| Przesunięty przez: van 22 Cze 2014,  13:35
 | Brak iskry | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | blood_brother [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Maj 2007,  19:52   Brak iskry |   
 |  
               | 
 |  
               | Wczoraj wracam sobie ze stolicy i jakieś dwa kilometry od domu fiestka pokazała zero obrotów. Zjechałem na pobocze i próbuje zapalić. Zapala, ale jak dodałem mocniej gazu to znowu pokazuje zero obrotów. Dziesięć prób później fiesta w ogóle nie chce zapalić. Kręci normalnie, ale za nic nie zaskoczy. Podobną sytuację miałem przedwczoraj, jak wracałem do domu po wymianie świec na NGK Vline11. Pogmerałem przy kablach i fiestka zapaliła i pojechała dalej. Na razie udało mi się ustalić:
 - przewód wysokiego napięcia idący od cewki do kopułki jest sprawny, ale już na nim nie ma iskry.
 - cewka chyba jest sprawna tylko się grzeje dosyć mocno i nie wiem czy to normalne.
 I to tyle co mi się udało ustalić.
 
 Co może być przyczyną takiego zachowania?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Laskosz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`79
 Wersja: RS
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: Piotr
 Wiek: 39
 Dołączył: 04 Kwi 2005
 Posty: 2321
 Skąd: Nowy Sącz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Maj 2007,  20:42 |   
 |  
               | 
 |  
               | słaby jestem z elektryki ale spróbuj zamiast swojej cewki włozyć z dużego fiata na próbe bo myśle że to wina cewki albo modułu na aparacie zapłonowym jeśli takowy posiadasz |  
				| _________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Maj 2007,  21:17 |   
 |  
               | 
 |  
               | odpowiedzi są dwie 1 złe świece bo 1.1 potrzebuje NGK No7
 2 masz ułamany przewód albo od młoteczka do złączki albo od płytki do masy w aparacie zapłonowym. chyba że masz moduł to wtedy inna gra bedzie .
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | blood_brother [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Maj 2007,  21:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | Hm. Ale tak sobie myślę, że jakby były złe świece to bym nie przejechał na nich ponad 100 kilometrów. Jednak mogę się mylić. Ale masz rację, że powinny być siódemki.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Maj 2007,  21:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | wystarczy ze maja za mała ciepłote i w pewnych odstępach czasu pracy moga sie przegrzewać . zjeb tego co ci je sprzedał ze nawet katalogu nie umie używać . ale to moim zdaniem przyczyna z aparatu zapłonowego nadal nie wiemy czy masz moduł czy nie ,
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | blood_brother [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Maj 2007,  08:01 |   
 |  
               | 
 |  
               | Hm. Szczerze mówiąc to nie wiem. Mam cewkę, potem kabelek wysokiego napięcia idący do kopułki, a z niej wychodzą cztery kabelki do świec. Napisz mi czym to się różni to powiem Ci co mam
  Przy okazji się czegoś dowiem   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Maj 2007,  11:05 |   
 |  
               | 
 |  
               | do aparatu zapłonowego idzie jeden lub trzy przewody (poniżej kopułki ) |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | blood_brother [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Maj 2007,  16:59 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mam aparat zapłonowy. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Maj 2007,  18:36 |   
 |  
               | 
 |  
               | hm albo ja jestem głupi albo ktoś inny . przeczytaj jeszcze raz wyraźnie !!!!!!!!!!!!!!1
 
 
 
 
 do aparatu zapłonowego idzie jeden lub trzy przewody (poniżej kopułki )-jak jest u ciebie ??
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | blood_brother [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Maj 2007,  19:20 |   
 |  
               | 
 |  
               | Przepraszam  Jednak mam moduł zapłonowy. Sprawdzone przez mechanika  Niestety nic nie wymyślił i jutro fiestka idzie do elektryka. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Maj 2007,  23:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | jeśli masz moduł to sprawa jest dosć prosta . Cewka w aparacie musi mieć ok 400 ohm do tysiaca . opis pinów w kostce
 pin 3 w kostce zasilanie
 pin 2 w kostce masa
 pin 1 w kostce minus cewki .
 Jak padnie ci moduł można od biedy wsadzic moduł z poloneza Hybryd tylko trzeba dorobić przewody ze słynnego zielonego kabelka z FSO .
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | blood_brother [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Maj 2007,  18:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | Okazało się, że moduł poszedł na emeryturę. Nie wiem jednak, czy włożą oryginalny, czy jakiś zamiennik.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Maj 2007,  18:48 |   
 |  
               | 
 |  
               | zamiennik ok 75 zł . Orginał nie mam pojęcia . Można wsadzić hybryd z poloneza po małych przeróbkach . Hm citroen peugot i ford miały identyczne w podobnych latach . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | blood_brother [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31 Maj 2007,  11:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | No i odebrałem fiestę. Wsadzili zamiennik i policzyli sobie 200zł:/ I do tego zapomniałem, że w garażu mam drugi taki sam silnik, z którego mogłem wziąć moduł:/ |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31 Maj 2007,  11:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | 130 zł za odkręcenie 2 śrubek - powiem tak zostałeś wydymany na własne życzenie   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | blood_brother [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31 Maj 2007,  14:40 |   
 |  
               | 
 |  
               | Następnym razem pomyślę pięć razy:) |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Cze 2007,  00:50 |   
 |  
               | 
 |  
               | po to tu jesteśmy zeby sobie pomagać . Ja pomoge tobie ty pomożesz mnie musimy sie trzymać razem w tych trudnych czasach . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |