Przesunięty przez: van 22 Cze 2014,  13:23		 | 
	
			1.6D kopci na biało i kontrolka oleju świeci się za długo | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Lis 2006,  12:39   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | to po co produkuja 4czy 5 rodzajów uszczelke jak głowicy sie nie planuje ?? Ludzie dizle sa naprawde skomplikowane i nawet nierówne obniżenie gniazd zaworowych moze spowodować rzucanie silnikiem na wolnych obrotach . To nie benzynowy silnik który wybacza wiele niedokładności .Zdjąć trzeba głowice sprawdzić szczelność płaszcza wodnego i dopiero wtedy zastanawiać sie dlaczego tak jest jak jest .Po uszczelce bedzie widać odrazu jak gdzieś puściła i po tym wiadomo gdzie szukać . Tylko mowi . Jeśli głowicy planować nie trzeba to jej nie planuj . Tylko ważne zeby wsadzić taka sama uszczelke . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Fordon  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: ST 170 
                  Imię: Konrad 
                  Wiek: 40  Dołączył: 01 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Lis 2006,  13:16   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dioda masz racje zarowno Ty jak i Lokmen.... poniewaz gdy dojdzie do uszkodzenia uszczelki pod glowica, oddajemy takowa czapke do zakladu na sprawdzenie szczelnosci oraz czy nie posiada odksztalcen... w momencie gdy odksztalcenie glowicy przekracza graniczna odchylke nie naprawia sie jej... a w przypadku gdy glowica jest szczelna natomiast ma w 2 punktach jakies nierownosci mozna je usunac... ale tylko nierownosci a nie planowac cala glowice... rodzaj uszczelki dobiera sie w zaleznosci od ilosci zebranego materialu... jak wiadomo zeliwo nie jest za ciekawym materialem do obrobki... 
 
Glowicy nie planujemy tylko zbieramy nierownosci (dotyczy silnika Ford 1.6 1.8 D, TD , TDi TDDI) | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Fordon  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: ST 170 
                  Imię: Konrad 
                  Wiek: 40  Dołączył: 01 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Lis 2006,  16:21   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Na fotce masz zaznone miejsce gdzie znajduje sie termostar...    
 
Wg. mnie ja bym zobaczyl kompresje na garach czy przypadkiem silnik nie jest padniety...
 
 
 
 
 
Pozdrawiam | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Lis 2006,  20:38   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               A czym różni sie planowanie od zbierania nierówności ?? I dlaczego sie jej nie planuje ??
 
Podajcie powód . W każdej głowicy przewidziane sa szlify naprawcze i po to sie właśnie daje wyższe uszczelki aby kopresja po planowianiu nie wzrosła . To chyba jest jasne . Czujnikiem zegarowym mierzy sie głędzokość osadzenia zaworów i porównuje sie je z innymi . I koniec tematu . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Fordon  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: ST 170 
                  Imię: Konrad 
                  Wiek: 40  Dołączył: 01 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Lis 2006,  21:41   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Odpowiedz z ksiazki obslugi str.103 
 
 	  | Cytat: | 	 		  | Dolna plaszczyzna glowicy nie moze byc obrabiana mechanicznie (planowana). | 	  
 
Natomiast jesli chodzi o uszczelki pod glowice adnotacja na 92str.
 
 	  | Cytat: | 	 		  | Uszczelki glowicy wystepuja w trzech grubosciach dostosowanych do wystawania tlokow ponad gorna plaszczyzne kadluba (dobor wedlug najwiekszej wartosci wystawania czterech tlokow silnika). | 	  
 
Wiecej w instrukcji obslugi...   
 
 
pozdrawiam | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Lis 2006,  22:24   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               przemyśle to jutro z moim znajomym dizlarzem . Ciekawe co powie góru    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Żółwik Tuptuś  		  
		 
         Ninja TEAM
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`81 
                  Wersja: Turbo 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Lis 2006,  14:32   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | diodalodz napisał/a: | 	 		  | to po co produkuja 4czy 5 rodzajów uszczelke jak głowicy sie nie planuje ?? . | 	  
 
 
Właśnie po to że głowicy sienie planuje . Wielkość komory spalania w dieselu ( tym ) jest ustalana poprzez wysokość uszczelki . Wymienicuszczelkę należy na mającą taką samą wysokość . | 
             
						
				_________________ Wanna Rallye Team
 
&
 
Bad Boys Racing Team
 
 
ADHD/Adrenaline | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 maerik  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.4i/71KM 
                  Wiek: 42  Dołączył: 13 Kwi 2005 Posty: 722 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Lis 2006,  11:43   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dzięki chłopaki.
 
Planowanie głowicy to stoczenie pewnej ilości materiału z głowicy. Skoro wg. zaleceń w dieslu się tego nie robi to robi się polerkę/zbieranie nierówności przed zmianą uszczelki, chyba że głowica ma duże wżery i wtedy należy zaopatrzyć się w inną/nową.
 
Zlokalizowałem wyciek na chłodnicy, wkrótce zasypie układ chłodzenia uszczelniaczem i zobaczymy.
 
A stan oleju nie jest zwiększony płynem/wodą tylko przelaniem przez moich mądrych mechaników! | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Lokmen  		  
		 
         Zeus
 
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Lis 2006,  13:18   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | maerik napisał/a: | 	 		  | Zlokalizowałem wyciek na chłodnicy, wkrótce zasypie układ chłodzenia uszczelniaczem i zobaczymy.  | 	  już ciekawe czy długo bedziemy czekać na post typu nie grzeje mi  w środku i kupie pilnie nagrzewnice do MK3.... | 
             
						
				_________________
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 maerik  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.4i/71KM 
                  Wiek: 42  Dołączył: 13 Kwi 2005 Posty: 722 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Lis 2006,  15:16   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Bla bla bla   
 
Jeszcze nie zasypałem    
 
Znalazłem jakiś taki metaliczny proszek ale chyba i tak go nie użyje...
 
 
Mam pytanko troche z innej beczki - temat w zasadzie jest o 1.6D - czy mogę do tego silnika zapakować dodatkowy tłumik w układzie wydechowym aby go wyciszyć? To byłby trzeci tłumik, chciałbym go zapakować w miejsce katalizatora, np. taki: http://photos.allegro.pl/...672/137836729_1 | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Lokmen  		  
		 
         Zeus
 
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Lis 2006,  18:48   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               możesz
 
 
wydaje mi się że w 1,6 chyba nie było katalizatorów - może to jest plecionka | 
             
						
				_________________
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Daras84  		  
		 
         King of Bednary 2011
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: RST 
                  Silnik: 2.0 16V 
                  Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Lis 2006,  19:22   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Maerik nie zasypuj ukł zadnym gownem!! ja tak zrobilem i załowałem fakt z emialem ju znagrzewnice do wymiany no ale jak ja wyciaglem to ten cały syf siedizał w nagrzewnicy!! | 
             
						
				_________________ AUTO LAWETA 24H
 
SKUP AUT całych i powypadkowych   883-255-991 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 chruma [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15 Lip 2007,  07:23   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Mam pytanko nt diesla, a to chyba najbardziej odpowiednie na to miejsce
 
na ile normalne jest dymienie - niewielkie z króćca pomiaru poziomu oleju?
 
o ile pamietam zawsze w moich starych wozikach coś tam dymiło, ale czy w dieslu jest to norma czy raczej powinienem sie tym przejmować 8| ? 
 
tak w ogóle silnik pali bez problemu (3-4 obroty rozrusznika) , chodzi tak równo że moja fabia 1,9 SDI może sie schować ze swoim klekotem, 
 
pytam bo chcałbym sie zaprzyjaźnic z fiestką na dłużej a nie na drożej :lol: | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15 Lip 2007,  12:14   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | to zmierz ciśnienie to bedziesz wiedział . Troche dymić może ale nie za duzo . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 chruma [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15 Lip 2007,  12:47   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               ciśnienie oleju czy sprężania?
 
łatwiej oleju a poza tym magik mechanik zalał za dużo oleju | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15 Lip 2007,  18:13   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | w cylindrach | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 maerik  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.4i/71KM 
                  Wiek: 42  Dołączył: 13 Kwi 2005 Posty: 722 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Lip 2007,  08:38   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | diodalodz napisał/a: | 	 		  | w cylindrach | 	  
 
kompresje yo | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |