| Tuning Skrzyni Biegów | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | raven   
 Model: Ford Fiesta Mk3`89
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.4i/71KM
 Imię: Michal
 Wiek: 41
 Dołączył: 31 Mar 2006
 Posty: 31
 Skąd: Sulechów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Gru 2006,  15:29   Tuning Skrzyni Biegów |   
 |  
               | 
 |  
               | a mianowicie czy ktos spotkal sie z takim czyms aby np majac dwie skrzynie (cztero i biecio-biegowa) sprobowac z dwoch zrobic jedna ?? bo chodzi mi o to ze jedynka i dwojka odpowiada mi ze skrzyni 5 a troke i czworke wziolbym chetnie ze skrzyni 4... tylko czy zebatki na walki beda pasowac itp ewentualnie moze daloby sie przekladac poszczegolne biegi z innych skrzynek np z dizla 
 i druga sprawa czy ktos bawil sie w zaspawywanie mechanizmu roznicowego ?? i tu nastepny problem czy mechanizm ze skrzyni 4-biegowej bedzie pasowal do skrzyni 5_biegowej ??
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | doogi [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Gru 2006,  15:53   Re: Tuning Skrzyni Biegów |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | raven napisał/a: |  	  | i druga sprawa czy ktos bawil sie w zaspawywanie mechanizmu roznicowego ?? | 
 
 czy tego sie nie robi w kantach zeby miec szpere 100% ??
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | raven   
 Model: Ford Fiesta Mk3`89
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.4i/71KM
 Imię: Michal
 Wiek: 41
 Dołączył: 31 Mar 2006
 Posty: 31
 Skąd: Sulechów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Gru 2006,  15:57 |   
 |  
               | 
 |  
               | poniekad tak.... zeby 100% zrobic wystarczy zebatki zaspawac i po problemie ale jak czym itp o to sie rozchodzi a takze moze ktos wie jak zrobic np szpere 50%
 
 ale mam wymagania
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | doogi [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Gru 2006,  16:20 |   
 |  
               | 
 |  
               | uwierz mi ze szpera 50% w przednionapedowce to nie jest mądry pomysł   nie latwiej kuic skrzynie z erst ?? masz seryjna 15% i i tak jest wystarczająco "mocna" jak dla auta fwd.
 ale chciałbym zobaczyć jak sie jezdzi ze szpera 50%
  czy da sie skrecac w ogole   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Wojtass   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączył: 27 Lut 2005
 Posty: 270
 Skąd: Lublin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Gru 2006,  17:15 |   
 |  
               | 
 |  
               | O ile szpera 100% w aucie RWD to już szaleństwo które robi z auta tylko funcar nadający sie tylko do driftu i startów na prostej, o codziennej jeździe zapomnij (spróbuj tym zaparkować pod supermarrketem: ) to w aucie fwd jest już pomysłem pomylonym, gdyż będzie mógł on praktycznie jeździć tylko w przód. Przy którejś z kolei próbie skrętu prawdopodobnie ukręcisz półosie a zakręty i tak będą udręką bo kola nie będą sie obracać bez poślizgu z jakąkolwiek prędkością byś nie jechał. 
 Co do pierwszego pomysłu to wpierw musisz sprawdzić na którym wałku skrzyni są koła które Ci pasują - jeśli na sprzęgłowym to raczej nic z tego bo jest on nierozbieralny, jeśli na zbiorczym to jeszcze masz szansę bo tam kola nie sa na stałe połączone z wałkiem, jednak i tak pomysł ten raczej nie wyjdzie bo wałki w obu skrzyniach mogą mieć inne wymiary (nie wiem, nie sprawdzalem).
 Tak to widzę
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Gru 2006,  18:01 |   
 |  
               | 
 |  
               | dokładnie tak wałek sprzęgłowy to jest jedyny temat zeby zrobić jakiegokolwiek zlepa musisz mieć inny wałek i inny blok kół zębatych (komplet) inaczej beda wyły . przy takim zabiegu powiem ci ile kosztuje sama uszczelka 1 sztuka do skrzyni (duża między dzwony) 60zł uszczelniacz zabieraka 21 zł i komplet łożysk to ok 200 zł do tego dochodzą uszczelniacze półosi i czas kogoś kto to bedzie robić a możesz mi wierzyć że nie jest to takie proste . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | raven   
 Model: Ford Fiesta Mk3`89
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.4i/71KM
 Imię: Michal
 Wiek: 41
 Dołączył: 31 Mar 2006
 Posty: 31
 Skąd: Sulechów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Gru 2006,  18:59 |   
 |  
               | 
 |  
               | czyli w takim wypadku wchodzi w rachube tylko zmiana calej skrzyni... 
 ale zapytac warto bylo
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | xr2fun   
 
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Xr2
 Silnik: 1.6/96KM
 Dołączył: 18 Sie 2005
 Posty: 625
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Sty 2007,  19:53 |   
 |  
               | 
 |  
               | Poszukaj skrzyni z Escorta turbo tam jest seryjna szpera, albo w GB taką specjalną na prostych zębach ( wyje pięknie! ) Straight Cut. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  | 
 
 
  
 
  
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
        
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.