszych modach. |  
				| _________________ była sobie RS`ka...
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | PumaRST   Princessa of Ułęż
 
 
  
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 09 Cze 2004
 Posty: 3192
 Skąd: OBR Niestachów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Lut 2008,  17:53 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | madek napisał/a: |  	  | Mam nadzieje ze zobacze kiedys Xrke w akcji  Powodzenia w dalszych modach. | 
 
 no licze że Squadak nie odpuści zlotu w Poznaniu
   
 a tak wracając do tematu kawał dobrej robotry
     |  
				| _________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Daras84   King of Bednary 2011
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: RST
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączyła: 05 Maj 2005
 Posty: 2563
 Skąd: Gliwice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Lut 2008,  17:56 | 
 |  
               | 
 |  
               | testy na nowej skrzyni juz byly :> 
 a tak na marginesie to podziwaim osoby rozkladajace i skladajace skrzynie w całosc jak dla mnie masakra
   |  
				| _________________ AUTO LAWETA 24H
 SKUP AUT całych i powypadkowych   883-255-991
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  
 
 
 
       
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.         
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści. |  |  |