| Przesunięty przez: szynszyl 29 Mar 2014,  08:49
 | [MK3] Wymiana szczęk hamulcowych | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | idoru [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Cze 2007,  08:56   [MK3] Wymiana szczęk hamulcowych |   
 |  
               | 
 |  
               | Hej! 
 Koledzy mam pytanie: przyszedł czas na wymianę szczęk w tylnych heblach w mojej mk3 - zastanawiam sie czy mam się zabierać za to sam, czy zlecić to profesjonalisom.
 Mam niezłą wprawę (hamulce przód i sporo innych dupereli), trochę zdolności maualnych, chęci, podstawowy zestaw narzedzi i zwykły podnośnik. Nie mam kanału ani specjalistycznych narzędzi.
 Teoretycznie (dzieki forum i książce serwisowej) wiem co i jak, mam części i motywację.
 
 Czy myślicie ze warto się zabierać? Trochę martwi mnie brak nkanału i potrzeba wyjmowania łożysk. Odpowietrzenie i wymian płynu - już przerobiona, egzamin zdany przy wymiane przodu (komplet - tarcze i klocki, "renowacja" zacisków).
 
 
 Będę wdzieczny za Wasze opinie i rady!!!
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 23 Sie 2010,  22:07, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | SpiderMAN   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Michał
 Wiek: 47
 Dołączył: 28 Maj 2007
 Posty: 687
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Cze 2007,  09:52 |   
 |  
               | 
 |  
               | WARTO!!! Ja sie wiecej do fachmana z tym nie wybiore... no chyba, ze mi cylinderek pusci... ale to mi raczej nie grozi przez dluzszy czas, bo mam nowe oba... |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | tymin [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Cze 2007,  10:28 |   
 |  
               | 
 |  
               | przy wymianie szczęk jedyną upierdliwością jest założenie końcówki linki od ręcznego . Reszta jest prościutka. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | odyniec   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Ghia
 Silnik: Inny
 Imię: B.
 Wiek: 39
 Dołączył: 07 Sie 2005
 Posty: 1610
 Skąd: Merzdorf
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Cze 2007,  14:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | spokojnie to zrobisz samemu. po co dac komus zarobic jak sam to mozesz potem wydac na cos innego - np. na piwo - oczywiscie bezalkoholowe   |  
				| _________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
 Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Rangers76 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Cze 2007,  08:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zrób sam Ja wymieniałem szczęki w zeszłym tygodniu pierwszy raz w życiu.
   Posługiwałem się książką w/g opisu.
 Bułka z masłem
   Jedyny problem: zdjęcie bębnów (podjechane były).
 Sprawdź stan (jakość) cylinderków to nie duży koszt (płaciłem 25 zł za sztukę) a warto zainwestować.Pamiętaj że jak wymienisz cylinderki musisz odpowietrzyć hamole.Szczegóły odpowietrzania w książce.
 Komplet szczęk firmy Maff 49 zł. W komplecie zestaw naprawczy(zawleczki, zębatki, sprężyny).
 A potem prawdopodobnie regulacja linki ręcznego (pod tylnimi siedzeniami, pod maskownicą z blaszki aluminiowej). Regulację masz w książce.
 Żadnego kanału tylko lewarek.
 Powodzenia (choć nie będzie Ci potrzebne).
 Jak coś to pisz na pw
 
 Pozdro 4 All
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
  
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Cze 2007,  21:08 |   
 |  
               | 
 |  
               | no miłe rady . linke zakłada sie na 2 pary kombinerek  . Jedne kobinerki wkładasz między sprężynę a końcówkę linki . Drugimi łapiesz za końcókę i odciągasz . Piersze kombinerki zapinasz na miejscu do cięcia drutu . Po odciągnięciu trzymasz delikatnie zaciśnięte pierwsze kombinerki i zakładasz dźwignię wahliwa szczęki . Koniec tematu . bemben do tokarza zeby zebrał ranty i sobie latasz . O ile ma jeszcze z czego zbierać z tego co pamiętam to w mk3 granica 181 mm niech mnie ktoś poprawi jak sie mylę . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szynszyl   EKSTERMINATOR
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 51
 Dołączył: 17 Lip 2004
 Posty: 3784
 Skąd: jasło
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Lip 2007,  17:51 |   
 |  
               | 
 |  
               | no miłe.. 	  | diodalodz napisał/a: |  	  | no miłe rady | 
 zapomnieliście o założeniu koniecznie samoregulatora i ustawieniu go na styk, w ten sposób zeby wszedł bęben. za dużo sćiągnie szczęki to nie bedzie ręcznego i ząbki regulatora nie pomogą. oczywiście kluczyk nasadka 11 i delikatne odkręcenie i zakręcenie odpowietrznika. płynu nie popuści, układu nie zapowietrzy a za jakiś czas bedzie błogosławił ten zabieg. wymiana płynu to według mnie i tak koniecznośc "przy okazji"
 |  
				| _________________ 1% dla mojego syna
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jackrzec   Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`12
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.25Duratec/82KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 51
 Dołączył: 30 Cze 2005
 Posty: 2573
 Skąd: Stargard
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Lip 2007,  18:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | No nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie odpowietrznik jest na "8", a na 11 jest przykręcony przewód hamulcowy 	  | szynszyl napisał/a: |  	  | oczywiście kluczyk nasadka 11 i delikatne odkręcenie i zakręcenie odpowietrznika. | 
 |  
				| _________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
 Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szynszyl   EKSTERMINATOR
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 51
 Dołączył: 17 Lip 2004
 Posty: 3784
 Skąd: jasło
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jackrzec   Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`12
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.25Duratec/82KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 51
 Dołączył: 30 Cze 2005
 Posty: 2573
 Skąd: Stargard
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Lip 2007,  18:14 |   
 |  
               | 
 |  
               | He he he - korzyści płynące z seksu... Fajny temat   |  
				| _________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
 Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | idoru [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Lip 2007,  13:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzięki za rady - 3h roboty i po sprawie - bębny w zaskakująco dobrym stanie - tokarz nie był potrzebny - rant był minimany - kilka minut z pilniczkiem i po sprawi. Przy okazji wymieniłem płyn i nasmarowałem linkę od ręcznego. Wszystko działa rewelacyjnie. 
 Jeszcze raz dzięki!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Rangers76 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Lip 2007,  17:42 |   
 |  
               | 
 |  
               |   
 Nie ma sprawy idoru.
 Ale to cieszy jak się samemu coś zrobi prawda ?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
  
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Lip 2007,  19:18 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | idoru napisał/a: |  	  | nasmarowałem linkę od ręcznego | 
 hehe tego generalnie sie nie robi , albo chodzi lekko albo trzeba ja wymienić . Ona jest oblana koszulką plastikową i jest dobra dopuki nie przetrze sie koszulka. Potem już nie ma rady a smarowania pomagaja na chwile . Ale wiesz jak ja zdjąć to sobie w razie czego zmienisz
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | odyniec   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Ghia
 Silnik: Inny
 Imię: B.
 Wiek: 39
 Dołączył: 07 Sie 2005
 Posty: 1610
 Skąd: Merzdorf
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Lip 2007,  06:33 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | diodalodz napisał/a: |  	  |  	  | idoru napisał/a: |  	  | nasmarowałem linkę od ręcznego | 
 hehe tego generalnie sie nie robi , albo chodzi lekko albo trzeba ja wymienić . Ona jest oblana koszulką plastikową i jest dobra dopuki nie przetrze sie koszulka. Potem już nie ma rady a smarowania pomagaja na chwile . Ale wiesz jak ja zdjąć to sobie w razie czego zmienisz
   | 
 
 no tak dioda... zmiana linki to jest super prosta sprawa w mk3
  szczegolnie jak ma sie aluminium polozone nad niemal calym wydechem   |  
				| _________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
 Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
  
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Lip 2007,  09:03 |   
 |  
               | 
 |  
               | zmień w Daewoo matiz to nauczysz się szacunku do fiesty . Tam trzeba cały bak i wszyskie kudły od niego odłączać  i zrywaja ci sie wszystkie śruby mocujące pancerz do karoserii   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | SpiderMAN   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Michał
 Wiek: 47
 Dołączył: 28 Maj 2007
 Posty: 687
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Lip 2007,  12:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zacznie dzialac lepeij jak sie dotrze... 	  | idoru napisał/a: |  	  | Dzięki za rady - 3h roboty i po sprawie - bębny w zaskakująco dobrym stanie - tokarz nie był potrzebny - rant był minimany - kilka minut z pilniczkiem i po sprawi. Przy okazji wymieniłem płyn i nasmarowałem linkę od ręcznego. Wszystko działa rewelacyjnie. 
 Jeszcze raz dzięki!
 | 
   U mnie tak bylo przynajmniej...
  :-D |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | idoru [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Lip 2007,  10:13 |   
 |  
               | 
 |  
               | Panowie taka dyskusja o małą linkę? Ja tylko pod pancerz napuściłem troszku oliwy maszynowej ;-) bo przez toto aluminium dostęp do reszty jest trochę trudny ;-). 
 Ale nie o to chodzi - Fiesta przeszła przegląd techniczny w stacji PZMotu w Gdańsku- miły pan sprawdzał literalnie punkt po punkcie wszystkie elementy (nawet spaliny) i wiecie co - pomimo 15 lat na karku i prawdopodobnie 170 000 w kołach (na liczniku jest 70 000 - kto wie który raz;-) Fiestunia egzamin celująco - wystarczyło troszke podkręcić reflektory (dawały w ziemię) i już ;-)
 TO Dzięki takim jak Wy pomocnym kolegom z Forum - udało się przez ostatnie 8 miesiecy ponaprawiać powoli to co poprzedni właściciele zaniedbali (a było tego sporo) - i na koniec wazeliniarsko-angielsko: LONG LIVE THE FORUM ;-)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |