| 
		[MK3] Po resecie kompa silnik wyje - 1.1 | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 remax [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Gru 2006,  18:58   [MK3] Po resecie kompa silnik wyje - 1.1
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Oto jak zaczął sie mój problem :
 
 
Pewnego dnia wsiadłem do fiesty odpaliłem , a tu silnik zaczął przygasać , nawet zgasł (wcześniej wszystko było prawidłowo) .Troche mnie to zdenerwowało , chcialem go szybciej rozgrzać  i go troche pożyłowałem. Przejchalem jakies 20 km i tu zaczęły sie problemy , silnik juz cieply zaczął przygasać , obroty spadaly ale tylko jak stalem , lub wrzucałem na luz. Z forum wyczytalem ze moze to byc silniczek krokowy lub CPP (wyciągnałem i sprawdzilem , wszytko wyglądało ok ) ,kupilem nawet nowe świece . Zrestartowalem kompa , a gdy wszystko ponownie podlaczylem silnik opdalil bez problemu ale na ssaniu miał chyba z jakies 3 ,4 tyś obr/min (nie mam obrotomierza) , przy wylaczonym ssaniu  obroty troche spadają ale nie znacznie . Silnik caly czas wyje jak oszalaly , az mnie uszy zaczely bolec . Przejechalem  juz jakies 15 km i caly czas to samo . 
 
 
Proszę o pomoc .  Co może byc przyczyną? . To normalne, że po restarcie silnik chodzi caly czas na takich wysokich obrotach ? | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 30 Mar 2010,  23:19, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 madek  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Imię: Kuba 
                  Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Gru 2006,  20:02   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               a dobrze przeprowadziles ten reset? moze sprobuj jeszcze raz...
 
ogolnie b. wysokie obroty po odpaleniu to typowy objaw cpp - odlacz go i zobacz czy cos sie zmieni (tzn czy obroty opadna do normalnych) | 
             
						
				_________________ była sobie RS`ka... | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 MARIUSZ.B  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6i16V/100KM 
                  Wiek: 46  Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Gru 2006,  20:02   Re: Po restarcie kompa , silnik wyje jak oszalały
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | remax napisał/a: | 	 		  
 
To normalne, że po restarcie silnik chodzi caly czas na takich wysokich obrotach ? | 	  
 
 
Nie normalne, jak dla mnie to coś popsułeś    | 
             
						
				_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 remax [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Gru 2006,  20:27   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Możliwe ,tylko zastanawiam się co właściwie  mogłem zrobic źle montując spowrotem krokowca i cpp (rozbierająć  krokowca kręcilem troche tym bolcem (może go za bardzo albo za mało wcisnąlem) ,czy to ma jakis wplyw ?  
 
 
Zaraz pojde odłaczyc cpp i zobacze jak bedzie chodzić | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 madek  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Imię: Kuba 
                  Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Gru 2006,  20:40   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | krecenie bolcem nie ma wpływu, ale zwroc uwage czy dobrze zalozyles cpp. ta dzwigienka od niego musi sie opierac o przepustnice, a mozna na to nie zwrocic uwagi przy zakładaniu. | 
             
						
				_________________ była sobie RS`ka... | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Kolin  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Mateusz 
                  Wiek: 37  Dołączył: 24 Maj 2006 Posty: 428 Skąd: Ostrów Wlkp 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Gru 2006,  21:44   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Tak jak madek, mówi sprawdz cpp moze zle zalorzyles dzwigienka musi sie opierac o przepustnice,dobrze zrobiles reseta? | 
             
						
				_________________ Alfa Romeo 147 Mjet 174,4 / 374,4 Powered by Cinsoft | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 remax [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Gru 2006,  21:53   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               CPP odłączyłem i  to samo . Z tą dźwignią moze macie racje , jutro rano zobacze bo dzis juz ciemno . 
 
 
Reset zrobilem tak jak bylo opisane na forum : 
 
-odlaczylem klemy na cieplym  silniku 
 
- zwarlem je na chwile
 
- odczekalem 2-3 godziny na ostygniecie silnika
 
-podlaczylem ponownie klemy | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 madek  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Imię: Kuba 
                  Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Gru 2006,  22:25   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | remax napisał/a: | 	 		  -odlaczylem klemy na cieplym silniku 
 
- zwarlem je na chwile 
 
- odczekalem 2-3 godziny na ostygniecie silnika 
 
-podlaczylem ponownie klemy | 	  
 
no ale to nie koniec przeciez... potem musi pochodzic z 5 minut zeby sie zagrzał, no i warto sie przejechac kilka km
 
 
ale skoro po odpieciu cpp nie ma zmiany to na bank zle go zalozyles | 
             
						
				_________________ była sobie RS`ka... | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 obal  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Wiek: 38  Dołączył: 04 Kwi 2006 Posty: 60 Skąd: Katowice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Gru 2006,  22:28   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | czyżby bolec silnika krokowego za daleko sie wysówał?? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 marcus_87  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Calypso 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Dołączył: 22 Sie 2005 Posty: 464 Skąd: Lublin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Gru 2006,  23:34   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | tez mi sie wydaje ze przy zakladaniu krokowca dzwigienki nie zalozyles za przepustnice tylko jest przed, druga opcja to zawilgocone przewody, ja mialem 3000 obrotow po odpaleniu po myciu silnika | 
             
						
				_________________ Dołącz do Lublin Squad!
 
 
Fiesta calypso RS1300 sprzedana... | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 remax [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Gru 2006,  21:41   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Wszyscy macie racje   , źle załozylem krokowca !
 
 
Jednak teraz wrocilem  do punktu wyjścia  , czyli  : silnik po odpaleniu  pracuje normalnie ale czasem przygasa , obroty spadają  ale nie falują !!! ,  na 100% nie jest to wina krokowca ani CPP , przyczyna musi leżeć  gdzie indziej . Zauwazylem ze gdy wcisne  gazu  to obroty spadają  prawie do zera , silnik przygasa , a czasem gaśnie  nawet na rozgrzanym silniku  
 
(wymienialem świece , robilem reset ) | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 obal  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Wiek: 38  Dołączył: 04 Kwi 2006 Posty: 60 Skąd: Katowice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Gru 2006,  23:14   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | marcus_87 napisał/a: | 	 		  | tez mi sie wydaje ze przy zakladaniu krokowca dzwigienki nie zalozyles za przepustnice tylko jest przed, druga opcja to zawilgocone przewody, ja mialem 3000 obrotow po odpaleniu po myciu silnika | 	   a konkretniej jakiej dzwigienki bo niebardzo rozumiem i jeśli można to troszke jasniej bo jestem zbyt tępy    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 remax [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Gru 2006,  23:36   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               trza poprostu  nalozyc ten srebny cypelek od CPP  na ten metalowy uchwyt od przepustnicy , ja musialem podwiazac nitką  i wtedy przykrecic krokowca , zeby ten cypel dobrze opieral sie na tym haczyku od przepustnicy ,  
 
 
 
zaznaczam ze moj problem caly czas jest nie rozwiazany  
 
 
pomóżcie !!! | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 madek  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Imię: Kuba 
                  Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 7 Gru 2006,  17:03   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | remax napisał/a: | 	 		  zaznaczam ze moj problem caly czas jest nie rozwiazany 
 
 
pomóżcie !!! | 	  
 
rozumiem ze wszystko inne jak filtr paliwa, powietrza, kable wn sa ok?
 
zainteresowal bym sie tez map sensorem, odepnij kostke od niego i odpal. sprawdz wezyki czy sa drożne i nie pozaginane.
 
 
w sumie nie wiem co wiecej...     | 
             
						
				_________________ była sobie RS`ka... | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 remax [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 7 Gru 2006,  17:51   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Map sensor to jest ta czarna kostka jakby moduł przykrecony do scianki przy silniku ? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 madek  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Imię: Kuba 
                  Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 7 Gru 2006,  18:19   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               zgadza sie, zaznaczylem wtyczke na zdjeciu
 
 
  | 
             
						
				_________________ była sobie RS`ka... | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 remax [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Gru 2006,  01:22   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dzięki za foto .
 
Odłączyłem tego map sensora , ale zadnej zmiany nie odoczułem(tak na marginesie do czego słuzy ma sensor ?)  
 
 
Dziś sie  dokładniej przyjzalem  problemowi . Wygląda to dokładnie tak : odpalam silnik , wszystko ladnie chodzi , ssanie po chwili sie wyłacza , silnik dalej chodzi rowno , chodzi tak caly czas do czasu gdy nie dotkne pedału gazu , zauwazylem ze gdy dodam  gazu nawet troszke silnik sie wkreca poczym obroty spadaja i silnik prawie przygasa , jest tak prawie co drugie wcisnie cie gazu , niewazne z jaką sila i jak bardzo , wciskam gaz, puszczam i silnik wtedy przygasa , czasami gasnie . 
 
 
Nie mam pojecia co jest przyczyną , filtra paliwa nie wymienialem , ale mysle ze problem jest gdzie indziej     ehh  najezdzilem sie fiestą 2 miesiace i juz jakies problemy , szkoda , bo  juz prawie sie  przekonalem do tego auta | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 dday  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`96 
                  Wersja: Classic 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Wiek: 44  Dołączył: 29 Gru 2004 Posty: 390 Skąd: wawa-anin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Gru 2006,  01:31   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               nic nie powiem konkretnego ale skierowałby może uwage na serwo      (mi sie nigdny nic takiego nie zdazylo ale gdzies coś kiedyś chyba czytałem na forum).
 
Objawy były podobne i  sie okazało ze serwo było nie szczelne i coś tam z ciśnieniem sobie nie mógł poradzić silnik........i cośtam cośtam..........
 
niestety nie znam sie wcale na tym ale może akurat kierunek poszukiwań podsune. dobry     | 
             
						
				_________________
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 orionek [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Gru 2006,  14:31   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Sprawdź może jednak dobrze krokowca bo z tego co czytam to są to typowe objawy dla tego ustrojstwa, te typy tam mają     Przerabiałem to już przy mojej FOFI    W tej chwili odpukać zrobiłem 20kkm i nic sie nie dzieje. Wyczyść krokowca i po sprawie
 
 
Pozdrawiam | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 remax [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Gru 2006,  15:27   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Krokowiec i CPP to na 100% nie jest ,bo dziś odłaczylem krokowca i silnik zachowywal sie calkiem inaczej tzn jak trzymalem wcisniety gaz na luzie to obroty doslownie falowaly , jak go podlaczylem spowrtotem , to na luzie jak wcisne gaz i trzymam to chodzi rowno , przygasa  tylko jak puszcze noge z gazu | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |