Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: szynszyl
1 Lis 2008, 20:16
jak zamontować centralny zamek?
Autor Wiadomość
lukjar6
[Usunięty]

Wysłany: 17 Paź 2004, 13:07   central

Witam!!!
A ja mam pytanko takie, jak dziala silowniki sterujacy, tzn ma on 5 przewodow, i co ktore oznaczaja, nie chodzi mi o kolory tylko o funkcje, bo mam zamiar sobie podlaczyc, bo moja centralka od alarmu ma dwa wyjscia sterujace minusem wiec moge to wykorzystac.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12088
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 18 Paź 2004, 07:06   

Oki...
Więc centralny skałda dię z siłowników i centralki... siłowników zazwyczaj sa przynajmniej 2 przy czym jeden jest maser (sterujący) a redzta to slawe (może być ich dowolna ilość)... Z siłownika sterującego Master wuchodzi 5 przewodów z Slawe wychodza 2 przewody... z centralki wychodzi 6 przewodów...
Teraz tak do centralki połaczamy zasilanie (zostaje nam 4 wolne przewody)... teraz bierzemy przewody od siłownikó Slawe, take same kolory powinny być na Masterze, i take same kolory powinny być na centralne... łaczymy odpowiednie kolory do siebie... w sumie mamy całośc wykonwaczą złoąoną, siłowniki podłączone, centralka też (mam 2 przewody sterujące) i jak do jednego z nich połaczymy mase to siłowniki wysuną się, a jak przyłożymy masę do 2 to siłownik się schowają (bez zwglądy jak długo bedziemy podawac mase siłownik pracją taki sam czas)... jak przewody sterujące dotkniemy do siebie to bedziemy mieli prace cykliczną - dotkniem to się wysuną, znowu dotkniem to się zamkną, znowu to wysuną i tak w koło macieju...
Już w tym momęcie jeśli mamy centralke z pilotem no to centralny działa... ale jesli chcemy z kluczyka?
Po to są pozostałe 3 orzewody w siłowniku master... 2 z nich mają identyko kolory jak w centralce... tak więc odpowiednie kolory podłaczamy pod odpowiednie kolory... ostatni przewót jak nam zostanie (zazwyczaj czarny) doączamy do masy... i teraz jak to działa... w siłowniku Master jest mikrostyk który w zalezności od położenie siłownika podaje mase na jeden z przewodów... jak zamykamy dzwi kluczykiem to ręcznie przeduwamu siłowni ku dołowi, w tym momęcie przełacznik podaje mase na przewód zamykajacy a centralka elektrycznie dociąga siłownik (i wsystkie pozostałe) - masa pozostaje na przewodzie zamykającym tak długo jak długo zamknięte są dzwi (można wyżkożystać zeby np. se diodę w dzwiach połączyć)... jak chcemy otworzyć no to recznie znowu wysuwamy siłownik, przełacznik zabieram mase z trzewodu zamykającego a podaje na owtierający, centralka zmienia biegunowaśc na siłownikach i wszystki się wysuwają...]
W tym momęcie may gotowy cental... jeśli dysponujemy alarmem ze sterowaniem do centrala no to tam powinny być 2 przewody sterujace w kolorach identycznych jak kolory sterujące na centralce i na siłowniku masetr... pokłaczamy odpowiednie kolory do siebie i działa!
Zyczem powodzenia...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
KacpeRS
[Usunięty]

Wysłany: 18 Paź 2004, 19:28   

he he nie nie spawdzam ciebie tyko założyłem tam wcześniej nowy temat i przez noc mi dopisali ale nie pękaj tam napisali mniej dokładnie
 
 
molu 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8i16V/130KM
Dołączył: 24 Maj 2004
Posty: 693
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 1 Lis 2004, 09:21   

Gdzies wyszperalem takie cos-moze wniesie cos nowego do tematu:
http://www.elektroda.pl/r...ic.php?t=132124
8)
 
 
 
Biken
[Usunięty]

Wysłany: 3 Sty 2005, 18:49   

Jest też inny sposób, mniej radykalny, który nie wymaga cięcia osłon linek.
Stosowaliśmy go na codzień gdy pracowałem w latach 90 u elektryka przy serwisie Forda. Co ciekawe w ten sposób doposarzano salonowe Fiesty i Escorty.
Wszystko co trzeba zrobić to 2 małe otworki 4mm w obudowie klamki i na ramieniu wewnątrz mechanizmu klamki przez które będzie przechodził drut do siłownika (wyjście owego drutu i prowadzenie rownolegle do wyjścia linki z obudowy).
Nie dysponuję zdjęciami co i jak bo dopiero co stałem się posiadaczem Fiesty MK3 ale jak znajdę jakiś garaz lub zrobi się cieplej na polku to w swojej też będę robił centralny.
Siłowniki idą standartowe (3kg).
 
 
machok
[Usunięty]

Wysłany: 18 Sty 2005, 18:21   Centralny w drzwiach i bagażniku...

Dorzucę kilka słów od siebie bo kilka dni temu też montowałem uniwersalne siłowniki i działa :)
Jeśli chodzi o klapę bagażnika to poszło bez problemów. Siłownik (3,5 kg) wszedł idealnie pod cięgno. Siłownik przykręciłem bezpośrednio do karoserii. Wykorzystałem jeden otwór fabryczny, a drugi wywierciłem. Kabla nawet nie próbowałem przepychałać w kierunku gumowej przelotki (tej z wężykiem od spryskiwacza) bo pewnie padłbym w połowie drogi. Wykorzystałem natomiast jedno wolne miejsce w złączu w klapie, dorobiłem bolec ze śruby, sprężynki i termokurczu :) A dalej to już prosta sprawa - kabelek przeciągnąłem od złącza w lewo i dalej progiem aż pod deskę rozdzielczą, gdzie ulokowałem przycisk. Zaleta jest taka, że nie upalimy siłownika przez zbyt długie przytrzymanie przycisku, bo gdy siłownik otworzy zamek to klapa trochę odskoczy, wtedy złącze w klapie się rozłącza i prąd do siłownika nie płynie :)

No a teraz ciekawsza część roboty - zamek w drzwiach. Opis dotyczy Fiesty z rocznika '94 !
Przed robotą przeczytałem większość postów na ten temat. Po rozdarciu drzwi zastanawiałem się którą metodę wykorzystać:
-Siłownik przy klamce wewnętrznej - jest tu trudność z umieszczeniem siłownika blisko klamki, poza tym chyba skok cięgna byłby za mały.
- Rozcięcie linki i przymocowanie do niej cięgna siłownika - wolałem nie ryzykować bo zamki jak dotąd działają mi świetnie.
- Siłownik podłączony do cięgna idącego od mechanizmu kluczyka - to nie zadziała (przynajmniej w moim aucie), bo jeśli kluczyka nie ma w zamku to cięgno jest zablokowane i nie można go ruszyć.

Pozostało wymontować cały zamek z drzwi i w nim szukać ratunku. I co? Sukces! Tu zamiast słów przydałoby się zdjęcie, ale niestety nie miałem aparatu przy sobie :-/
Cały sukces tkwi w odpowiednim wygięciu drutu od siłownika. To musi być drut z "łebkiem" (jak gwóźdź) a nie drut z zagiętą końcówką. Uwaga: drut zamontujemy odwrotnie!
Zatem zdejmujemy plastikowy dekiel i widzimy dwie części zamka połączone z linką idącą od klamki. Przyjrzyj się mechanizmowi ryglowania. W przesuwającej się blaszce jest wycięcie z boku, idalnie wychodzi tu "łebek" drutu od siłownika. Następnie drut musi być zagięty tak aby przeszedł pod sprężynką (i linką), dalej zaginamy go pionowo do góry, i kolejne zagięcie tak aby szedł nam równolegle do linki, ale w przeciwnym kierunku (czyli w dół drzwi). Trzeba wyciąć kawałek kawałek plastikowej obudowy mechanizmu aby drut mógł wyjść na zewnątrz. Teraz możemy założyć plastikowy dekiel i sprawdzić, czy nasz mechanizm działa. Jeśli tak to teraz lokujemy siłownik. Proponuję go przymocować do mechanizmu zamka. Będziemy mieć pewność że nic się nam później nie rozstroi, itp. Bierzemy płaskownik (ten z kompletu siłownika) i zaginamy go 3 razy (2x pod kątem prostym i 1x po ukosie, tak aby po kilku solidnych uderzeniach młotkiem powstała NA PŁASZCZYŹNIE litera "L" z zagiętymi do dołu końcówkami. Przykręcamy próbnie płaskownik do zamka (jedna dziura fabryczna, drugą wiercimy). Chodzi o to aby siłownik ulokować nad mechanizmem zamka, równolegle do linki i naszego drutu. Ruchomą część siłownika kierujemy w tą stronę gdzie wychodzi nasz drut (czyli w dół drzwi). Teraz jeszcze dwa zagięcia drutu i... drut wchodzi w oczko siłownika. Robota zrobiona :) Pozostaje zrobić regulację (przesuwając siłownik względek płaskownika). Dokręcamy mocno śruby trzymające siłownik.
Zalety:
1. To działa
2. Nie ma elementu łączącego cięgna więc nie ma ryzyka że coś się rozreguluje.
3. Mamy zgrabną, zwartą konstrukcję.
Wady:
1. Drut w sumie trzeba zagiąć precyzyjnie w 5 miejscach.
2. W razie awarii mechanizmu wewnątrz zamka jest więcej roboty przy rozmontowywaniu.
3. Po zamontowaniu całości mechanizmu do drzwi okazuje się, że siłownik jest bardzo blisko szyby (oczywiście wsuniętej).

No, to tyle. Dalej to już czysta elektryka.
Postaram się zrobić kilka zdjęć. To chyba najlepiej wyjaśni temat.

Tymczasem pozdrawiam!!
 
 
KRiS 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 43
Dołączył: 12 Lis 2004
Posty: 68
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 18 Sty 2005, 21:25   

No niby potrafie sobie wyobrazić pare rzeczy ale tego akurat niezabardzo. Z niecierpliwością czekam na zdjątka, dzięki którym moze wkońcu założę sobie centralny.
_________________
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 6 Wrz 2005, 08:31   

Też tak zrobiłem jakieś 3 miesiace temu, tzn. podobnie. Siłowniki mam odwrotnie. Drut od siłownika wyprowadziłem obok linki od klamki - musiałem wywiercic tam otwór. Działa elegancko, i połowa ludzi zaczyna pyta gdzie kupiłem centralny od fiesty :) )). Muszę jednak stwierdzic, że mój zamek jest troche inny
Profil Facebook
 
 
bosman
[Usunięty]

Wysłany: 6 Wrz 2005, 11:51   

Właśnie wszystko śmiga jak to jest MK3 bo w MK4 juz inaczej trochę wyglądają zamki i nie ma gdzie się tak podpiąć, no a pozatym przy podpięciu pod klamkę to siłowki nie dają rady, czy montował ktoś zamek w MK4? Proszę o jakieś szczeguły i podpowiedzi bo ja już nie mam pomysłu, co moża tam zrobić aby te standartowe siłowniki działały, u mnie nie działają i nie jest to kwestja regulacji po prostu jakby nie dawały rady, co zrobuić zeby zamki lżej chodziły?
prosze o porady bo zaczyna mnie ten temat denerwować.
 
 
iksilak
Gość
Wysłany: 24 Lut 2007, 03:33   

Pytanie do adminów forum.
Czy da się jakoś odzuskać zdjęcia z opisu machok? Wiem, że jest usunięty ale opis jest ciekawy a brakuje zdjęć. Jeżeli nie zdjęcia to może dałoby się uzyskać jakiś kontakt do machok np. e-mail lub GG?
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 24 Lut 2007, 08:08   

iksilak napisał/a:
Pytanie do adminów forum.
Czy da się jakoś odzuskać zdjęcia z opisu machok? Wiem, że jest usunięty ale opis jest ciekawy a brakuje zdjęć. Jeżeli nie zdjęcia to może dałoby się uzyskać jakiś kontakt do machok np. e-mail lub GG?




nie da się.. machok miał własną strone internetowa i tam prezentował zdjęcia. machok chybna sprzedał fiestę.. stronke swoja zamknął .. i po krzyku.. jak sie prezentuje przez forum zdjecia to nigdy nie giną ;/

jackrzec o dzięki... zaczbne powoli kraść twój dorobek :-D
a teraz sorry.. czyszcze posty
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Jak powstało życie
Co było, a nie jest zapisane w rejestr!!!
PUCIO Frakcja wielkopolska 6 21 Mar 2010, 23:10
Piter
Brak nowych postów Przyklejony: Jak zacząć ?
pablonas Sport w FKP 19 5 Sty 2005, 20:43
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Jak z Calypso zrobić Szklarnię
czyli przeróbka dachu w Calypso na szklany
trzeci Tuning stylistyczny 8 4 Paź 2012, 15:26
rufffio
Brak nowych postów Przyklejony: Jak rozpoznać czy skrzynia ma LSD
stafcio Tuning mechaniczny 7 29 Sty 2016, 22:47
vegetagt
Brak nowych postów Przyklejony: Jak zapisać plik z Youtube lub Googlevideo
jackrzec Linkownia 31 30 Paź 2018, 14:27
mihaitydor


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.