| Jak uzyskać 1,5 V? | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Rangers76 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Kwi 2007,  00:11   Jak uzyskać 1,5 V? | 
 |  
               | 
 |  
               | Witajcie Mam takie pytanko.Potrzebuję 1,5V prądu stałego pod zasilenie zegarka elektronicznego z termometrem zamiast baterii.
 Jest taka możliwość?
 Pozdro 4 All
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | goofy [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Kwi 2007,  01:51 | 
 |  
               | 
 |  
               | Kwestia doboru odpowiedniego opornika. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jackrzec   Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`12
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.25Duratec/82KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 51
 Dołączył: 30 Cze 2005
 Posty: 2573
 Skąd: Stargard
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Kwi 2007,  07:04   Re: Jak uzyskać 1,5 V? | 
 |  
               | 
 |  
               | Możliwość jest - sam to przerabiałem patrz tu: http://www.elektroda.pl/r...8974&highlight= , a opornik to sobie odpuść, bo opornik ogranicza prąd, a nie napięcie i popalisz wszystko. A tak w ogole, to wstaw baterię litową i będziesz miał spokój na dobre 3 lata 	  | Rangers76 napisał/a: |  	  | Witajcie Mam takie pytanko.Potrzebuję 1,5V prądu stałego pod zasilenie zegarka elektronicznego z termometrem zamiast baterii.
 Jest taka możliwość?
 Pozdro 4 All
 | 
   |  
				| _________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
 Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Rangers76 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Kwi 2007,  09:54 | 
 |  
               | 
 |  
               | Dzieki jackrzec ale proszę napisz jeszcze jaka bateria litowa (od czego) podejdzie żeby ten zegarek zasilić. Pozrdo 4 All
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | daniel10 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Kwi 2007,  19:02 | 
 |  
               | 
 |  
               | na allegro są różne zasilacze do 10zł np do odtwarzacza mp3 itp, może coś dopasujesz
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcin   
 Model: Inne auto
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 40
 Dołączył: 10 Kwi 2006
 Posty: 3110
 Skąd: Krosno Odrz.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Kwi 2007,  19:16 | 
 |  
               | 
 |  
               | na upartego 3 diody w szereg, bądz tez prosty ukladzik na lm317 |  
				| _________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MARIUSZ.B   
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Wiek: 46
 Dołączył: 02 Lut 2005
 Posty: 1961
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Kwi 2007,  21:16 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | jackrzec napisał/a: |  	  | opornik ogranicza prąd, a nie napięcie | 
 Bardzo dziwne, ciekawe dlaczego jak podłączysz diodę świecącą przez opornik do 12v to się nie pali.
 
 Rangers76 ja bym na Twoim miejscu zastosował zwykły opornik wartość około 1 kohm.
 |  
				| _________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | tomwal [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Kwi 2007,  06:52 | 
 |  
               | 
 |  
               | wstaw ten opornik 1k i pożegnaj sie z zegarkiem. Ten opornik byłby dobry dla diody świecącej, której prąd jest około 20mA. Dla zegarka który pobiera prąd pewnie jakieś pojedyncze uA spadek napięcia na rezystorze 1k to było by 1V-2V. jaki trzeba by dobrać  rezystor trzeba by wiedzieć jaki prąd ten zegarek pobiera. Jak dla mnie za dużo zabawy z niepewnym efektem, szczególnie że napięcie w samochodzie może sie wahać. Jak inni mówili lepiej wstawić ten lm317. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jackrzec   Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`12
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.25Duratec/82KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 51
 Dołączył: 30 Cze 2005
 Posty: 2573
 Skąd: Stargard
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Kwi 2007,  09:13 | 
 |  
               | 
 |  
               | Bo są na nim straty natężenia prądu. Ale nie napięcia.Jeśli było by tak pięknie, to np łądowarki do komórek były by na opornikach i niepotrzebne by były żadne dodatkowe układy stabilizujące itp. 	  | MARIUSZ.B napisał/a: |  	  | Bardzo dziwne, ciekawe dlaczego jak podłączysz diodę świecącą przez opornik do 12v to się nie pali. | 
 
 
  	  | Rangers76 napisał/a: |  	  | napisz jeszcze jaka bateria litowa (od czego) podejdzie żeby ten zegarek zasilić | 
 
 Musisz po pytać w sklepie z częściami elektronicznymi. Bateria wygląda jak do kompa do zasilania BIOSu - z tym że ta do kompa ma 3V. Ja kupiłem właśnie w takim małym sklepiku z częściami.
 |  
				| _________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
 Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez jackrzec 22 Kwi 2007,  09:17, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MARIUSZ.B   
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Wiek: 46
 Dołączył: 02 Lut 2005
 Posty: 1961
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Kwi 2007,  09:16 | 
 |  
               | 
 |  
               | A mi się wydaje że napięcia, zegarek na oporniku też będzie działał. |  
				| _________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcin   
 Model: Inne auto
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 40
 Dołączył: 10 Kwi 2006
 Posty: 3110
 Skąd: Krosno Odrz.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Kwi 2007,  10:13 | 
 |  
               | 
 |  
               | Ci co się tak upiera przy rezyrtorze niech sobie policzą spadki napiec z prawa Ohma i sie wszystko wyjasni, ale do tego jak już Jacek napisał potrzebny jest konkretny pobór prądu jaki potrzebuje dane urządzenie. do tego dochodza wahania napiecia przy wlaczonym/wylaczonym silniku, wiec raz bedzie napiecie ok a raz albo za wysokie albo za niskie... jak już ktoś koniecznie uprze sie na rezystor to niech przed niego wstawi chociaz diode zenera zeby miec stale napiecie. |  
				| _________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MARIUSZ.B   
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Wiek: 46
 Dołączył: 02 Lut 2005
 Posty: 1961
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Kwi 2007,  13:56 | 
 |  
               | 
 |  
               | Nie to żebym się jakoś strasznie upierał ale biorąc pod uwagę cenę i prostotę wykonania jestem za kaput |  
				| _________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jackrzec   Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`12
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.25Duratec/82KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 51
 Dołączył: 30 Cze 2005
 Posty: 2573
 Skąd: Stargard
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Kwi 2007,  17:36 | 
 |  
               | 
 |  
               | Koszt zasilacza na 1,5 V przy własnej robocie to koszt 10 zł - a może i mniej. Urządzenie proste jak budowa cepa! 	  | MARIUSZ.B napisał/a: |  	  | Nie to żebym się jakoś strasznie upierał ale biorąc pod uwagę cenę i prostotę wykonania jestem za kaput | 
 
 Tu macie schemat:
 
  |  
				| _________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
 Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | lehu8   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.25Duratec/82KM
 Imię: Leszek
 Wiek: 48
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 329
 Skąd: Wałbrzych
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcin   
 Model: Inne auto
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 40
 Dołączył: 10 Kwi 2006
 Posty: 3110
 Skąd: Krosno Odrz.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Kwi 2007,  22:32 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | lehu8 napisał/a: |  	  | dioda zenera 1,5V | 
 jesli sie nie myle to zenerki zaczynaja sie od 3V
 |  
				| _________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | machinesjb   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: C
 Silnik: 1.1i/50KM
 Wiek: 44
 Dołączył: 30 Sie 2006
 Posty: 50
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Kwi 2007,  07:38 | 
 |  
               | 
 |  
               | Ale tranzystor miedzy bazą a emiterem ma spadek napiecia 0,7V to juz na wyjsciu przy stosowaniu diody zenera 3V mamy 2,3V, potem za tranzystorem łączymy szeregowo zwykłą diode prostowniczą, któa także ma spadek napięcia 0,7V i juz mamy 1,6V na wyjsciu  . Te diody mają stały spadek napięcia bez względu na obciążenie i napięcie pracy. Sam robilem ogranicznik z 12 V na 9V po zastosowaniu 4 diod łączonych szeregowo
   |  
				| _________________ Mała czarna 8)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jackrzec   Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`12
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.25Duratec/82KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 51
 Dołączył: 30 Cze 2005
 Posty: 2573
 Skąd: Stargard
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Kwi 2007,  14:38 | 
 |  
               | 
 |  
               | Róbcie jak chcecie - możecie nawet prostownik podłączyć... Ja wiem jedno - w samochodzie stabilne 1,5 V jest ciężko uzyskać i dlatego nikt nie stosuje półśrodków. |  
				| _________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
 Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |