Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Brak hamulca zaraz po odpaleniu
Autor Wiadomość
tomwal
[Usunięty]

Wysłany: 1 Lut 2007, 08:58   

Ja tez nie mogłem zdjąć tych przewodów z zaworka i dałem sobie z tym spokój. Wyciągnąłem zaworek wraz z tymi wężykami i nalałem do nich benzyny ekstrakcyjnej od strony serwa i starałem się przepchać to pod ciśnieniem. Kilkukrotnie to powtórzyłem i zaworek się oczyścił.
 
 
TicTac 


Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Tomasz
Wiek: 38
Dołączył: 03 Wrz 2006
Posty: 71
Skąd: Łódź
Wysłany: 1 Lut 2007, 23:21   

Ja juz sobie darowalem...nie moge tego otworzyc wiec musze sobie zapamietac - zawsze przed jazda nacisnac hamulec...
 
 
 
machinesjb 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 44
Dołączył: 30 Sie 2006
Posty: 50
Wysłany: 6 Lut 2007, 10:58   

A może by tak nalezalo wymienic płyn hamulcowy. Własnie zmieniałem tydzień temu i myślałem ze się przekrecę w garażu. To co wypływało to nie był płyn tylko jakiś gnój, czy kakao :| . Nie cięzko sie domyślić ze taki sosik potrafi zatykać wszelkie węzyki i tłoczki czy zaworki. Mój fieścior wkoncu hamuje jak trzeba (w miejscu) a wczesniej heblował praktycznie tylko na jedno koło i to lewe, wiem bo mi sciągało. Wydaj 18 zł na DOT5 i zobaczysz różnicę :ok:
_________________
Mała czarna 8)
 
 
zoharek 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 42
Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 527
Skąd: Łódź
Wysłany: 6 Lut 2007, 11:01   

Akurat mam wstawioną FoFi do serwisu odnośnie blacharki, a oni przy okazji robią przegląd całkowity darmo, więc będę dokładnie wiedział co się dzieje. Auto nowe więc niewykluczone, że właśnie płyn do wymiany już.

[ Dodano: Nie Mar 11, 2007 09:25 ]
Dobra. Już wiem co ją boli, do wymiany mam w tylnych hamulcach cylinderki i rozpieracze, cylinderki ciekną, a rozpieracze zamieniły się w jeden element praktycznie 8) Zatem Fofik hamuje właściwie przodem, a z tyłu to tylko szczęki smyrają po bębnach :lol: W każdym razie okładziny mam eleganckie, bębny też, więc nie jest źle, w ciągu kilku tygodni max zrobię :-)
 
 
nobody 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 6
Skąd: Katowice
Wysłany: 25 Gru 2010, 16:55   

Podepnę się pod temat, bo prawdopodobnie mam podobny problem. Otóż rano jadąc do pracy było wszystko OK. 5 godzin później gdy wracałem do domu (z okazji wigilii krócej) pierwsze hamowanie a pedał hamulca mało co się rusza (panika, o mało nie wpakowałem się w inny samochód, choć wydaje mi się że hamulce jako tako działają). Kolejne hamowania nie przyniosły poprawy. Wcześniej było tak, że pedał hamulca na zgaszonym silniku był sztywny, a zaraz po odpaleniu był miękki. Teraz po wczorajszym zdarzeniu przy zgaszonym silniku, pedał zachowuje się jak wcześniej, jednak po odpaleniu silnika dostaje bardzo małego luzu. Po powrocie do domu od razu looknąłem w Internet. Z informacji, które uzyskałem udało mi się tylko odpiąć przewód podciśnienia od serwa. Silnik po odpaleniu w tym przypadku zaraz gaśnie, a pedał hamulca przed odpaleniem i po odpaleniu silnika ma taką samą sztywność. Zatkanie przewodu podciśnienia powodowało, że silnik nie gasł. Jeżeli w i moim wypadku pomogłoby przeczyszczenie przewodu, to jak go odpiąć od kolektora. Jeżeli objawy jakie przedstawiłem wskazują na co innego, to gdzie mam szukać usterki?
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3357
Skąd: Roskilde
Wysłany: 25 Gru 2010, 17:58   

serwo padło?
hamulce zawsze są tylko trzeba mocniej pedał hamulca naisnąć
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12086
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 25 Gru 2010, 19:02   

Skoro po odpięciu przewodu silnik gasł to znaczy ze przewód drożny, uszkodzenie serva nie skutkuje utratą hamulca, trzeba tylko porządnie nacisnąć na pedał,,, nobody proponowałbym podmiankę serva i pewnie problem ustąpi,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
nobody 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 6
Skąd: Katowice
Wysłany: 26 Gru 2010, 09:57   

A jest możliwe, że podciśnienie jest za słabe i tak się właśnie dzieje? Jeżeli tak to dalej bym prosił o informacje jak odpiąć wężyk podciśnienia od kolektora, bo samego zaworka na dworze nie ściągnę chyba (zrobiłbym to w domu na spokojnie). W ogóle z tego co wyczytałem to ceny nowego serwa są astronomiczne, ale nigdzie nie potrafię znaleźć żadnej oferty do fiesty MK4 (1,25) – tylko demontaż. Chce sobie oszacować koszty naprawy w warsztacie :/ a sam tego w takich warunkach jakie są na dworze nie dam rady podmienić :/ (mam zaufany warsztat, ale jadą tylko na nowych częściach chyba – spytam się jutro dokładnie).
Druga sprawa... Od dłuższego czasu falowały mi obroty na biegu jałowym. Mogło to być zapowiedzą wyżej opisanej awarii mojej fiesty?

[ Dodano: Nie Gru 26, 2010 10:31 ]
OK znalazłem to: http://www.fiestaklubpols...ht=serwo+obroty co do falowania obrotów i serwa, ale odpowiedź na pozostałe jest dla mnie dalej aktualna :)
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 26 Gru 2010, 10:39   

nobody napisał/a:
nigdzie nie potrafię znaleźć żadnej oferty do fiesty MK4 (1,25) – tylko demontaż
i kup z demontażu.. to rzadko pada.
tylko nie myśl, że akurat do twojej fiesty 1,25 produkowali specjalnie.. :hihihi:
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12086
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 26 Gru 2010, 11:58   

nobody napisał/a:
A jest możliwe, że podciśnienie jest za słabe i tak się właśnie dzieje?
Cytat:
Skoro po odpięciu przewodu silnik gasł to znaczy ze przewód drożny,
Nie wiem jak to jaśniej napisać,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
nobody 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 6
Skąd: Katowice
Wysłany: 26 Gru 2010, 16:27   

To rozumiem, ale podciśnienie musi mieć jakąś określoną chyba wartość? Przewód może być drożny ale słabiej zasysać, może być lekko przytkany, powietrze może się dostawać innymi źródłami – moje falujące obroty (to oczywiście tylko założenia, bo nie mam wiedzy na temat działania całego tamtego układu). Jeszcze jedno... na którymś z forum, ale nie dotyczącym akurat fiesty, odnośnie sposobu sprawdzenia sprawności serwa wyczytałem, że w momencie odpięcia przewodu podciśnienia od serwa, przy teoretycznie sprawnym układzie powinien być słyszalny syk powietrza = wyrównywanie ciśnień, wtedy membrana jest niby cała (jendak nikt się pod tym nie podpisał). U mnie to zdarzenie występuje. Nic, jutro jadę na warsztat, co ma być to będzie. Dzięki za pomoc :)
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 26 Gru 2010, 19:13   

A może serwo miało w sobie wodę i zamarzło? (tak tylko pisze, bo niewiem jak to może być możliwe, ale gdzieś to czytałem).
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12086
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 26 Gru 2010, 21:56   

nobody napisał/a:
ale podciśnienie musi mieć jakąś określoną chyba wartość?
Tak, co chwila inną w zależności od pozycji pedału gazu, prędkości obrotowej silnika i chwilowego obciążenia,,,
nobody napisał/a:
odnośnie sposobu sprawdzenia sprawności serwa wyczytałem, że w momencie odpięcia przewodu podciśnienia od serwa, przy teoretycznie sprawnym układzie powinien być słyszalny syk powietrza = wyrównywanie ciśnień, wtedy membrana jest niby cała (jendak nikt się pod tym nie podpisał). U mnie to zdarzenie występuje.
U mnie też,,, w żadnym, a samochodów pod dostatkiem :P
jackrzec napisał/a:
A może serwo miało w sobie wodę i zamarzło? (tak tylko pisze, bo niewiem jak to może być możliwe, ale gdzieś to czytałem).
Wszystko jest możliwe,,, bo to Ford :P
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Błąd EAC FAIL, ABS, Brak przebiegu
Czyli problemy z układem ABS itp.
TOMASSS Silniki diesla 1 27 Maj 2012, 11:38
TOMASSS
Brak nowych postów [MK3] Gaśnie zaraz po odpaleniu
majdanos Mechanika 4 25 Paź 2010, 00:45
majdanos
Brak nowych postów [MK3] Zaraz po odpaleniu przełącza na gaz.
Maki LPG 12 10 Lip 2009, 11:29
knd
Brak nowych postów [MK3] Problem: silnik gaśnie zaraz po odpaleniu
perzo02 Mechanika 6 23 Maj 2011, 12:17
brewa7
Brak nowych postów Gaśnie zaraz po odpaleniu przy niższych temperaturach
jeden87 Mechanika ogólna 0 20 Mar 2015, 22:17
jeden87


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.