| Otwarty przez: PumaRST 13 Kwi 2006,  19:19
 | Filtr powietrza | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | adi08 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Kwi 2006,  21:38   Re: dolot powietrza |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | RKRman napisał/a: |  	  | ..gdzieś wyczytałem że karby na gumie łączącej wprowadzają  zasysane powietrze w rodzaj pulsacji co jest również wskazane przy całym napełnianiu układu...... ;-)  .. | 
 
 coś w tym co wyczytałeś jest ... dokładniej to chodzi o wykorzystanie rezonansu powierza i całego układu co jest bardzo pozytywnym zjawiskiem tylko cała sztuka polega na tym żeby osiągnąć ten rezonans... niektórzy nazywają to "doładowaniem rezonansowym" pozdro dla całej "sekty"
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Żółwik Tuptuś   Ninja TEAM
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`81
 Wersja: Turbo
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 29 Maj 2004
 Posty: 4354
 Skąd: Z Galapagos
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Kwi 2006,  08:05 |   
 |  
               | 
 |  
               | Puma mądrze prawisz ale kolega chyba poszedł głowąw do przodu i najpierw zakupił stożek a teraz siemartwi jak go założyć . |  
				| _________________ Wanna Rallye Team
 &
 Bad Boys Racing Team
 
 ADHD/Adrenaline
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez PumaRST 13 Kwi 2006,  19:15, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Qzyn   
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i/104KM
 Wiek: 46
 Dołączył: 22 Cze 2004
 Posty: 1811
 Skąd: Radlin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Kwi 2006,  21:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | Piotrek, moze cos w tym rezonansie karbowanej ryru i jest, natomiast nie spotkalem karbowanych rur w zadnym sportowym dolocie - mowie o autach uzywanych w sporcie. Co do sportowej wkladki to jest to rozwiazanie dobre ale mi zalezy na jak najwiekszej powierzchni filtra - wkladka nie ma tu niestety szans w porownaniu ze stozkiem. A skoro juz zamowilem walek ktory ma wznios zaworow 12,4mm i ma zarowno na ssaniu jak i wydechu 290 stopni to musi byc on nakarmiony dosc duza dawka powietrza. Natomiast jesli chodzi o przeliczanie ilosci powietrza w ukladzie dolotowym to nie mam zbyt duzego pola manewru. Dlugosc rury jest ograniczona miejscem w ktorym chcialbym zamontowac stozek, a jej srednica chociazby miejscem pod maska czy srednica przepustnicy. 
 Pozdrawiam
 |  
				| _________________ "Mission impossible" rozpoczęta
   |  
				| Ostatnio zmieniony przez PumaRST 13 Kwi 2006,  19:15, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Żółwik Tuptuś   Ninja TEAM
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`81
 Wersja: Turbo
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 29 Maj 2004
 Posty: 4354
 Skąd: Z Galapagos
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Kwi 2006,  22:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | Przeczytaj moje uwagi odnośnie założenia filtra który proponujesz jeszcze raz i postaraj sie wyłowić z nich rady które Ci dałem . 
 Silnik 1.6 przy 6 tyśobr na min zasysa około 70 - 80 litrów mieszanki na sekundę , nie wiem jaką masz średnicęprzepustnicy ale jeżeli takąjak moje dwie do qpy ( czyli 2razy 35 ) to prędkość przepływu strugi jest coś około 160 km/h - jeżlei spieprzysz dolot powietrza z którego głównie skłąda sie ta struga ( u ciebie praktycznie tylko z niego bo wtryskiwacze sa w głowicy praktycznie ) poprzez założenie rury " takiej co to stożek ma byćw odpowiednim miejscu " nie policzysz pojemności i nie weźmiesz pod uwagękształtu i średnicy orygionalnego dolotu to otrzymasz Gówniane Doładowanie . Silnik będzie jeździł głośniej ale nie lepiej . Koniec i kropka .
 
 Powyższy wywód pokazuje dlaczego tzw pasywne turbo ( zwane turbem dla ubogich ) działą dopiero przy większych prędkościach  . Większych czyli 170 i więcej a nie 120 jak ktoś pisał .  po prostu dopiero wtedy pęd powietrza spowodowany ruchem auta jest większy niższybkość zasysanego powietrza przez silnik czyli przy odpowiednim ustwieniu dolotu może natąpićefekt " wtłaczania " powietrza w dolot
 |  
				| _________________ Wanna Rallye Team
 &
 Bad Boys Racing Team
 
 ADHD/Adrenaline
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez PumaRST 13 Kwi 2006,  19:16, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Qzyn   
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i/104KM
 Wiek: 46
 Dołączył: 22 Cze 2004
 Posty: 1811
 Skąd: Radlin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Kwi 2006,  23:09 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja chce stozek zastosowac z powodu jaki juz wymienilem, natomiast sama rure aby wymusic przeplyw laminarny dla jak najwiekszych predkosci przeplywu, czyli podwyzszyc mozliwie liczbe Reynoldsa dla mojego dolotu. Z tego co mi mowiono samo ulatwienie zasysania powietrza (filtr o duzej powierchni aktywnej) i maksymalne "uspokojenie" czy "wygladzenie" dolotu przy zmodyfikowanej glowicy da swoje. Nie doda samo w sobie konikow ale pomoze wycisnac wszystko z reszty glowicy. Jesli uwazasz inaczej przykro mi. |  
				| _________________ "Mission impossible" rozpoczęta
   |  
				| Ostatnio zmieniony przez PumaRST 13 Kwi 2006,  19:18, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | PumaRST   Princessa of Ułęż
 
 
  
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 09 Cze 2004
 Posty: 3192
 Skąd: OBR Niestachów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Kwi 2006,  04:23 |   
 |  
               | 
 |  
               | Odemnie to skoro chcesz już prubować z stozkiem to zostaw koniecznie ten plastikowy odcinek układu dolotowego i do niego dokładaj filtr w zamknietej (oddzielonej) przestrzeni od ciepłego powietrza znajdującego sie pod maską. |  
				| _________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | hans666 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Kwi 2006,  12:14 |   
 |  
               | 
 |  
               | podepne sie pod temat, zastanawiam sie nad wymianą standardowego filtra powietrza na "sportowa wkladke" (myslalem o K&M ..ale nie jestem pewien czy nie przeplace z powodu znaczka firmowego) + wybebeszenie kata (pozstawienie tylko obudowy) i moje pytanie: -czy warto "inwestowac" w K&M ..nie ma innych ...dobrych odpowiednikow pasujacych do zeteca jak w podpisie?
 -czy taka wkladka sportowa nie bedzie stwarzac problemow (mam LPG 2gen..zwezka w dolocie) ...i czy cokolwiek to da biorac pod uwage ze mam LPG..przez co silnik jest zdlawiony na benie
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Qzyn   
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i/104KM
 Wiek: 46
 Dołączył: 22 Cze 2004
 Posty: 1811
 Skąd: Radlin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Kwi 2006,  12:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | A wiec tak. K&N a nie k&M  ale to tylko taka mala dygresja. Po drugie filtry K7N sa faktycznie uwazane za jedne z najlepszych. Jednakze nie wiem jak to sie bedzie mialo odnosnie gazu - tutaj musisz poczekac na wypowiedz doswiadczonych w tej materii. To jest troche tak jak ze sportowymi sprezynami - liderami sa Eibach i H&R ale niestety lideruja i cenowo, wiec wielu decyduje sie na produkty typu JAMEX czy WEITEC i rowniez sa zadowoleni. Co do osiagow - oprocz subiektywnych odczuc zwiazanych z ciutke moze innym odglosem pracy czy sama swiadomoscia posiadania takiego filtra jakichs ogromnych przyrostow nie bedzie
   |  
				| _________________ "Mission impossible" rozpoczęta
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | hans666 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Kwi 2006,  12:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | jasne, ze k&n  ciagle to myle..nie wiem czemu   wiele sobie nie obiecuje po tym zabiegu..jak dorzuce 5 - 7 KM to bedzie ok..nie bylem jeszcze z nim na hamowanku ale mam wrazenie (poparte porownaniami  :lol:  ), ze jest slabszy od podobnych samochodow (nawet biorac pod uwage zagazowanie i wiek auta) ..jezeli tym prostym "zabiebiem" odzyskam troche mocy i zblize sie odrobine wynikiem do serii czyli powiedzmy ok 120 KM to bede bardzo szczesliwy
 tak czy siak...shamowac go musze...bo nie lubie zyc w nieswiadomosci
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Daras84   King of Bednary 2011
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: RST
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączyła: 05 Maj 2005
 Posty: 2563
 Skąd: Gliwice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Kwi 2006,  13:02 |   
 |  
               | 
 |  
               | jesli chcesz uzyskac 5- 7 koni po zabiegu z filtrem i wywaleniu kata to zapomnij!!! 
 wg. mnie a moze tak, na wlasnym przykladzie jednya zecz jaka uzyskalem montujac stozek to bardziej "basowy dzwiek silnika" i slychac jak ładni zasysa powietrze....
 
 co do braku mocy to niestety albo woz albo przewoz... zwezka skutecznie zmniejsza srednice przepustu powietrza... i nic z tym nie zrobisz;/
 
 jedyna rada na poprawe osiagow: ja załtwilem sobie drugi dolot bez zwezki!!  i jak mam ochote sobie poszalec lub jade na "strefe" wlasnie sobie go zakładam!!  roznica jest znaczna!!
 
 pozdrawim
 |  
				| _________________ AUTO LAWETA 24H
 SKUP AUT całych i powypadkowych   883-255-991
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pablonas [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Kwi 2006,  13:21 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | hans666 napisał/a: |  	  | zastanawiam sie nad wymianą standardowego filtra powietrza na "sportowa wkladke" (myslalem o K&M ..ale nie jestem pewien czy nie przeplace z powodu znaczka firmowego) + wybebeszenie kata (pozstawienie tylko obudowy) | 
 
 jeszcze jedno. w którym miejscu zeteki maja sonde? przed katem jak 1.6? jeśli za, to katalizatora nie ruszaj bo będziesz się przemieszczał w trybie awaryjnym
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | hans666 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Kwi 2006,  13:27 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Daras84 napisał/a: |  	  | jesli chcesz uzyskac 5- 7 koni po zabiegu z filtrem i wywaleniu kata to zapomnij!!! 
 | 
 
 dlaczego zapomnij? kat po 13 latach ma prawo byc zapchany..poza tym...pamietaj, ze nie chodzi mi o dodanie do 130KM  ..7 dodatkowych koni...tylko o odzyskaniu chociaz czesci tych utraconych..
 shamuje przed i po...zobaczymy..mam nadzieje, ze sie mylisz i ze oprocz ladnego dzwieku uzyskam cos jeszcze..okaze sie..co by nie wyszlo  .. podziele sie na forum wykresem
 
 pozdro
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Daras84   King of Bednary 2011
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: RST
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączyła: 05 Maj 2005
 Posty: 2563
 Skąd: Gliwice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Kwi 2006,  23:24 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | hans666 napisał/a: |  	  |  	  | Daras84 napisał/a: |  	  | jesli chcesz uzyskac 5- 7 koni po zabiegu z filtrem i wywaleniu kata to zapomnij!!! 
 | 
 
 dlaczego zapomnij? kat po 13 latach ma prawo byc zapchany..poza tym...pamietaj, ze nie chodzi mi o dodanie do 130KM  ..7 dodatkowych koni...tylko o odzyskaniu chociaz czesci tych utraconych..
 shamuje przed i po...zobaczymy..mam nadzieje, ze sie mylisz i ze oprocz ladnego dzwieku uzyskam cos jeszcze..okaze sie..co by nie wyszlo  .. podziele sie na forum wykresem
 
 pozdro
 | 
 
 dokładnie wiem ze chodzi Ci o odzyskanie utraconych koni
  ale nie takie wartosci takim zabiegiem..... zreszta zycze powodzenia i czekam na wykresy!!! |  
				| _________________ AUTO LAWETA 24H
 SKUP AUT całych i powypadkowych   883-255-991
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | RKRman   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i/104KM
 Wiek: 52
 Dołączył: 06 Cze 2004
 Posty: 454
 Skąd: z podkarpacia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Kwi 2006,  01:43 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | pablonas napisał/a: |  	  | w którym miejscu zeteki maja sonde? przed katem jak 1.6? jeśli za, to katalizatora nie ruszaj bo będziesz się przemieszczał w trybie awaryjnym   | 
 
 ..spokojnie  ;-)  ...w zetykaczu 1800 sonda jest przed katem więc jego pominęcie nie popitoli odczytów na kopa  ;-)
 |  
				| _________________ fajnie było ją mieć
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Żółwik Tuptuś   Ninja TEAM
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`81
 Wersja: Turbo
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 29 Maj 2004
 Posty: 4354
 Skąd: Z Galapagos
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Kwi 2006,  07:51 |   
 |  
               | 
 |  
               | Daras84 ma racje- odzyskanie straconych qcy może nastąpićtylko tam gdzie zostały one stracone ( nadszarpnięte wałki , zawory , pierścienie itd ) Wkądka filtra nie ma właściwości naprawiających cześci mechanicznych silnika . 
 poza tym przyrost mocy rzędy 7 KM to by było około 5 % mocy - przy pomocy wkłądki i kata ? hmm może byc trudno ( to wolnossąca seria więc o każdego dodatkowego kuca trzeba sie nieźle bić )
 
 Jeżeli chodzi o zakończenie tematu wkłądki - to poszukaj raczej takiej o największym zatrzymywaniu cząstek stałych ( najbardziej zbliżonym do filtra papierowego ) - marka nie powinna mieć tu znaczenia . Jeżeli chodzi o LPG - zależy jaką masz zwężke i jak ustawiony gaz ( znam auta które po zdjęciu obudowy filtra trzymają obroty na LPG co wydaje sieprawie niemożliwe ) .
 Poza tym w seeryjnym silniku głównym powodem zaożęnia wkłądki powinna być  ekonomia ( wkłądka to jednorazowy wydatek - później jątylko czyścisz i konserwujesz , filtry musisz wymieniaćwięc jak chcesz dłuzej tym autem pojeździć to warto ) , poprawa mocy , momentu lub elastyczności to bedzie raczej psychotuning ( no może nie do końca ale w głównej mierze )
 
 
 ps : słyszałęm kiedysże czołowi polscy tunerzy oferująusługę ustawienia auta na hamowni i że w starszych motorach w samym ustawieniu , regulacji i materiałach eksploatacyjnych silnika może byćukryte nawet do 5 - 10 % mocy  :? heh może faktycznie wykresy będąsie różnicale w jakim stopniu będzie to zasługa SAMEJ wkładki ?
 |  
				| _________________ Wanna Rallye Team
 &
 Bad Boys Racing Team
 
 ADHD/Adrenaline
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |