Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Alternator po raz drugi, nieprawidłowa praca
Autor Wiadomość
KrystianA
[Usunięty]

Wysłany: 7 Cze 2007, 13:14   Alternator po raz drugi, nieprawidłowa praca

Witam, zregenerowałem alternaote, wymieniając jedynie łożyska, oraz regulator napięcia na 4maxa. Kupiłem nowy pasek i po naciągnięciu go alternator przestał po kilku godzianch pracy ładować aku.
Kiedy pasek jest dobrze napiety, to napięcie na alternaotrze mierzone miernikiem , oraz na aku mimo zmieniających się obrotów jest w miarę stałe. Nie przekracza 12,2 V , wiem że powinno dochodzić do 14 przy wyłączonych odbiornikach.
Wychodzi na to że alt ernator wogóle nie pracuje.
Dziwi mnie tylko że kontrola zapala się i gaśnie lub wogóle się nie świeci.
Mierzyłem także element miedziany w środku alta do którego dotykają szczotki, jakiś tam opór niewielki jest czyli chyba ok.
Co moze być przyczyną braku łądowania oraz cojeszczce można ew wymienić.
Moze jeszczce - czym charakteryzują się uszkodzone diody ?
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź

Wysłany: 7 Cze 2007, 15:39   

zacznijmy odtego co to za alternator
 
 
 
KrystianA
[Usunięty]

Wysłany: 7 Cze 2007, 20:15   

diodalodz napisał/a:
zacznijmy odtego co to za alternator


od fiesty 1,8 diesel, rok 1992 auta, oznaczenie z typem zmasakrowane.

ten z linka poniżej wygląda na taki sam:

http://www.allegro.pl/ite...4_od_1pln_.html

tylko że mój ma inne koło pasowe, na pasek z trzeba wcięciami wzdłuż paska.
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź

Wysłany: 8 Cze 2007, 00:35   

czy tył alternatora wygląda dokładnie tak samo jak ten na zdjęciu ??
jeśli tak to jest to bosch . A w takim wypadku możliwości jest kilka . Po pierwsze to mogłeś źle poskładać alternator i pierścienie komutatora są za nisko względem szczotek . to raz . Dwa mogą być oberwane pola lutownicze na winiku (koło pierścieni miedzianych ) . Trzy może być powalony regulator bo 4max to najgorszy kał jaki można kupić .12.2 = brak ładowania totalny. Jest jeszcze jedna opcja zły regulator napięcia . Trzeba zwrócić uwagę czy regulator obok szczotek miał taka blaszke metalowa i czy ta blaszka dotyka innej blaszki na mostku prostowniczym . Tą blaszka dostarczany jest prąd do regulatora napięcia z diod wzbudzenia . Trzeba też zmierzyć czy diody wzbudzenia maja przejście do blaszki i czy w kierunku zaporowym maja przerwę . Trzeba też sprawdzić czy wirnik nie ma przebić . Tzn jaka jest rezystancja między komutatorem a osią wirnika . Powinna wynosić kilka kilo ohm .
 
 
 
KrystianA
[Usunięty]

Wysłany: 8 Cze 2007, 09:50   

diodalodz napisał/a:
czy tył alternatora wygląda dokładnie tak samo jak ten na zdjęciu ??
jeśli tak to jest to bosch . A w takim wypadku możliwości jest kilka . Po pierwsze to mogłeś źle poskładać alternator i pierścienie komutatora są za nisko względem szczotek . to raz . Dwa mogą być oberwane pola lutownicze na winiku (koło pierścieni miedzianych ) . Trzy może być powalony regulator bo 4max to najgorszy kał jaki można kupić .12.2 = brak ładowania totalny. Jest jeszcze jedna opcja zły regulator napięcia . Trzeba zwrócić uwagę czy regulator obok szczotek miał taka blaszke metalowa i czy ta blaszka dotyka innej blaszki na mostku prostowniczym . Tą blaszka dostarczany jest prąd do regulatora napięcia z diod wzbudzenia . Trzeba też zmierzyć czy diody wzbudzenia maja przejście do blaszki i czy w kierunku zaporowym maja przerwę . Trzeba też sprawdzić czy wirnik nie ma przebić . Tzn jaka jest rezystancja między komutatorem a osią wirnika . Powinna wynosić kilka kilo ohm .


pierścienie dotykają szczotek, więc to jest ok. Regulator jest właściwy, ma tą blaszke , która dotyka styku po wmontowaniu go. Reszte musze posprawdzać.

Rozumiem że nowy altek 4max to też shit ?
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź

Wysłany: 8 Cze 2007, 12:58   

4max to najgorsza padlina gorsza nawet od włoszczyzny. lepiej dać autoelektrykowi alternator do przeglądu i naprawy . Ja za ok 150 zł robie kapitalny remont . Czasami nieco wiecej jeśli straty są poważne
 
 
 
KrystianA
[Usunięty]

Wysłany: 8 Cze 2007, 13:33   

diodalodz napisał/a:
4max to najgorsza padlina gorsza nawet od włoszczyzny. lepiej dać autoelektrykowi alternator do przeglądu i naprawy . Ja za ok 150 zł robie kapitalny remont . Czasami nieco wiecej jeśli straty są poważne


hehe , to grubo, coz...

a co wymieniasz oprócz regulatora i łożysk ?
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź

Wysłany: 8 Cze 2007, 13:42   

pierścień komutatora i mostek . Wtedy jest gwarancja ze masz przyszłe 6 lat bez problemu .
 
 
 
KrystianA
[Usunięty]

Wysłany: 9 Cze 2007, 15:22   

diodalodz napisał/a:
pierścień komutatora i mostek . Wtedy jest gwarancja ze masz przyszłe 6 lat bez problemu .


no tak , wtedy tylko szczotki z regulatorem i tyle...
drogi jest mostek i pierścień ?
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź

Wysłany: 9 Cze 2007, 19:30   

pierścień 10 zł ale jak tego sam nigdy nie robiłeś i nie masz prasy to daj spokuj bo beda większe szkody niż pożytek :) a mostek ok 60 zł . Ale pierw sprawdzasz czy uzwojenia stojanu nie maja przebić . Taka jest taktyka . Jak maja to altek do kibla i inny składasz .
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MK4] Nieprawidłowa praca silnika 1.25
Czyli podaje objawy a Wy podpowiadacie co moze być ich przyczyną
Krzysiekkk Mechanika silnika 144 6 Maj 2013, 11:03
tamatho82
Brak nowych postów [MK3] Na gazie silnik raz pracuje raz nie -brak logicznego z
massur LPG 22 22 Cze 2010, 08:37
pucio2
Brak nowych postów [MK3] Rozrusznik raz kręcił a raz nie. A teraz wcale.
lukaszliq Mechanika 3 19 Wrz 2009, 10:18
lukaszliq
Brak nowych postów [MK4] Zamek centralny. Raz działa, raz nie.
gerni Elektryka 4 7 Maj 2010, 08:16
JoeMix
Brak nowych postów Problem z tylną wycieraczką (raz działa / raz nie)
mirko Mechanika 15 16 Wrz 2008, 17:22
Gość


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.